KNHS Instructieweek 2, Allround Paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley5760

Re: KNHS Instructieweek 2, Allround Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 10:49

Sjel: foto!! Haha ben benieuwd is namelijk vast een bruine :) ??
En alvast succes met springen, behalve elke kant een been is misschien tussen de oren door blijven kijken ook handig ;)

Ik ga zo met een vriend naar een parcours in didam om te oefenen... Ben erg benieuwd.... Of ik hem ergens over krijg haha!

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:50

Colette waar ga je heen/ ben je geweest in didam?? Misschien ben je wel parcoursje springen bij ons op stal. Wij hebben sinds kort ook oefenparcours, ligt een super mooi parcours, goede bodem en veel kleuren. Ik sta bij familie Rasing in Loil, vlak achter Didam.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:54

Poeh Didam is wel een flink eind rijden vanaf hier (of Goch)
Had me daar vorig jaar voor een springwedstrijd opgegeven maar afgemeld vanwege de sneeuw.

Sam had je toch wat over de trailer gehoord?

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:02

Mijn stalgenootje is ermee bezig, haar moeder gaat vandaag met haar opa praten. En misschien blijft de trailer dan wel staan. Anders gaat hij denk ik in de verkoop en dan zal ik een bod erop doen. Ik hoor waarschijnlijk vanavond hoe het gesprek over de trailer is afgelopen.

Maar heb inmiddels ook al andere mooie trailers gezien, even vandaag of morgen hier overleggen bij de trailerhandel over de mogelijkheid van terugkeuren. Er staat best wat leuks te koop, maar je bent wel aan het zoeken en ik moet toch wel zeggen dat de situatie toch best wel een beetje stress meebrengt.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:06

Je moet voor terugkeuren bij de rdw zijn ipv een trailerboer. Je hoeft alleen een formulier in te vullen en het kentekenbewijs opsturen. Ik zou hem alleen voor de zekerheid eerst even leeg op een weegbrug zetten!

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:13

De trailerboer zal er wel ervaring meehebben, heb nog wat vragen over rubberbodems en dergelijke. Hoeft de trailer dan zelf niet naar de RDW?? alleen het kentekenbewijs + het te laden gewicht voor op het nieuwe kenteken bewijs.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:22

Als je hem daarna weer omhoog wilt keuren moet hij wel naar de RDW. Terugkeuren zal ze een worst wezen, omdat de belasting op de onderdelen minder wordt.
Bedoel jij een gietvloer? Zoek maar eens op Bokt... Ikzelf heb er zeer slechte ervaringen mee!

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:30

Of het verlijmen van een rubbermat, als ik deze trailer over zou nemen moet ik toch iets verzinnen. Er ligt een rubber mat in, maar als mijn paard plast en ik de trailer uitspuit blijft er vocht tussen de mat en de bodem. Nu zet ik er dingen tussen dat de mat niet op de bodem zit maar kan drogen. Er zit een soort grevel bodem in, van die kleine steentjes met lijm. Ik zal vanavond eens zoeken op bokt.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:50

Loisehoeve ofzo ben ik nu, man ik dacht achteraf zal wel beetje weinig hekjes zijn had net zo goed naar asten kunnen gaan! Alles hekjes felle kleuren etc super mooi maar ben benieuwd of ik iets kan springen :p
Ga nu eerst ff fotos maken bij vriend :)

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:03

Het Loilse broek, als je van het springterrein naar de weg kijkt zie je een grote vos met bucas vliegennet om, dat is mijn paard. Staat een mooi parcours toch? Ik heb vanavond daar springles! Succes!!

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:06

Haha, kan ze even zwaaien naar de racemus.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:06

Er staat een vos met alleen een hoofdkap? Die staat bij deze stal of bedoel je dat niet?

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:10

Ja bij het Loilse broek, ja alleen een hoofddoek, dat is mijn Racemus.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:32

Haha oke met 2 witte benen achter? Een ruin?

Eerste paard is klaar, hele gave fotos. Nu de mijne... Eens kijken of dat iets word haha

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:35

Succes!

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:40

Ja dat is mijn Racemus.

We willen wel foto's zien hoor. Succes. Geen hindernissen slopen hé, want dan kan ik vanavond niet lessen!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 18:09

Haha heb jij van zo'n vrouwke les in een grijze volvo?

Nou t ging boven verwachting goed :), paar stops, maar erna pakte hij erg netjes aan, eerst maar laag (60 ofzo, had degene voormij gedaan) en drna alles omhoog 80-90-100 door elkaar en liep net zo fijn.
Niet stug of trekkerig, alleen ik rij met korte teugel ernaartoe (om hem op te kunnen sluiten) en op de sprong geef ik dan te weinig mee, maar ging er toen ik t op fotos zag op letten en dan ging t al stuk beter :).
Nu opzoek naar een nieuw parcours voor volgende week ;)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:44

fijn dat het zo goed ging :D

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:38

saartjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:41

Mooi gedaan Colette,
ben ook beniewd naar foto's!
Vanmiddag ook even de zandbodem van de bak getest, errg zacht hoor :P
We zijn aan het oefenen met hangen bij Difference wat op zich wel goed gaat alleen ging die een beetje uit zn stekker toen ik zijn buik aanraakte aan de andere kant. Hij schrok zich een ongeluk en ging als een kikker door de bak, tot ik het genoeg vond en eraf wilde springen wat toch nog tegenvalt bij een paard van 1.73 als je een tinker gewend bent van 1.59 :P

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:42

oeps! Gelukkig was de bodem zacht ;)

saartjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:51

Ja, alleen wel beetje last van mn ribben want bleef eerst een tijdje hangen op het zadel alleen dan kom je met dat bokken zo hard weer terug, dan zit ik met bokken toch liever op mijn kont in het zadel :P

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:23

zit ook meer spek op de kont ;)

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 23:19

Colette, Nee ik heb geen les van Annet, maar van de dochter van de eigenaar, een blond, begin twintig, slank meisje. Ik weet niet of je haar hebt gezien(of je er toen al was) ze gaf ook les begin van de middag aan een stalgenootje van mij met een Jaz vos. Volgens mij zijn er hier niet heel veel van dit soort goede terreinen met erg mooie parcoursen, misschien Laag Soeren is ongeveer 20 km verder voor jou, dat is volgens mij ook op woensdag, maar of dan nu buiten is dat weet ik niet. Voor de wedstrijden staat er altijd wel iets moois.

Saartjuh, dat is niet zo handig, maar zo te horen ben je er nog redelijk goed vanaf gekomen. Hoop dat het paardje er achteraf niet te hard van is geschrokken. En dat de last van je ribben snel wegtrekt.

Een update over mijn trailer crisis:
Als ik de huur van de parkeerplaats op stal voor mijn rekening neem, mag hij blijven staan en mag ik hem blijven gebruiken. Nu is toch het hele probleem uit de lucht, zo'n probleem maken voor 10 euro parkeergeld per maand. Als ze dat gewoon hadden gevraagd, had ik er ook niet moeilijk over gedaan.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 23:28

Sammie; om 10 euro := maar wel mooi dat je hem nog kan blijven gebruiken! :)
nee, denk dat ik keer naar asten ga, die hebben ook veel enge kabouters (lastige is alleen dat t er altijd druk is :() en 22mei heb ik dan al bb springen :)

Saartje: mooi avontuur :s ribben is echt lastig, zelfs ademhalen doet dan vaak pijn... (Over hoesten/lachen nog niet gesproken ;))