Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VonDutch

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 21:50

Waar blijven de verslagen van de zaterdag ruiter's Knipoog?

Kim_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 22:03

nou ik zat op pammetje en hij was stront vervelend zeg Hamer ! op een gegeve moment bokte die zo hoog dat M. zei dat die bijna mijn achterhoofd raakten. daarna nog om half 1 voor R. haar les joe-joe gereden. dat ging wel goed Haha! .

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 22:18

Nou ik rij dat niet echt in de lessen van zaterdags.. Maar heb Veron wel gereden.. Pff die was op de linkerhand ook strontvervelend.. Zal wel aan het weer liggen denk ik Tong uitsteken

Morgen met Sas mee naar de Indoor-cross in wanrooij kijken.. Ik ga Olly omtoveren tot crosspaard denk ik Tong uitsteken Lijkt me wel vet

Kim_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 22:21

oh vet J. lijkt me echt leuk om lekker te crossen.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 22:38

Nee hier mijn verslag dan even. Vandaag weer op NL gereden zoals gewoonlijk natuurlijk. In het begin ging het nog wel redelijk maar op den duur ging het echt niet. Lag voor een heel groot deel ook aan mezelf omdat ik me helemaal vast zette en zo dus niet fatsoenlijk in kon werken. Nog wat bokken onderweg gehad nadat ik boos was geworden en toen leek NL het wat beter te snappen. Maar ja van de week weer naar de fysio en eens vragen hoe verder want zoals het nu gaat schiet het allemaal niks op. Hoe was het bij jou gegaan Jill?

Die Pammie was wel gemeen die bokken ja.
Enne J. dat is wel vet een cross. Vind het mooi om naar te kijken maar niks voor mij.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 23:07

Laats ben ik ook al in ... (weet de naam niet meer) wezen kijken, was erg leuk om te zien.. die mensen allemaal praten en schreeuwen (wel positief) tegen die paarden..

Toen jij NL op de volte zette liep ze meteen beter.. In zon les kan het niet altijd maar ik zou meer op een volte rijden (zo heb ik het met olly ook geleerd en leer het nog steeds.. als dat goed gaat stukjes rechtuit komtie weer tegen de hand hoppa weer een volte)

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 23:13

sjaslique schreef:
Nee hier mijn verslag dan even. Vandaag weer op NL gereden zoals gewoonlijk natuurlijk. In het begin ging het nog wel redelijk maar op den duur ging het echt niet. Lag voor een heel groot deel ook aan mezelf omdat ik me helemaal vast zette en zo dus niet fatsoenlijk in kon werken. Nog wat bokken onderweg gehad nadat ik boos was geworden en toen leek NL het wat beter te snappen. Maar ja van de week weer naar de fysio en eens vragen hoe verder want zoals het nu gaat schiet het allemaal niks op. Hoe was het bij jou gegaan Jill?

Die Pammie was wel gemeen die bokken ja.
Enne J. dat is wel vet een cross. Vind het mooi om naar te kijken maar niks voor mij.

Opzich ging het wel lekker, de eerste 20 minuten lekker met lange teugel laten lopen, ze moet altijd ff loskomen.
Zelfs gegalopeerd met de teugels aan het einde vast, wat ik best eng vond, maar het kon goed zei M. , wel natuurlijk ff opletten op de pony's om mij heen Knipoog
Verder heb ik ook een aantal bokken gehad, waar ik dan van schrik omdat ze zo hoog aanvoelen maar NL zijn hoofd meteen eigenlijk omhoog doet om je weer terug in het zadel te laten belanden, ik schreeuw dan een keer , maar dat heeft geen nut bij NL die geeft er dan een extra bij Clown
Daarna nog lekker rond gedraaft met voltes etc. en schouderbinnenwaarts geoefend.
Dus heb even genoeg dressuur gehad, volgende week weer springen, much better! Vork

__manon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 12:51

twis was in de les nogal irritant, wil die de hele tijd de andere pony's inhalen en naartoe rennen, vooral in galop maarja..

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 22:56

Gisteren op Letta (dat nieuwe superlieve paardje) gereden en het is zoals J al zei een superbeest. Maar als je gewend bent om in versnelling 1 te starten (Paco) en dan langzaam het tempo op te voeren en je stapt dan opeens op een paardje wat vanaf het begin in versnelling 5 zit dan is dat erg wennen. Ik schrok er eerlijk gezegd een beetje van waardoor ik me helemaal spande, waardoor Letta mij weer niet snapte en maar nóg harder ging, waardoor ik mij weer vast ging knijpen om maar te blijven zitten en ga zo maar door......
Na zo'n 15 minuutjes kwamen er wat lekkere stukken tussendoor waar ze lekker nagaf en ook haar lijf losliet, waardoor ik ook wat makkelijker ontspande maar na 10 minuten was dat weer weg helaas. Dus daar heb ik ergens iets verkl**t maargoed, daar leer je van zeggen ze dan Clown
Ik durf te wedden dat bijna alle mensen Letta heel leuk zullen vinden, maar voor mij is dat snelle schijnbaar nog te moeilijk om te rijden. Of misschien moet ik er gewoon aan wennen dan je op zo'n snelle heel anders te werk moet gaan. Ik vond het iig niet fijn om zo te rijden. Heel leuk om eens te mogen proberen maar doe mij maar Paac Knipoog

Kim_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 17:50

ik vind letta toch wel veel vriendelijker kijken en doen als de schimmel. vind het een leuk paardje.

__manon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 15:53

ik vind letta leuker als de schimmel Lachen

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 16:30

Letta IS leuker dan de schimmel, daar kún je gewoon niet over discussïeren Pling

Kim_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 16:53

haha djoontje heeft een nieuw maatje gevonden haha echt leuk

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 16:57

Nou nou, ik heb er 1 keer op meegelift. Maar ik weet gewoon zeker dat dit dier het heel goed gaat doen in de lessen. Mij moeten ze er eerst nog op leren rijden Tong uitsteken Maar als ik dat eenmaal kan dan lijkt ie me echt gaaf ja Ja Haha!

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 17:50

Haha nou nu hopen dat ze blijft..
Nou M. gaat stoppen als uitmest jongen op de manege vanaf 21 januari.. of ze iemand anders gaan zoeken is niet zeker..
Dus misschien liefhebbers om Salvador keer of 6 in de week te rijden Tong uitsteken Amarie ik ben je vast aan het helpen

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 19:17

Waarom gaat die stoppen dan?
is salvador die hélé grote? Nagelbijten / Gniffelen

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 21:25

Jep, Salvador is die heeeeele grote. Maar net zo lief als dat ie groot is Haha! (wat ik van m gezien heb iig).

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 23:00

heel goed Joyce, wie weet lukt het me nu om iemand te vinden die me wil helpen.
En het is inderdaad die hele grote braverik

summerfeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 23:59

wooow salvador lijkt me wel echt vet... alleen heb ik al niet eens tijd om ruf meer dan 1 keer in de week te rijden :s

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 00:40

Ik zag dit net op marktplaats.nl
Misschien iets om doorte geven aan Henny;

Hoi

Mijn naam is Francé 19 jaar en woon in vught.
Ik ben opzoek naar een manege/pension die een
stalmedewerkster kan gebruiken voor 20/32 uur in de week.

Aankomend jaar ga ik de opleiding dierverzorging volgen
en tot die tijd wil ik werken met paarden.
Van mn hobby werk maken. Lachen

Ik rijd zelf al sinds mn 12de en heb 2 verzorgpaardjes gehad,
waarvan ik er op het moment nog eentje rijd.
Ik ben geduldig, consequent en een dierliefhebster.
Ervaring met uitmesten, opstrooien, verzorgen,
longeren en het schoonmaken van paardentuig.

Ik ben opzoek in de omgeving Vught/Cromvoirt/Gestel
en vervoer is de fiets.

Als u interesse heeft Mail dan naar:
Miauw-lovely@hotmail.com

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 01:16

Nouja dan kan ik mijn werk ook opzeggen en op de manege beginnen.. Dus dat maakt ook niet zoveel uit.. die francé heeft bij mij in de klas gezeten en in een andere post op marktplaats stond dat ze nog maar 1 jaar rijervaring had
VonDutch schreef:
Waarom gaat die stoppen dan?
is salvador die hélé grote? Nagelbijten / Gniffelen

M. gaat met natas mee naar waar natas nu werkt? als ik het goed heb dus..

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 12:20

Ik zal eens kijken of ik mogelijk tijd heb voor Sal, maar ik vrees dat ik geen 6 dagen zal kunnen. Wel jammer had je net iemand gevonden en dan gaat M. weer weg. Succes ermee.

MiekSpeciaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 20:42

Hoe kun je nou weten of Letta leuker is dan die schimmel als je er nog nooit opgezeten hebt? Beetje kort door de bocht geredeneerd en krom om te oordelen over een paard waar je alleen maar langsloopt. Er zijn er wel meer die geen schatjes zijn op stal tegen mensen of andere paarden, maar wat veranderd als je de stal open doet.

Verder heb ik zaterdag weer lekker gereden. Ook op Marietje bij A. al ging dat in het begin echt heeeeeel slecht Tong uitsteken Moest echt heel erg wennen en zij ging me kei hard uitproberen, maar op het eind zaten er wel goede stukjes tussen Lachen

En verderrrr... heb ik vandaag promotie gemaakt op mijn werk Pling Ben er echt super blij mee want ik zou eigenlijk maar voor een paar weken weer voor mijn oude baas gaan werken in de supermarkt achter de kassa, omdat ik eigenlijk iets anders wilde gaan doen. Maar nu heb ik daar gister gewerkt en vanmorgen kreeg ik meteen een mooi aanbod.. Ik word voortaan verantwoordelijk voor de zuivel en semi-vers afdeling. Klinkt niet echt heel boeiend maar met alleen een vwo-diploma kun je niet zoveel en ben ik hier echt heeeeel blij mee, het is ook wel leuk om te doen en zeker leuk om zoveel verantwoordelijkheid te krijgen!

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:21

MiekSpeciaal schreef:
Hoe kun je nou weten of Letta leuker is dan die schimmel als je er nog nooit opgezeten hebt? Beetje kort door de bocht geredeneerd en krom om te oordelen over een paard waar je alleen maar langsloopt. Er zijn er wel meer die geen schatjes zijn op stal tegen mensen of andere paarden, maar wat veranderd als je de stal open doet.

Ik weet niet of je het überhaupt ook tegen mij hebt maar goed: Ten eerste is mijn uitspraak over dat Letta leuker is dan de schimmel mijn eigen persoonlijke mening. Ik vind Letta een leuker paard dan de schimmel en dat is voor mijzelf een feit. Er is eindelijk weer eens een nieuw paard wat mij aanspreekt en dat verkondig ik nogal graag Haha!. Het gaat het mij vooral om een nieuw paardje wat geschikt is voor de manegelessen. En daar komt Letta al veel meer voor in aanmerking dan de schimmel omdat ik denk dat ze sneller bij de 'beginners' kan dan de schimmel (is makkelijker te rijden) én omdat haar conditie vele malen beter is.
Daarnaast vind ik persoonlijk een paard wat altijd vriendelijk doet een stukje gezelliger ogen, maar verder is dat natuurlijk totaal onbelangrijk Haha!
En ..jaja het stelde niet veel voor....maar ik héb d'r wel degelijk opgezeten Clown

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 23:26

Mij lijkt de nieuwe heel leuk en ik denk dat als hij/zij wat gewend is dat het een heel fijn paard kan worden voor de manege