En oja, nog vergeten te melden.
Er was ook nog iemand afgevallen. Er zat een meisje op Nalah en we moesten de 2e keer met z'n allen galopperen. Ik hoorde Inge al een paar keer schreeuwen dat ze wat rustiger aan moest doen en niet zo ruw en hard moest doen en ik spring zo rustig aan op de volte en opeens zie ik Nalah in de hoek zich opkrommen en een sprint trekken! Toen kwam er nog een bokje bij en toen hing ze ernaast. Ik zag de oortjes van Kanjer alweer en ik ging maar op de noodrem voordat meneer gezellig mee ging doen.
Ze had zich wel beetje bezeerd maar het was toch vooral de schrik. Toen moest er even een andere jongen op die een les na ons zou rijden, normaal rijd hij op nini/jelle formaatjes dus dit was nogal een overgang.
maar hij was een beetje bang geworden, dus zodra nalah al één pas versnelde ging die op de rem.
En Inge al van; hij doet voor de rest niks. Op het laatst heeft het meisje Nalah nog wel zelf uitgestapt. En heb nog steeds een blij/tevreden gevoel over vandaag. Heb echt zin om naar de manege te gaan en Kanjer helemaal te vertroetelen, echt wat een gaaf paard is het toch.
Zit er ook over te denken om misschien een privé les van Ini/Inge aan te vragen voor een half uur, om in dat half uur echt aan het werk te gaan en wat tips te krijgen om Kanjer goed actief te krijgen. ^^ Want Kanjer kan het echt allemaal maar volgens mij raakt die snel verveeld en ik weet af en toe niet hoe ik hem gefocust kan krijgen. Soms ga ik dan wat zig zag wijken, of stelling naar binnen maarja, om dat nu een uur vol te houden.
Lastig,lastig.
Maar nog genoeg te leren.
) Is ook wel logisch, want hij is vroeger wat verwaarloosd geweest en vindt alles dus nog steeds een beetje spannend. Je merkt ook echt dat 'ie een enorme achterstand heeft. Hij is bvb in hele korte tijd al 5 cm gegroeid en hij komt (door dat groeien) geen grammetje aan. Hij is behoorlijk mager. (Hij krijgt wel ontzettend veel voer. Maar hij wordt gewoon niet dik...) Rijd hem nu ongeveer 4 maanden, en het is echt zooooooo leuk! Hij is van heel zenuwachtig en klierig naar ontzettend lief gegaan. Hij heeft nog steeds wel streken hoor, maar het gaat al beter
Ik had echt zoiets van 'Hmmmm.... Hier ga ik niet meer op komen'
En het klinkt echt super leuk! En ook een super leuk paardje! Maar hoe in hemelsnaam kan hij zijn voorbenen kwijt raken op de volte.
Fotty en springen inderdaad
. Ik heb ook een keer een les op Fotty gereden toen ze niet meer mocht springen omdat ze drachtig was ofzo, maar de rest ging wel springen. Nou, Fotty ging helemaal los
. Ik op Rallywood springen, hihi. Komt allen kijken en neem vooral camera's mee, wat dit wordt De-Leukste-Thuis bloopermateriaal
), laat staan dat ik er op kan springen, haha!
Denk dat Kanjer het prima kan volhouden, die loopt toch ook wel eens 2 uurtjes op een dag?