Manege Smit is Tha oliebol. - Smittopic 2 -

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

antoinetje

Re: Manege Smit is Tha oliebol. - Smittopic 2 -

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 12:52

Lekker! ik ga nu met Jock wandelen en dan naar Major, veel plezier!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 12:56

Jij ook! Lachen

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 14:01

Klinkt net als Mazzel antoinet. Van de meeste dingen niet schrikken en als je het niet verwacht schrikken ze ineens van iets, wat je niet verwacht.
En hoe zagen zijn oren er van zo dichtbij uit? Waren ze beetje schoon. Wel goed van je in de bak rijden ipv buiten Haha!

En ik mocht gisteren op een paard met 4 letters, nee, gelukkig geen Koos, maar Guus.
Guus reed al dus hoefde niet te zadelen. Met opstappen was hij echt lief en stond lekker met zijn vorige ruiter te knuffelen. Uiteindelijk zijn we toch maar vooruit gegaan. En dan wel met een lange teugel, dus houd met 1 hand het uiteinde vast en meer niet. Guus liep heerlijk rustig en ik vond hem ook ontspannen. Toen moest ik van Aad teugels aannemen ging hij alleen maar harder, vond ik dus slecht idee Schijnheilig
Met Halthouden stonden we ook weer heerlijk met lange teugel, was Aad het geloof ik ook minder mee eens, Guus wel weer, die had het wel naar zijn zin, de bak wand afsnuffelen en Sas d'r mams riep Guus en hij luisterde heel braaf.
Vervolgens toch maar teugels op maat gemaakt en beetje gaan werken, stelling en overgangen op mijn commando, wat een ramp waren die overgangen, hij was echt slecht aan het been.
Met de galop eerst lekker rustig laten draven op de volte, niet naar Aad laten luisteren, ging redelijk, totdat Fox bedacht erbij te komen Bloos
Daarna weer op volte en rustig in galop en stukje rechtdoor, hij was lekker traag. Toen ging hij weer gas geven, dus weer een volte, toen bedacht er een lesgenoot maar van d'r paard af te stappen Bloos
Guus was toen wakker en vond de galop zo rustig op de volte wel leuk en de draf, hij had geen zin om te stappen.
Daarna nog even zere kont gehaald, wat zit die rug slecht in stap, draf zat al een stuk beter en het was erg gezellig achter San en Paco. Ik heb niet lichtgereden en met uitstappen ben ik er maar naast gaan wandelen, vond ik toch beter Bloos

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 14:45

kooslover schreef:
Ja Lando heb ik al gehad, en dat vond ik genoeg Ja

Nynke, Alex, Omar, Bowie, Koen, (Xandra en Tsjimme) heb ik nog niet gehad!

Heb ik hem toen niet van jou over genomen Bloos

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 14:57

Ik zat gister op Prins... En dat had ik vreemd genoeg verwacht (stond ook in mijn lijstje Tong uitsteken). Ik had fijne momentjes met hem en momenten dat ie onwijs hing aan de teugel.... Maar als ik hem genoeg voorwaarts liet lopen viel het allemaal wel mee... Heb zelfs nog een paar keer goed zo van aad te horen gekregen.... De galop zat nu niet echt geweldig.... Hij zat wel links maar liep heel vreemd Verward. Zat echt beroerd....

Zonder zadel ging ik ook proberen... Toen het zadel dr net af was werd mij gezegt dat Prins moest plassen dus ik naar het midden en soort van verlichte zit proberen (niet te doen zonder zadel vindt ik Tong uitsteken). En meneer ging helemaal in de houding staan, maar ja het kwam maar niet... En toen had ie ineens jeuk aan zijn voorbeen en ging dat hoofd naar beneden.... Waardoor ik dr bijna aan de voorkant van af viel (ik was nog steeds aan het proberen in een soort verlichte zit te zitten Lachen ).

Maar ja toen toch maar gaan stappen.... Die plas kwam later wel Knipoog. Toen kwam de draf.... En ik zat echt niet lekker!!! En toen ging meneer ook nog eens schudden met zn hoofd en mij balans was weg dus ik besloot maar weer lekker te gaan stappen op het midden, ik vond het wel weer goed!!! Ik moet oefenen met rustig ontspannen zitten Knipoog. Maar dat komt wel weer een keer...

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 15:00

Haha ja zag er echt geweldig uit toen prins zo ging staan, benen uit elkaar en toen zijn hoofd nog naar beneden.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 15:07

aad ook doodleuk hij oefent voor giraf.... Daar leek het wel op idd Tong uitsteken

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 15:12

Haha, ik vond echt mooi gezicht hoe prins dat deed en jij er nog op. Prins is ook zo'n leuke grappenmaker.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 15:24

Ja dat issie zeker Tong uitsteken

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 15:45

Ja, hoop dat ik hem van de zomer weer krijg en Bowie, was wel leuk vorige zomer, veel op Prins en Bowie Haha!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 15:46

evdpanne schreef:
kooslover schreef:
Ja Lando heb ik al gehad, en dat vond ik genoeg Ja

Nynke, Alex, Omar, Bowie, Koen, (Xandra en Tsjimme) heb ik nog niet gehad!

Heb ik hem toen niet van jou over genomen Bloos

Nee, dat was zelfs de tweede keer dat ik op Lando was ingedeeld, tsss Vork

En Wen (eventueel ook de andere) sorry dat ik zo af en toe in de weg reed. Fox gaat je echt in de maling nemen als je uit balans bent Nagelbijten / Gniffelen

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 16:03

Ik heb geen last van je gehad hoor Lachen. Die op Oxana die was erg.... Heeft me geloof ik 5x afgesneden en ook nog 2x bijna tegen de muur geplet.... Vond prins ook niet echt fijn....

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 16:10

Ach ik reed overal wel omheen, met Bowie zou ik meer last van je hebben Knipoog Ik had toch weinig zin in dressuur (zoals Aad volgens mij al merkte) Ik had weinig last van iemand, reed lekker voor mezelf.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 17:36

Ik reed op ultra brave Nynke,

maar zoals Sas al zei: Zonder zadel en dat vond Nynke minder leuk. Ze was gewoon heel erg gespannen, op een gegeven moment had ik mijn zweepje weggegooit (op een nogal lompe manier Bloos Sorry Sophie, sorry Sandra en Paco) en ging het iets ontspannener, toen had ik nog een heel fijn momentje.
Daarna gingen Sas en Fox wat klooien en toen liep Oxana tegen nynke aan en moesten we draf uitstrekken en toen was de stress compleet. Nynke huppelde ongeveer in elke hoek (zich heel bol maken en raaf springen) en in de (niet linker in elk geval)gallop deed ze dat dus ook veel. Ik zat net op volte toen ik even uit evenwicht was en: "plof" daar ging Fenn. Weer erop, maar vrij snel er weer af, want ze bleef springen en omhoog gaan en maf...

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 17:40

Heb je getrakteerd Fen??? Enne esther verlichte zit zonder zadel is een makkie gewoon oefenen (hoor wie het zegt)...
Ik was helemaal vergeten te vertellen dat ik Major gister zelf een injectie heb gegeven! Major gaf er niet om, ik vond het een vreemde gewaarwording.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 17:51

Goed van je antoinet! Brave Major toch.

Zag er heel vaag uit ja, dat Gehuppel van Nynke, moest beetje bij aan onze hond denken die kan soms ook zo lekker raar springen.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 17:52

volgende week heb ik geld mee voor een rondje Knipoog

Wat goed, knap hoor. Ik vind ontwormen ook zoiets, de eerste keer dat ik dat deed voelde ik me net dokter of zoiets. . .

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 17:53

Hihi, ik hoop altijd maar dat paard braaf is met ontwormen. Mazzel gelukkig wel redelijk.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:02

En Sas heeft daar allemaal geen ervaring mee Schijnheilig Maar het klinkt allemaal heel knap van jullie!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 18:05

Was het ook, al waren de fjordjes op het Lamoen over het algemeen redelijk braaf. Er was slechts een paard waar we heel veel moeite mee hadden Nagelbijten / Gniffelen

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:24

Moesten/mochten jullie daar zelf ontwormen?

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 19:18

In Nw-Vennep liep ik er vaak de hele zaterdag en vaak hadden we dan dat soort klusjes Knipoog
En bij Mazzel heb ik het ook wel eens gedaan, als ik in de kantine kom en hij ligt er nog voor Mazzel dan geef ik hem wel.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 19:53

Nou, het was einde van de zomer. (Dat was met dat vage "ponykamp") dus het moest gebeuren en wij waren daar toch Ja

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 22:39

Ik heb nog nooit ontwormt Tong uitsteken. Maar met Atlas ga ik dat ook maar niet proberen... Die kent veel te veel trucjes om het dr weer uit te gooien.... Of om hem te ontkomen Knipoog.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 23:29

Vorige keer staan kijken hoe Wil hem er bij Lune in gooide (Daar laat ik het bij Clown)