Harinaatje schreef:Hallo mensen,
De manege MOET helaas verhuizen, daar hebben ze zelf niet voor gekozen en tjsa ze komen nu een stuk verder van Leeuwarden. Maar zeg nou zelf waar is hier in Leeuwarden nou plek voor een manege? Hij kan er niet blijven staan want die scholen gaan uitbreiden. Het is heel vervelend dat hij nu bij wergea komt maar daar heeft Wilfred zelf niet over te zeggen.
De echte paarden mensen fietsen wel even een stuk verder en blijven wel! We moeten ook niet lui worden met zijn allen. De lessen gaan ook verandere ja. En waarom? nou het word zo te duur, op dit moment zijn der te weinig per klanten per pony/paard. Wilfed moet er wel zijn brood mee verdienen he!
Ook staat er iets over geld. Heeft degene wel een idee hoeveel je op tafel moet leggen voor grond,gebouwen en de hele rataplan.
Het is natuurlijk onwijs jammer dat Wilfed daar weg moet. maar het kan niet anders en ja hij komt wat verder van Leeuwarden af. Maar ben je een echte paardman/vrouw dan ga je gewoon een stukje verder met de fiets of met de auto. En de kinderen hebben ook ouders. Heb je wat voor je kind over dan plan je maar ff een beetje tijd voor je kind om dat te brengen. Kun je meteen naar de verrichtingen van je kind kijken!
Het gaat mij niet specifiek om de afstand, ik rij nu ook paard 15 kilometer verderop. Dit doe ik met de bus en binnenkort koop ik een brommer
(En ja, misschien ben ik wel lui dat ik niet 15km ga fietsen, maar in het donker, door de polderweggetjes en zeker in de herfst/winter zie ik dat dus niet zitten)
Als jij moeder bent laat je je eigen kind ook niet alleen in het donker fietsen, zeker niet over zo'n lange afstand.
Het gaat mij om de nieuwe prijs! De mogelijkheid om een keer per week te lessen wordt ontnomen! Ik zit niet te wachten op drie keer les per week, en met mij vele anderen.
Ik snap best dat het niet rendabel meer is, maar helaas jaagt hij zo wel alle klanten weg en vraag ik mij af of hij nu (zonder klanten) zijn hoofd nog wel boven water kan houden!