Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia89

Re: Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 13:51

Ik heb gisteren weer op Koosje gereden, wat is het toch een heerlijk beessie Haha!. Hij heeft wel even twee flutbokjes gegeven maar verder was hij erg braaf...
Bij ons was Xandra weer in een pottenbui, Bo reed vlak achter haar dus op het strand moest Xan natuurlijk wel even van zich laten horen Knipoog

@ fenna: Jouw rit klinkt ook erg lekker zeg... Jammer dat Foxje zo hard werd aangepakt, vind ik echt helemaal niets voor hem. Het is zo'n schat en hij kan er ook niets aan doen dat hij bang is voor traktors etc. En tja als Fox bang is kan Manda-Muts natuurlijk niet achterblijven.

Djolly liep gisteren ook weer in de beginnerles mee, dat gaat dus echt helemaal niet! Zodra het woord draf wordt gezegt vliegt mevrouw er vandoor en springt ze al bijna in galop aan. In stap loopt ze juist weer niet echt door. Maar goed djol past echt niet in zo'n lesje.

@ antoinette: Wat fijn dat je weer zo lekker op Jackie hebt gereden Lachen

Cavello was met rijden inderdaad een heel braaf paard (Tenminste dat denk ik want ik heb nooit op hem gereden) Je zag wel goed dat hij in zijn stal steeds wat chagerijniger werd. Het is inderdaad heel erg zonde van dat paard en hij paste misschien niet zo goed op de manege, maar dat geld voor wel meer paarden eigenlijk.... Djolly vind ik ook echt geen manegepaard! En van Vaylet vind ik het ook zó zonde. Het was zo'n schatje en ze heeft maar een maand of 3 op de manege gestaan... Verdrietig
Nalina vond ik ook geen manegepaard en Safier was ook zo weg....
Gelukkig is Aad nog zo wijs geweest om Joranda weer weg te doen. Ook een ontzettend lief paard maar niet voor de manege!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 18:32

Nalina absoluut niet nee. Maar toen we naar buitengingen liep die normaal mee. Die had het nog in zich om normaal achter een ander aan te lopen en dat is niets voor Manda mutsje of Gerald ofzo....

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 12:37

Ja dat had Nalien wel goed geleerd. Ik vind dat Gerald het ook best goed doet hoor Ja Hij houdt best wel afstand en voorop is het toch altijd een beetje een banketstaaf Knipoog

Vandaag op Djol gereden Haha!. Wat een fantastisch paard is dat toch ook! Ze loopt zo ontzettend lekker! En de linkergalop ging ook onwijs rustig. Naja ik zal maar ophouden met Djol de hemel in te prijzen. Bij Prins werd Fen ook gek Knipoog

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 15:24

hahaha nou Sas, pas maar op! Straks ga je Djolly nog leuker vinden als Koos Knipoog

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 15:45

Nou... Ik vind ze denk ongeveer wel even leuk. Koos iets meer omdat hij er langer is en hij heeft toch wel een erg bijzonder eigen karakter Lachen. Dat vind ik wel heel erg leuk aan hem. Maar Djol is gewoon een ontzettende lieverd!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 15:49

Ik geloof dat Koos serieuze concurentie krijgt... arme Koosie... Ik hoorde gister dat Gerald en Manda bij de DA staan, iemand gehoord hoe het met ze gaat?? En ik vindt het echt belachelijk dat iemand Fox slaat als hij bang is, ik kan niet zo goed tegen dat soort mensen.

Nou, morgen ga ik op.... vakantie!!! joehoe. We gaan morgen vroeg naar Londen en blijven daar tot zondag, dan gaan we naar Gijs zijn huisje. tot over een weekje en allemaal braaf blijven rijden!!!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 16:24

O ik miste Gerald al ja, Manda eigenlijk niet Bloos . Maar nu je het zo zegt... ik heb haar niet gezien. Zijn ze allebei kreupel dan? Het gaat weer niet zo lekker met de paardjes de afgelopen tijd. Ik heb dus ook geen idee hoe het met ze gaat, ik zal zo eens aan mijn contactpersoon gaan vragen Tong uitsteken

Veel plezier op vakantie!

O en voor Koos in het geen concurrentie, het schijnt dat zelfs dat hij Djol nog wel ziet zitten Tong uitsteken

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 17:18

ben ook weer thuis uit limburg!

En over dat zonder zadel rijden. Op de vorige manege reed ik gerust een uur zonder zadel op verschilllende pony's, sander, dunja, pino, rowi, chippie, snoopy, liberty en met dunja heb ik toen ook zonder zadel gesprongen. En ik heb ooit nog 3 verzorgpony's gehad waar ik ook heel veel zonder zadel mee reed, een arabiertje en 2 haflingers. Dat mis ik nu op zich wel bij smit. Daar kon ik zeggen van mag ik zonder zadel en vaak mocht het wel, tenzij we gingen springen ofzo. En ik heb ooit op guus zonder zadel gezeten das echt niet leuk. En ook een keer op Oxana gedaan en dat zat veel beter.

En ik moet zeggen dat ik bij smit de lessen erg vol vind op de andere manege reden er meestal rond de 8 mensen in de les. En dan nog de meeste pony's dus had je veel meer ruimte in de bak. En buitenrijden vind ik wel goed, ze proberen wel elke week een ander rondje te rijden.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 17:36

Heey leuk dat je weer terug bent Lachen De lessen zijn inderdaad wel vol bij smit maar je krijgt dan ook wel goed les. Op andere maneges kunnen de lessen dan misschien wel minder vol zijn maar als de instructie dan weer niet zo goed is schiet je daar ook niet zo veel mee op. Maar bijde zal wel zijn voordelen hebben Tong uitsteken

Het zonder zadel rijden mag inderdaad meer, maar ik geloof niet dat veel volwassenen daar echt dol op zijn Tong uitsteken

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 19:18

ja, maar dan zelf vragen of je zonder zadel mag rijden. Bij ons vragen we nog wel eens (we = iris en ik) of we zonder beugels mogen rijden het laatste gedeelte van de les. Ook leuk voor je zit enzo.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 19:40

Maar veel paarden zitten met zadel minder lekker dan zonder...
Maar het is zeker een goede oefening voor je zit, vooral op fox Tong uitsteken

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 20:14

Nou op guus kan je ook goed oefenen.

En ik was erg tevreden over de manege waar ik gereden heb, 2 gediplomeerde instructrices die het ook leuk vonden om les te geven. En veel afwisseling, als het even kon sprongen we regelmatig. Alleen ik wilde wel graag meer buiten rijden en minder dressuren.

En van de winter maar eens meer aan Aad vragen of ik zonder zadel mag. Al mag ik eerst wel weer eens beginnen met een half uurtje, tis alweer een tijd geleden dat ik het gedaan heb.

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 21:54

Leuk dat je er weer bent Lachen Leuke vakantie gehad?

Ik denk dat je op iéder paard wel goed kunt oefenen, want ze kunnen allemaal gek doen Knipoog

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 22:27

Nou Izzy zit echt zo lekker, je hebt niet eens door dat ze geen zadel op heeft.
Ik wil graag weer op die moeilijke doorzitbare (:P) paarden rijden zonder zadel, daar moet ik namelijk nodig weer wat aan gaan doen. Prins lijkt me al wel een aardig begin, of misschien Kanjer een keertje en daarna kan ik wel weer eens een gokje wagen met Foxje Lachen

Als de instructrices goed waren is het inderdaad wel leuker om in kleinere groepjes te rijden. Daarom rij ik ook altijd donderdagochtend in de vakantie. Dan zijn de groepen met maximaal 5 personen en wordt er veel meer op je gelet...

En inderdaad: Hoe was de vakantie?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 09:56

Dat zou ik ook wel eens leuk vinden, donderdagochtend rijden.
Ik ben niet anders gewend dan grote groepen, maar heb een keer een les gehad samen met Iris. (dus uhms.. duo les) op het lamoen was dat. Toen merkte ik ook dat ik erveel meer bij kon leren en na één uurtje was ik gewoon uitgeput en moet (net als m'n paardje). Alleen doordat er meer op me gelet werd, meer doen en ook enorm streng les werd gegeven. (streng op de goede manier)

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 10:49

Ik kreeg altijd priveles, een half uur, nou dan ben je ook écht kapot als je daarmee klaar bent! En het paard overigens ook..

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 11:11

hihi ja dat geloof ik wij reden nogal vaak met z'n 5en op de andere manege, er stopte een aantal mensen. Ooit ook wel eens een les met zijn 2en gehad, een aantal mensen belden nooit af als ze niet konden. Vond de instructrice wat minder, maar ik vond het niet erg, lekker een uurtje hard werken en wat bereiken wat meestal in een volle groeples niet lukt.
En sas vind je guus geen moeilijk paardje zonder zadel?

En mijn vakantie was een beetje nat, maar verder wel leuk, veel dingen gedaan, naar dierentuinen geweest, naar mondo verde en het industrion, beetje gezond en geluierd, nog stukje gewandeld, nog naar maastricht geweest naar markt en winkels.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 11:14

ja, met minder in een les bereik je vaak veel meer. Wat ik wel lekker vind op Smit is dat je met de wedstrijden drie weken achter elkaar op je paardje kan rijden.
Op m'n vorige manege hoorde je pas de dag van de wedstrijd op welke pony je je wedstrijd reed en oefenen in de les gebeurde wel, maar slechts een keer per proefje en je reed dus nooit echt zelf. Alhoewel dat oefenen niet persé hoeft. Gewoon op je paardje rijden vind ik genoeg...

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 11:51

Ja dat is inderdaad wel leuk, dat je een paar weken op je paardje mag, maar als maar achter elkaar die dingen rijden vind ik een beetje onzinnig. Ik heb dan ook al een jaar of 2/3 niet meer geoefend Tong uitsteken
En Fen, Kom je volgende week donderdag toch lekker meerijden. Is best leuk en dan heb je ook eens les van Wil. Die let veel meer op je houding etc. dan Aad.
@ Wendy, Ik rijd dus echt nooit op Guus, dus ik weet echt helemaal niets van dat beest af. Toevallig heb ik er dit jaar 1 keer op gezeten. Is ook alweer een tijd geleden, maar toen vond ik hem opzich wel leuk. Maar ik denk dat ik er daarvoor zeker drie jaar binnen niet op heb gezeten. Zonder zadel dus zeker niet Tong uitsteken Hij rijdt ook eigenlijk niet zo vaak in onze les mee...
En als hij dan eens meerijdt wil iedereen er gelijk op Boos!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 14:11

Ach ik zat er vorig jaar buiten wel af en toe op, maar het is nu ook alweer een tijd geleden, binnen ook een paar keer op hem gezeten. En een keer zonder zadel, maar ik doe dat echt niet meer. Kijk voor de gein eens naar hem en vooral schoft/ begin van de rug zo op stal, dat is echt smal en het bot steekt lekker uit, dus zit echt niet lekker. En dan vind hij het nog eens lekker een beetje door te lopen.
En wij worden in de les gewoon ingedeeld.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 15:54

ik wil best een keertje komen meerijden, maar heb het idee dat ik dan echt veel slechter rijd dan jullie allemaal en kan dat wel gewoon?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 16:30

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 20:47

Haha jij rijdt echt niet slechter hoor! Is toch leuk als je donderdag komt, Wil leert je weer hele andere dingen...
En Guus kan gewoon niet beroerder zitten dan Omar Tong uitsteken
Wij worden trouwens ook gewoon ingedeeld.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 22:01

ow nou vond omar buiten nog steeds wel meevallen, oke dat was met zadel. Moet van de winter dus maar een keer omar testen zonder zadel Knipoog

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 12:05

Ja met zadel vond ik hem ook heel erg lekker zitten, ik was ook geschokt dat hij zonder zadel zo verschrikkelijk zat....
Maar je kan het inderdaad maar zelf het beste uittesten. Misschien vind jij hem wel lekker rijden. Tong uitsteken