schouwse ruiters topic....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jow

Re: schouwse ruiters topic....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 11:09

yavanna: yes

acacia: ja klopt, vandaag moet ik thuis en haamstede, maar eerst nog beetje werken

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 12:14

ooo leuk zeg ! Jij crost zo'n beetje heel het eiland over, hahahah.

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 12:15

uhm.. yup haha, do heb ik thuis en noordwelle, vrijdag thuis haamstede en renesse en van t voorjaar komt rockanje er nog bij Haha!

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 12:18

Heb net les gehad, we zijn flink aangepakt , Amber even Gerrit flink bijgetikt achter, dan gaat hij ineens wel lopen zoals het hoort, hij is zo slap in zijn rug en achterhand, tis altijd net of hij loopt te sloffen......
Gaat ons een jaar kosten , zei ze, om de rug sterker te krijgen en om hem beter de achterhand te laten gebruiken, veel trainen dus.
Iemand toevallig nog caveletti's te koop, ga ik hem thuis tussendoor maar longeren met caveletti;s, moet hij z';n poten wel optillen!
Hij heeft voor een P.R.E(andalusier) jammergenoeg erg weinig beweging, de meeste hebben flink actie en treden mooi onder, Gerrit vind het wel best, als ik het sloffend kan..........
Heb nog niks gehoord van Zondag a.s, wil wel graag.

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 12:19

anders moet je zelf ff belle marion??

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 13:13

Jow schreef:
anders moet je zelf ff belle marion??

Doe ik morgen wel ff, weten ze wrs ook wel of er nog meer uitvalt.

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 14:07

oja, dat worden cavalleti's neerzetten...
heb je een uur les ? of na een half uur al genoeg ?
Ik had vorige week les, op de jonge Shire. Nicolet was geblesseerd dus moest er dit keer meteen zelf op ( ssslikk.....)
Ging super en ben eigenlijk meteen een heel stuk over de " jongepaardenangst " heen, ze heeft me in het begin echt alle hoeken van de bak laten zien en ik ben er een keer flink afgegaan Haha! , wat nou slome Shires ?? Cool
Dit was weer een leuk stapje vooruit. Ben er van de week meteen zelf ookw eer wat keren op gestapt en dat geeft natuurlijk wel weer een kick dan he ?
Waar zo'n blessure bij je instructrice niet goed voor is Knipoog
Deze week vakantie.

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 14:14

wat heeft ze gedaan dan acacia, is goed van je dat je m zelf meteen hebt gereden!!

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 14:41

Jow schreef:
wat heeft ze gedaan dan acacia, is goed van je dat je m zelf meteen hebt gereden!!

dr jas in de auto uitgetrokken Haha! en ja dan doe je op een te kleine ruimte een te rare beweging...een gescheurde spier in dr schouder, auwauw....maar volgens mij ging het dinsdag een stuk beter, maar gebruikte ze het om mij zelf dat laatste zetje te geven er zelf meteen op te gaan Knipoog
Dankje Jow, ben zelf ook wel een beetje trots hoor ! Pling

Veearts is net weg voor de oudste Shire, had 2 hoefzweren in 1 hoef.....nu na 12 dagen loopt ze gelukkig weer goed, zet wel dr been nog raar weg, nog 10 dagen open zien te houden die zweren en lichte beweging geven, zodat ze zooi eruit kan......wat heeft dat dier een pijn gehad zeg !En niets aangeven he !! Een keiharde, zei de veearts....

Hebben jullie binnenkort weer wedstrijd ?
Op Grol ga ik vaak kijken, soms met Nicolette mee, vind ik erg leuk en leerzaam...
trouwens Jow, bij een onderling wedstrijdje heeft jouw vader mij dan waarschijnlijk ook gejureerd Haha! , hij zal wel gedacht hebben, wat komt daar nou de bak in
Cool

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 19:08

ik moet met pasen weer met sun, de rest is nog te jong en niet klaar. De hengst gaat nu t springen in.
zou wel kunnen.. maar meestal ben ik erook bij wnt moet altijd de proeven evalueren, maar heb volgens mij geen shire gezien?

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 19:29

is alweer een jaar of 3 terug Haha! , Caroline Kooman deed toen het evalueren en Arianne bij " losrijden" wat adviezen geven.

Heb je zoveel jonge paarden zelf ? of is dat voor de verkoop ?

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 20:06

Ja Jow,jouw vader ken ik ook wel van horen Haha!
Ik vraag me af wat de paarden van hem vinden,als hij les geeft.
Meestal hebben die dieren een meisje en tuttelende vrouwen om zich heen,maar ik denk zo dat als jouw pa zijn instructie geeft,de paardjes heel goed luisteren en heel vlot lopen Knipoog

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 22:38

@ acacia, a.s zondag is er van Rv Renesse een wedstrijd, waar Edie aan meedoet....
En verder niet zoveel mensen die op bokt zitten, of mammaslamma moet ook nog kunnen starten.
We duimen voor je Marion. Kan ik je gelijk betalen Haha!

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 10:24

acacia: beide, rij paarden voro anderen en voro mezelf en zijn meestal ook voor handel Haha!

katchina: valt op zich mee, mn vos schrikt er soms van maar die is nou eenmaal beetje rillerig whihi

als hij bij ons tegen de hond "ZIT" roept dan zit iedereen behalve de hond Tong uitsteken

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:17

als hij bij ons tegen de hond "ZIT" roept dan zit iedereen behalve de hond Tong uitsteken

ROFL ROFL

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:20

Goedemorgen, zo even lekker weer gereden op de kleine merrie.
Het is zo'n lief ding!

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:32

shan schreef:
Het is zo'n lief ding!

Goeiemorgen !!

Is de merrie van jezelf ? heb je haar pas ?

Leuk Yavanna, misschien kom ik wel even kijken ! Hoe laat moet je starten ? 2 Proefjes ?

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:45

Ja de merrie is van mezelf en nee ik heb haar al een hele tijd. Haha!

Vorig jaar heeft ze een veulen gekregen genaamd CC (roepnaam) die nu natuurlijk inmiddels jaarling is. (al blijf ik haar baby noemen, even wennen hoor)
Er staan wel wat foto's onder in mijn profiel. Bloos

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 13:07

acacia schreef:
shan schreef:
Het is zo'n lief ding!

Goeiemorgen !!

Is de merrie van jezelf ? heb je haar pas ?

Leuk Yavanna, misschien kom ik wel even kijken ! Hoe laat moet je starten ? 2 Proefjes ?

Whahahaha, ik en wedstrijd rijden... neuh dat doe ik maar niet Haha! Dat laat ik aan dochterlief over.. pff, ik zou echt ziek van de zenuwen zijn als ik zelf moet rijden.
En ja, ze moet 2 proefjes rijden, wel vroeg van de keer, om half 10 en weer om kwart over 10...

Enne wie oh wie kan manen trekken. Ro z'n manen zijn ellenlang, en ik durf, kan ze niet trekken, denk dat dat helemaal fout gaat.
Met zo'n kammetje gaat het, maar die is dochterlief maar ff kwijt geraakt.. dag 27 euro Huilen

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:28

acacia schreef:
Whahahaha, ik en wedstrijd rijden... neuh dat doe ik maar niet Haha! Dat laat ik aan dochterlief over.. pff, ik zou echt ziek van de zenuwen zijn als ik zelf moet rijden.
En ja, ze moet 2 proefjes rijden, wel vroeg van de keer, om half 10 en weer om kwart over 10...

Enne wie oh wie kan manen trekken. Ro z'n manen zijn ellenlang, en ik durf, kan ze niet trekken, denk dat dat helemaal fout gaat.
Met zo'n kammetje gaat het, maar die is dochterlief maar ff kwijt geraakt.. dag 27 euro Huilen

oo hahhaah, okee, wel ooit gedaan dan, of is het echt niks voor je ?

Dat manen trekken......ik ben dan weer blij met mn shires hoor Knipoog kan je dus niet helpen !

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:30

Koop een mesje, gaat het makkelijker als trekken, knip ze i.i.g nooit, wat een rotgezicht is dat, of dun ze daarna flink uit, dan is het zicht nog wel wat.
Of laten groeien, kun je een hengstenvlecht doen.....

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:31

shan schreef:
Ja de merrie is van mezelf en nee ik heb haar al een hele tijd. Haha!

Vorig jaar heeft ze een veulen gekregen genaamd CC (roepnaam) die nu natuurlijk inmiddels jaarling is. (al blijf ik haar baby noemen, even wennen hoor)
Er staan wel wat foto's onder in mijn profiel. Bloos

Oooooo leuk zeg, wat een droppie !!!
Je hebt haar nog steeds dus?

Ik zag ook foto's van de straô in je profiel, ik zou zaterdag in Noordwelle meedoen ( elk jaar, traditiegetrouw, mn vriendin op dr witte Shire en ik op mn bruine Knipoog ) maar Dreamer is net aan het genezen van 2 rottige hoefzweren, dus maar even een jaartje overslaan, want het is toch wel veel over asfalt...
maar als ik die foto' s zie, baal ik extra.....

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:37

Ja ik heb haar nog steeds en het is de bedoeling dat ze blijft hoor.

zonde dat je niet mee kan doen aan de Straô, manlief gaat de hele dag foto's maken. Haha!

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:14

shan gaat cc aan mij sponsoren Ja Ja

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 16:15

Dat is idd balen Acacia, ik had ook gehoopt mee te doen, maar helaas, ik moet echt een hele dag werken.
En Karel maakt erg gave foto's hoor... echt leuk zoals hij dat altijd doet in de bak.