Manege voor o.a. gehandicapten.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 22:31

Wij hebben ook veiligheidsbeugels, maar 2 paar ofzo gelofik.. Verder gebruiken we ook inderdaad 'postbode-elastieken'.. We hebben niet echt een speciaal ligzadel.. Mensen die liggen, liggen gewoon op een dekentje..

Onze manege is van stichting Reinaerde, weet niet of je dat kent? Is best bekend.. Het heeft wel een zwemclub ook gelofik, verder weet ik niet precies.. Niet echt iets bijzonders ofzo..

mustang123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:38

treffer schreef:
Zijn jullie manege's eigenlijk allemaal stichtingen? En heeft die stichting dan alleen een manege? Onze stichting heeft zowel een manege als een zwemclub. Eerst hadden we ook nog een judoclub erbij, maar die is helaas opgeheven.

Trouwens, mijn manege staat nog in de Bit, gaat over het werk met gehandicapten . Klein artikeltje, maar toch.

In welke Bit?? De nieuwste, of een ouder nummer? Ik ben het nog niet tegengekomen.
Onze manege is een vereniging en huurt de manege van een stichting (het fijne weet ik er niet van, wat die stichting dan precies is, maar die bezit het gebouw in ieder geval). Het kan ook zijn dat de manege in bruikleen is. De meeste paarden zijn voor zover ik weet van de vereniging, sommige zijn door eigenaren in bruikleen gegeven.
Ook wij werken met postbode-elastieken en als er ergens nog een politiebroek over is ...

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:43

Wat doen jullie nou met die politiebroeken? Ik weet het echt niet!

We zijn een stichting. Op dit moment alleen voor paardrijden, maar ik weet niet veel van de geschiedenis.

corinec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 23:18

Die politierijbroeken worden gewoon in de lessen gedragen door de ruiters niet omdat ze beter ofzo zijn dan andere rijbroeken maar gewoon omdat sommige ruiters geen kleding kunnen betalen ofzo dan is dit een hele leuke oplossing.

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 23:33

Oh, zo!

Bij ons rijden heel veel gewoon in oude kleren of joggingbroeken. Heb ik ook jaren gedaan, gaat prima

Maar het staat natuurlijk wel stoer, een politierijbroek!

corinec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 15:30

Ik kreeg van de week ook weer een brief dat ik gratis mee kan doen aan cursussen. Een waar je de beginselen van EHBO leert maar die heb ik al gehad. Eentje over omgaan met alcohol lijkt me niet helemaal toepasbaar bij onze ruiters en nog een andere waar ik waarschijnlijk wel heen ga omgaan met autistische mensen.

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:00

ow, beter! ik wil ook een ehbo cursus.. maar dat ga ik mischien nog wel doen.. lijkt me helemaal super, ik mag samen met 2 vrijwilligers, de paarden op zaterdag rijden etc. omdat ze anders een weekend stil staan.. vandaag dus lkkr gereden

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 19:29

Bij ons zijn er niet echt EHBO cursussen, of andere cursussen. Zou opzich wel handig zijn denk ik. Maar er lopen wel mensen rond die zo'n EHBO-dinges hebben (weet niet hoe t heet )

treffer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 20:55

Bij ons zijn er reanimeer cursussen. Mag je alleen mee doen als je je EHBO diploma hebt en 18 jaar of ouder bent.

Het artikeltje (echt zeer klein, stel je er niets bij voor) staat in de nieuwste Bit.

dravergekkie

Re: Manege voor o.a. gehandicapten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:12

Prinses Maxima manege ben ik wel is geweest en geholpen.
ken iemand die daar op het terein wekrt met de gehandicapten en toen mocht ik een dag mee naar de manege en ff gereden daar.
heb toen gereden op ramorca geloof dat die er niet meer is??

Naimz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 21:27

dravergekkie schreef:
Prinses Maxima manege ben ik wel is geweest en geholpen.
ken iemand die daar op het terein wekrt met de gehandicapten en toen mocht ik een dag mee naar de manege en ff gereden daar.
heb toen gereden op ramorca geloof dat die er niet meer is??

Nee, die is er echt al heel lang niet meer. Was echt 4/5 jaar geleden dat die er nog stond.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:27

En politierijbroeken zijn ook heel warm, en passen snel.

Ik help niet zo heel vaak, kom soms eens langsfladderen, maar toch wel regelmatig.

Wij zijn ook een stichting, de manege is van de stichting.
Heel grappig, iemand die laatst per se de eigenaar wilde spreker.
Tsja, die hebben we niet.

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 22:55

Grappig, ik had er ook echt nog nooit van gehoord! Maar wel handig dat die er zijn dan!

Maxielover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 23:18

sosy schreef:
manege langeveld in noordwijk

Hey, ik heb op manege langeveld gereden tot ik mijn paard kreeg !! Wie ben jij dan ? Ik ben Anne-Sophie, ik ben nu ong. 2½ jaar weg bij jullie. Geef Dicky een dikke knuf van me, dat is mijn grote vriend !!!

corinec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 00:11

Onze stichting maakt gebruik van een manege de manege is niet van de stichting wel heeft onze stichting een aantal paarden maar die paarden worden ook voor normalen ruiters gebruikt en ook omgekeerd.

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 00:18

ik loop stage op een gewone en een gehandicapte manege, en als dat er op zit (hoop volgend jaar nog niet) wil ik hier wel gewoon gaan vrijwilligerswerk doen!

ik vind het zo verschikkelijk gezellig daaro!
en als ze in het weekeind te weinig hulp hebben bellen ze ook altijd of ik wil komen!

bij ons hebben ze gewone zadels, klittenband zadels, handvatzadels en geldeks en gewone dikke deks met losse beugels, eenhandsteugels, voor de kinders gekleurde teugels, singels met 1 en 2 handvaten en dat soort dingen en natuurlijk een tillift voor de mensen met een rolstoel!

ook doen ze bij ons aan backriding, maar het ligt er wel aan met wat voor een persoon!

bij ons komen alle soorten gehandicapten voor, zowel geestelijk als lichamelijk en ook gewoone mensen met een autistische afwijking ofzo...

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 00:20

en je merkt ook wel dat er per dag een vaste groep is, en je krijgt op een gegeven moment toch echt wel een band met al die mensen (gehandicapten en vrijwilligers).

als er een ''buitenstaander'' of nieuweling is van vrijwilligers wordt die ook heel goed opgenomen en je merkt ook wel van: o, die is hier altijd en die komt zo heeel af en toe, en die heeft de motivatie er echt voor en bij die is die motivatie wel een beetje zoek!

haffiemeisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 01:01

superhaffies schreef:
@ haffiemeisje, ja ik ga ook weer mee... huh? is het niet in dronten. ? ow. dat kan ook wel eens de minilanddag zijn.. ja hardenberg komt me heel bekend voor, whahah, de vorige keer met de landdag stond ik erg voor aap. ik moest met dat hippisch variate zonder schoenen in zown hawai rokje lopen dansen enzo.. en de grond was heel nat en overal lag strond.. heel vies ( komt je niet bekend voor ofzo?)
de keer daarvoor had ik met nog een vrijwilliger ons hippisch variete verzonnen, toen werden we 2de ofzo..

en wij hebben 2 blokken zadels, een klitteband zadel, beugel zadel, 2 vachtjes en 2 kleuren teugels, en een eenhandsteugel

en ik vond nog een foto van de jonge vrijwilligers ( ik dus ook) die meededen aan de avondvierdaagse. in tenue
Afbeelding

ja dat komt me wel een beetje bekend voor. wij hadden de laatste keer niet echt iets bijzonders we hadden allemaal van die hawai slingers om en we gingen zogenaamd naar de camping. en de instructeur van ons ging vet gek doen met die presentator van daar.
dat jaar daarvoor deden we met een paar voltige toen waren we eerste.

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 01:04

ik heb nog nooit een landdag meegemaakt, maar ben er dit jaar zekers bij!
mijn mamma ook trouwens! die gaat lekker doen

haffiemeisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 01:06

ey meisjj bij welke manege help jij ?

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 14:17

whahah, ja landdag is egt helemaal te gaaf... ik kan me niet herineren.. dat van jullie? wij hadden daarvoor met zown paard dat helemaal gek werd, door een hele mooie grote gouden jurk.. maar wel een prijs

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 15:05

ik help bij manege het hoefijzer in zwollle

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 15:06

dus jij gaat na de zelfde landdag als ons

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 15:07

waar help jij dan?