Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Liisette_ schreef:Ja, morgen hebben veel mensen afgezegd voor de wedstrijd. Er zijn nog 6 ruiters over (paarden staan op de manege) ghihi! Dus hoef geen wedstrijdsecretariaat te doen!
Zal wel lastig worden als ik van stage naar de manege wil...
sorry gina voor de verkeerde info ! Citaat:Verspreiding
De verspreiding van het rhinopneunomie-virus vindt voornamelijk plaats door direct contact tussen paarden of door samen stallen in één ruimte. In principe kan het virus ook door de mens via kleding en handen worden overgedragen als dit van het ene naar het andere paard gaat. Door goed douchen en schone kleding en schoenen kan deze vorm van overbrengen worden uitgesloten. Het passeren van paarden op straat of in het bos is dus geen mogelijke bron van besmetting als direct contact wordt voorkomen. Een bedrijf dat een (mogelijk) probleem heeft doorgemaakt dient twee weken na de laatste koortsaanval contacten met andere paarden te vermijden.**
**Bronvermelding: Faculteit Diergeneeskunde, afdeling inwendige ziekten, Utrecht
. Ze mochten met Spriet en Pris wandelen in de paddock, begonnen ze stiekem kunstjes te vragen aan Spriet, maar Spreet keek de penny aan alsof ze gek was
en halver wege het 'wandelen' liep Spriet gewoon naar mij toe en sleepte de penny achter zich aan
dan vliegt de tijd zo voorbij
dat is niet echt slim geweest, aangezien die overal paarden poetsen...
Voor de rest vond ik het wel een gaaf beest!