Snow or no Snow, we're gonna make it together! (deel 14)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:41

Ow was al bijna aan het bellen, maar moet ook even met vriendlief overleggen :=
Ghehehe.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 16:30

Ik ben net weer van Azra af gevallen in de binnenbak, Kirsten Jennifer hebben het zien gebeuren.
En Kirsten heeft nu gezien hoe gemeen ze kan bokken. Daarna ben ik gewoon doorgereden en was ze erg braaf...
Morgen ga ik in de groepsles en dan zal het wel weer hardstikke goed gaan. Zo apart is dat :P

Nadine_S

Re: Snow or no Snow, we're gonna make it together! (deel 14)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:16

Hè bah. Wat rot, Melis. Gaat het?

Kirsten_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:18

Broccoli schreef:
Jep. En 't is ook goedkoper en dichterbij.

Je betaald wel extra voor de in de paddock te zetten, in de zomer voor de wei niet.
Wel gezellig als je ook bij ons komt staan! :)

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:19

22,50 toch? Blijft goedkoper..

Kirsten_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:21

Astor schreef:
Ik ben net weer van Azra af gevallen in de binnenbak, Kirsten Jennifer hebben het zien gebeuren.
En Kirsten heeft nu gezien hoe gemeen ze kan bokken. Daarna ben ik gewoon doorgereden en was ze erg braaf...
Morgen ga ik in de groepsles en dan zal het wel weer hardstikke goed gaan. Zo apart is dat :P

Het was idd gemeen van der! Je hebt daarna nog lekker gereden las ik, wel fijn.. :)

Kirsten_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:24

Broccoli schreef:
22,50 toch? Blijft goedkoper..

Klopt.1 van de eerste redenen waarom ik op Pronk ben gaan staan, omdat het betaalbaar is.

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:27

Ik heb er gestaan en schiet liever mn paard af dan dat ik er weer terug kom!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:28

Ai, wat dan?

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:32

Astor schreef:

Neee he,.. niks aan te doen tegen zulke gemene bokken, maar blijft
hartstikke vervelend! Heb je je pijn gegaan ?

Kirsten_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:35

Marjolein29 schreef:
Ik heb er gestaan en schiet liever mn paard af dan dat ik er weer terug kom!

Tjaah jij hebt op haven gestaan, daar zou ik nooit gaan staan, ieder zijn eigen ding!

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:37

Altijd gesodomieter met de binnenbak, of koeien of schapen dier ernaast staan of er stond een lading hooi IN de bak. Geen eigen instructeurs ondanks dat diegene wel geschoold was. Uitmesten gebeurde ook niet altijd even goed. Hooi was vaak beschimmeld en stonk. Longeerring was te slecht om te gebruiken, buitenbak was vaak een ramp en als je er wat van zei dan kon je oprotten. Verder hebben ze geen verstand van paarden en raden ze een slechte veearts aan. Met rijden heb ik zelfs meegemaakt dat er zonder aankondiging een tractor die naast de bak stond gestart werd en toen er een paard vandoor ging hadden ze zoiets van; Ja dan moet je maar niet op een boerderij gaan staan. Er is zelfs een keer een stapel houtmot o.i.d. omgevallen naast de bak waardoor er een heel stel paarden aan de kletter gingen en vervolgens werd dat weer zo opgestapeld dat het ieder moment weer kon gebeuren! Paddocks zijn verder zo klein dat dit ook niet echt opschiet, paard kan er nauwelijks zn kont keren. Ik ben er dec. 2009 weggegaan want er was daar echt een mentaliteitsprobleem.

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:38

Ik ben op haven gaan staan vanwege het bos, paard moest bosmak worden en dat is daar gelukt, dat kon bij Pronk niet al konden zij daar natuurlijk niets aan doen.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:39

Oei, dat klinkt echt niet tof...

Kirsten_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:02

Marjolein29 schreef:
Altijd gesodomieter met de binnenbak, of koeien of schapen dier ernaast staan of er stond een lading hooi IN de bak. Geen eigen instructeurs ondanks dat diegene wel geschoold was. Uitmesten gebeurde ook niet altijd even goed. Hooi was vaak beschimmeld en stonk. Longeerring was te slecht om te gebruiken, buitenbak was vaak een ramp en als je er wat van zei dan kon je oprotten. Verder hebben ze geen verstand van paarden en raden ze een slechte veearts aan. Met rijden heb ik zelfs meegemaakt dat er zonder aankondiging een tractor die naast de bak stond gestart werd en toen er een paard vandoor ging hadden ze zoiets van; Ja dan moet je maar niet op een boerderij gaan staan. Er is zelfs een keer een stapel houtmot o.i.d. omgevallen naast de bak waardoor er een heel stel paarden aan de kletter gingen en vervolgens werd dat weer zo opgestapeld dat het ieder moment weer kon gebeuren! Paddocks zijn verder zo klein dat dit ook niet echt opschiet, paard kan er nauwelijks zn kont keren. Ik ben er dec. 2009 weggegaan want er was daar echt een mentaliteitsprobleem.

Als ik eerlijk ben vind ik dat je paard er inderdaad maar een beetje aan moet wennen dat er een tractor gestart wordt of een beest naast de bak staat. Er staan nu idd al een tijdje kalfjes naast de bak, in het begin sprongen er idd een paar weg, zijn nog maar weinig paarden die nu nog van op kijke. Ze zijn er aan gewend geraakt.
Dat paddocks te klein zijn, is persoonlijke menig, ik ben al blij dat buiten kunnen komen.
En ja geen eigen instructeurs kan idd knap lastig zijn als je iemand van buiten af hebt, mag dat op de manege eigenlijk wel?
Buitenbak slecht heb ik eigenlijk nog niet meegemaakt(sta der inmiddels een jaar).Z hebben idd geen verstand van paarden, maar werken wel keihard aan de stal.Stond vandaag in de sneeuw het water opzij te schuiven zodat het niet op kan vriezen, strooien ook constant. En slechte dierenarts aanbevelen is ook eigen mening, ik laat mijn eigen komen en is geen probleem.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 18:13

Marjolein, je zeikt de stal wel echt af op die manier heb ik het idee.
Ik ervaar het zeker niet zo, en iedereen heeft zijn eigen ideeen erover.
Dat blijkt maar weer haha! Jammer dat het bij jou zo is gelopen!
Ik heb nog nooit problemen of zo iets mee gemaakt, je moet je soms gewoon aanpassen!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:24

OMGGG :oo !!! Weet je wat in mijn vaders kerstpakket zat :oo !! Gewoon een dikke vette uper coole
IPADD !!!! :):) :oo !!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:25

Alle 700 vaste medewerkers hebben dat gekregen!! Kan je nagaan hoe rijk ze zijn :+

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:32

Marjolein29 schreef:

Ik heb er niet gestaan of dergelijke.. maar wil hier toch echt eventjes op
reageren. Ik vind het meer dan normaal dat er een trekker word gestart.
De paarden moeten er idd maar aan wennen :D anders kan je overal
wel rekening mee gaan houden, en dan gaat 't nog knap lastig worden :+
Bij ons gaat ook gewoon altijd de trekker/shovel aan, en geen probleem
(op den duur) meer gehad.

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:50

@ Kirsten_S, wat achterlijkk zeg dat jullie een ipad hebben gekregen! :+ BELACHELIJK!

@ Melissa, wat k.ut dat je weer van Azra bent afgevallen.. wil toch eens zien wat ze doet..

@ Kirsten_D, wat leuk dat je op Jassie en Azra hebt gereden, vind je dat niet heel erg anders omdat je je eigen paard gewend bent? :P

Ik ben een uur eerder weggegaan van me werk vanwege het weer.. en ik hoopte iets voor de file uit te zijn... Heb er nog 1.5 uur over gedaan.... :+ Grrrr k.utfileessss

Maar vanavond wat drinken met me chickies :D :D

Ohw ja, ik wou nog ff reageren op dat stal gebeuren...
Ik denk dat elke stal zo z'n voor- en z'n nadelen heeft. De perfecte stal bestaat niet denk ik..
Ieder heeft z'n eigen mening en gevoel bij een stal. Dat mag er wezen en so be it :D

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:52

iK dacht al waar bleef dat kind nou :P!

Cool he! Hij is echt superrrrr groot, niet normaal! Kan beter dat aanschaffen dan een nieuwe laptop :=

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:53

|( hoor ik daar niet bij |(

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:53

Wij bieden 300 euries ervoor! :D

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:54

Maarree sjaa ik stond een beetje stil op de snelweg... :+
Maar ik heb me headset uitgeprobeerd :D Dus ik heb een aantal mensen aan de telefoon gehad :D

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:56

oliebol waarom werk ik daar weer niet...

En dt was niet het enige trouwens, ook een vet groot rituals (wel mannen) paket! Dat kregen de hulp-
krachten alleen. Maar de vaste kregen beide pakketten. Toch niet normaal johh