Stal Midden Delfland roddels :D :P

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 19:16

elady schreef:
Had vandaag gesprek met Annemarie (eigenaresse van Lady en de hele geng beng). Vertelde ze dat ze wilde vragen of ik Lady niet voor me zelf wilde Haha! *LOL* ...en dat zij dan haar oude paardje terug zou kopen samen voor het meisje dat Lady ook doet. Ze mag er blijven staan en zij wil er wel mee blijven mennen (doet ze ook zo vaak, NOT!! Tong uitsteken ) en soms mee fokken. Ik moest er maar even overna denken...
ik heb nagedacht of ik het wilde en mijn antwoord is
Ja!!!!!!!!!!

(Nu nog mijn ouders overhalen haha)

Hé dat is leuk nieuws!! OK dan!
Kun je daar dan wel gewoon blijven staan? Zal wel toch?
zo niet dan hebben we nog wel een plekkie op stal hoor
Ik hoop voor je dat je je ouders kunt overhalen!

Waar ik de tijd vandaan haal om te bokken? Mmmm, bok nog wel eens op het werk Bloos en ik werk zowieso part-time Schijnheilig

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 20:34

Ik heb wel gezegd idd dat ik niet weg wil op stal (de sfeer is er gewoon gezellig, soms dat gezeik tussen sommigen) en als ik Lady dan voor mezelf heb hoef ik niet met andere te overleggen wat we doen in de week. Scheelt irritatie!
Ik hoop dat ik mijn ouders zo ver krijg.

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 10:27

Meiden, bedankt voor de gezellige sint-avond. OK dan!

Leuke kadootjes hoor
Mir, wat vond je vriend van je roze string?? Haha!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 11:09

Moggeee Haha!
het was gezellig gisteravond! ik zal vandaag de foto's even erop zetten *LOL*
nu eerst even een cadeautje halen voor mijn zusje, daarna kom ik naar stal Lachen

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 11:10

zou gaaf zijn Erika als het mag!!
ik zal voor je duimen hoor Lachen

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 13:03

Binar schreef:
Meiden, bedankt voor de gezellige sint-avond. OK dan!

Leuke kadootjes hoor
Mir, wat vond je vriend van je roze string?? Haha!

jaaa het was zeker gezellig!!!! Snel weer een keertje iets gezelligs doen met elkaar!

Danny vond de string geweeeeeeldig Haha! Haha!

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 13:04

Irene snel erop zetten he??hahaha vooral die van anique Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 14:12

Binar"]
Hhaha, je bent te laat, ik heb al iemand gevonden voor zondag OK dan!

Gaan wij volgende week ok? Haha! (Ligt wel aan het weer hoor Schijnheilig )
[/quote]

is goed, daar houdt ik je aan!

[quote="elady schreef:
Had vandaag gesprek met Annemarie (eigenaresse van Lady en de hele geng beng). Vertelde ze dat ze wilde vragen of ik Lady niet voor me zelf wilde Haha! *LOL* ...en dat zij dan haar oude paardje terug zou kopen samen voor het meisje dat Lady ook doet. Ze mag er blijven staan en zij wil er wel mee blijven mennen (doet ze ook zo vaak, NOT!! Tong uitsteken ) en soms mee fokken. Ik moest er maar even overna denken...
ik heb nagedacht of ik het wilde en mijn antwoord is
Ja!!!!!!!!!!

(Nu nog mijn ouders overhalen haha)

YESSSSSSSSSSSS! super joh! we hadden natuurlijk al wel gepbt, maar dit is echt helemaal te gek! nou je ouders nog ja!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 14:13

hahaha! ja het was een heeeeeel leuke avond! ben super benieuwd naar de foto's, alleen laat die ene van mij maar achterweg hoor Haha! Tong uitsteken

ireen, ben nu tussendoor aan t eten, kom zo weer naar stal hoor! haha, had al een briefje in je kast gedaan, dat je wel wist dat ik nog kwam Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 14:13

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 14:22

oh ja, ben ik nog een keer! heb net de karakteranalyse van superroos gekregen! wil m jullie natuurlijk niet onthouden Tong uitsteken

SuperRoos schreef:
profiel: vrij recht:
wijst op een ongecompliceerd paard

kaken: medium:
een gemiddeld talent voor leren, kan echter met de juiste instructie gewoon tot de top komen

snuit: verfijnd:
wordt meestal aangetroffen bij een gevoelig paardje

mond: medium:
duidt niets bijzonders aan

neusgaten: redelijk verfijnd:
wijst op een nieuwsgierig en vriendelijk karakter

kin: rond en zacht:
karakter dat ongecompliceerd kan zijn

ogen: amandelvormig:
een gewillig en cooperatief paardje dat wel wat introvert en afstandelijk kan zijn tot het je leert kennen
ook is het vrij smal tussen de ogen, wat wijst op een paard dat wat langzamer leert, dat is over het algemeen wel positief want wanneer bij zo'n paard iets eenmaal duidelijk is zal hij het onthouden en gewoon meewerken
ogen zijn vanaf de voorkant wel mooi zichtbaar en dat maakt dr zelfbewust

oren: lang, smal en recht omhoog:
kan mentaal soms wat traag zijn maar kan ook een teken zijn van wat humeurigheid

kruinen: 1 iets naar rechts:
wijst op wat eigenzinnigheid en kan er af en toe dr eigen ideeen op na houden

nou, dit was hem dan,
zoals je ziet heeft [paard] een gemiddelde intelligentie en best een ongecompliceerd karakter,
ze is toch best gevoelig en in combinatie met haar lange oren zal je haar denk ik niet teveel onder druk moeten zetten want dan kan ze wel heftig worden denk ik
het is naar mijn idee wel een vriendelijk en nieuwsgierig paardje maar op 1 foto van de zijkant staat ze echt een beetje nukkig te kijken dus ik denk dat een beetje humeurigheid best een rol speelt in haar karakter
verder is dit dus een paard dat wel goed onthoudt wat ze geleerd heeft en dan normaal gesproken ook mee zou werken, tenzij de humeurigheid een grote rol zou spelen in haar karakter (wat ik niet denk) of dat ze vaak haar eigen ideeen ergens op na houdt door de kruin die ze heeft,
over het algemeen doen dit soort paarden precies wat je van ze vraagt mits je eerlijk, duidelijk en consequent bent
het is een zelfbewust paardje dat naar mijn idee wel houdt van een beetje afleiding, anders zou ze zich wel eens kunnen gaan vervelen,
dit kenmerk komt meestal voor bij zeer intelligente paarden maar als ik haar uitstraling zo zie denk ik dat dat ook voor haar opgaat

ps, gaat over [paard] he, niet over mij Haha! Tong uitsteken

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 15:50

Het wat leuk, dat zou ik ook wel willen hebben van yus!

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 17:44

Dan moet je 2 foto's PB-en naar Superroos, 1 van de voorkant van het hoofd en 1 genomen vanaf de zijkant!
Ik heb ze ook, van Diddle, Biz en Ko Haha!

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 17:50

Binar schreef:
Dan moet je 2 foto's PB-en naar Superroos, 1 van de voorkant van het hoofd en 1 genomen vanaf de zijkant!
Ik heb ze ook, van Diddle, Biz en Ko Haha!

He wat leuk, ga ik meteen doen!!!

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 17:57

Jaaaa ik heb het gedaan

ps heb die string maar aangetrokken daarnet, omdat het bed van mijn ouders nog steeds voor mijn kast geparkeerd staat Haha! Voel me nu een wandelende kip en hij zit heel irri Clown

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 18:09

Correctie: Heb hem toch maar even omgeruild met een boxershort van Dan. Het was echt geen gezicht al die pluisjes boven mijn spijkerbroek uit, moet zo naar een verjaardag en durf me daar niet zo te vertonen Haha!

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 18:46

moossie schreef:
Correctie: Heb hem toch maar even omgeruild met een boxershort van Dan. Het was echt geen gezicht al die pluisjes boven mijn spijkerbroek uit, moet zo naar een verjaardag en durf me daar niet zo te vertonen Haha!

hahahaa Clown
geloof er nix van, volgens mij heb je hem nog gewoon aan maar durf je het niet te zeggen.. je wilde die string wel erg graag hebben gisteren Clown Haha!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 19:06

moossie schreef:

whahah geweldig *LOL* Haha!

ik ga nu even de foto's verkleinen enzo, dus ze komen eraan Lachen

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 19:11

Ireentjuh schreef:

ik ga nu even de foto's verkleinen enzo, dus ze komen eraan Lachen

ja leuk!!! dan blijf ik nog maar ff bokken dan *LOL*

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 19:14

Karakteranalyse Diddle

SuperRoos schreef:
zo, hier die van diddle alvast

profiel: recht:
een ongecompliceerd paardje

kaken: vrij groot:
vrij intelligent

geeft toch wel de nodige gevoeligheid

mond: medium:
duidt niets bijzonders aan

lippen: goed gevormd:
een teken van nadenken

neusgaten: gecanneleerd:
wijst op evenwichtigheid

kin: rond:
weer een teken van ongecompliceerdheid

ogen: zacht, open en helder:
geinteresseerd en hoopvol verder van voren zichtbaar wat hem/haar zelfbewust maakt

oren: vrij kort:
wijst op eigenzinnigheid, ook de plukjes haar uit het oor wijzen hierop

kruinen: 1 iets naar rechts:
weer wat eigenzinnigheid en het erop na houden van dr eigen ideeen

nou, dit was hem dan voor diddle, weet niet of het een hij of een zei maar gebruik maar hij voor het gemak...
uhm, intelligent paardje dus wel met ook wel wat gevoeligheid, of hij echter zo cooperatief is weet ik niet zeker omdat ie toch wel wat kenmerken van eigenzinnigheid heeft
verder gewoone en geinteresseerd en hoopvol paardje dat naar mijn idee best onafhankelijk is..

nou, hoop dat je de eerste al leuk vind en dat ie een beetje klopt

de andere 2 doe ik later

roos

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 19:14

Karakteranalyse van Biz

SuperRoos schreef:
zo, hier ook die van biz, voor koko wilde ik graag nog even weten hoe lang je hem al hebt...

profiel: elandsneus:
dit wijst meestal op paarden met een sterk karakter, kuddeleiders hebben deze eigenschap vaak

kaken: groot:
intelligent en cooperatief

hoort meestal bij een wat gevoeliger paard

mond: vrij kort:
kan duiden op wat inflexibiliteit, het is voor deze paarden moeilijk een passend en comfortabel bit te vinden omdat de mond dus kort is, hierdoor voelen ze zich vaak prettiger bij een bitloze optoming, bv hackamore, halter of bosal (als je die juist gebruikt dan) en dan kan het zijn dat ze daarmee ook sneller leren

een teken van nadenken

neusgaten: lijken heel smal (kan zijn dat hij net diep inademd want ik vind het niet echt passen)
zou namelijk wijzen op een paard dat moeite heeft met wat er van hem begrepen word... als hij ze dus wel altijd zo heeft dan kan het zijn dat het komt door de korte mond, waardoor hij dus minder snel leert met een niet passend bit... en anders is het dus gewoon de momentopname, dat weet jij vast wel

kin: rond:
een karakter dat ongecompliceerd kan zijn

ogen: op 1 foto is zn oog erg gespannen wat dus op nervositeit zou duiden, maar op de andere foto is zn oog juist open, zacht en helder wat weer wijst op geinteresseerdheid en een hoopvol dier

oren: recht omhoog, ook wat lang en smal:
zou wat heftig en veranderlijk kunnen zijn soms

kruinen: 1 iets naar links:
maakt hem iets gecompliceerder

nou, dit was hem voor biz, een lastige om te doen, want ik zie aan de ene kant een intelligent en gevoelig dier wat gewoon geinteresseerd en hoopvol is, en aan de andere kant een gecompliceerder dier wat dus wat inflexibel en veranderlijk is en wat ook wat trager leert...
net of het 2 kanten bij hem op kan, denk toch dat dat er erg aan ligt of je er een goed passen bit in hebt hangen,
zo ja dan zal hij bij het eerste horen wat ik noem, en zo nee, ja dan zal hij toch wat gecompliceerder zijn,
en misschien zou je dan eens een bitloze optoming kunnen proberen,
ik weet het bij hem dus niet, kan echt 2 kanten op bij hem, of misschien is dat wel zn karakter en verschilt dat nogal,
ik hoor het wel van je, ben ook benieuwd naar die van diddle

roos

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 19:16

En de laatste karakteranalyse
Ko, Superroos had bij hem wat moeite Haha!

SuperRoos schreef:
ok, en hier de laatste, heb hem eigenlijk uitgesteld omdat ik hem heel moeilijk vond om te doen, maarja, ga het nu toch maar proberen, zulke tegenstrijdige kenmerken heb ik eigenlijk nog nooit gezien dus vind dit een hele uitdaging,
ik hou er ook rekening mee dat je hem nog geen jaren hebt en dat er waarschijnlijk veel aan zn uiterlijk veranderd is dus,
je ziet vaak bij paarden die veranderen van eigenaar dat het hele hoofd anders word, misschien geloof je dat niet maar kraakbeen bijv kan worden opgebouwd en worden afgebroken, een kaak kan groter worden, een oog zachter en een neus verfijnder, waardoor alles positiever word,
door alle verschillen dacht ik dus ook dat hij jong was, maargoed, de analyse...

profiel: een beetje een schuin aflopend voorhoofd:
zou kunnen wijzen op wat weerspannigheid

kaken: klein:
zou betekenen dat hij traag van begrip is (het kan zijn dat de ademhaling wat word belemmert wat weer de atletische mogelijkheden beperkt en wat kan leiden tot gebrek aan vertrouwen, dit heb ik echter nog niet zelf meegemaakt met een paard maar ik zet het er maar even bij)

bulten: net iets onder de ogen:
zou wijzen op een paard dat star en koppig is wanneer het onder druk staat

snuit: beetje schuin aflopend:
zou een nieuwe ruiter wat uit kunnen proberen om erachter te komen wie de baas is

mond: lang:
wijst op gevoeligheid en vaak op zeer grote intelligentie, de combinatie van deze eigenschappen leidt ertoe dat het paard vaak verkeerd word begrepen of als moeilijk word beschouwd,
als deze paarden eentonig werk moeten doen en dus niets nieuws leren (wat de enige manier is om ze lekker enthousiast en betrouwbaar te houden) dan gaan ze zelf dingen zoeken om zich mee te amuseren, en dan krijgen ze weer onterecht de naam eigenzinnig

een teken van nadenken

neusgaten: randen verfijnd:
duidt ook op intelligentie

kin: lang, vlak en smal:
wijst vaak op zeer grote intelligentie (en staat weer bij dat deze paarden, wanneer ze ook een lange mond hebben vaak ten onrechte worden beschouwd als moeilijk)

ogen: zacht, open en helder:
geinteresseerd en hoopvol, hij heeft wel diepe depressies boven zn ogen wat zou kunnen duiden op een hard leven of een ernstige ziekte in het verleden

oren: fijn gevormd:
wijst weer op grote intelligentie

kruinen: 1 in het midden:
ongecompliceerd maar zegt minder over het karakter dan een gecompliceerde kruin

ok, dit was hem dan, heel apart dus,
je kan het op meerdere manieren bekijken denk ik, of je paard heeft echt 2 gezichten, of hij is ontzettend aan het veranderen,
aan de ene kant zie je een minder dan gemiddeld intelligent paard dat wat weerspannig en traag van begrip kan zijn, wat ook wat op een nieuwe ruiter test en flink koppig kan zijn als het onder druk staat
aan de andere kant zie je weer een gevoelig en hoog intelligent dier dat niets anders wil dan leren en afwisselende dingen doen, wat dus ook geinteresseerd en hoopvol is,
ik zou niet weten wat nu dus echt zn karakter is, dat hoop ik van jou te horen,
wat me net te binnen schiet is dat je misschien zelf niet in de gaten hebt dat hij zo intelligent kan zijn en dat je best wel eenzijdig werk met hem doet, niet negatief bedoeld dus ofzo maar dat je bv alleen dressuur met hem doet, en dat je soms erg rustig aan doet ofzo, of misschien staat hij niet in een kudde? dat is voor zulke intelligente paarden denk ik wel een must, voor het sociale deel zeg maar, dat is goed voor hun hersens,
mijn tip zou dan zijn, ga heel afwisselend werk met hem doen, dresuur, springen, los werken, wat vrijheidsdressuur, veel buitenitten telkens via een ander pad, wissel de simpelste dingen af, begin eens met het uitkrabben van een achterhoef ofzo, naja, zo kan ik nog wel ff doorgaan, maar laat ik eerst maar wachten wat ik van jou terug krijg, want eerlijk gezegd ben ik hier zo onzeker over als ik weet niet wat, haha

roos ik hoor het wel!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 19:48

hier zijn de fotooooos Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Jet met de pleeborstels Haha!
Afbeelding

Haha! je kijkt wel intelligent anique Knipoog Tong uitsteken
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

*LOL* snap je hem john? best ingewikkeld zo'n string Knipoog
Afbeelding

*LOL*
Afbeelding

tja..... Haha!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ikzelf ook nog even voor banketstaaf natuurlijk Lachen
Afbeelding

Micky
Afbeelding

en nog even 2 prachtige dames met hun theekransje in de paddock Haha!
Afbeelding

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 20:07

Anique d'r foto is helemaal geweldig!!!!

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 20:26

moossie schreef:
Anique d'r foto is helemaal geweldig!!!!

Jaa dat vind ik nou ook!! hahahahahaha Haha! Haha! Haha!
Die XXL-onderbroek past je wel goed hoor Anique OK dan! , ik heb hem hier nog voor je liggen, dus als je hem wilt hebben... Clown

Die laatste van Micky vind ik lief Lovers
Hij heeft echt héééérlijk liggen slapen, hij was zo moe van alle drukte Tong uitsteken