Begeleider op ponykamp?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 20:10

x_spekkie_x schreef:
Vinea 8-)
Ik ben ook helemaal verslaafd, dit jaar wordt alweer mijn vierde staf jaar :D

En de leuke staf met kampvuur en stafhap enzo, is echt alleen in Bergeijk. Super locatie (y)

Bergeijk is idd super!!
Altijd gezellig daar :D :D :D (heb daar op de manege gewerkt, en een paard gekocht ;) )

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 18:41

he wat leuk dit topic...zelf ben ik ook opzoek! ben vandaag naar klein oever in balkbrug geweest...ik ga dit topic even doorlezen!

Blon_D

Re: Begeleider op ponykamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 18:42

Ik heb net Peter van rosworld aan de telefoon gehad :') denk dat ik me wel ga vermaken daar :D

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 18:53

marjoleinft schreef:
ik denk wel dat je ook je eigen paard mag meenemen.
het is wel vrijwilligerswerk.
maar als ik daarintegen gratis mijn paarden mag meenemen scheelt mij dat weer 150 euro p.p aan stallingsgeld thuis.
je kan beter even contact opnemen met rosworld of even een mailtje sturen naar silvana84 hier op bokt. die werkt daar.
website van rosworld is http://www.rosworld.nl.
ik ga van 11 juli tot 7 augustus.
ze zijn nog op zoek naar mensen.
je kan daar slapen en je krijgt er eten en drinken.

dat rosworld heb ik nu al een aantal keer voorbij zien komen...je kunt dus gewoon mailen? ik ben me aan het orienteren en zou wel graag mijn paard meenemen, dan kan ik ook langer dan een week weg, maar dan wil ik daar ook wel een beetje tijd voor hebben tijdens die week(en), voor mijn paard dus, want dat had je op klein oever waar ik vandaag heen ging dus niet...

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 18:59

Op Klein Oever heb je wel tijd voor je eigen paard hoor, in de zin van een uurtje rijden en klaar.
Dat moet je dan even goed regelen met de rest van de begeleiding, ik weet niet als wat voor leiding je wilde gaan? Voor de kinderen of manege?

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 19:36

Ezumii schreef:
Op Klein Oever heb je wel tijd voor je eigen paard hoor, in de zin van een uurtje rijden en klaar.
Dat moet je dan even goed regelen met de rest van de begeleiding, ik weet niet als wat voor leiding je wilde gaan? Voor de kinderen of manege?

dat hoop ik, ik ga met phylos waarschijnlijk samen, en voor osn wel erg belangrijk dat we paardjes kunnen trainen enzo. Weet je verder ook of er ook nog verschil is tussen leiding en stage loper?

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 19:38

Je moet er niet heen gaan met het idee elke dag te móeten paardrijden want soms ben je gewoon simpelweg te druk. Het principe is daar ook wel een beetje dat als je je pony of paard meeneemt hij ook mee moet kunnen voorop op buitenrit, dit ontlast weer een manegepony.
Nou lijkt me nogal een verschil, als je daar stage loopt kom je voor de stal, niet voor de kampen toch? Hoe dat precies zit moet je maar met hun bespreken ;).
Als wat voor leiding wilde jullie gaan?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 19:59

ik dacht het meeste aan de stalbegeleiding...
wat heb jij gedaan ezumii?

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:00

Manege :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:01

oke dus je gaf de hele dag les enzo?

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:02

Ja, lesgeven, buitenritten begeleiden, alles op stal in de gaten houden en s'avonds dan meedoen met de activiteiten..

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:02

want wat ik jammer vind daar is dat je echt 1 ding doet eigenlijk...of alles met de kinderen of de hele dag lesgeven/buitenrit of in de stallen, verzorging van de paarden dus en het helpen van de kinderen

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:03

oke dus s'avonds kun je dan wel gewoon nog meedoen met de activiteiten en het begeleiden van de kidneren dus...dat had ik zo niet begrepen ;) bedankt voor je aanvulling want dat is wel erg leuk natuurlijk.. hoe beviel het jou dan dat het zo ontzettend veel kinderen waren?...

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:05

Het hoeft niet, maar het is wel leuk als je het doet natuurlijk vinden de kinderen hartstikke mooi :j.
Ik heb ontzéttend leuke weken gehad vorig jaar, maar gebleken is wel dat ik gewoon niet geschikt ben voor al die kinderen :o.
(Reken wel dat je s'avonds compleet gesloopt bent)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:31

ja inderdaad ik denk dat je enorm gesloopt bent...ik vond het ook wel een struikelblok dat je dus 2 weken moet, wat ik vandaag dus hoord...dat had ik via de site en mail niet begrepen...ik zat zelf meer aan een week te denken in eerste instantie (ook vanwege die fysieke zwaarte)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 21:05

Phylos schreef:
ja inderdaad ik denk dat je enorm gesloopt bent...ik vond het ook wel een struikelblok dat je dus 2 weken moet, wat ik vandaag dus hoord...dat had ik via de site en mail niet begrepen...ik zat zelf meer aan een week te denken in eerste instantie (ook vanwege die fysieke zwaarte)

1 week ponykamp begeleiden zal denk ik op veel plaatsen niet lukken. Omdat ze je moeten leren kennen en eerst zullen aftasten wat je wel en niet kan. Ik denk dat je als je er langer bent meer verantwoordelijkheden zal krijgen. Ik kan het mis hebben hoor maar dat is mis visie. Ik ga zelf 4 weken naar rosworld met mijn paard.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 21:07

ja voor mij is het ook gewoon een must dat mijn paard mee kan en dat ik daar dan ook nog wel wat tijd in kan stoppen want ik kan hem wel een weekje thuis laten en door anderen laten verzorgen/rijden maar ik ga niet zelf een paar weken weg en mijn eigen paard thuis laten....als er goede mogelijkheden zijn om ook mijn paard mee te nemen dan wil ik best 2 weken blijven..

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 21:41

blon_D.
ik denk wel zeker dat je je gaat vermaken.
en als je peter gewoon de 21 jarige god met zijn goddelijke lichaam noemt komt het helemaal goed hoor.
hij kan soms wel oversext zijn maar wel grappig.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 23:26

marjoleinft schreef:
blon_D.
ik denk wel zeker dat je je gaat vermaken.
en als je peter gewoon de 21 jarige god met zijn goddelijke lichaam noemt komt het helemaal goed hoor.
hij kan soms wel oversext zijn maar wel grappig.

whehe Een vriendin van mij komt ook ik bel morgen middag of het goed is dat we langskomen voor een kennismaking :P

Marieke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 00:56

Blon_D schreef:
Phylos schreef:

1 week ponykamp begeleiden zal denk ik op veel plaatsen niet lukken. Omdat ze je moeten leren kennen en eerst zullen aftasten wat je wel en niet kan. Ik denk dat je als je er langer bent meer verantwoordelijkheden zal krijgen. Ik kan het mis hebben hoor maar dat is mis visie. Ik ga zelf 4 weken naar rosworld met mijn paard.

Welke weken ga je? Ik ga namelijk ook een week ponykamp begeleiden bij Rosworld *D

juul23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:17

Ik ben ook aan het kijken om een ponykamp te begeleiden..
vroeger ben ik zelf bij klein over geweest, waar ook veel andere activiteiten waren buiten het met paarden omgaan..
Bij van loon ging je iedere dag op buitenrit wat heel leuk was..

Ik wil ook mijn paardje meenemen maar betaal gewoon door op mijn eigen stal, hou mn box aan natuurlijk!
Dus een vergoeding vind ik wel op zijn plaats, zo'n ponykamp kost pp al gauw 250 euro tot 300 euro, dan vind ik dat er voor een goede professionele leiding best wat geld uitgegeven mag worden!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:25

Mriekjuh schreef:
Welke weken ga je? Ik ga namelijk ook een week ponykamp begeleiden bij Rosworld *D

ik kom 4 weken van 12 juli tot met de 1ste week van augustus

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:28

juul23 schreef:
Ik wil ook mijn paardje meenemen maar betaal gewoon door op mijn eigen stal, hou mn box aan natuurlijk!
Mijn stal wordt voor mij vrijgehouden en de maand dat ik er niet ben hoef ik geen stalgeld te betalen.. Is die optie bij jou niet mogelijk?

juul23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:50

Nee niet dat ik weet,
de paarden staan dan gewoon int land maar je betaald evenveel als in de winter, dat is wel een beetje jammer..
Maar ik wil max 2 weken begeleiden dus dan als het zou kunnen zou het mij 120 euro schelen is wel aardig wat geld..
Ik ga nog maar eens navragen..

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:00

Ik zou het zeker na vragen als ik jou was;)