Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xxxLotte

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 10:38

Manon: Het is gelukkig niet gebeurt.. We zijn wel in het donker door de bak gaan rennen maar toen dachten dat we iets zagen in de wei dus weer kei hard terug gerent gillend. En kim die kwam als merrie bij mij en rock rijden. Gek kind. Rocky had ook zoiets van nee dit is niet waar!:P

Kim_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 14:31

haha lotte:P oja 1 tip ga nooit in het donker door de varkensstal lopen als de varkens liggen te slapen en die staan in 1x op schrik je je eigen dood:P

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 18:16

Wel ontopic alsjeblieft..
Nou springles ging opzich wel goed. Ol was wat sloom, maar toen albert erop had gezeten was ie me weer veel te snel (wat albert dus juist goed vond..
Grappige techniek van dat gaan staan in je beugels.. Later zag ik het hem doen en ik moest dus eigenlijk nog meer gaan staan ik deed het maar half.. Ach ja leuke ervaring

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 21:26

Ik vond het een topervaring, echt gaaf! Vos liep heel fijn, zeker in het parcours.

Astrid, dan heb ik jou nog even gezien, zat in het begin van jullie les te kijken.

Joyce, ik vond hem verderop in de les fijner lopen, wel wat vlug maar dat mag ik wel. Dat staan in de beugels werkte super, ik dook er bijna voorover af, de 1e keer Haha!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:54

Fijn dat jullie het zo leuk gevonden hebben, Astrid heb ik een stukje gezien, van Lielle ook (jammer dat Rai of Pab niet mee konden) het blijft wennen Lielle op een vos.
Volgens Albert moet Bart Bax heel leuk zijn dus op naar volgende weer zou ik zeggen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 23:00

Ja, ik had heel graag een van onze paarden meegenomen, maar ja. Volgende keer dan maar Knipoog Vosje liep wel boven verwachting Haha! Niels is trouwens ook een vos Knipoog

Hoe is het met S? Heb hem nauwelijks gesproken.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 01:06

Lielle schreef:

Joyce, ik vond hem verderop in de les fijner lopen, wel wat vlug maar dat mag ik wel. Dat staan in de beugels werkte super, ik dook er bijna voorover af, de 1e keer Haha!

Haha nou ik niet, maar het werkte wel, soms ging ie zelfs in draf dan had ik weer telang mijn been er vanaf haha..
Ik vond hem in dat vlugge ook wel fijn, hij blijft best onder controle..
Vond het ook wel fijn dat het niet uit maakte hoe je paard liep.. Olympus wordt nog gekker als je hem allemaal tegen moet houden en in de krul moet laten lopen en dan ook nog springen pff haha

mleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 10:07

VonDutch schreef:
Waar ze heen is, één keer raden.. Lips are sealed

die schimmel is gewoon terug naar zijn oude eigenaar

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 11:00

Nou gelukkig maar, ik hadt toch wel iets anders verwacht.
Heeft ze toch nog geluk gehadt.

xxxLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 12:22

Gelukkig maar..

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:47

ja heb je ook nog zien rijden lielle leuk paard ook leuk dat albert er even op ging zag er super uit !
En dat in de beugels staan werkt idd goed

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 22:09

en dan weten hoe ontzettend veel moeite ik heb in de linkergalop. Je staat wel weer met beide benen op de grond dan Haha!

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 11:01

hahaha maar dan heb je er teminsten wat aan de clinic gehad wat als alles super ging ....tja dan was je voor niks gegaan
Ik vind je ontzettend netjes rijden

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 18:31

Jaja vandaag was het al weer zaterdag..wat gaat het toch snel met al die feestdagen erbij. Vanmorgen vroeg eerst Djoon eens uit haar bed gebeld en vervolgens naar de manege gegaan. De les van 10 uur gekeken waar niet zo enorm veel spectacel was, alleen M. die zo nu en dan moest rennen om niet platgereden te worden. Clown Onze les was lekker rustig met op het einde 1 rotje buiten. Heb redelijk lekker gereden alleen miste ik de rem een beetje maar op het einde ging het wel goed. Had alleen behoorlijke last van mijn rug maar goed. Verdrietig
De privélesjes vandaag gingen wat stroef. Elgiza was aan het stieren. Hamer Aan de longeerlijn gewoon willen omdraaien en bokken en heel hard wegracen en ga zo maar door. Dus naderhand toen het kindje eraf was maar even duidelijk gemaakt dat het de bedoeling was om braaf je rondjes te lopen. Duivel Toen we het aan H. vertelde zei ze dat we er best op mochten gaan zitten als ze zo vervelend waren. Uiteindelijk was Elgiza dan ook braaf en zijn we naar stal gegaan.

xxxLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 20:22

vandaag lekker op Hugo gereden. ging wel lekker alleen van dat springen wou die heel graag net iets harder gaan lopen als dat ik wou. maar het springen op zo'n grote slungel was wel heel leuk..
lang geleden dat ik zo lekker gesprongen heb!

Haha, elgiza is zo grappiig hea!:P Ze had bij ons in de les wel heel goed gesprongen!

Kim_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:20

vandaag weer op de bonte gereden:) ging best lekker hij kende i.p.v. het gaspedaal de rem niet dus opzich was dat wel fijn:P

ja die elgiza blijft het ook altijd proberen:P

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:28

Gisteren en vandaag op Bontfire gereden. Gister 2 keer de noodstop gehad met 1 keer vol in zijn achteruit tegen Raff aan, en de 2e opeens half tegen de bakrand maar wel vrij dus alle ruimte om hem daar op gepaste wijze voor op zijn kop te geven. Vandaag het tempo in versnelling 5 gelegd en toen wist meneer opeens weer hoe het wél moest. Geen stops gehad en na een tijdje lekker nagevelijk de bak door gesjouwd. Best leuk een keer Bonte maar ik kan er helaas niet meer zsoveel uitrijden als vorig jaar. Volgende week weer gewoon Paco, die rijdt nog t allerfijnst.

En Elgiza, hou op, hou op.....tss want denkt die pony wel niet: bokken en er vandoor racen aan de longeerlijn met een klein kindje erop. Daarna mevrouw héél duidelijk gemaakt dat ze niet dient om te draaien en ook niet mag bokken. Maar na 10 minuten was ze weer braaf en dat hebben we natuurlijk weer uitvoerig beloont. Ze zal haar billetjes wel goed gevoeld hebben naderhand maar wie niet horen wil moet maar voelen. Daarna lekker buitenom gelopen, een frisse neus gehaald en toen weer lekker naar stal. Nu maar hopen dat deze gedragsles blijft hangen Clown

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:47

Het is vast blijven hangen, zij was in de les bij mij heel erg braaf. Het bonte monster ook dat moet ik toegeven, keurige rustige galop. Moet zeggen dat ze allemaal erg braaf waren, alleen Paloma in de galop, in de draf niet willen lopen en in de galop er al een raket vandoor schieten met de nodige bokken, meisje bleef super zitten met haar armpjes om Paloma haar hals, uiteindelijk viel ze er in stilstand toch vanaf dat was ook de enige optie om terug in het zadel te komen.
Gelukkig geen last gehad van het vuurwerk

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:12

Newlegend hadt goed haar best gedaan met springen,1x was ze zo rustig dat ik er echt van stond te kijken.
Gaat echt steeds beter.
Met dank aan b,n,f&k voor de nodige balken erop te leggen, met véél dank aan bontfire die het weer niet kon laten 1 been in de hindernis te zetten Clown

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:14

Nou ik heb vandaag ook eigenlijk helemaal geen fluit gedaan.. Gewerkt toen naar drunen en berlicum.. Heb mijn nieuwe winterjas in drunen afgeleverd want de rits was kapot.. Hoop dat ze hem zelf kunnen maken anders moetie helemaal naar zweden.. Sas moest naar langeraap dus daar ook ff geweest.. Denk ik een bijpassend halster voor gorez mee te nemen issie te klein.. Die blauwe is voor warmbloedpaarden dus paarden met een groter hoofd.. die heeft Gorez dus nodig..

Toen waren we terug heb ik gorez zijn been afgespoten en ff gestapt.. Veron en olympus naar buiten gedaan.. Oletta gereden. Als dat paard eenmaal los is is het wel zon fijn dier, alleen dan wordt ze weer TE los en dan moet je dat eigenlijk weer omhoog rijden, maar dat hoef ik niet van H. Mo zou olly eigenlijk vanochtend al rijden (vanochtend geen mo gezien dus daarom had ik hem voor de zekerheid op de wei gezet) Kom ze om 6 uur nog rijden haha.. En toen ff in leimpde wezen kijken. GJ heeft weer 2 winstpunten en 1e proef had ie een 3e prijs
Zo en nu ga ik zo douchen en naar bed denk ik

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:15

VonDutch schreef:
Newlegend hadt goed haar best gedaan met springen,1x was ze zo rustig dat ik er echt van stond te kijken.
Gaat echt steeds beter.
Met dank aan b,n,f&k voor de nodige balken erop te leggen, met véél dank aan bontfire die het weer niet kon laten 1 been in de hindernis te zetten Clown

En die eerste keer dan eerst voor alles eraf.. toen liep ie in zijn achteruit om te kijken of wel alles eraf was en toen weer in zijn vooruit haha..

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:18

Joyceee86 schreef:
VonDutch schreef:
Gaat echt steeds beter.

En die eerste keer dan eerst voor alles eraf.. toen liep ie in zijn achteruit om te kijken of wel alles eraf was en toen weer in zijn vooruit haha..

Hahaha ja inderdaad, wat is het toch een gek paard.
Maar kennelijk kan hij het toch wel , heb ik gehoord? Lachen

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:21

Ja hij kan het wel.. ligt eraan wie erop zit en of je ook werkelijk aan het rijden bent.. Generaal ook die viel voor de sprong bijna stil ja dan word het springen voor generaaltje moeilijker

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:29

Haha jaa inderdaad.
Hoeveel paarden moet jij wel nou niet doen joyce?! Wow!
Dat je dat allemaal kan bijhouden, Respect.

xxxLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 10:56

Hoe gaat het nu met paris?