Manege Bruin!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Kimberley

Re: Manege Bruin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 19:00

en beatrijs sterkte met je arm hoor Luc is ook zo lief in het land hihi

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 19:04

Dank je Melis..jij bent tenminste lief..snik

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 19:05

oeps en jij ook Kimberly ...thanks..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 19:07

Ja, lekker gedoe allemaal weer.
Toch gekneusd llover? Hmm poedersuiker.
Het is ook een ge-etter met die paarden daar, 1 heel groot stuk, dus ze kunnen alle kanten opvliegen..

Nou jij had dus ook weer spanning en sensatie Gomir, jeetje.

En deedejee, kop op! wat ook een gezeik weer zeg. sjonge jonge
ik hoop dat het wel een beetje gezellig voor je blijft daar hoor..

en ja melissa, deurne duurt 4 jaar. en is euh brabant toch?
je hebt toch niet de ambities om deurne te gaan doen hè?

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 19:09

we kunnen het aan inge vragen denk ik die is daar ook heen geweest he en die heeft geloof ik eerst ook een paardje gehuurd daar ofozw en daar is ze toen ook ovalien tegen gekomen ofzo iets en die heeft ze toen gekocht volgends mij weet alleen niet meer zeker en anders gewoon op internet kijken bij die zoekmachines!! k zal vanavond als ik me site weer heb gevonden zal ik wel even linken

k kan uhm nu niet vinden

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 19:11

ik wel hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 19:17

Meisjes, wil jullie niet ontmoedigen, maar ga niet naar Deurne.
Kies voor een echte opleiding, waar je wat aan hebt.
Deurne heb je niets aan, het stelt betrekkelijk weinig voor.
In de paardenwereld is geen droog brood te verdienen.
Alleen als je echt talent hebt ( dat gezien wordt), de juiste connecties hebt, of ouders met een paardenbedrijf of veel geld, ja dan zou je wat aan deurne kunnen hebben.
Maar, de 'echten' komen er ook echt wel zonder Deurne.
Maar, mocht je lange dagen willen hebben, nauwelijks vakantie, geen pensionregeling e.d En willen werken tegen het minimumloon, ja dan moet je vooral voor de paardenwereld kiezen

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 19:57

zooo nou de lucht is geklaard en de stalproblemen zijn opgelost gelukkig, want ik begon al paranoia te worden... eef heeft dr nieuwe stalletje en nik blijft gewoon waar ze was. Dus!
En binnenkort samen naar buiten, ben benieuwd hoe dat gaat met een 4-jarige...

Llover, mooi klote, hoop dat je niet al teveel pijn hebt. Arm meisje

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 19:58

En heb de pony net heerlijk gedoucht en gewassen, ze stonk gewoon... en nu ruikt ze weer heerlijk fris en zijn d'r haartjes weer lekker zacht enzo.... en nu ga ik gtst kijken
toedels

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 20:34

Ja dat zeiden er meer over Deurne.. moet wel wat verdienen natuurlijk Ik wil ook geen kindjes les gaan geven hihi, ik heb gtst niet gezien want ik moest naar school grr, wat is er gebeurt??

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 20:36

Ik wil btw wel iig iets met paarden doen.. maar wat hea

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 20:46

Fijn Deedejee!

Deurne duurt 3, 4 of 5 jaar afhankelijk van de opleiding. De meest gangbare opleiding is 4 jaar.
Ik raad het je niet aan. De opleiding stelt weinig voor, paardrijden leer je er iig niet....Meeste mensen komen uiteindelijk ergens achter de kassa terecht, gaan alsnog een andere opleiding doen of belanden tegen minimumloon ergens in de paardenwereld waar ze vooral uitgebuit worden...Klinkt niet leuk, maar is wel de realiteit.
Verder moet je het ontzettend treffen met je stagebedrijven, daar moet je het vak leren, maar meestal ben je een soort stalturk en leer je bar weinig(en de uitdrukking stalturk komt niet van mezelf maar van de Deurnestagiaires die ik meegemaakt heb )

Je kunt een schoolpaard huren, maar dan is het afwachten wat je krijgt. Tijdens je stages heb je in principe geen paard nodig, is vaak toch weinig tijd voor.
Eigen paard is imo wel onmisbaar, als je later je geld met rijden wil verdienen zul je toch wedstrijdervaring moeten hebben tegen de tijd dat je van school komt. Zonder wedstrijdervaring kom je nauwelijks ergens aan de gang. Tenzij je heel erg fijn kunt rijden en een werkgever treft die geld en tijd wil investeren in je verdere opleiding en je niet meteen met 4-jarigen het parcours in wil sturen, maar je eerst wat ervaren paarden te rijden geeft...(en als je die vind, geef mij dan even een seintje want dan wil ik je collega wel worden)

Je geld fatsoenlijk verdienen in de paarden is een droom die maar voor heel weinig mensen uit kan komen.

Als je toch blijft volhouden dat je iets met paarden wil, loop dan eens een paar dagen mee op een stal. Veel mensen zijn dan al genezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 20:55

Hasten, houd de paarden lekker als hobby en kies een fatsoenlijke opleiding.
Nu lijkt het allemaal nog leuk en geweldig....
Op je 55e kun je nog prima op kantoor of zo werken, maar zie jij jezelf al op je 55e nog iedere dag vegen, mesten en poetsen?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 21:07

Superlenie en ik begrijpen elkaar weer eens zo te zien

En jonge beesten beleren doe je liever ook niet meer als je 55 bent

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 21:48

Nee en meisje hasten is nog slim ook..melisje volgens mij ook..alletwee nu in de havo/vwo klas toch? en als je dan toch in de paarden wil...ga dan voor paardendierensrts...ofterwel ga diergeneeskunde studeren..dan help je ze en verdien je nog lekker ook

Ja inderdaad gekneusd...niet dat jullie dat door hadden he..maarja ik deed mijn mond ook niet open, ik verging gewoon van de pijn.
Thanks deedejee das lief van je..ja inderdaad rottig..ach ja.. i'll survive..haha...i always do...

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 22:51

Ik weet nog niet wat ik wil, maar moet dit jaar toch echt beslissen, zit namelijk in 5 havo

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 22:51

haha nee ik doe geen havo/vwo ik doe lekker vmbo hahah maar goed dat is ook niet echt iets voor mij want ik kan echt niet goed tegen operaties enzo vind ik echt heel onsmakkelijk maar goed ik zie ut allemaal wel ik weet nog niet eens zeker wat k worde wil later schiet ook niet echt op bij mi

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 23:34

Ik wilde net dierenartsassistente voorstellen
Operaties en bloed wen je vanzelf aan, kom je als je in de paarden werkt ook tegen daar hoef je geen veearts voor te zijn. Ik heb al heel wat lelijke dingen gezien

Ik weet nog steeds niet wat ik worden wil...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 23:49

Ik wil heel veel worden, maar het blijft ook bij bedenken bij mij

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 23:56

Mijn voorlaatste ingeving was vrachtwagenchauffeur....
Nu denk ik aan gemeentelijk lijkschouwer, ben benieuwd wat ik over een paar maanden weer verzonnen heb

Wedden dat ik uiteindelijk huisarts word ofzo...ik roep namelijk al jaren dat ik dat absoluut niet wil

Mijn MSN wil het niet meer doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 00:21

Och zo zat ik laatst weer te denken aan deeltijd Pabo
of toch Duits studeren?
Doventolk lijkt me ook enig, heb me ook al eens ingeschreven voor Logopedie ( en weer afgemeld )

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 08:42

Llover die steken onder water als we niet allemaal heel spontaan met je meeleven ben ik schijtzat. Je laat ons ook niet eens de kans om te zeggen: "aaaahhh zielig" want voordat je me daar de kans voor geeft heb je zelf al gebruld dat we niet meeleven en bovendien: wie kwamen je weer redden gistermiddag ? (nadat jij op MSN tegen mij zegt: "stik er toch in") Nou dan. En daarnaast: ga eens een foutloos tikken !

Ik ben ook nog steeds hele ambitieuze carriereplannen. Het schort ook nog wat aan de uitvoering.

@Lizzjuh: je hebt driftig gepost zeker ? Gezien het feit dat je nu ook mee kan praten ! Goeie hoor !

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 08:45

En trouwens: ik heb nog gevraagd hoe het met je arm ging, ik heb er op stal naar gekeken en ik heb je s'avonds een smsje gestuurd. Als je een probleem met mij hebt, zeg het dan tegen mij in plaats van op Bokt !!!

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 08:48

haha ja heb ik zeker opeens ging ik kijken en had ik der al meer dan 50 dus ging ik me maar weer aan melden

gnagna k heb vandaag lekker vrij

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 09:14

Goeie ! Beter dan. Ik ben in oude huis, moet het schoon soppen maar presteer weinig, zit beetje te internetten, slechterd die ik ben !