** Manege Belle Epoque Topic**[Deel 6!!!]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie_B

Re: ** Manege Belle Epoque Topic**[Deel 6!!!]

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:19

Aglona of Rox wel..

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:23

Yaraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:27

Wauw, die is inderdaad gaaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:30

En dan een daverend applaus voor de combinatie die deze wedstrijd heeft gewonnen vandaag!. Vol trots dreef ik mijn pony aan, waardoor hij naar voren liep. Wat een knal van een afsluiter zeg, echt geweldig. Dit was mijn laatste wedstrijd geweest met mijn grote D-pony. Hij werd nu toch echt te klein. Ik had al een paard gekocht, en die was nu in de training. Dit was dus onze laatste nationale wedstrijd. Ik zou, voor de gein, nog wat wedstrijdjes blijven starten, om het te onderhouden, maar ik kreeg op wedstrijden al steeds vaker het commentaar dat ik te groot werd, dus ik ging maar niet meer doorvragen van hem. Gewoon nog lekker wat trainen, en dan gaat hij lekker gewoon als recreatiepony dienen. Mijn buurmeisje gaat ook op hem leren rijden. Inmiddels is het bekend geworden dat deze top combinatie uit elkaar gaat, wat heb je daarop te zeggen?, schreeuwde de man door zijn microfoon. Ik keek verbaasd op. Ik had tegen niemand gezegd dat we uit elkaar gingen?!. Hij zag mijn verbaasde blik, en schoot in de lach. Of is dat roddelpraat?. Dit is wel onze laatste grote wedstrijd, maar hij gaat nóóit weg. Waarom niet?. Ik heb alweer een nieuwe aanwinst, mompelde ik zachtjes. Kennelijk had hij het wel gehoord, dus hij ging er lekker verder op in. Dus we zien je binnenkort in de ring verschijnen met een nieuw paard?. Nou, ik heb nog helemaal geen wedstrijden met haar gereden, dus ik zou er maar niet zo zeker van zijn dat we samen volgende maand door de bak heen gaan, maar misschien in het volgende jaar of zoiets. Hij overhandigde mijn prijs, en ik knikte naar het publiek. Wat was dit toch fijn, gewoon zo lekker wedstrijden rijden, en dan gewoon je laatste wedstrijd zo afsluiten. Echt, helemaal super. Ik galoppeerde mijn ererondje. Nadat ik hem verzorgd had, ging ik mijn prijzen innen aan de bar. Die lagen daar altijd. Wat hing er hier op stal toch altijd een gezellige sfeer. Toen ik binnenkwam, kreeg ik een daverend applaus. Echt geweldig. Ik kreeg een prachtige roze met grijze zweetdeken, een halster en een setje van een pad, bandages en een halster met touw. Echt helemaal super. Dat laatste, dat stond niet op de lijst van prijzen die gewonnen konden worden, dus ik denk dat ze die apart voor mij hadden gekocht omdat het mijn laatste wedstrijd was. Ook kreeg ik prijzengeld, maar dat stelde nooit héél veel voor. Honderd euro was het maximum wat ik kreeg, en nationale kampioenschappen, dat was toch wel redelijk hoog. Ineens bedacht ik me hoe goed mijn pony eigenlijk was. Ineens had ik er ook spijt van dat ik de beslissing had gemaakt te stoppen. Maar ja, ik had het nu aangekondigd op TV, dus ik kon nu moeilijk lekker mijn nationale wedstrijdjes blijven rijden. Nee, ik stopte nu gewoon. Ik ging lekker voor mezelf bezig met trainen, en dan zou het vanzelf wel komen. Vooral met mijn nieuwe paard moest ik nog even oefenen. Wijken was er nu wel ingestampt, alleen de moeilijkere oefeningen, daar moesten we nog even op trainen. Schouderbinnenwaarts, travers, allemaal van die moeilijke dingen die ze gewoon nog niet kon. Dat kon zelfs mijn huidige pony nog niet als de beste.

Het was weer een doodnormale dag. Ik kwam op stal aan, en ik zette vrolijk mijn fiets aan de kant. Ik was zo vrolijk, omdat ik gisteren al merkte dat de trainingen echt veel beter gingen, met Melody, mijn nieuwe aanwinst. In het begin was ze alles behalve soepel, maar ze liet nu al veel meer los. Het werd nu dus echt een fijn rijpaard. Ik kwam op stal aan, en ik merkte al gelijk dat er iets anders was. Mijn pony, die normaal doodleuk aan kwam draven, stond schokkend achteraan het weiland. Ik sprong over het hekje en liep naar hem toe. Ik aaide over zijn kont, en kreeg de schrik van mijn leven. Er kwam allemaal schuim uit zijn mond, hij was helemaal bezweet en stond helemaal te trillen. Ik belde gelijk de dierenarts, die gelukkig snel aanwezig kon zijn. Mijn pony was inmiddels als een bezetene aan het rond galopperen. Ik durfde hem niet te pakken, ik was niet bang voor een beetje pijn, maar het zag er heel eng uit. Hij was maar aan het rennen, en aan het schuimen, draaide raar met zijn ogen. De dierenarts kon er op deze manier ook niet bij. Ik ging midden in het weiland staan, schraapte al mijn moed bij elkaar, en zei zachtjes lieve woordjes tegen hem. Uiteindelijk ging hij over in draf, en kwam hij naar me toe. Ik schoof voorzichtig het halster over zijn oren, en maakte het vast. Ik fluisterde wat lieve woordjes in zijn oor, en nam hem voorzichtig mee naar het hek. Elke beweging leek hem pijn te doen.

Mijn verhaal Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:31

Nog niet klaar hoor, maar gewoon alvast een klein stukje.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:31

Lees het morgen! Knipoog
Moet nu gaan! Adiosss!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:32

Doeii! Lovers

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:35

Leuk Emma!! Wil meer lezen Tong uitsteken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:37

Ik ben pas een héél klein stukje verder;

Het idee, de machteloosheid, het was vreselijk. Ik heb hem vastgemaakt aan het hekje, en stond bij zijn hoofd terwijl de dierenarts hem onderzocht. Hij kon echter niks schadelijks ontdekken. Ik moest hem op stal zetten, en dan zou het vanzelf wel overgaan, dacht hij.

Het was echter toen ik Melody aan het rijden was, toen ik me opnieuw helemaal dood schrok. Hij stond als een gek te bonken, met zijn ogen te rollen en dat schuim, het lag overal op de vloer. Later kwam ik erachter dat het zelfs verspreid door zijn stal lag. Ik wist dat ik hem moest laten, maar ik kon mijn concentratie niet meer op Melody houden. Daarom begon ze gek te doen, en viel ik eraf. Het was mijn eigen schuld, ik wist het als geen ander, maar ik moest telkens maar denken aan mijn arme pony, die daar maar stond te lijden. Opeens was ik zo benieuwd waar hij pijn had, waarom hij zo vreselijk agressief was. Ik wou hem naar buiten laten, maar ik wist dat hij zichzelf dan zou verwonden. Uiteindelijk heb ik hem toch maar in de bak gezet. Ik ging uitmesten, dus heb Melody op de poetsplaats gezet. Achteraf niet zo’n goed idee, want een rennende pony en een zenuwachtige merrie die vaststaat aan een kort touwtje, nee, die combinatie past niet.
v

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:39

Klinkt als hondsdolheid Clown ! Slechte dierenarts ! Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:41

ROFL

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:42

Serieus Tong uitsteken Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 19:08

Godgloeiende! Boos!, jongens zijn echt worsten

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 19:12

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeee, jongens hebben worsten ROFL

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 19:13

Sorrry, heule foute opmerking Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 19:14

Idd ROFL

Maaikeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 19:58

Ghehe idd lekker opmerking sabrien! Clown

Jeetjee ik was vandaag echt ff niet lekker geworden op school!
We moesten voor bio in een of andere geotruck ( grote vrachtwagen die kon worden opengeklap met technische snufjes) opdrachte maken over het klimaat..het was al beetje benauwd maar opzich wel te doen.
Maar na half uur kreeg ik het steeds warmer, op gegeven moment beetje duizelig en ik zei net tegen een vriendin:
ik ga echt ff naar buiten, en toen opeens werd het helemaal zwart voor me ogen en begon ik te trillen..Hoorde alleen wat stemmen, bleek helemaal wit te worden. Snel naar buiten gebracht, zitten en wat drinken en toen ging het al weer.

Maar was wel ff eng! Vooral omdat ik der 'nooit last van heb gehad..
Najah ff in de gaten houden, nu gaat het wel weer goed beetje hoofdpijn allee nog.

Maaikeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 20:05

Iriis_ schreef:
Bloos! Bloos! Bloos!

Doet me weer denken aan de roze handboeien van Sabrina voor Daan... Weetje nog Maaike?! Tong uitsteken

Haha JAAH Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 20:41

Das inderdaad wel ff eng Maaik! Bloos!.

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 20:58

Afbeelding

Wat een kakkies he Lovers

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 20:59

Maaikeee schreef:

We moesten voor bio in een of andere geotruck ( grote vrachtwagen die kon worden opengeklap met technische snufjes) opdrachte maken over het klimaat..het was al beetje benauwd maar opzich wel te doen.
Maar na half uur kreeg ik het steeds warmer, op gegeven moment beetje duizelig en ik zei net tegen een vriendin:
ik ga echt ff naar buiten, en toen opeens werd het helemaal zwart voor me ogen en begon ik te trillen..Hoorde alleen wat stemmen, bleek helemaal wit te worden. Snel naar buiten gebracht, zitten en wat drinken en toen ging het al weer.

Najah ff in de gaten houden, nu gaat het wel weer goed beetje hoofdpijn allee nog.

jeetje Maaik Ach gut

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 20:59

Melanieetjuh schreef:
Aglona of Rox wel..

Astor??? Die kan ook wel lekker springen! Of onyx! Is ook een lekker springpaardje!

Als ik niet op Rox zit bij ons met springen dan zit ik graag op Onyx Haha!

Aglona springt ook lekker! Als je aan je zit etc. wilt werken is zij wel een goede! Als je wat meer moeite wilt doen kun je beter voor een ander gaan Knipoog.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 21:00

Ik gaa naar bed, ik ga morgen wel bijlezen Lachen

Liisette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 21:02

Maaikeee schreef:

Wow maaike! Bloos!
Doe niet zo eng!

Gelukkig gaat het nu veel beter! Haha!
Niet nog een keer doen hoor! Knipoog Tong uitsteken

Liisette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 21:04

Kirsten_S schreef:
Melanieetjuh schreef:

Alsof het om het halen gaat?
Heb liever een heerlijk gereden proef zonder winst dan een k.lote proef met winst. Knipoog

Maarja, nou breide we het onderwerp wel weer heel erg uit! Clown

Je kan het blijven proberen, maar ze komen er nooit Clown (heel afkrakend Tong uitsteken)

En dan zeg ik 'zeg nooit nooit! Knipoog