Stal Jasper deel 4, op Almelo was er veel plezier!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xXmaaikieXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:31

ahhh wat leuk gedaan Kel!! :o :o :o
vandaag heerlijk gereden met stang en trens. hij doet t er goed op alleen af en toe moeilijk met zijn tong...

bbq zondag vond ik weer erg gezellig! even lekker bijgekletst.. gaan we nog gezellig met een groepje naar meerlive deze week?

foto's van crazu piano's zien er ook erg gezellig uit!!

leuk fiek dat yaar zo goed gaat! ben benieuwd hoe jullie het straks doen in de ring :D

_Fieke

Re: Stal Jasper deel 4, op Almelo was er veel plezier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 19:48

vrijdag ben ik erbij hoor, meerlive! lijkt me leuk!! :D

_Fieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:04

ik wil even naar jullie mening vragen :D

Toen ik nog niet wist dat ik gezakt was en ik ook nog geen vervolg opleiding wist wilde ik niet een jaar gaann stil zitten maar dan de ORUN gaan doen samen met iets van een engelsebijscholing.
Had dat ook aangekaart bij stal of ik eventueel via hun de ORUN kon gaan doen. In eerste instantie kon dat niet.

Maargoed ik ben gezakt dus plannen zijn veranderd. Ik ga het jaar nog een keer over doen.
Op een aantal vakken zal dit veel makkelijker gaan omdat ik de stof al ken maar vakken zoals engels en scheikunde vragen 3 keer zoveel aandacht en tijd.
Afgelopen week kwam Linda naar me toe en vertelde dat ik toch de ORUN via stal mag doen. Super fijn natuurlijk want ik kan dan ook meteen gaan oefenen met lesgeven!

Maar nu zit ik in een 'dilemma'. Moet ik nu dat ik gezakt ben wel de ORUN gaan doen??
Aan de ene kant denk ik van hoppa doen, een jaar bikkelen en dan moet het wel lukken...
Aan de andere kant denk ik van ja, ik wil niet weer zakken. Engels is bij mij zo slecht dat ik daar zoiezo bijles in moet, wat dus buiten school veel tijd gaat kosten. En dan de ORUN stof + ORUN avond erbij. En nog me andere vakken die natuurlijk ook bijgehouden moeten worden. En graag wil ik ook nog wat tijd voor me hobby, peerdrijden. Dus ja wordt dat niet allemaal een beetje veel....
Dat maakt ook nog dat het theorie examen zo ongeveer gelijk vallen met me tentamens en het praktijk examen bijna gelijk valt met me examen.
ik ben zo bang om weer te zakken. :o
Die ORUN loopt niet weg, volgend jaar kan die ook nog maar toch... :P

Zien jullie punten waarom ik het juist wel of juist niet moet doen?

Ik zie nu vooral punten waarop ik het niet moet doen maar misschien moet ik me gewoon niet zo aanstellen :o

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:03

Nou Fiek je denkt er goed over na. Zelf zou ik een jaartje wachten.

Kater is erg brutaal, hij heeft al lekker gegeten, tegen vlooien behandeld en morgen een wormenkuur.

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:18

Uhm ik vond het best veel allemaal Fiek, werk, paard, huishouden en de ORUN... Cursusavond + nog een avond leren.
Maargoed ik heb ook als een achterlijke geleerd en kon zowat allebei die boeken uit mn hoofd :+

Wat zeggen je ouders?
Laatst bijgewerkt door _Rijkie_ op 18-08-09 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:19

kohtje schreef:
Nou Fiek je denkt er goed over na. Zelf zou ik een jaartje wachten.

Kater is erg brutaal, hij heeft al lekker gegeten, tegen vlooien behandeld en morgen een wormenkuur.

Wat goed!!! *\o/*

DaphneHeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:39

Stoer maaik, met stang en trens, hoop dat hij het snel doorheeft!!!

Fiek, het lijkt mij erg veel en je diploma is toch wel erg belangrijk.
Als ik jou was zou ik een jaar wachten met de orun, anders schuif je je schoolwerk misschien toch naar de achtergrond omddat je lesgeven zo leuk vindt.
Maar je moet het uiteindelijk zelf beslissen!!

Wat goed lin, onze dierenheld!!!!

DaphneHeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:44

Fijn Daphne, dat de prijs van die pillen meevalt. Wat houdt dat Cushing (?) nou precies in?[/quote]

Voor zover ik u weet is het een goedaardige tumor op zijn hypofyse, dit gooit zijn hele hormonen in de war. Helaas is het niet te genezen, maar met medicatie is de groei te remmen. Verder nog erg veel symptomen en kwaaltjes. Heb nu ook even heros voorgesteldt in het cushing topic ( ik wordt nog eens handig joh op dat bokt :D ), hoop dat ik daar met veel vragen terrecht kan, de meeste mensen daar hebben al jaren een paard met cushing.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 21:46

Haha ja Maaik af en toe heb ik nog wel ideeen!
Stang en trens bitten zijn heel moeilijk.
Heb met Taco ook lang gezocht naar een passende stang.
Mocht If hem niet fijn aannemen kan je altijd die van Taco eens proberen.
Heb mijn hoofdstel verkocht maar de bitten niet.

Lin wat goed van de kater!
Wat een dotje!

Fiek, ik zou het niet doen.
Je moet toch weer extra leren...
Na ja.. niet als je Kelly of Suus heet O:)

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:06

Fiek ik zou het ook niet doen als ik jou was. Je hebt al moeite met je schoolwerk en je wilt wel lekker blijven rijden met Yara en daar mee gaan starten, kun je beter de 'overige' tijd die je hebt buiten school lekker daarin steken dit jaar. Die Orun komt dan evt volgend jaar wel toch. Eerst maar eens dat papiertje van de middelbareschool (daar heb je meer aan denk ik :o ).

Mijn ouders zijn vandaag op vakantie gegaan en ik ben nu dus aan het logeren bij mijn ouders thuis. Net nog wel even langs mijn eigen huis gegaan om wat spullen op te halen, maar het is echt vreemd om hier zo te gaan slapen. Ben toch wel aardig ingeburgerd in mijn eigen huisje merk ik nu (fietste net zelfs vanaf de sportschool de verkeerde kant op |o .

sniesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:27

Fiek, volgens mij geef je het antwoord zelf al...
Je kan dit jaar wel vast een beetje "ruiken" aan de Orun. De boeken vast wat doorlezen, de lessen volgen en misschien meerijden om te luisteren wat ze bespreken en hoe ze het graag willen zien. Dan doe je dat volgend jaar op je sloffen :D
Want wie weet waar je volgend jaar allemaal tegenaan loopt.

Wellie begon drama maar we eindigden prima (toch anniet ;) )

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 07:10

Wil je mijn boeken Fiek?
Dan kan je kijken hoe of wat....

Ik denk niet dat ze de lessen mag volgen Snies, dan zal er wel betaald moeten worden aan de KNHS :D

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 07:15

Kareltje is niet in het wild geboren hoor, hij gaat keurig op de bak. Vlooien zijn dood. Hij kan enorm spinnen! Al met al hij doet het super. Hij barst van de honger. Ik hoop dat de andere ook gevonden worden , denk dat ze zich niet redden in het bosje.

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 07:17

Welke halve zool doe nou zoiets he :?

Gelukkig gaat het goed met hem, hoop idd dat de andere ook gevonden worden...

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 07:20

Als je ze naar het asiel brengt moet je dik betalen, daar zit de fout.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 07:23

Tja Fiek ik zou het dus wel doen, vooropgesteld dat je je genoeg los kan maken van de leuke dingen zoals gewoon paardrijden. Ik denk dat je best nog wat ernaast kunt leren als je de stof vorig jaar ook al gehad heb. Maar dan dus minder tijd besteden aan gewoon paardrijden enzo, dat komt later allemaal wel als je gewoon een baan hebt. Eerst leren en diploma's halen, of dat nu voor je middelbare school is of al voor een vervolgtraject...

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 07:47

Net Coster gebeld voor scan, moet ook gezondheidverklaring voor foetusverzekering hebben, dat wordt dus een klinische keuring ahum naja als ze niet rad er doorheen komt lijkt me dat voor een fokmerrie niet heel belangrijk, toch?

Cavalettilesje ging goed! Hadden zelfs nog toeschouwers haha.
Nu vanmiddag even testen hoe ze loopt!

annitavier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 07:48

sniesie schreef:
Fiek, volgens mij geef je het antwoord zelf al...
Je kan dit jaar wel vast een beetje "ruiken" aan de Orun. De boeken vast wat doorlezen, de lessen volgen en misschien meerijden om te luisteren wat ze bespreken en hoe ze het graag willen zien. Dan doe je dat volgend jaar op je sloffen :D
Want wie weet waar je volgend jaar allemaal tegenaan loopt.

Wellie begon drama maar we eindigden prima (toch anniet ;) )

JA, aan het einde ging het goed!! :D

_Fieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 07:55

Dank jullie wel voor jullie meningen! :)
Vandaag nog een keer goed met me ouders er over hebben en dan wil ik het uiterljk vrijdag tegen Lin kunnen zeggen :j Ze wilde het deze week weten.

Talida schreef:
Tja Fiek ik zou het dus wel doen, vooropgesteld dat je je genoeg los kan maken van de leuke dingen zoals gewoon paardrijden. Ik denk dat je best nog wat ernaast kunt leren als je de stof vorig jaar ook al gehad heb. Maar dan dus minder tijd besteden aan gewoon paardrijden enzo, dat komt later allemaal wel als je gewoon een baan hebt. Eerst leren en diploma's halen, of dat nu voor je middelbare school is of al voor een vervolgtraject...

School gaat altijd voor, dat zeker! Maar ik hecht wel heel veel waarde aan me vrije tijd want wanneer ik alleen maar met leren en school bezig ben dan wordt ik echt ongelukkig :o

Fijn dan Welliebellie goed ging Snies!!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 08:30

Er was gisteren trouwens iemand die beweerde dat ik mijn katten geen eten zou geven :+ Zal diegene de rekening eens sturen wat er per maand in gaat. Ze eten hier als tijgers en in ruil daarvoor vangen ze hier muisjes.

sniesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:56

_Rijkie_ schreef:
Ik denk niet dat ze de lessen mag volgen Snies, dan zal er wel betaald moeten worden aan de KNHS :D

Ik bedoelde de praktijk lessen ;)

sniesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:56

Wie o wie wil deze zondag een clinic rijden bij Sander Marijnissen op Hubertus in Lisse?
Er is nog 1 plekje vrij...

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:04

sniesie schreef:
_Rijkie_ schreef:

Ik bedoelde de praktijk lessen ;)

kwartje valt :+ :P
Laatst bijgewerkt door _Rijkie_ op 19-08-09 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:05

Ik weet al iemand die gemaild heeft dus denk dat er geen plek meer is :D

Ben spul vooralsnog vergeten Snies, maar misschien breng ik hem wel even als ik er zelf mee klaar ben morgen!

annitavier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:19

Ik ga zo lekker naar huis!
Ik heb mezelf een middagje vrij geven.. :)

Chris ophalen en naar het meertje (als dat nog gaat) of ik ga een zwembadje kopen voor in de tuin.. :)