ponykamp manege van loon?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 20:42

& hoe was het ?? *D

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 21:26

ik zal het eventjes samenvatten! :P

Op zaterdag kwamen we aan , naa een dik halfuur rijen (wat we niet verwacht hadden, we dachten dat we er een uur over deden ;) ) we haddden onze spullen neer gezet, en gingen een rondje over de manege lopen, zeg er leuk uit :j paarden en pony's stonden lekker te eten enz enz. volgende dag gingen we eten en kregen we les op ons aangewezen paardje, ik had een hele leuk, Passoa genaamd <3 wat een schatje was het zeg! op dinsdag hadden we eigelijk de test, maar doordat het zo'n rotweer was, ging het niet door en deden we het de dag erna. woensdag hadden we les, en daarna de test, en gelukkig heb ik hem gehaald, ( mijn paardje was best braaf :o ) daarna gingen we op bosrit. op donderdag hadden we de wisselrit, heen gingen wij te paard en terug in de huifkar. die avond hadden we een barbaque + bonte avond. de dag erna hadden we carrousel en gingen we naar huis..

het was egt een heeeele leuke week & ik heb het me naar men zin gehad, leuke paarden & pony's en super leuke leiding! de buiteritten waren ook erg leuk, veel gesprongen een lekker gegallopeerd! misshien ga ik volgend jaar weer! :D

Anoniem

Re: ponykamp manege van loon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 23:40

Tof dat je zo'n leuke week hebt gehad!

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 00:46

heb je ookal door dat wij gemeet hebben,ik was de jury met ponyversieren en ik was er ook op donderdag ;)

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 10:21

haha toevallig, ik deed met nikki, we deden snuggles en bambi :P (de tweeling :+ )

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:38

Wat leuk dat Pino er nog steeds is!
Door hem heb ik wel altijd liefde gehouden voor dit soort kruisingen :D

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 16:02

Leuk! ;)

Annnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 16:08

Leuk dat je het naar je zin gehad hebt!
Hebben jullie trouwens foto's? :o Beetje van die openbare foto's..
Jullie hadden toch ook Kim als leiding? (Die had ik afgelopen jaar ook ;] )
Die maakt meestal wel vaak foto's.
Want 2 meiden die ik ken gingen ook die week, zet hun naam hier niet neer ;)

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 21:15

Jha op mijn hyves staan er een paar, maar mishsien komen er op de hyve van manege van loon ook wat te staan ( die staan er nu nog niet op! ;) )

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:25

Wie was je leiding?? (A)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:05

Klik op oude pony's.
en dan op pony's.
Staat er op een gegeve moment:
52 Pluto
Haflinger. Ontzettend slimme pony. Had een hekel aan voorop lopen, draaide dan ook regelmatig om in de hoeken van de bak. In zijn latere jaren deed hij alsof hij kreupel was, zodat hij niet hoefde te lopen.
:S

Ik zie ook bij de foto's dat 19 van de 20 paarden witte haren bij de schoft/rug hebben van drukkingen, kneuzingen enz. enz...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:10

:=

Paarden doen als ze lui zijn expres of ze kreupel zijn omdat ze dan denken dat ze niet hoeven te lopen, uh-huh, wist je dat niet. Tss! :x

Maar TS, fijn dat het leuk was! :)

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 00:24

dat moet je niet te serieus nemen,bij die pony was het heel apart als er iemand op zat in de bak was hij kreupel,mocht hij naar de wei ineens liep hij hartstikke zuiver :p

je kunt veel zegen maar als een paard of pony iets mankeerd word er hartstikke goed voor dat paard/pony gezorgt..

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 01:25

Misschien ooit aan rugproblemen gedacht?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 01:28

of dat ruitergewicht en de daardoor extra ballast (zeker van beginnende ruiters die nog niet in balans zitten) hem net te veel pijn deden om er nog doorheen te lopen?

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 01:38

OH OH, ooit aan goed passende zadels gedacht.
kijk dan na die drukplekken.
nee spreekt mij totaal niet aan daarzo !

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 02:04

Een paar vragen die ik me stel na het lezen van de site... Nina zou je bereid zijn om ze te beantwoorden? :)

De dekjes zijn vervangen door stro zakken ivm schimmel infectie en het niet weg krijgen. Maar waarom wijs je dan niet elk paard 1 dekje toe? Dan kan het toch ook niet verspreiden? Lijkt me fijner voor de dieren en even handig als de strozakken...

En dan nog een paar quotes van de site...
Citaat:
Met op zadelen is ze wel eeen beetje chagrijnig, maar dat zijn alle paarden.'

Is dat geen heel erg groot signaal dat er iets grondig mis is met het tuig? Mijn paarden zijn nl echt niet chagrijnig bij het opzadelen en de paarden die ik gereden heb voor anderen waren dat ook allemaal niet. Ook op mijn manege van vroeger was er misschien 1'tje die niet zo happy was tijdens het opzadelen maar voor de rest hadden ze er geen probleem mee... Als een lid met dit idee naar huis gaat moet je dan niet even gaan nadenken over wat er aan de hand is ipv dit gewoon op de site te zetten als "argument"?

Citaat:
Op kamp kon ik haar nog normaal opzadelen, zonder dat ze je de stand uittrapte, maar nu gaat dat veel moeilijker.

Kortom ook dit paard heeft een enorme hekel gekregen aan het opzadel gedeelte... Dat zijn toch signalen die je niet kan missen?

Citaat:
Belgische knol

:?

Als ik de paarden zo bekijk is een groot deel gewoon ronduit onopgevoed... := Dat heeft niets meer te maken met ondeugend. :=

Ik zie op vrijwel elk paard witte haren (drukplekken).... Neemt de manege die dingen maar voor lief of hoe zit dat precies? :)

De foto's... Wie heeft bedacht om sommige jongen paarden gewoon een touw rond de hals te knuppen? :oo

Citaat:
Floor: (Tijdens de Woensdagles). Ik moest een keer op woensdag op woody en in zijn (niet zo nieuwe) teugels zat een knoop. Alles ging goed, totdat.. We gingen naar het springbos, zaten in draf en die teugel knapt ineens, zat ik aan een teugel te trekken xD Toen ik eindelijk tot stilstand kwam, maakte j. de teugels weer aan elkaar (met een knoop) hij trok er aan, en.. KNAP!! weer kapot. Maar j.. werd creatief en pakte de extra beugelriem deed die aan het bit, en daar moest ik dan meerijden.. Fijn hoor!

Dit is toch gewoon ronduit onverantwoord en gevaarlijk?

Als ik die ervaringen lees komt het op mij al helemaal niet als een gezellige manege over :=

Enfin, men moet het zelf weten, maar afgaande op de site vind ik het een vreselijke manege.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 04:06

Leuk daar, ga ik ook eens rijden :') Jeej zeg, wat een ongerooid zooitje. Dat mensen het daar nog leuk kunnen vinden %)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 04:10

Citaat van de site:
Citaat:
Manege van Loon heeft inmiddels ruim 40 jaar ervaring met recreatieve paardensport.

Volgens mij zijn ze 40jaar geleden blijven steken in de tijd :D

Maar TS, Fijn dat je het zo leuk hebt gehad en dat het weer toch nog een beetje goed was om een bosrit te maken ;)

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 10:38

Ik heb op ongeveer op 5 verschillende pony's gereden :+

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:56

ook dat filmpje van bokspringen.
ziet er onwijs leuk uit, en wil niet zeggen dat ik rare dingen dee met mijn pony eerder.
maar vind dit er voor een manege zeer onverantwoordelijk uitzien.
als manege zou je toch een goed voorbeeld moeten geven en dat je een paard die zo van achteren kan benaden ?
hoe zou het filmpje eruit hebben gezien als het paard een schop achteruit gaf ?

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:33

V_lalala schreef:
ook dat filmpje van bokspringen.
ziet er onwijs leuk uit, en wil niet zeggen dat ik rare dingen dee met mijn pony eerder.
maar vind dit er voor een manege zeer onverantwoordelijk uitzien.
als manege zou je toch een goed voorbeeld moeten geven en dat je een paard die zo van achteren kan benaden ?
hoe zou het filmpje eruit hebben gezien als het paard een schop achteruit gaf ?

die pony laat die toe is hier ook heel lang mee getraind voor dit ook maar door andere mensen gedaan werd.
ook als wel merken dat hij het neit meer leuk vind stoppen we ermee.

en onverantwoordelijk zal wel meevallen er word altijd goed gelet op de veiligheid, met een buitenrit mogen alleen mensen mee die stap draf en galop beheersen. twijfelen we hierover dan moeten die mensen een stukje draven, is het niet goed genoeg dan mogen ze niet mee.
met ponykamp moeten ze voor ze naar buiten gaan een test aflegen zodat alleen de kinderen die hun pony's onder controle hebben mee naar buiten gaan.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:33

mieneke12 schreef:

ja maar dat kwam bij jou toch meer dat je je match niet kon vinden?

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:36

@ V_lalala welk filmpje bedoel je? :o

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:02

NiNa_14 schreef:
mieneke12 schreef:

ja maar dat kwam bij jou toch meer dat je je match niet kon vinden?

Waarom geef je geen antwoord op de vragen van Ayasha?