stal Verboon in Schipluiden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Caresh

Re: stal Verboon in Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 13:54

Maar goed, ga effe een spelletje spelen, ik hoor je morgen wel dan Lachen doeiiiiiiiiiiiii

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 13:55

O dus je zat er gelukkig niet op?
Nou snel eruit rammen zou ik zeggen Is hij helemaal belatafeld
Aanpakken dat beestje hij moet gewoon respect voor je krijgen en vergeet hem natuurlijk niet te belonen bij goede dingen

Caresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 13:59

Nee hij deed het met longeren. Toen er teveel druk kwam naar zijn zin, m.a.w. toen hij dus echt moest gaan lopen i.p.v. het sloffen wat ie doet, toen kwam het verzet. En als hij het had gedaan met mij erop dan had ie nu al in de verkoop gestaan hoor.. ik ben al geen held, maar dan helemaal niet meer. Onder het zadel is zijn verzet gewoon stil staan en niet meer bewegen. Dus dat geeft wel een veilig gevoel.

Caresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 14:00

en dan ga ik nu echt effe een spelletje spelen.. en oh ja, ik heb nog was in de machine.. zucht.. ik heb zon hekel aan de was doen Boos!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 14:01

Caresh schreef:
en dan ga ik nu echt effe een spelletje spelen.. en oh ja, ik heb nog was in de machine.. zucht.. ik heb zon hekel aan de was doen Boos!

ha dat doet mijn man hier en de strijk ook
wij hebben de taken verdeeld

joycejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:52

Even een vraag aan Caresh; hoe lang heeft vincent bij Maya in training gestaan??
Hoe lang heb jij hem eigenlijk al??

Caresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 21:13

Vincent heeft anderhalf jaar in "training" gestaan. En ik heb Vincent vanaf dat hij 6 maanden is officieel. Heb hem met 8 maanden opgehaald in Brabant.

Caresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 21:14

Flurk schreef:
Caresh schreef:

ha dat doet mijn man hier en de strijk ook
wij hebben de taken verdeeld

We doen het samen.. als ik op sta omd e was te gaan doen dan hobbelt manlief vanzelf mee naar boven tenzij ik zeg dat t niet hoeft. Ennuh, strijken?? da's uit de prehistorie Knipoog

joycejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 22:45

Caresh schreef:
Vincent heeft anderhalf jaar in "training" gestaan. En ik heb Vincent vanaf dat hij 6 maanden is officieel. Heb hem met 8 maanden opgehaald in Brabant.

Wie heeft hem dan getraind????
Volgens mij ben jij degene die hem nu alles aan het leren is. Oke misschien niet alles, maar voor een paard wat 1,5 jaar in training heeft gestaan Bloos .
Hoe ging dat dan veder, ging je elke week bij hem kijken, was je er wel eens bij, als hij "getraind" werd??
Ik neem aan dat je er ook wel aardig wat voor neer moet tellen, als je een paard in training zet bij iemand anders.
Ben erg nieuwschierig van aard, mag ik vragen wat je ervoor betaalde per maand??
Ik vind het een leuk dier, was vorige week even snel aan het kijken toen je hem longeerde met peggy erbij.
Oke hij mist nog wat spiertjes, maar met wat GOEDE TRAINING komt dat er vanzelf wel aan Vingers aflikken .
Nou zal je vast van de week nog wel een keertje zien.

Caresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 23:30

joycejj schreef:
Caresh schreef:

Wie heeft hem dan getraind????
Volgens mij ben jij degene die hem nu alles aan het leren is. Oke misschien niet alles, maar voor een paard wat 1,5 jaar in training heeft gestaan Bloos .
Hoe ging dat dan veder, ging je elke week bij hem kijken, was je er wel eens bij, als hij "getraind" werd??
Ik neem aan dat je er ook wel aardig wat voor neer moet tellen, als je een paard in training zet bij iemand anders.
Ben erg nieuwschierig van aard, mag ik vragen wat je ervoor betaalde per maand??
Ik vind het een leuk dier, was vorige week even snel aan het kijken toen je hem longeerde met peggy erbij.
Oke hij mist nog wat spiertjes, maar met wat GOEDE TRAINING komt dat er vanzelf wel aan Vingers aflikken .
Nou zal je vast van de week nog wel een keertje zien.

Ik heb een pb-tje gestuurd Lachen

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 12:52

He Caresh aan joycejj kun je gerust iets over laten ik observeer haar al een tijdje en ze weet waar ze mee bezig is dus nu gaat het vast snel beter

joycejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 15:05

Flurk schreef:
He Caresh aan joycejj kun je gerust iets over laten ik observeer haar al een tijdje en ze weet waar ze mee bezig is dus nu gaat het vast snel beter

Bedankt voor het compliment Pling

Ik help Caresh veder niet ofzo, volgens mij is Peggy haar een beetje aan het helpen.
Ik heb haar alleen vorige week even zien longeren en toen hoorde ik het verhaal even in het kort dat het paard in training had gestaan en dat riep bij mij wat vraagtekens op.
Ik heb nu inmiddels een pb-tje gehad, waar Caresh het verhaal verteld hoe alles is gegaan.
Ik vind het zo sneu voor de mensen die denken het beste voor te hebben met hun paard en waarschijnlijk een beetje twijfelen aan hun eigen cappaciteiten en dus denken er goed aan te doen, om hem naar een trainingstal te brengen (want je paard is daar in goede handen, denk je) en nadat ze een hoop geld lichter zijn, er toch gaande weg achterkomen, dat ze het waarschijnlijk nog beter zelf hadden kunnen doen.
Maar goed, gelukkig heb je wel een eerlijk paardje en voel je jezelf hier op deze stal ook veel beter. Nou in combinatie met wat hulp van Peggy, moet het nu toch langzaam maar zeker vooruit gaan.
Je bent denk ik weer op de goede weg OK dan!

Hoe is het eigenlijk met Flurk. Las dat hij gecastreerd was. Ben je al wat aan het longeren??

Caresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 19:45

Nou we hebben gelongeerd met Flurk samen, en nu was hij lekker voorwaarts. ( ben er nog steeds van onder de indruk;p). Zelfs met de bijzet vond hij het nu niet echt vervelend. Dus dat gaat wel de goeie kant op nu. Nu maar zien hoe het morgen is. Wel lekkere uitgeweekte voetjes. Hoe waren jouw voeten Flurk?

@ joycejj ja idd.. het gevoel van dat had ik zelf ook wel gekund is er op zeker. Maar goed, kan het niet terug draaien, en het komt wel goed. En idd voel ik mezelf hier beter op stal, ik merk het ook aan Vincent. Hij zit lekkerder in zijn vel, is vrolijker. ( En ik mag zelf uitmesten, dat is echt een zegening hoor). Dus we komen er wel. Ik heb voor mezelf gepland dat ik deze zomer heel veel buitenritjes wil maken, desnoods alleen.. dus ik heb wat om naar toe te werken Lachen

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 12:52

Met Flurk zijn wond gaat het goed het geneesd mooi.
Hij is heerlijk in de omgang nu en longeren gaat redelijk
Vandaag voor eerst schoftje op gehad (tuig) en dat ging prima
De ene keer luisterd hij direct en de andere keer dramt hij een beetje dus dat hoort er gewoon bij
Patty heeft mij een poos geleden ook eventjes geholpen aan mijn zelfvertrouwen dat is soms gewoon bij iedereen nodig denk ik

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 18:29

hier een eerste foto ik heb helaas geen aktie foto nog.
Afbeelding

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:21

Heej Flurk ook hier! Staat jouw paard toevallig op manege Groot? Dan kom ik 'm zondag bekijken Lachen (ofwel wedstrijd jureren)
ARGHHHH zit in een totaal verkeerd topic te tikken!!! Sorry!!!!!!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 19:51

Ilja000 schreef:
Heej Flurk ook hier! Staat jouw paard toevallig op manege Groot? Dan kom ik 'm zondag bekijken Lachen (ofwel wedstrijd jureren)
ARGHHHH zit in een totaal verkeerd topic te tikken!!! Sorry!!!!!!

haha
nee daar sta ik niet want dat is in Egmond
Ik heb daar vroeger (als tiener) wel veel gereden en had les van Appy en Henny mijn lievelingspaard toen was Soraja

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:01

haha dat gezicht van Flurk met zijn l.singeltje om...
Was tie t wel mee eens?

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 13:49

hoi,
nou zoals ik al eerder vertelde schoftje ging goed dus vandaag deel 2 erbij gehangen en dat was de staartriem.
Tot mijn verbazing ging dit super hij kneep niet eens met zijn staart en liet alles gewoon toe. nou toen dacht ik dan gaan we naar deel 3 maar dat was nog iets te moeilijk
ik had de leidsels vast gemaakt en ging erachter lopen maar sturen ging echt nog niet ik had gelukkig Caresh bij de hand (of bij het hoofd) en die corrigeerde perfect Flurk dus samen ging het wel nou toen maar lijnen eraf gehaald en leker buiten gewandeld en om het leuker te maken vandaag ook maar hartslagmeter aangesloten en een mooi file aangemaakt.
Nu nog uitlezen op de pc mar daar moet even een kleine aanpassing aan te pas komen want sinds de pc veranderd is zijn we vergeten hier rekening mee te houden maar ja dat zijn pinuts

Caresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 14:27

Ja dat buiten was een succes Haha!
En ik vond het leuk om te doen met Flurk, hij pakt snel op en is niet snel in de war. Tís een lekker ding hoor Lida.
Heb het heel erg naar mijn zin gehad, en met name het babbeltje naderhand vond ik erg boeiend. Moeten we idd. vaker doen.. beetje tijd vrij maken voor een hele ochtend ofzo. Kan niet wachten tot je Flurk onder het zadel hebt.. samen buitenrijden dan Haha!
Ik vond Vincent ook erg relaxed buiten, kan zien dat hij nu inmiddels lekker op zijn plek is. Reageert beter en vooral ontspannen op alles wat op zijn pad komt. Dus wanneer gaan we weer?

Groetjes Esther

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 14:29

ik weet niet hoelaat ik morgen op stal ben want moet eerst jureren en daarna is het in ieder geval al een heel eind in de middag volgende week zaterdag kan het weer om dezelfde tijd want het sinterklaasfeest is pas smiddags

Caresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 14:42

Okee dan gaan we als je zin hebt en als het weer mee werkt volgende week weer een wandelingetje maken. VInd het gezelliger met zijn twee dan in je uppie. Kan wel hele verhalen tegen dat beest ophangen, maar de enige ractie is een vieze schuimende zoen denk ik. Dus dan sleep ik jou en Flurk wel met me mee Haha!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 14:45

ik wou dat ik erop kon zitten dan kan ik tenminste over jouw paard heen kijken nu zie ik alleen zijn kont
haha

Caresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 14:51

Nou weet je wat, dan ruilen we af en toe.. dan neem jij vincent soms. En ik Flurk wel mee aan de hand. ( ervaring in 3 jaar naast een jong ding lopen dus dat zit wel okee) En ik vertrouw jou helemaal met Vincent, dus dat zit ook wel goed.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 18:11

zo vandaag heeft onze zoon (bijna 5 jaar) eens een foto van ons gemaakt en zie hier het resultaat
Afbeelding