Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jobbeltje

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 09:43

hafgirl15 schreef:
ik vind het ook een logische stap, pensionstalling en handel brengen in mij ogen meer op dan de manege. zeker die belachelijke prijs aan pensiongeld wat ze daar vragen lijkt me dat de kostenpot.

Hoe bedoel u dat laatste? Haha!
Ik volg even niet meer. Is de pensionstalling de kostenpost? door het hoge stalgeld? Of is de manegeles de kostenpost, door het hoge stalgeld????? of bedoe je nog iets heel anders Haha!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 10:34

Ik wist dat de Leeuwarder Manege ging verhuizen, maar niet waarheen. Nu zie ik dat ze naar Warga gaan. Dat is alsnog 10 kilometer onder Leeuwarden. Slechte zaak!

Citaat:
Leeuwarden koopt eigenaar manege uit voor 3,26 miljoen euro

Toelichting

De gemeente Leeuwarden en de heer Beerse, eigenaar van de manege gevestigd aan de Velstraweg, hebben overeenstemming bereikt over de verplaatsing van de manege met opstallen met bijbehorende landerijen. Uiterlijk 1 januari 2008 of zoveel eerder zal de heer Beerse de manege aan de Velstraweg verlaten. Het is de bedoeling van de heer Beerse de manege te verplaatsen naar een locatie aan de zuidkant van de stad.

Datum: Dinsdag, 17 Januari 2006
Bron.

Wat nou te weinig geld?! Hij krijgt gewoon meer dan 3 miljoen euro, en dat alleen maar voor de grond!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 10:41

Jeetje, wat een slechte zaak!
In plaats van 1 manegeles per week (44 euro per maand) moeten de klanten nu 100 euro per maand gaan betalen. Ik zou dat als arme student niet kunnen opbrengen! Bovendien heb ik met mijn school ook geen tijd om drie keer per week te rijden!
Ook de verplaatsing van de manege uit de stad vind ik jammer. Tien kilometer is niet fijn om te fietsen, zeker niet over landweggetjes, 's avonds en in de winter. Niet iedereen heeft een auto!

Natuurlijk is dit wel goedkoper vergeleken met de randstad, maar je moet je ook bedenken dat de algemene kosten (huur pand, energiekosten) hier ook lager zijn dan in de randstad! Bovendien zou de Leeuwarder Manege ook hun prijzen kunnen verhogen per les, bijvoobeeld van 11 naar 15 euro per uur.
Ik heb in Rotterdam gereden bij een manege, daar betaalde ik 17 euro per uur. Maar dat was wel een 4 sterren FNRS manege met bevoegde instructeurs!

Ik ben blij dat ik via school een mogelijkheid heb om goedkoop te kunnen rijden. Ik vraag me af hoe alle andere lesklanten dat gaan doen Lachen

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 11:16

voor de meeste betekent dat helaas stoppen!!!....misschien tot dat zich een andere haalbare optie zich voor doet maar collega s en vriendinnen halen geen nieuwe kaart meer voor lessen hier dus moet wel noodgedwongen stoppen

Harinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 11:29

Hallo mensen,

De manege MOET helaas verhuizen, daar hebben ze zelf niet voor gekozen en tjsa ze komen nu een stuk verder van Leeuwarden. Maar zeg nou zelf waar is hier in Leeuwarden nou plek voor een manege? Hij kan er niet blijven staan want die scholen gaan uitbreiden. Het is heel vervelend dat hij nu bij wergea komt maar daar heeft Wilfred zelf niet over te zeggen.
De echte paarden mensen fietsen wel even een stuk verder en blijven wel! We moeten ook niet lui worden met zijn allen. De lessen gaan ook verandere ja. En waarom? nou het word zo te duur, op dit moment zijn der te weinig per klanten per pony/paard. Wilfed moet er wel zijn brood mee verdienen he!

Ook staat er iets over geld. Heeft degene wel een idee hoeveel je op tafel moet leggen voor grond,gebouwen en de hele rataplan.
Het is natuurlijk onwijs jammer dat Wilfed daar weg moet. maar het kan niet anders en ja hij komt wat verder van Leeuwarden af. Maar ben je een echte paardman/vrouw dan ga je gewoon een stukje verder met de fiets of met de auto. En de kinderen hebben ook ouders. Heb je wat voor je kind over dan plan je maar ff een beetje tijd voor je kind om dat te brengen. Kun je meteen naar de verrichtingen van je kind kijken!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 11:41

3,26 miljoen vergoeding van de gemeente?
Dat heeft Beerse goed bekeken.................

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 11:47

Even over de verplaatsing van de Leeuwarder Manege, dat is een hardstikke mooi plekje waar ze komen (onze paarden staan er namelijk naast Lachen ).

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 12:02

Kijk zo ver is de manege ook weerniet van de stad af het is toch vaak de prijs die je ervoor moet betalen!! Veel mensen vinden dit teveel, want het nadeel is je moet voor ene heel jaar huren en niet voor een maand! met lessen kon je nog wel eens ene maandje erussen uit maar hiermee niet!! Hiermee blijf je per maand 100 tot zelfs 400 euro (als je een paard voor je alleen wilt hebben) betalen!! Ik heb het eens met ene vriendin van me (zwartroosje) uitgerekend hoevele je kwijt bent als je een paard huurt in je uppie! (dat is dus 400 euro in de maand). en het verschil als je een eigenpaard hebt en die in een jaar ergens stalt.

Manege:
400 euro per maand:
400 x 12= 4800,- in een jaar

Eigen paard:
ongeveer 200 euro bij Hiddemastate (zit voer en stro, gebruik weide en binnebak bij in alleen zelf uitmesten) per maand:
200 x 12 = 2400,- in ene jaar

Hoefsmid (gaan we van beslaan af):
50 euro om de 2 maand ongeveer:
50 x 6 = 300,- in een jaar

Wormenkuur(goedkopere van hippomec)
9 euro om de 2 a 3 maanden:
9 x 6 = 54,- in het jaar

Inentingen (als je wedstrijden rijd voor influenza en tetanus:)
35 euro omhet half jaar:
35 x 2 = 70,- per jaar

Verzekeringen: (interpolis)
50 euro in de maand:
50 x 12 = 600,- per jaar

Extra kosten (extra dierenarts of lessen, nieuwe spullen voor je paard)
Ongeveer 600 euro in het jaar.

Is uitgerekend: 4000,-

of te wel je kan beter een eigen paard nemen dit scheelt je 800 euro per jaar minder dan een paard in je uppie huren op de manege!! En dan heb je 1 van de duurste stallen van leeuwarden met mooie omgeving, mooie stallen, 2 buitenbakken, een binnenbak, privelessen aan huis, hoefsmid en dierenarts aan huis en veel heel veel weide.

Groetjes

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 13:30

Harinaatje schreef:
Hallo mensen,

De manege MOET helaas verhuizen, daar hebben ze zelf niet voor gekozen en tjsa ze komen nu een stuk verder van Leeuwarden. Maar zeg nou zelf waar is hier in Leeuwarden nou plek voor een manege? Hij kan er niet blijven staan want die scholen gaan uitbreiden. Het is heel vervelend dat hij nu bij wergea komt maar daar heeft Wilfred zelf niet over te zeggen.
De echte paarden mensen fietsen wel even een stuk verder en blijven wel! We moeten ook niet lui worden met zijn allen. De lessen gaan ook verandere ja. En waarom? nou het word zo te duur, op dit moment zijn der te weinig per klanten per pony/paard. Wilfed moet er wel zijn brood mee verdienen he!

Ook staat er iets over geld. Heeft degene wel een idee hoeveel je op tafel moet leggen voor grond,gebouwen en de hele rataplan.
Het is natuurlijk onwijs jammer dat Wilfed daar weg moet. maar het kan niet anders en ja hij komt wat verder van Leeuwarden af. Maar ben je een echte paardman/vrouw dan ga je gewoon een stukje verder met de fiets of met de auto. En de kinderen hebben ook ouders. Heb je wat voor je kind over dan plan je maar ff een beetje tijd voor je kind om dat te brengen. Kun je meteen naar de verrichtingen van je kind kijken!

Het gaat mij niet specifiek om de afstand, ik rij nu ook paard 15 kilometer verderop. Dit doe ik met de bus en binnenkort koop ik een brommer Lachen (En ja, misschien ben ik wel lui dat ik niet 15km ga fietsen, maar in het donker, door de polderweggetjes en zeker in de herfst/winter zie ik dat dus niet zitten)
Als jij moeder bent laat je je eigen kind ook niet alleen in het donker fietsen, zeker niet over zo'n lange afstand.

Het gaat mij om de nieuwe prijs! De mogelijkheid om een keer per week te lessen wordt ontnomen! Ik zit niet te wachten op drie keer les per week, en met mij vele anderen.
Ik snap best dat het niet rendabel meer is, maar helaas jaagt hij zo wel alle klanten weg en vraag ik mij af of hij nu (zonder klanten) zijn hoofd nog wel boven water kan houden!

Harinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 13:51

Nee als ik moeder was, was ik met mijn kind meegegaan in de auto! Je moet toch tijd vrij maken voor je kinderen? dat doen ze tegenwoordig niet meer heb ik het idee.
Ik woon tegenover de toekomstige manege en ik fiets ook door donker in de winter naar de stad. Tsja er kan van alles gebeuren maarja anders kan je tegenwoordig niets meer

Harinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 13:53

Wilfred heeft het nieuwe beleid ook niet voor niets veranderd. Op de manier waarop het nu gaat kan het ook niet meer!

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 14:33

Maar zo ver van leeuwarden komt de manege nou ook weer niet!! Hij komt aan de wargeasterdyk dat is een lange weg vanaf goutum tot aan wargea!! Hij komt precies tussen wargea en goutum in te liggen!! Dit is vanaf de bibliotheek in de stad af gezien ongeveer een half uurtje fietsen!! Ik vind dat een half uurtje fietsen best meevalt!!

Groetjes Rianne

Ps: de weg naar de manege word straks ook beter verlicht!! Invb met meer mensen op de weg enz.

laura1705

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 16:42

een half uurtje fietsen is inderdaad niet zo ver. Ik fiets ook elke dag ongeveer een half uur heen en een half uur terug naar mijn paard. Dat moet je er voorover hebben vind ik!

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 20:04

3,26 miljoen euries! Dat heeft ie zéker goed bekeken. Kun je een leuk complexje voor neerknallen daaro Haha!

hafgirl15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 21:26

laura1705 schreef:
een half uurtje fietsen is inderdaad niet zo ver. Ik fiets ook elke dag ongeveer een half uur heen en een half uur terug naar mijn paard. Dat moet je er voorover hebben vind ik!

helemaal mee eens, ik fiets ook altijd naar mijn paard. Dus snap niet dat die mensen zeuren over een stukje reizen.

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 20:34

Maar wat doe je dan met de 'kleinere' kinderen onder de manegeklanten? De 'beginnertjes' die nu wél zelfstandig naar de manege kunnen, kunnen dat straks niet meer.

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 08:51

Jobbeltje schreef:
Maar wat doe je dan met de 'kleinere' kinderen onder de manegeklanten? De 'beginnertjes' die nu wél zelfstandig naar de manege kunnen, kunnen dat straks niet meer.

Nee idd, maar zo ie zo kunnen die kleine ruitertjes nu niet meer rijden, omdat ze niet genoeg ervaring hebben om een paard te huren!!

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 13:51

Jobbeltje schreef:

Dat bedoel ik dus,anderen zul je niet horen zeuren over een afstand te fietsen!!
Maar de kleintjes die niet zelfstandig,of geen ouder hebben met auto,(Iedereen gaat er maar vanuit dat iedereen die heeft NIET DUS) daar voor vindt ik het verschrikkelijk,jeugd is de toekomst tog .
Daarbij komend dat zei geen pony of paard kunnen huren,omdat dat onverantwoord is.

groetjes

laura1705

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 15:40

Jonge kinderen kunnen dan inderdaad helemaal niet meer rijden. Denk eens aan je eigen eerste paardrijles, das met dit systeem gewoon niet meer mogelijk. Je hebt dan namelijk nog helemaal geen ervaring!

hafgirl15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 21:46

wat een geluk dat er meer maneges bestaan, die nog wel gewoon les geven.

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 09:59

hafgirl15 schreef:

Kijk hafgirl dat is nou net het probleem!! De meeste maneges zaten of zitten nu door het stoppen van de Lwd manege helemaal vol en hebben ze zelfs wachtlijsten van een half jaar tot zelfs een jaar! Overgens is de wirdummers manege de dichtbijzijnde en kan een volwassen beginner daar niet leren paardrijden doordat ze daar alleen maar kleine pony's hebben!!

Of te wel weinig plek om nog te leren paardrijden voor veel kinderen en beginnende volwassenen!!

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 11:15

sheilarianne schreef:
hafgirl15 schreef:

Kijk hafgirl dat is nou net het probleem!! De meeste maneges zaten of zitten nu door het stoppen van de Lwd manege helemaal vol en hebben ze zelfs wachtlijsten van een half jaar tot zelfs een jaar! Overgens is de wirdummers manege de dichtbijzijnde en kan een volwassen beginner daar niet leren paardrijden doordat ze daar alleen maar kleine pony's hebben!!

Of te wel weinig plek om nog te leren paardrijden voor veel kinderen en beginnende volwassenen!!

AMEN!!!!!!!!!!!

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 11:50

Wauw, wat jammer zeg. Heb jaren daar paardgereden. Begon toen ik zeven was, toen kostte een leskaart van 10 lessen 100 gulden!! Lachen
Overigens mag dat helemaal niet wat de gemeente nu doet. Dat stuk land (manege, kinderboerderij, zwembad) is ooit aan de gemeente geschonken door een rijke mevrouw. Zij liet de gemeente echter wel beloven dat het land altijd ten goede moet komen aan mensen die er plezier op kunnen maken. Nu gaan de NHL/CHN er echter op bouwen... Belachelijk. Het is de schuld van de gemeente, maar Wilfred is daar natuurlijk wel blij mee. Aangezien hij flink wat geld krijgt.
Kent iemand de pony Ramona nog? Ik heb haar verzorgd en reed heel vaak op haar. Helaas werd ze kreupel en moest ze weg, jaren later (nu ook al weer een jaar of zeven geleden) heb ik haar weer eens opgezocht, ze stond in haar eentje in een weiland en de middle of nowhere.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 11:53

Jaa, Ramona ken ik nog wel...
Wat leuk dat je haar hebt kunnen traceren, minder dat ze in haar uppie stond......

edit:
dan moeten wij elkaar toch bijna wel kennen.....

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 11:55

Idd, ik kwam via via in contact met Martzen, die haar ook heel lang verzorgd heeft, voor mij. Samen zijn we er heen gereden. Wel grappig, iemand die je helemaal niet kent, maar wel dezelfde pony verzorgd heeft.
Ze zag er nogal verwaarloosd uit en sneu dat ze alleen stond, maar aan de andere kant kon ze wel lekker relaxen in dat weitje.