Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 19:51

wauw, gaaf

zoiets zou onze manege nou ook een keer moeten doen, wat dat betreft vind ik het echt jammer dat ik niet op het Lamoen kan rijden. Ze doen leuke dingen, kleine lessen enz.

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 19:56

Nou, dat is echt een uitzondering hoor, dat er een keer wat gedaan wordt.
Behalve dan de spelletjesdag aan het eind van het jaar.
Altijd super gezellig enzo.

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:03

ja, maar toch. Op onze manege worden onderlinge wedstrijden georganiseerd (2 keer in het jaar) je kan maanritten doen (op de manege blijven slapen zelfs) en af en toe met een buitenrit mee. Maar ponyvoetbal heb ik nog nooit gedaan en bij ons is een les met 12 echt geen uitzondering.

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 20:05

Hmm.. dat is wel balen.
Ik heb een keer ponyvoetbal gedaan, amar dat was geen succes.
Snuf vond de bal te leuk en beet erin.

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 20:05

Trouwens.. wat is de maximale leeftijd om op ponykamp te gaan bij Het Lamoen?

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:10

volgens mij is die er niet. Alleen is het niet zo leuk om als 16 jarige met kindjes van 8-9 opgescheept te worden. En ik was vorig ponykamp met 14 jaar de oudste.
Ik heb wel een keer een ponykamp gehad daar was bijna iedereen 14 of ouder en Iris had een ponykamp daar was de oudste 17 (die is het jaar erna gaan begeleiden)

_Noraly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:10

hallo allemaal..
leeftijd lijkt me 16 jaar ong. (max. leeftijd)

Is fiona ernog fiona was stoer!!

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 20:11

Oke.

Tuurlijk is Fioon er nog.
Paulien gaat meestal met haar naar buiten, en in de zomer gaat ze weer lekker voor de huifkar.

Sammy78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 14:34

De Merenzen die bij het lamoen stonden zijn verkocht aan een handelaar uit de buurt. En hij heeft ze uiteraard gewoon weer door verkocht (dit lijkt me begrijpelijk, want je moet ook leven als handelaar zijnde).

Waar ze nu zijn is dus moeilijk te achter halen helaas.

(sorry voor het minder leuke berichtje)

Lorain

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:10

Jaa, we weten alleen waar Diapason is maar de rest weet ik niet iniedergeval!

superfries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:18

van Defi is ook bekend waar hij is en Hautain was eerst bekend, maar is weer doorverkocht.
Cheyenne heeft felix volgens mij nog een keer opgezocht

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:33

Ja, ik weet waar felix is. Het gaat redelijk goed met hem, alleen hij kan niet meer bereden worden...Ik zal even verslag doen

De vrouw woont in zeeland bij het strand en ze heeft felix dus gekocht. Maar met nieuwjaar hebben een paar jongens tijdens haar buitenrit met vuurwerk naar hem gegooid en toen is hij dwars door prikkeldraad gegaan en zn hele borst opengereten en ook nog 2 benen. Hij moet nu eerst een jaar op rust staan en daarna kijken ze verder. Waarschijnlijk kan hij niet bereden meer worden en hij geniet nu bij haar in de wei samen met een bejaard paard.

Ik heb pas nog een mailtje gehad en haar dochters zijn echt gek op em. Hij is nu wel helemaal blind aan 1 oog, maar heeft hier verder geen last van. Ik ben blij dat mijn schatje toch een goed tehuis heeft gekregen

Cheytjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:35

superfries schreef:
van Defi is ook bekend waar hij is en Hautain was eerst bekend, maar is weer doorverkocht.
Cheyenne heeft felix volgens mij nog een keer opgezocht

Waar is defi dan?? ben ik wel benieuwd naar...En soyeux ???? Weet iemand daar iets van ???

Lorain

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:36

Nee, Mellanie Fidder is een hele zoekactie naar Soyeux en de rest aan het doen, maar nos niks gevonden! Hellaas,,!

Cheytjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:39

joeylove schreef:
Nee, Mellanie Fidder is een hele zoekactie naar Soyeux en de rest aan het doen, maar nos niks gevonden! Hellaas,,!

Hmz....weten ze ook niet waar defi staat ???? Echt jammer voor dr dat soyeux niet te vinden is

Lorain

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:43

Heb je nog een foto van waar Felix nu is ben wel benieuwd!

Cheytjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:54

joeylove schreef:
Heb je nog een foto van waar Felix nu is ben wel benieuwd!

Ik heb er wel wat, maar ik zal even voor je kijken. Of ik ze kan vinden ...

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 19:34

Ben wel benieuwd hoe het dan nu met Defi is.
De schat.

Zwartwitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 20:59

Ik ben eigenlijk helemaal niet benieuwd waar de merenzen staan, ik hoef het niet te weten. Het waren (zijn) geweldige paarden, ik heb er een hele hoop lol mee gehad en leuke herinneringen aan. Toen ik hoorde dat ze verkocht gingen worden ben ik heel erg geschrokken, ik kon het niet begrijpen. De eerste keer dat ik kwam aanrijden en de eerste stal leeg zag staan, vond ik dat zo raar! Die zwarte paardjes hoorden gewoon op het lamoen. Ik wist ook ineens niet meer op welke pony ik dan graag wilde rijden.
Maar op een gegeven moment werd het me ineens duidelijk waarom de merenzen verkocht waren; Jannette had het uitgelegd, het was of allemaal blijven, of allemaal weg (behalve Shera dan). Het was zowel voor de paarden als voor de manegeklanten (jullie) prettiger; die paardjes waren gewoon niet echt geschikt voor het meer verfijnde dressuurwerk.
Ik kan het me voorstellen dat jullie graag willen weten hoe het met de paardjes is, maar ik hoef het niet te weten Erik is een fijne handelaar (voor zover ik hem ken dan), Jannette heeft het op een goede manier geregeld. Het had allemaal vervelender gekund, en manegepaarden worden nu eenmaal af en toe verkocht

Wel een vervelend verhaal van Felix zeg. Dat soort dingen wil ik dus helemaal niet weten Wel fijn dattie op een lekker weitje staat nu.

Cheyenne, ik ben benieuwd wat voor veulen jullie merrie op de wereld gaat zetten! Laat je ook foto's zien als ie er is? (en ja, ik weet nog wie jij bent hoor )

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 21:04

Jep, ik denk ook zeker wel dat het beter voor ze is.
Maar toch, ben ik benieuwd hoe het nu met ze gaat.

Lorain

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 21:05

Jaa ik ook!

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 21:51

ja, die schok had ik de eerste keer terug op het lamoen ook. Alle zwarte paarden weg en opeens was er bijna 'geen leuk' paard meer. Natuurlijk begrijp ik het ook wel, maar ik vond de merensjes toch leuker dan de fjorden. Ze waren allemaal zo appart en eigenwijs (niets tegen de fjorden hoor, die zijn ook allemaal appart, maar anders). De paarden op het lamoen blijven wel onwijs leuk hoor

Felix verhaal is inderdaad niet prettig en op een of andere manier ben ik ook niet heel erg beniewd naar waar hij nu staat. Maar ik lees het toch even mee.

Cheytjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:24

ff een update...

Ik kreeg een mail van de vrouw die felix nu heeft. Hij vermaakt zich lekker en geniet van de zon...De wonden helen goed en volgende week komt de dierenarts er weer bij. Ze zal hem altijd houden, wat dan ook want het is een echte schat ..Hij wordt lekker verwend door haar dochters en wordt weer heel mooi

Positief

Cheytjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:25

Cheyenne, ik ben benieuwd wat voor veulen jullie merrie op de wereld gaat zetten! Laat je ook foto's zien als ie er is? (en ja, ik weet nog wie jij bent hoor

Tuurlijk laat ik foto's zien ...Nog 2 daagjes

Sammy78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:30

joeylove schreef:
Jaa, we weten alleen waar Diapason is maar de rest weet ik niet iniedergeval!

Erik weet wel aan wie de rest is verkocht. Ik denk alleen dat hij het niet wil zeggen omdat het een handelaar is en die verkoopt alles gewoon weer door. Dus ik ben bang dat het heel moeilijk gaat worden.