. Leuk, al die verhalen
. Whoaaah wat klinkt dat gaaf, Mara! Lekker door het bos gedenderd met je zusje!
Heerlijk! Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik zag net het rooster van de AH en het blijkt dat ik de week voor de colleges alleen zaterdagavond moet werken.. dat betekent dat ik al zaterdag 4 september weer kan rijden! Of naja, moet volgende week eerst bellen of er natuurlijk plek voor me is, maar ik kan in ieder geval.
Jeeeej! Nog maar 2.5 week dan.
) en volgens mij herkende ik jou, er was ook nog een vriendin (?) bij, met bruin haar... Gingen er bij Gouda uit. Ik wist het niet zeker, maar vind het ook altijd zo'n genant moment wanneer je denkt iemand te herkennen maar het is diegene niet.

Volgende keer zal ik wel hoi zeggen.

Moest hem nog wel uit de wei halen, staat die helemaal achteraan en ook geen intentie om uit zichzelf te komen, vervolgens kreupel lopen waardoor ik de bui alweer zag hangen.. maar hij stelde zich gewoon aan. Hij had er in ieder geval weinig zin in.
In tegenstelling tot mij.
Dressuurmatig ging het wat minder, volgende keer toch een lange dressuurzweep, was hem deze keer helemaal vergeten. Kan je hem toch wat makkelijk aantikken. Toch was die niet heel vervelend maar hij was niet zo voorwaarts maar opzich wel wat los in de hals. ^^ Maar, heb de les toch met een goed gevoel afgesloten want na een half uur nam Inge de les over en die had zin in springen... ik ben al niet zo'n springruiter en met Kanjer al helemaal niet. Mijn 1e keer springen toen ik weer ging rijden vorig jaar was wel op Kanjer en dat ging heel goed maar ik kan me ook nog ponykamp van 2 jaar geleden herinneren toen ik vooral veel palen heb gezien en weinig hindernissen.
Toen viel er ook nog iemand af, maar dat mocht de pret niet drukken voor Kanjer. Toen de balkjes werden neergelegd ging die opeens enthousiaster lopen en had die er opeens zin in. Maar het ging allemaal heel goed, heel beheerst aangegaloppeerd en er met een nette sprong overheen. Was heel trots op mezelf en Kanjer. ^^
Marije was erg blij met der cadeautje, maar de fries is dit weekend verhuurd dus ze heeft nog geen foto's kunnen maken, helaas. En je mag best mijn Kanjerkunsten komen bestuderen maar die camera moeten we het dan nog maar eens over hebben.
Het houdt het idd spannend, maar of ik daar behoefte aan heb. 
Alvast als voor-verjaardagscadeautje.
Vorige keer viel het idd nog wel mee, heb wel veel foto's waar de oortjes priemend naar voren staan.
Maar toen je vader in het huisje ging fotograveren, dat vond die echt niet leuk. Hij vind het huisje zogenaamd al eng maar nu had die een reden om bang te zijn.
Hahaha...
. Tot morgen
Ik naar ini voor de lijst, zegt ze: "Dit vind je denk ik wel leuk" *wijst naar de naam* *Big smile op mijn gezicht* Ini:"Ja, dit is toch jou paard." Het is dus als 'mijn' paard geworden, mooi dat ze dat doorhebben en hopen dat ze ze eraan houden.
Al vind ik het niet heel erg om af en toe op andere te rijden, leer je ook heel veel van natuurlijk. Dit keer had ik wel een dressuurzweep en merkte wel meteen het verschil. Het ging echt lekker, hij was lekker los, liep in een goed tempo en heb ook wat heen en weer wijken gedaan. (2e hoefslag en dan naar binnen wijken en dan vanaf X weer naar hoefslag, heel leuk^^ ) De eerste galop ging wat minder, hij sprong niet helemaal lekker door en ook me binnenbeen was af en toe kwijt maar nog steeds ging die wel lekker. Tweede galop ging lekkerder, al sprong die niet lekker aan dus ik weer terug naar draf maar moest opeens in stap omdat er pony voor me neus verscheen.
Er reden namelijk 2 pony;s mee in de les en tja, die luisteren niet altijd naar de ruitertjes dus je moest wel echt goed uitkijken waar ze waren, want ze kwamen overal vandaan zetten.
Maar toen zei Inge opeens; "Spring maar aan vanuit de stap." Naja, is goed, al vaker gedaan en Kanjer was wel lekker los dus hoppa, prima aangesprongen. Daarna nog wel een tikje erbij zodat die iets meer 'sprong' en toen lekker de hele bak doorgecrosst. Niet de hele tijd op de volte omdat meneer de hoeken afsneed, nee gewoon de hele bak en af en toe 'de bocht afsnijden' maar alleen omdat ik een volte wilde maken.
Ja, het was een hele leuke les. Zonnetje erbij, prima te doen! Het ging niet zoals onze roze wolken les van Eef en mij, maar ik ben weer op de goeie richting. ^^ Vooral de middendraf weer en dan doorzittend, hemels!
Wij rijden namelijk nu voornamelijk gespreid, ik de even weekenden en jij de oneven, maar ik wil eigenlijk wisselen. Dus ze gaan vragen of jij dan misschien de even weekenden wil. Als dat niet kan is dat geen probleem hoor, tis meer dat de onevenweekenden heel veel verjaardagen zijn en ik met me werk heb afgesproken dat ik om de 2 weken paardrij. Dus ze zien het niet zo zitten als ik heel vaak achter elkaar niet kan werken omdat ik het ene weekend moet paardrijden en het andere weekend een verjaardag heb. Maarrrr, dat kan ik ook wel oplossen denk ik door de onevenweekenden te blijven rijden, maar het zou makkelijker zijn. ^^
) aangezien ik dan toch al bij de opticien moet zijn en naja, dan ben ik toch al in Meppel, kan ik net zo goed even verder rijden met de bus naar Diever en vanuit daar met de fiets naar ini. ^^ Heb er zin in!
Ik ben stikjaloers, hihi! Ik heb vanaf nu weer bijna weekenden vrij alleen erg druk met de studie. Maar zodra ik maar een beetje tijd heb hoop ik ook weer eens een uurtje rijden bij Ini te kunnen regelen
En we moeten inderdaad weer een keer afspreken! ^^
Ik kwam aan en ging kijken en toen vroeg Inge of het goed was, ik mocht ook een ander paard kiezen, maar ze dacht dat ik Kanjer wel leuk vond. Het is dus nu wel algemeen bekend dat ik het liefst op Kanjer rij. ^^ Ook deze les ging het weer wat beter, dit keer was dat het wijken. Dat ging echt zooo soepel, echt weer een Anky momentje.
Inge zei op gegeven moment al van; ga anders maar voor de A afwenden, dan kan je wat meer meters maken. En ook dat ging super! Hij bleef goed in hetzelfde tempo doorlopen/wijken. Dus dat was leuk, ook de galop ging weer wat beter qua aanspringen. Maar er valt nog een hoop te leren. Heb altijd een beetje moeite om hem echt actief te houden. Hij raakt naar mijn idee nogal snel verveeld en gaat dan klieren. (Lees: bakkabouters zien) Moet dat nog een beetje proberen op te lossen, want soms is die wel goed bij mij, ik was bijv. aan het draven en ging toen doorzitten maar toen ging die een beetje sloffen, en dan klikte ik even met mijn tong en doen voelde ik echt de achterhand er goed onderkomen en ging die echt actief doorlopen. Maar ik had ook momenten dat we bijv. moesten aandraven en dat die echt eerst wat passen harder gaat stappen en dan pas wegdraafd. Ik geef hem dan wel een tik maarja, dat is eigenlijk te laat. Heb er al over nagedacht en volgens mij moet ik wat meer 'kortere' overgangen rijden, dus stap, paar passen draf, stap en dan weer. Volgens mij krijg je je paard dan wel goed aan het been. Hmmm, misschien volgende keer maar proberen. Maar vind het wel leuk om wat vaker op hetzelfde paard te rijden, dan kan je echt aan dingen gaan werken. ^^
Heb er nu al zin in, mhihi!