doen jullie ook aan f proeven?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: doen jullie ook aan f proeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 22:01

Ik moest ook in de F3 beginnen....terwijl ik eigenlijk ook wel in de F6 kon instromen...maar ze wilden graag dat wij (uit mijn les) allemaal theorie van de F4 deden dus vandaar...nu rij ik F8 en zit ik wel een beetje op mijn niveau denk ik...Haha! Clown

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 22:04

Nee, nooit gedaan ook..

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 22:06

F9 Lachen

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 22:53

C_hristel schreef:
Ik moet a.s zondag 6a doen! ben benieuwd of het mijn gaat lukken!

Veel succes morgen!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 11:56

C_hristel schreef:
Heeft iemand nog een tip om door te zitten op een ontiegelijk hobbel paard?

Mijn instructrice zei vorige keer tegen mij doe maar net of je een beetje stuiterd.
Beter dat je het gevoel hebt dat je een beetje stuiterd dan dat je alle moeite gaat doen om te proberen te blijven zitten.

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 12:01

iik ga zo naar de manege, Pling , voor proef 6b, met theorie Scheve mond dus ik hoop dat het gaat lukken

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 12:03

Sinds kort is mijn manege lid geworden van de FNRS dus wij gaan ook beginnen met de F-proefjes. Heb dr eens 1 opgezocht op het internet.. Nou wel ff anders dan de KNHS proefjes hoor! Weer met binnenkomen en groeten aan het begin.. Vond het juist wel lekker zonder dat binnenkomen aan het begin. Ik rij ook KNHS wedstrijden maar met de FNRS wedstrijden er ook nog bij zal me pony veel ervaring opdoen.. Hij is nog niet zo aan wedstrijden gewend.. Maar t gaat ons lukken!

Ik snap alleen dat hele gedoe van proef A en proef B niet zo bij F1/2 ect.. Is dat hetzelfde idee als bij de KNHS wedstrijden dat je bijv proef 3 en 4 moet rijden?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 12:08

xxJuStMixx schreef:
iik ga zo naar de manege, Pling , voor proef 6b, met theorie Scheve mond dus ik hoop dat het gaat lukken

Heel veel succes!
Theorie valt erg mee. Knipoog

Onbekend123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 12:34

Shalimar schreef:
Yannuh schreef:
@ Shalimar: Ja Bij de Mallejan ja. En dat is idd in Achterveld.
Weet je ook op wie ze meedoet? Tong uitsteken

Karamba...Ja
Is dat een leuk paard?

Jaa, Karamba is wel leuk Cool

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 12:36

friendly schreef:
Ik snap alleen dat hele gedoe van proef A en proef B niet zo bij F1/2 ect.. Is dat hetzelfde idee als bij de KNHS wedstrijden dat je bijv proef 3 en 4 moet rijden?

Ja. Er zijn twee varianten van een proef, die qua niveau ongeveer gelijk zijn, maar toch net even anders. Het is niet verplicht om zowel de A-variant als de B-variant gereden te hebben om door te gaan naar het volgende niveau. De verschillende maneges houden er echter eigen regels op na, dus hoe ze daar bij jou manege mee omgaan moet je even navragen.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 12:42

ik heb net gehoort dat ik 23 maart een wedstrijd heb !! Haha! (eindelijk het is namelijk al 4 maanden geleden !!)
ik moet f7a rijden iemand nog tips ???

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 13:08

Mandyy: bedankt voor je tip!. Het is ook erg moeilijk om er op te oefenen want bij ons is er een meisje in de les en die is Z start gerechtigd dus zei rijd eigenlijk altijd op het paard waar ik straks wedstrijd op moet rijden.. Mrja ik ga gewoon me best doen en meer kan je niet doen Haha!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 15:20

Ilja000 schreef:
Heeej, hoe weet jij dat? Ik heb nog geen post gehad!

brief lag op de mat en ik heb ook een e-mail gekregen
Heb me opgegeven voor Ermelo
Zie je daar?

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 15:21

C_hristel schreef:
Heeft iemand nog een tip om door te zitten op een ontiegelijk hobbel paard?

zo ontspannen mogelijk zijn

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 15:22

natje93 schreef:
ik heb net gehoort dat ik 23 maart een wedstrijd heb !! Haha! (eindelijk het is namelijk al 4 maanden geleden !!)
ik moet f7a rijden iemand nog tips ???

netjes rijden, keurige overgangen laten zien en dingen voorbereiden niet overhaast uitvoeren

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 15:37

bedankt flurk ik zal het eens proberen maar weet niet op wie ik moet dus... ja de eene pony/paard is gewoon super snel dus dan moet ik een proef rijden (ben altijd heel erg zenuwachtig) dus... hoop dat ik niet op een drukte maker moet anders komt het niet goed Tong uitsteken

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 19:23

Flurk schreef:
brief lag op de mat en ik heb ook een e-mail gekregen
Heb me opgegeven voor Ermelo
Zie je daar?

Ik heb inderdaad zaterdag post gekregen. Mail was vaag... kreeg .dat bestanden die niet leesbaar waren. Eng!!! Heb ze nog gemaild of ik die veilig kon openen (zou trouwens niet weten hoe), maar ik heb nog geen antwoord gekregen.

Ermelo... is dat woensdagavond of zaterdag? Moet even kijken wat het beste uitkomt... Op woensdag geef ik les tot half 6 en op zaterdag tot 4 uur. Even kijken wat slim is.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:12

Ik heb net mn f6 gereden had 219 punten Haha!.. Ging opzig wel goed.

Maar even voor de jury leden onder ons. Ik zou dus eigenlijk de volgende keer theorie moeten doen (omdat ik dan voor mijn tweede pp ga) mr ik wil zeker nog vaker dan 1x de f6 rijden. Dan hoef ik volgende keer toch nog niet mn theorie te doen?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:32

Dat hangt weer van je manegehouder af. Bij ons doe je gewoon bij je 2e pp de theorie, maar daarna mag je nog vaker de F6 rijden.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:47

ow oke.. Bedankt!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 21:58

Bij ons ga je gewoon door naar de volgend F als je de 2 pp hebt gehaald. Als de manege vind dat je er eigenlijk nog niet klaar voor bent omdat je met hakken over de sloot hem gehaald hebt dan raden ze aan om voorlopig gewoon niet te starten en nog wat te oefenen. Ik heb bij ons nog nooit gezien dat iemand een proef vaker dan 2x rijdt na behalen van de 2 nodige punten.

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 22:03

bij ons rij je gewoon a en b en dan mag je door naar de volgende F.

Onbekend123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 22:42

Shalimar schreef:
Bij ons ga je gewoon door naar de volgend F als je de 2 pp hebt gehaald. Als de manege vind dat je er eigenlijk nog niet klaar voor bent omdat je met hakken over de sloot hem gehaald hebt dan raden ze aan om voorlopig gewoon niet te starten en nog wat te oefenen. Ik heb bij ons nog nooit gezien dat iemand een proef vaker dan 2x rijdt na behalen van de 2 nodige punten.

Ik heb al wel vaker een bepaalde proef gereden hoor. Ik geloof al 4x de F9 Tong uitsteken
2x gewoon omdat het moest zegmaar. En daarna ook verder gegaan met F10 en F11. Maar toen ff een pauze ingelast. En op een paar moeilijkere pony's die de F11 niet konden nog een F9A en F9B gereden.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 00:03

Over een tijdje ga ik F-proefjes starten met mijn eigen paard een Tinker, die is ook niet zo dressuur aangelecht natuurlijk dus dan vind ik dat ook wat leuker voor d'r dat het niet zo moeilijk is... Lachen Ik vind dat ook wat gezelliger omdat ik daar ook mensen ken enzov. Knipoog

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 11:08

friendly schreef:
Sinds kort is mijn manege lid geworden van de FNRS dus wij gaan ook beginnen met de F-proefjes. Heb dr eens 1 opgezocht op het internet.. Nou wel ff anders dan de KNHS proefjes hoor! Weer met binnenkomen en groeten aan het begin.. Vond het juist wel lekker zonder dat binnenkomen aan het begin. Ik rij ook KNHS wedstrijden maar met de FNRS wedstrijden er ook nog bij zal me pony veel ervaring opdoen.. Hij is nog niet zo aan wedstrijden gewend.. Maar t gaat ons lukken!

AA een stalgenoot Tong uitsteken dus jij gaat ook mee doen ? ga je op naomi of niet ? welke proef start jij Tong uitsteken
ik moest van maris bij de F3 starten inderdaad ook voor de theorie het liefste had ik zelfs nog bij de F1 gestart met die geflipte jolli Tong uitsteken (mijn groote liefde) maar ja je kan niet alles hebben he Tong uitsteken