Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mealyan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 22:41

Ik rijd er pas een half jaar dus nadat het is overgenomen. Ik kan dus slecht vergelijken.
Ik vind het erg leuk. Ik rijd bij BLOK ( studentenrijvereniging) erg gezellig!!.
Julius en jacob zijn er nog.

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 22:43

Julius isser nog,
De enige paarden die ik nog ken, en doe er nu nog zijn zijn: Julius, karitas, Halla, Jappaloup, Igor, Kaline, Joviaal, Mirke, Laska, op meer namen kan ik even niet komen..

Mijn vriend rijdt er nu eens per week, het is wel wennen hoor, opeens weer op de hollandsche.

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 22:58

Vriendin van me heeft een paard van de Hollandse in bruikleen. Misty... Ring a bell?

@Rytir: Ijs van Columbus is vaste prik bij ons 's zomers. Mijn stiefvader gaat altijd naar de kapper daar op het hoekje. Die heeft hetzelfde type hond als wij (Tibetaanse Terrier).

Wist je dat waar het Ijs van Columbus nu zit vroeger een bibliotheek zat? Toen ik nog heeeel erg klein was ging ik daar boeken halen. En ik zat op de Alber Schweitzer basis school, daar vlak achter.

Nu ik dat zo lees ben ik toch echt Amstelveense kak geworden.

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 23:01

Misty? mijn god, redelijk mooie merrie, donker van kleur, mooi kolletje op het hoofd.
Daar ben ik nog eens met zadel en al afgedonderd (kwam een duif de bak invliegen, madame ging met 4 benen de lucht in, singel knapte, en daar stond ik in rijhouding, met het zadel tussen mn benen....maar zonder paard.)

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 23:05

Zeker een knap paard.

Die vriendin die haar nu heeft (voor zolang als dat duurt) rijdt er lekker mee weg. Ook al een paar keer mee genomen het bos in en dat gaat heel goed samen met mijn muppet. Redelijk koel in het koppie... Ik heb haar eigenlijk nog nooit echt rare sprongen zien maken.

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 23:06

hihi, ze was toen net nieuw op de manege, en ze was zeker niet te makkelijkste, ik heb er maar 2 keer opgezeten, en de 1e keer ging het lekker, de 2e keer viel ik er dus af, hoe ze zich verder gedroeg in de lessen weet ik niet, kwam daar ig alleen maar om te rijden.

Sall

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 23:08

manic schreef:
Vriendin van me heeft een paard van de Hollandse in bruikleen. Misty... Ring a bell?

@Rytir: Ijs van Columbus is vaste prik bij ons 's zomers. Mijn stiefvader gaat altijd naar de kapper daar op het hoekje. Die heeft hetzelfde type hond als wij (Tibetaanse Terrier).

Wist je dat waar het Ijs van Columbus nu zit vroeger een bibliotheek zat? Toen ik nog heeeel erg klein was ging ik daar boeken halen. En ik zat op de Alber Schweitzer basis school, daar vlak achter.

Nu ik dat zo lees ben ik toch echt Amstelveense kak geworden.

Hahaha in die bibliotheek was ik vroeger veel te vinden!
Bijna niet voor te stellen dat dat erin paste!

Ik kom dus oorspronkelijk ook uit amstelveen.
En heb ook op de albert schweitzer basis school gezeten.. (klein wereldje)

Heb vroeger een paar lesjes bij de Legmeermanege gehad (1x per jaar voor mijn verjaardag)
EN ben echt op een manege gaan rijden, bij van den Heuvel (oom Ton en tante Helga) (is nu manege de Jong).
Er was toen een actie voor 2 gulden 50 een pony rijden.. daar konden mijn ouders geen 'nee' tegen zeggen.. (spijt dat ze daarvan kregen!!! )

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 23:15

Volgens mij ben jij net een paar ouder dan ik Sall, dus hebben we elkaar net gemist... Weet niet precies meer wanneer ik van die school afgekomen ben... Zal 88, 89 geweest zijn?

Ken je meester Lastdrager nog? :-P

Die bibliotheek heeft mijn moeder eens ruzie staan schoppen omdat ik als 10 jarige niet een boek mocht lenen voor 12 jaar en ouder!

Ik woonde vroeger (heel vroeger) op de Prunuslaan en liep dan ieder dag braaf naar school op de Notenlaan.

Ik vind het zowieso een raar gezicht hoe nu de hele polder volgebouwd wordt.

Ik ben zelf begonnen op de Legmeer manage echt jaren terug, zeg van zo een 84 tot 89 (echt een gok hoor) en toen op de Amsterdamse gereden. Daar wat verzorgpaardjes gehad, toen nog een poosje bij de Doordravers gereden (die toen nog op het hoekje van het Schinkeldijke/bos zaten en later bij Jongkind op het erf). En toen eindelijk mijn eigen pony gekocht/gekregen. Overgenomen als jaarling van mijn tante voor 1000 /gulden/

Stond in de Nes, ken je vast wel... bij het gemaal. Dat was vroeger van mijn opa en nu van mijn oma. Staan nu nog 2 NRPSjes, de moeder van mijn oude pony, en zijn broertje (dus haar zoon). Hij heeft ook nog een tijdje bij van Tol gestaan, maar die had verder alleen maar schapen. De oude van Everdingen was wel erg gek met mijn pony toen. Was leuk om te zien... Ik was helaas ernstig verlegen toen!

Mijn huidige paard heeft ook nog een zomertje in de Nes gestaan als 3 jarige hengst/ex-hengst. Precies op het stukje land tussen de Amstel/Nesserlaan/Ringdijk in.

Sall

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 23:20

geinig!
Ja ik ben van een paar jaar eerder!
Lastdrager.... pffff wat een drama was die man..

Ik heb mijn merrie gekocht van oude meneer van Everdingen.
Twee jaar geleden.
bij het gemaal moet ik wel kennen.. maar weet niet precies wat je bedoelt.
Ik heb met mijn pony ook nog bij Nono op stal gestaan. Was waarschijnlijk daar de eerste pensiongast ever... de stallen waren toen net neer gezet en er lag nog geen bak (overigens lag die er binnen een paar weken wel!)

Sall

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 23:22

Ik woonde op de Wilgenlaan (bij de keizerkarelweg) en liep ook elke dag 4x op en neer (tussen de middag thuis eten) met mijn vriendinnetje naar school)
ik kan me nog herinneren dat het zo koud was en er zo'n laag ijzige sneeuw lag, dat we op de schaatsen naar school ging en over de weg konden schaatsen! (jeeeetje nu klink ik echt als honderdjaar oud)

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 23:27

Tsja, mijn eerste pony... die stond daar als 3 jarige en als ik het me goed herinner was die van 91 of 93. Dus dat zal 94 of 97 geweest zijn. In ieder geval best lang geleden. Ik heb die pony gewoon op de Nesserlaan verkeersmak gekregen... Dat zou ik nu echt /nooit/ meer doen, met zo een groen ding over zo een soort weg... Ben ook eens met hem naar huis gereden... 4 jarige, net 3 maanden onder het zadel. En geen stap verkeerd doen he... Die pony was ook echt gaaf

Met bij het gemaal bedoel ik... Als je helemaal van de Kegel de Nesserlaan afrijdt, tot je bij de ringdijk komt (bij... uhm, Andriessen?), daar ligt het recht tegenover. Ligt een klein bakje aan de linkerhand, net voordat je de ringdijk op rijdt.

Staat een kleinachtig huisje met een bakje voor de deur en een paar schuren. Daar woont mijn oom.

Als je dan nog iets verder rijdt dan heb je ongeveer 20 meter voordat je de Amstel oprijdt nog een hek naar een weiland. Daar stond mijn huidige knullie toen 'ie gecastreerd moest worden. Mijn knullie en 1 koe...

Ik weet niet waar NoNo staat.

Wilgenlaan ken ik zo een twee drie ook niet...

Maar mischien ken je mijn broer Marc van de Albert Schweitzer? Is weer 2 jaar ouder dan ik (nu dus 32)

Sall

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 23:33

ik ben nog ouder .
Maar we hebben waarschijnlijk wel tegelijk daar op school gezeten.
EN de kleuterschool ernaast... kabouteroord.

wilgenlaan ligt aan de andere kant van de keizerkarelweg (to de muziekschool bij de bushalte).
Maar goed het is lang geleden.
Ik zag hier een paar foto's voorbij komen, van mensen die bij No Nonsense op stal staan of hebben gestaan, vandaar dat ik het noemde.

ippolata

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 23:37

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 23:38

Zo, jij bent oud! Grapje, erg flauw ook :-P

Als je nou ook nog op het Casimir heb gezeten...

Stal waar ik sta is wel met het openbaar vervoer bereikbaar, maar sinds ik een rijbewijs heb heb ik daar zeer weinig geduld voor.

Sall

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 23:41

oei openbaar vervoer... pfff
tja met die tip die al in je topic is gegeven (oude fiets neerzetten) is al een hoop meer te doen.

casjuh

Re: Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 23:41

Rytir schreef:
Pascal was de enige waar ik nog nooit op had gereden (ben er ook niet zo heel lang gebleven want ik kreeg het iets te druk met lease-bijrijd-verzorgpaarden). Het leek me wel een leuk paard maar je zag gewoon aan hem dat hij er niet op zijn plek was op een of andere manier. Een beetje sip, ik dacht al die tijd al dat hij beter af zou zijn bij één baas en dat blijkt dan weer! Ik reed altijd op donderdagavond en kreeg les van Karin en Johan. Kom jij er nog wel eens?

Als ik de tijd/energie over heb rij ik op dinsdagavond en heb les van koos en michiel. M'n nichtje (9 jaar) rijdt nu op dinsdagmiddag.
Volgens mij is elk paard beter af bij één baas, maar Pascal begreep er geen hol meer van, elke keer een andere ruiter. En dan krijg je misverstanden, stakingen en gebok . Daarnaast kon hij het werk niet aan (hij viel veel af ondanks dat hij veel te eten kreeg).

Sall

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 23:42

en nee ik heb niet op het casimir gezeten, wel op de theo thijssen (bestaat ook al niet meer)

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 23:44

Oh, dat rings ook nog wel een bell ergens. Weet alleen niet meer waar dat zat...

Casimir was toch een koude kak school zeg, wat heb ik daar een kl*** tijd gehad. Bleah.

Gelukkig is het toch allemaal weer goed gekomen

Sall

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 23:48

zat tegenover de V&D..
(er kwamen een hoop van het casimir bij ons op school)

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 23:50

Ik vind het wel jammer dat het Casimir niet meer bestaat (als Casimir dan), ik had graag nog wel eens een reunie bijgewoond, al is het alleen maar om te zien wat er van al die losers nu eigenlijk geworden is :-P

nomes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 23:53

Nog een Amsterdamse bokker, ben alleen wel import...

Ik kom namelijk niet hier vandaan, maar studeer hier. Heb ongeveer een jaar op de Hollandsche gereden, ach die Julius... Grappig om al die paardennamen terug te lezen die je gewoon nog kent!

Ik heb nu een eigen paardje, staat op een half uurtje van Amsterdam...

Tinky12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 01:12

muiszje schreef:
Nee, Pepper uit het amstelpark, ze is nu 3/4 jaar (?) van mij?
Kijk maar voor foto's in mn profiel

Jah...das iid niet de Pepper die ik ken...leuk diertje trouwens
Het had gekunt...er werd met zoveel bekende namen gesmeten....denk je meteen dat je za allemaal kent..."NOT" blijkt dan

Groetjes,Tinky

LoveElmo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 07:19

OEh ja 't amstelpark tijdperk..
Pepper...leuke pony

Maar leuk dat d'r toch nog aardig veel amsterdammers op bokt zitten!

Mendi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 10:22

manic schreef:
Ik ben zelf begonnen op de Legmeer manage echt jaren terug, zeg van zo een 84 tot 89 (echt een gok hoor)

Ik heb ook járen terug op de Legmeermanege gereden! Ik denk dat het zelfs nog eind jaren '70 geweest moet zijn Ik ben dus wrs nog een stukje ouder (40 nu). Maar goed, ik reed daar vaak op Germano, een schimmel, Razia (schimmel), op een pony Clara (ook een schimmel ) en in het begin op een palominopony Willow.
En ken jij dhr Cijs ook? Die gaf carrousel les, kwam zelf bij de politie vandaan, en reed met buitenritten vaak op Majoor. Kan je je die namen ook nog herinneren? En Katy, die achter de bar stond!
Dhr Zweers heeft toen nog een pony voor mij gezocht en toen ik die had ben ik daar gestopt met rijden.

Sall

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 10:27

Ik weet dat er toen een Snowboy stond en Kokette en Katinka.
Enne een pony Pauline.. (maar het is wel heeeeel lang geleden )