Wat nou WATJES....hier Part 4 van de VELDT Schatjes!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 18:07

meelen schreef:
_sandra schreef:
lieve allemaal, ga lekker mijn bedje in. morgen een lange dag werken. weltrusten allemaal. en meelen, droom maar lekker van de chocola, gaan we vrijdag lekker van snoepen, als je er bent op veldt tenminste. ????

Als je er vanaaf bent wel ja. :P
Sandra is vanavond op de manege, Roan rijdt van 19 tot 20 uur in de carrouselgroep.

meelen

Re: Wat nou WATJES....hier Part 4 van de VELDT Schatjes!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 18:55

Afbeelding

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:12

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:25

We hebben dan wel weer een nieuw droes geval, maar de DA zei dat hij vandaag voor het laatst bij ons was. Dus nu maar hopen dat er echt een eind aan komt.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:28

Heb ik weer. NoNo heeft ontstoken ogen !!!!
Kan ik in de weer met oogzalf.
Hebben jullie wel eens de oogleden van jullie paard geprobeerd "open" te krijgen, en er dan zalf in te krijgen. }>
Ik moet er nog een handigheidje in krijgen :D
Maar daar heb ik 2 weken de tijd voor ;) en dan moet het over zijn.
We wachten weer af. Maar voorlopig moet ik weer 2x per dag heen.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:33

Ik heb vanmiddag zo'n superlekkere les gehad.
Ging echt top. NoNo was erg bijdehand vandaag, dat merkte ik meteen bij het stappen al. Bij het inrijden ging hij er 2 x vandoor, gewoon omdat hij het leuk vond om ff gek te doen denk ik.
Toen de les eenmaal begon was het nogal chaotisch in de bak.
Er werd gelongeerd, en dat paard had er ook zin in. En NoNo kan er dan zo naar loeren, dat je niet weet wat hij gaat doen.
Maar ook Alento (die van Tamara, hij heet waarschijnlijk anders) moest gekeurd worden, en dus ook longeren, maar die was helemaal fris. Tamara hield hem dan ook niet, dus die ging crossen door de bak, met longelijn erachteraan. Tot 2x aan toe. Gezellig :D
Maar het rijden ging steeds lekkerder. Echt een superlekkere les gehad.
Ik weet nu ook dat hoe beroerder je erop zit met doorzitten, hoe beter je paard door zijn lijf loopt !!!!

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:35

't is weer rustig hier.
Kom later nog wel kijken of er meer reuring is.
_Sandra, Ate en Mntj heb ik net op de manege gezien, dus die komen vast wel later.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 21:46

xan schreef:
We hebben dan wel weer een nieuw droes geval, maar de DA zei dat hij vandaag voor het laatst bij ons was. Dus nu maar hopen dat er echt een eind aan komt.
Sorry, maar ik begrijp niet echt wat je bedoeld :? . Gaat de DA ander werk doen ofzo :o?" :=

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:50

LIQUITA schreef:
xan schreef:
Sorry, maar ik begrijp niet echt wat je bedoeld :? . Gaat de DA ander werk doen ofzo :o?" :=

Dit staat er ook wel een beetje onduidelijk, sorry :D
Maar ik maakte uit zijn woorden op dat hij hier niet meer elke dag voor de droesgevallen hoeft te komen.
Vandaar ook dat ik mijn zalfje bij de kliniek moest ophalen. Hij (hoopte waarschijnlijk) voorlopig niet meer te komen.

Nou ja, misschien wil ik gewoon veel te graag dat het allemaal over is :D

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:51

xan schreef:
Hebben jullie wel eens de oogleden van jullie paard geprobeerd "open" te krijgen, en er dan zalf in te krijgen. }>

Hahahha,daar heb ik ervaring mee.`Zomers heeft ze daar veel last van door de vliegen.

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:54

xan schreef:
Ik heb vanmiddag zo'n superlekkere les gehad.
Ging echt top. NoNo was erg bijdehand vandaag, dat merkte ik meteen bij het stappen al. Bij het inrijden ging hij er 2 x vandoor, gewoon omdat hij het leuk vond om ff gek te doen denk ik.
Toen de les eenmaal begon was het nogal chaotisch in de bak.
Er werd gelongeerd, en dat paard had er ook zin in. En NoNo kan er dan zo naar loeren, dat je niet weet wat hij gaat doen.
Maar ook Alento (die van Tamara, hij heet waarschijnlijk anders) moest gekeurd worden, en dus ook longeren, maar die was helemaal fris. Tamara hield hem dan ook niet, dus die ging crossen door de bak, met longelijn erachteraan. Tot 2x aan toe. Gezellig :D
Maar het rijden ging steeds lekkerder. Echt een superlekkere les gehad.
Ik weet nu ook dat hoe beroerder je erop zit met doorzitten, hoe beter je paard door zijn lijf loopt !!!!

Die ervaring had ik ook laatst een tijdje geleden Xan dat het dan beroerd zit maar merk dat ik daar steeds minder last van heb nu.Alleen me handen vooral bij doorzitten nog ff netjes naast elkaar dat ik daar aan denk.Ik heb ook zo heerlijk les gehad van Erna,Super juf hoor.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:54

Nicole1995 schreef:
Hahahha,daar heb ik ervaring mee.`Zomers heeft ze daar veel last van door de vliegen.

Mooi, als het mij niet lukt dat spul erin te krijgen, dan roep ik je :D

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:55

@Nicole, heb je al zin in volgende week ?????
Ga je nog steeds zo lekker met rijden, of is Nicole ook zo lekker fris met dit weer.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 22:02

xan schreef:
Dit staat er ook wel een beetje onduidelijk, sorry :D
Maar ik maakte uit zijn woorden op dat hij hier niet meer elke dag voor de droesgevallen hoeft te komen.
Vandaar ook dat ik mijn zalfje bij de kliniek moest ophalen. Hij (hoopte waarschijnlijk) voorlopig niet meer te komen.

Nou ja, misschien wil ik gewoon veel te graag dat het allemaal over is :D

Aah...zo :D duidelijk, hihi.

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:04

xan schreef:

Nou zeg, het zit je niet mee met Nono. |(

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:06

LIQUITA schreef:
xan schreef:

Ja, nu KRUITVAT whahahahahaha :D

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:09

meelen schreef:
LIQUITA schreef:

Of was het nu DIO :D :D

(haha echt een meelen grapje :D )

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:10

Lag bij opstijgen vanmorgen bijna onder me paard.Ik had toch al problemen met me zadel tijdje geleden met een gebroken boom en dergelijke.Nu was tijdens het opstijgen schoot me beugelriem in ene weg,hing half onder Nicole.andere voet beetje verzwikt.Kwalitatief Uitermate Triets zadel.Zoals Erna dat zegt.Wat denk je.Ophanging van Stijgbeugel stond helemaal scheef,lijkt wel afgebroken.Ik Divoza bellen.Heel verhaal natuurlijk Zegt ze zoals je het beschrijft heb je een wrak van een zadel.Lekker heb ik weer.Ik vertellen dat ik het eigelijk gehad had met het zadel,en een ander liefst wilde,met bij betaling ofzo.Er moest eerst maar een man van Divoza komen en dan zouden we wel zien wat voor oplossing er kwam.Ik zei al geen vertrouwen meer in het zadel te hebben zo.Die man van Divoza vertelde dat dit type zadel wel meer boom problemen heeft.Heb later Kieffer zelf gebled en het allemaal uitgelgd.Dat je buiten een zadel die goed moet zijn en niet elk jaar stuk is,je zo een zadel gewoon moet kunnen gebruiken waar hij voor is.Je betaald stalling,ik reed haar schoft weer stuk ,zadel weer paar weken kwijt voor reparatie.Dat is toch geen doen.Zei die jongen.U koopt het zadel en we kunnen hem maken.Maar ik vertelde hem geen vertrouwen er in te hebben en dat als de garantie vervalt ik nog met zo een zadel blijf zitten waar je je vraag tekens bij hebt.Kortom hij wilde niet echt overstag,en gaf me het telefoonnummer van zijn vader omdat ie toch wel door had dat ik me niet liet kisten.Die man luisterde naar me en meteen zei hij.kortom u bent niet tevreden.U mag hem terug sturen u krijgt geld terug of u zoekt een ander zadel uit min het aankoop bedrag.Nou super van die man.Hij wilde de naam van kieffer netjes houden.En raadde me dit zadel ook helemaal niet aan,en had het over een Kieffer europa CT,dat scheen volgens hem een heel goed zadel voor Nicole te zijn.Wat een verhaal he,wilde jullie het toch ff vertellen.Dus nou komt Divoza 10 febr.om het zadel mee te nemen.

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:11

Ik heb Sanne vandaag voor het eerst op MSN gehad sinds ze weg is.
Ze hebben het nog steeds erg leuk..... gesnorkeld tussen heeeeeeeeel veel vissen,en een wandeltocht door het oerwoud. Aan lianen gezwieberd.Maar ze wil ook wel weer naar huis, ze mist ons en Nado.
Morgen gaan ze naar het laatste plekkie en dan komen ze Woensdag ochtend weer thuis.

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:12

xan schreef:
Ga je nog steeds zo lekker met rijden, of is Nicole ook zo lekker fris met dit weer.

Nou Xan,ze liep vandaag joh! echt geweldig.Mntj was ook heel pleased over haar dat ze zo lekker liep.

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:12

xan schreef:
meelen schreef:

Of was het nu DIO :D :D

(haha echt een meelen grapje :D )

Sorry :o (but that's me)

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:13

xan schreef:

Ze was heel fijn te rijden ook na dat ik er zo elegant meteen weer naast stond toen ik eigelijk op wilde stijgen.hahhaaha.Ze had gister dagje rust maar daar merkte ik niks van vandaag,Braaf paard hahahha

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:17

Dat heb ik van m'n vader die "humor". Die reageert bij de reisverslagen van Thailand ook met grappige dingen zoals: De hele familie in de tuktuk..... komt hij aan met .......We zijn weer helemaal bij na dit lange verslag en benieuwd naar de foto,s. Ik neem straks een Singha-biertje en oma serveert er een paar tuc-tuccrackers bij !!

Geweldig vind ik dat.

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:24

Jeempie Nicole, heel verhaal over je zadel.
Maar goed dat je voet bij stuk hebt gehouden. Zou ook bespottelijk zijn als ze er niks mee deden. (zijn ze gelijk klant kwijt)

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 23:58

xan schreef:
Hebben jullie al gehoord dat Collin vanaf morgen weer op de manege werkt ????

ja hoorde het van iemand die op het werk langs kwam