Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Mariet

Re: Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:34

Bedankt voor de tips Haha! nee het is het paard van een vriend Lachen

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 14:20

Ik vind hem best mooi hoor Jet Ja Het kan natuurlijk altijd beter, maar het is een mooi begin.

Nou hier komt dan mijn "kunstwerk" Hij is nog steeds erg vlekkerig (sanner maakt het er niet beter op) maar daar kan ik nu niet meer zoveel aan doen. Bij de volgende tekening zal ik niet teveel gaan vegen. Knipoog
Dit is trouwens ook mijn eerste serieuze tekening van een paard. (Ik heb nog wel een aantal andere pogingen gedaan, maar hierbij klopte de verhouding voor geen meter Knipoog)

Afbeelding
En ik kan een tekening zelf nooit af vinden Tong uitsteken

Afbeelding
Nu ben ik van deze foto Fox aan het natekenen

@ Fen: Weet je al hoe laat je ongeveer op de manege bent?

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:00

En Luna dan??? die staat er ook op Knipoog

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 18:58

[quote='kooslover']
@Fen: Weet je al hoe laat je ongeveer op de manege bent?
[/quote]

hihi, ik was er dus kwart voor vier Lachen

vandaag op Izzy gereden, zonder zadel. Het ging allemaal goed, maar sommige mensen zouden eens moeten leren dat paarden door horen te lopen, zelfs als ze daar soms geen zin in hebben... zucht.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 19:25

antoinetje schreef:
En Luna dan??? die staat er ook op Knipoog

Mm ja maar die is overschaduwd (Nieuw woord Schijnheilig ) door Fox, en eigenlijk vond ik alleen Fox zo lief op de foto staan Lachen

@ Fen, ik was er dus ook om kwart voor 4, of was het al later Verward

Ik heb op Oxaan gereden (Woehoe mijn lieveling Tong uitsteken) Aad was namelijk weer heel flauw bezig. Hij vraagt wie er op Djolly wil, ik even enthousiast doen. Staat ie heel bedenkelijk te kijken, bekijkt de andere paarden op het lijstje nog eens goed en besluit toch maar zelf op Djol te gaan. Echt hoe flauw kun je zijn Tong uitsteken. Nou op het laatst waren alleen Oxana en Bo over. Allebei niet mijn favorieten en omdat iemand anders liever op Bo ging ben ik maar op Okje gegaan. Maar goed de groep was behoorlijk flut Knipoog Ik vraag me toch af hoelang die ukkekindertjes al paardrijden, en ook al zit je dan niet op een favoriet paardje, je kan toch altijd je best doen, vind ik Bloos Niels en Jack (de paarden in kwestie Tong uitsteken) kunnen best doorlopen, alleen zal je er zelf toch ook wel iets voor moeten doen. Ik zit mezelf altijd de koelere te werken op die paardjes en die kinderen zie je echt zo zitten van: Hij doet het niet...

Zo dat is er weer uit Pling

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 21:49

Jullie hebben het maar zwaar geloof ik Knipoog maar wel gelijk hoor, als je Jackie en Niels aanpakt lopen ze gewoon door zoals het hoort! Ik heb vandaag een half uurtje priveles gehad hier in Engeland en dat was onwijs leuk! zelfs nog een klein sprongetje gemaakt!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 21:55

Je moet in de vakantie natuurlijk ook gewoon blijven oefenen met rijden Haha!, een half uur gaat wel altijd snel voorbij...

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:01

Ik moet ervandoor, de ratten maken elkaar af in het hok Knipoog

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:32

sosy schreef:
nee manege langeveld Tong uitsteken

kan smit wel rij er niet Tong uitsteken
vind er niet zo leuk uitzien Tong uitsteken
bakker ook niet zo echt
die in noordwijk richting naar strand meeuw puntje nog wat
vind ik echt totaal niks

En bedankt, ik sta op Manege Meeuwenoord met m'n paard !!! Haha! Maar hoe weet je dat Meeuwenoord niet goed is, als je er zelf niet eens rijdt... Rolleyes Ik heb zelf 4 jaar op Manege 't Langeveld gereden, en als ik heel eerlijk moet zijn vind ik Meeuwenoord stukken beter dan 't Langeveld. Ik zeg niet dat ze slecht zijn, maar toch... Als je op de kleine dingetjes gaat letten is het wel te merken. Maarja iedereen zijn eigen mening daarover. Knipoog Wie is je lievelingspaard bij 't Langeveld ? Ik vond Dicky, Frits, Goldwin en Thea altijd erg leuk !!! Pling

Ik heb ook nog 3 jaar op Manege Bakker gereden (daar begon ik), maar dat vind ik een slechte manege. Daarom ben ik er ook gestopt (het is nu wel wat opgeknapt gelukkig), daarna ging ik naar Manege 't Langeveld waar ik 4 jaar heb gereden. Toen kreeg ik mijn eigen Haflinger en ben ik daar ook gestopt, dat is nu ong. 3 jaar geleden. Knipoog

Met Smit ben ik ook redelijk bekend, ik heb er nooit gereden ofzo maar ik ben er weleens geweest enzo. Er is ook een paar jaar geleden een paard naartoe gegaan wat vroeger bij mijn paard in de wei stond, Cavello heet ie. Pling Superstoer beest Cool , heb ik zelf 1x op gereden voor hij naar Smit ging. Wat ik wel erg jammer vind is dat Smit geen rekening met zijn blessure hield, hij had nl. een beschadigd een straalbeentje. Daarom mocht hij niet meer springen en buiten rijden, wat ze wel deden. Dat is ook de reden geweest waardoor hij afgemaakt werd. Erg zonde, hij was superlief en nog geen 10 jaar oud... maar buiten dat vind ik Smit best oké. Knipoog

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:37

sosy schreef:
hoe het is ingedeelt luna
Dat vind ik niet leuk uit te zien
meeuwenoord
of zo iets vind ik niet zo gezellig
De kantine wel maar de stallen

Ben wel benieuwd wat je daar dan niet leuk aan vindt, ik sta er zelf en vind de stal niet ongezellig hoor !! Pling

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 09:48

Zo antoinette, zo te horen ging het erg goed.

En sas, op jack hadden ze 's avonds het gaspedaal ook niet gevonden. En dat terwijl hij als tweede reed Verdrietig

En ik zat weer op die lieve pony, nou laat dat lieve eigenlijk maar weg. Hij was weer veranderd in een draakje. Maar hij heeft niet gesnoept, vond ik toch al heel knap Bloos
En in het duin, je gaat toch niet op het midden van het ruiterpad lopen, nee lekker op het randje. En even lekker plassen moet natuurlijk ook.
Nou het strand was in galop helemaal drama. Koos vond jack naast hem niet aardig. En ik reed met Bowie achter Koos. Dus Jack hield in en kwam naast dat draakje te lopen. Was hij het neit mee eens, ben hem regelmatig voor geweest dat hij jack niet mocht pesten, maar op het eind was het hem toch gelukt. En tja, als Bowie bokt en vervelend doet, moet Koos ook even meedoen. Arme Jack had het best zwaar op het strand met 2 van die etters om hem heen Bloos
En toen Bowie maar lekker hard aan werk gezet, beetje stelling vragen, kijken of die wilde zakken. En het resultaat was dat Bowie aan de teugel liep op het strand Duivel
En tja, onder weg ht duin op moest Bowie alweer plassen hij is echt lek En verder heeft hij zich weer als een lieve pony gedragen. Na de galop in het duin vroeg wil nog hoe hij was, maar hij was echt lief, zelfs het stukje 'zeer snelle' galop. Maar Koos was nog steeds aan het klieren.
Laatste stukje in het duin, grimeur moest plassen en niet zo'n beetje ook, toen bedacht Bowie de kant op te zoeken, maar was hem gelukkig voor Tong uitsteken En hij heeft dit keer niet in de graskantjes gestaan!

Antoinetje, heb Jack nog een stukje wortel gegeven, en Izzy stond buiten achterin de paddock, en ik wist niet in welke stal ze 's avonds zou komen, dus die heeft niet gehad Bloos

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 10:34

hihi, klinkt wel als lekker rijden Lachen

Beetje jammer is het wel dat Jackie's gaspedaal heel goed verstopt lijkt te zitten. De derde versnelling zit er ook niet altijd helemaal prima in... Zucht diep, het wordt tijd dat die weer naar binnen gaat en dan heel veel heel goed aan het werk wordt gezet denk Vork

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 11:17

Als jack zo'n bui heeft, ook in de bak, dat die wil gaan staken en keilangzaam gaan enzo, heb die aan mij dus écht een verkeerde.. Ik ga net zo lang door totdat die wél loopt. Bloos Duivel

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 14:01

Hihi, ja zo makkelijk is Jack eigenlijk helemaal niet Knipoog Maar hij kan met het buitenrijden volgens mij beter achteraan...
Waarom heeft Koosje zich nou niet netjes gedragen. Dat is wel balen dat ik niet 's avonds heb gereden, heb Koosje wel gemist Verdrietig

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 14:05

@ Maxielover: Aad heeft vaak naar het been van Cavello gevraagd, ook aan mensen bij ons in de les die Cavel al langer kende, maar zij zeiden het het verder niets te betekenen had.
Ook vertelde juist zij dat Cavel een superspring paard was etc...
Ik geloof ook dat hij het toen heeft laten onderzoeken, en dat daar niets bijzonders uitkwam. Ik vond het altijd maar een raar verhaal omdat hij ook altijd zo raar liep met een been (was dat hetzelfde been?)

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 18:16

ja, dat was altijd hetzelfde been en als hij dan lekker ingereden was dan was dat over. Daarom denk ik ook dat er niets over verteld werd.

Koosje rijd bij ons tegenwoordig weinig mee Sas, denk dat ze hem liever voor 's avonds bewaarde Knipoog

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 18:17

Ja weet ik, hij kan natuurlijk wel wat uurtjes achter elkaar lopen Knipoog

Afbeelding
En hier mijn fox-tekening eens Lachen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 18:23

wauwie, die lijkt wel echt op Foxje Lachen

Vind zijn nek nog een beetje vreemd eindigen, maar het gaat echt al steeds beter Lachen

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:38

Hihi ja dat komt omdat hij zijn hoofd een beetje naar voren doet en de rest van de hals kon ik niet tekenen omdat daar zijn deken begon Knipoog

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:44

kooslover schreef:
@ Maxielover: Aad heeft vaak naar het been van Cavello gevraagd, ook aan mensen bij ons in de les die Cavel al langer kende, maar zij zeiden het het verder niets te betekenen had.
Ook vertelde juist zij dat Cavel een superspring paard was etc...
Ik geloof ook dat hij het toen heeft laten onderzoeken, en dat daar niets bijzonders uitkwam. Ik vond het altijd maar een raar verhaal omdat hij ook altijd zo raar liep met een been (was dat hetzelfde been?)

Een super springpaard of niet, een paard met een blessure laat je niet springen en buiten rijden als hij dat niet aankan. Dit heeft de eigenaar voor Aad (Vicky @ bokt, die ik goed ken) nadrukkelijk tegen Aad gezegd, maar er werd blijkbaar niet naar geluisterd en dat is dus ook de reden dat zijn straalbeentje na een jaar al gebroken was. Anders had hij echt wel langer mee gekund. Ja En dat hij raar liep met 1 been (rechtsachter) heeft niks te maken met die blessure. Dat achterbeen was nl. een hanentred, en dat aan zijn straalbeentje was 1 van de voorbenen (ik weet niet welke). Ik zeg heus niet voor niks in mijn vorige bericht of hij wel of niet mocht springen en buiten rijden, en of dat de reden van zijn dood is geweest ja of nee. Knipoog Onderzoeken kunnen op zo veel uitwijzen, de harde waarheid is toch een heel ander verhaal en blijkbaar is het voor dit geweldige paard helaas te laat.... Huilen

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:19

Ik weet er verder natuurlijk ook niets van af.... Wel weet ik dat hij goed voor zijn paarden zorgt en ik vind het gewoon raar dat hij Cavel dan wel gewoon heeft laten springen en buitenrijden.
Er staan op de manege ook andere paarden met rugproblemen of die last hebben van een been. De paarden met rugproblemen mogen niet zonder zadel gereden worden en iedereen moet opstappen met een krukje om de rug zoveel mogelijk te ontlasten. Voor de paarden met beenproblemen geldt dat zij meestal niet meelopen met dagtochten en ze zoveel mogelijk rust krijgen.
Maar jij zal meer van Cavello afweten dan ik Ja. Cavel was een paardje waar ik me eigenlijk nooit echt in verdiept heb of iets dergelijks Bloos
Maar ik moet moet me daar denk maar niet druk om gaan maken, het zijn zijn paarden en hij moet zelf weten wat hij ermee doet....

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:49

Mooi gesproken Sas! Als er 1 iemand is die goed voor zijn dieren zorgt is het Aad, daar kunnen veel maneges een voorbeeld aan nemen (ik noem geen namen).

Heeft iemand al wat van Gerald en Manda gehoord??

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 22:28

@ Kooslover, ik vindt je tekening van Fox erg mooi!

Wat zijn jullie toch creatief allemaal!!!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 09:50

antoinetje schreef:
Mooi gesproken Sas! Als er 1 iemand is die goed voor zijn dieren zorgt is het Aad, daar kunnen veel maneges een voorbeeld aan nemen (ik noem geen namen).

Ja

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 11:24

antoinetje schreef:

Op de meeste maneges is er altijd wel iets aan te merken. Maar ik vind inderdaad dat Aad goed voor zijn paarden zorgt. En ja, hij moet er zijn brood mee verdienen, dus aan kreupele en zieke paarden heeft hij niets.