doen jullie ook aan f proeven?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: doen jullie ook aan f proeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 08:59

smurffie schreef:
Shalimar schreef:
@Smurffie: Dat vind ik stom zeg! Als je 240 gereden zou hebben hoort dat gewoon in je paspoort te staan vind ik. Daar heb je je best voor gedaan en iedereen mag best weten dat je zoveel punten hebt gehaald. Bij mij staat die 244 ook gewoon in het paspoort. Mag ik vragen waarom ze bij jullie niet hoger in het paspoort schrijven dan 235?

omdat je dan niet onwijs kan terug vallen en de jury's dus niet echt uitmaken .. nadat er 1 wedstijd is geweest waarbij er niet over de 204 is gereden en daarna een wedstrijd niet onder de 225 hebben ze dat afgesproken .. we hebben ook een ondergrens op 200 (kan ook net iets anders zijn)

Ok, ik blijf het wel apart vinden hoor maar ik snap het wel. Bij ons worden er allerlei punten gereden, van 207 tot 244...we hebben nog nooit gehad dat wat jij beschrijft hierboven...

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 17:07

Shalimar schreef:
Een proef overslaan?? Dat mag helemaal niet geloof ik. Je moet gewoon al je stempels hebben in je paspoort en allemaal op volgorde (ligt eraan waar je instroomt) Ik heb ze allemaal tot de F8, daar ben ik nu. Maar je MOET volgens mij vanaf waar je instroomt alle stempels hebben....anders had ik er ook al eentje kunnen overslaan...mijn hoogste is 244. Lachen

Als ik een proefje mocht overslaan, kreeg ik ook 2 stempels. 210 is 1 promotiepunt, mss is bij ons boven 235 2 promotiepunten? (heb ook ooit precies 235 gehaald, maar toen kreeg ik gewoon 1 pp)
Het is bij onze manege bijna zelden dat er hoger wordt gehaald dan 240, maar ligt helemaal aan de jury. De één rekent zeer mild, de ander zeer streng, heb ze allebei meerdere malen gehad, maar die 241 had ik bij degene die mild rekende Bloos Heb nu alle stempels binnen tot aan F8 Lachen

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 17:25

Je kunt NOOIT 2 promotiepunten in 1 wedstrijd halen! Dat mag domweg niet volgens het reglemente van de FNRS. Ik wil iedereen die vragen hieromtrent heeft verwijzen naar www.fnrs.nl of www.ruiterpaspoort.nl of naar de reglementen zoals die in het blauwe proevenboekje staan.
Als jouw manege anders beslist, dan zou dat enkel kunnen in de oneven proeven, omdat de FNRS enkel de diploma's registreert om jouw vorderingen bij te houden.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 17:27

Hmm vreemd dat ik dan mocht overslaan. Zal het nog even navragen as woensdag Lachen

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 17:29

nee dat mag niet, maar je kan wel 2 promotiepunten op 1 dag halen, bij ons kan je 2 proefjes rijden dan rij je bijvoorbeeld als startnummer 15 en 17 dan kun je wel 2 promotiepunten halen!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 17:29

Vreemd dat je twee proefjes mag rijden op één dag, dat mag bij ons echt niet.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 17:41

Bij twee proefjes op 1 dag kan dat weer wel, maar of jouw manege dat doet ligt aan jouw manege. Wij hebben bijv. ongeveer 75 starts op een dag, dus dan kun je echt niet iedereen 2 keer laten starten Lachen
Maar op basis van punten kun je per gereden proef maximaal 1 promotiepunt halen.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 17:50

Bij ons zouden ze dat nooit halen, 2 proeven p.p. op 1 dag. We hebben wel dat er meerdere dagen zijn om af te rijden, maar je mag maar 1 keer per half jaar (ieder half jaar proefjes) afrijden.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 18:33

Ilja000 schreef:
Bij twee proefjes op 1 dag kan dat weer wel, maar of jouw manege dat doet ligt aan jouw manege. Wij hebben bijv. ongeveer 75 starts op een dag, dus dan kun je echt niet iedereen 2 keer laten starten Lachen
Maar op basis van punten kun je per gereden proef maximaal 1 promotiepunt halen.

Bij ons starten er ook heel veel op één dag.
Als er wedstrijden zijn is het ook echt het hele weekend vol.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 18:39

sparretje: bedankt voor je reactie. ik heb geen eigen paard ofzo dus het is bij mij niet van toepassing maar daar was ik gewoon even benieuwd naar..

Rijden jullie trouwens altijd je eerste proefje van de even nummer diploma of de tweede. Wij doen altijd de eerste, want als je het dan niet hald kan je het de volgende keer nog een keer doen. Als je pas bij je tweede even proef een proefje rijdt en je haald het niet moet je alsnog een keer je proef rijden. (derde keer, terwijl je miss wel al je stempels hebt om door te gaan) Of zie ik dit verkeerd?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 19:34

Huh Verward

Je theorie blijft geldig. En je rijdt net zo lang je proefjes tot je ze allebei van een F gehaald hebt. Of zie ik dat nu verkeerd?

En bij ons mag je ook nooit 2x starten op een dag. Er is pas een uitzondering gemaakt omdat dat meisje de jurycursus deed en de F12 uitgereden wilde hebben.

Ik had trouwens ook nog gereageerd op jou vraag C_hristel...

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 10:34

Bij ons is het zo als jij in de klasse ben voor een diploma, dan moet je eerst een punt halen en dan de volgende keer mag je je theorie doen. En dan maar hopen dat je nog een punt rijdt Haha!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:07

C_hristel schreef:
@ Flurk: okej! en denk je er ook zo over als je een veelzijdigheids zadel ziet met een dressuur dekje? Ik zit namelijk te twijfelen welk dekje ik moet kopen en om er nou gelijk 2 aan te schaffen!

een dressuurdekje onder een veelzijdigheidszadel is inderdaad ook geen gezicht maar het ergste vind ik daarvan dat de rand van het dekje onder je zadel zit dus dit drukplekken kunnen veroorzaken.
kortom niet paardvriendelijk

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:10

Shalimar schreef:
Ik moest pas de F8B rijden en ik was op een bepaald moment helemaal de kluts kwijt...Clown

Ik moet bij onderdeel 12 een oefening doen en ik schaam me om het te moeten zeggen maar ik weet even niet zeker hoe die moet...Nagelbijten / Gniffelen En ik moet doorzitten.

Afbeelding

je zit aardig in de richting.
op deze tekening ga jij een stuk (pas of 4) over de hoefslag dat betekend zie tekening dat je dus een platte kant rijdt.dus een onvoldoende zou krijgen omdat het niet rond is
Een halve volte is gewoon een halve cirkel (dus de helft van een hele) snap ie?

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:15

C_hristel schreef:
okej dankje _denise_. Die door een s van hand veranderen lijkt me ook wel moeilijk want die rij ik nooit echt. maar ik ga er ckr even mee oefenen als ik weer les heb

let erop dat je bogen even groor zijn
heel simpel je rijdt een halve volte halve baan komt 1 pas in de wending op de A-C lijn dan 1 pas om hem om te stellen rechtdoor op de A-C lijn en in de 3e pas ben je omgebogen en er weer af en zit je in de andere halve volte halve baan (dus de A-C lijn in 3 passen) je bogen zijn dan ook even groot als het goed is

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:17

_Denise_ schreef:
Volgens mij kan ik mijn vraag beter hier posten dan in het mhk topic Knipoog

Wanneer mag je een proef overslaan? Ligt dat aan je punten, aan je plaats, je niveau van rijden? Heb twee keer een proef over mogen slaan met 241 en 236 (nader nagekeken, die laatste moest 238 zijn).

je slaat nooit proeven over
je mag instromen tot de F6 en daarna doe je gewoon na iedere 2 pp de volgende proef

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:19

smurffie schreef:
@AvantilOverf:eedit er is al antwoord gegeven
@_Denise_ : bij ons mag je nooit een proef overslaan hoogste aantal punten wat je bij ons kan halen is 235 (je kan wel hoger halen maar dan word er nog steeds 235 opgeschreven terwijl als je optelt het hoger is)

theoretich gezien zijn er 35 onderdelen dus als je overal een 10 voor zou halen heb je 350 punten

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:25

hahaha, je zal het meemaken Haha!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:31

KimH schreef:
hahaha, je zal het meemaken Haha!

wel ben je er al klaar voor dan?

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:45

Bij lange na niet Koe , maar wie wel? Cool

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 12:20

C_hristel schreef:
Rijden jullie trouwens altijd je eerste proefje van de even nummer diploma of de tweede. Wij doen altijd de eerste, want als je het dan niet hald kan je het de volgende keer nog een keer doen. Als je pas bij je tweede even proef een proefje rijdt en je haald het niet moet je alsnog een keer je proef rijden. (derde keer, terwijl je miss wel al je stempels hebt om door te gaan) Of zie ik dit verkeerd?

Ook hier zijn de reglementen weer duidelijk. Je gaat voor je diploma op de dag dat je je tweede promotiepunt kunt halen. In je theorie mag je maximaal 4 fouten maken (of 3 - weet ik ff niet meer uit mn hoofd). Als je zakt op je rijden mag je het aantal fouten van je theorie laten staan voor de volgende keer. Die fouten worden dan echter nog wel een keer van je totaal afgetrokken!

Het hele proefjessysteem is er niet om zo snel mogelijk door te stromen naar de hoogste proef, maar is onderdeel van een opleidingstraject. Het gaat dus ook om ervaring opdoen. Wij adviseren zelfs de jeugd om 4 stempels te halen voordat ze naar het volgende proefje gaan! Op die manier doen ze wat meer ervaring op en is de teleurstelling niet zo groot als ze op een gegeven moment te hoog proefje rijden en telkens hun punt maar niet halen.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 15:47

Shalimar schreef:
Huh Verward

Je theorie blijft geldig. En je rijdt net zo lang je proefjes tot je ze allebei van een F gehaald hebt. Of zie ik dat nu verkeerd?

En bij ons mag je ook nooit 2x starten op een dag. Er is pas een uitzondering gemaakt omdat dat meisje de jurycursus deed en de F12 uitgereden wilde hebben.

Ik had trouwens ook nog gereageerd op jou vraag C_hristel...

zie het nu pas sorry! bedankt iig.

Wat ik bedoelde met die theorie: je theorie blijf inderdaad geldig. Maar kijk sommige manege die rijden eerst een f6 proef. Daarna nog een f6 proef, voor de tweede pp en hierbij moeten ze pas theorie doen. Stel dat je nou je theorie NIET haald maar je proef wel haald, moet je dus nog een keer f6 rijden terwijl je eigenlijk al naar de f7 door zou mogen. snapje? want je mag tog niet aan de f7 beginnen terwijl je nog niet je theorie heb gehaald?

beetje onduidelijke uitleg maar hoop dat je het snapt

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 15:56

Ilja000 schreef:
C_hristel schreef:

Ook hier zijn de reglementen weer duidelijk. Je gaat voor je diploma op de dag dat je je tweede promotiepunt kunt halen. In je theorie mag je maximaal 4 fouten maken (of 3 - weet ik ff niet meer uit mn hoofd). Als je zakt op je rijden mag je het aantal fouten van je theorie laten staan voor de volgende keer. Die fouten worden dan echter nog wel een keer van je totaal afgetrokken!

Het hele proefjessysteem is er niet om zo snel mogelijk door te stromen naar de hoogste proef, maar is onderdeel van een opleidingstraject. Het gaat dus ook om ervaring opdoen. Wij adviseren zelfs de jeugd om 4 stempels te halen voordat ze naar het volgende proefje gaan! Op die manier doen ze wat meer ervaring op en is de teleurstelling niet zo groot als ze op een gegeven moment te hoog proefje rijden en telkens hun punt maar niet halen.

Oké. maar weetje bij ons op de manege moeten we altijd onze diploma rijden bij onze eerste keer dat we de proef rijden (in mijn geval de f6). Is dit dus fout? Vind ik raar want de jury ziet toch in je paspoort dat je het voor de eerste keer rijd en er wordt nooit wat over gezegd. Bij ons op de manege wordt ook aangeraden om er niet te snel doorheen te gaan. Ik heb de f5 ook iets van 3 keer gereden terwijl ik tog elke keer boven de 220 punten zat. Gewoon voor me zelf omdat ik de f6 nog niet zo zag zitten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 18:32

Bij ons doe je bij de 2e keer pas theorie. En die moet je VOOR je het proefje rijdt maken.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:38

C_hristel schreef:
Oké. maar weetje bij ons op de manege moeten we altijd onze diploma rijden bij onze eerste keer dat we de proef rijden (in mijn geval de f6). Is dit dus fout? Vind ik raar want de jury ziet toch in je paspoort dat je het voor de eerste keer rijd en er wordt nooit wat over gezegd. Bij ons op de manege wordt ook aangeraden om er niet te snel doorheen te gaan. Ik heb de f5 ook iets van 3 keer gereden terwijl ik tog elke keer boven de 220 punten zat. Gewoon voor me zelf omdat ik de f6 nog niet zo zag zitten.

De jury ziet je paspoort niet! Voor een jury doet het er ook helemaal niet toe voor de hoeveelste keer je je proefje rijdt. Die beoordeelt gewoon wat hij/zij op dat moment ziet aan rijden.