Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia89

Re: Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:14

Leuk dat je wel lekker het bos en duin in gaat Hyper!
Veel plezier vanavond Haha!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:19

Ik vind de afwisseling bij Smit opzich goed. Zeker omdat ik op m'n oude manege alleen maar in de bak reed en elke week hetzelfde. Voltes, Wijken. Meestal was de instructrise gewoon aan het bellen en dan riep ze, grote voltes bij de ABC en E en ieder voor zich. Ik wist amper wat aan de teugel, voor waart neerwaarts en nageeflijk was. Op Smit leer ik dus sowieso veel meer.
Ook doen we springen, carousel en af en toe zonder zadel (alhoewel zonder zadel wel wat langer en wat meer mag, twee jaar terug riep Aad al dat we een hele les mochtten en dat is nog steeds niet gebeurd)
Wat ik jammer vind is dat de groepen steeds groter worden en dat de nivo's erg gemengd zijn. Niet dat ik het niet leuk vind om op de moeilijkere paardjes te rijden, maar zeker toen ik op maandag reed was het met springen enzo dat we niet hoog konden en als je achteraan reed (met Oxje) dan kan je niet springen want de balkjes worden er steevast afgegooid door iemand. Met de dressuur valt het dan wel mee, want dan kan je lekker voor jezelf rijden (af en toe een volte, proberen wat stelling te vragen en ontspannen).

Buitenrijden vind ik bij Smit sowieso lauw. Ik rijd nu wel eens bij het lamoen en daar is het boscrossen (enorme paden, lekker naast elkaar en af en toe een keihard rengallop wedstrijdje... Lachen )
Maar naar binnen gaan ho maar.

Maar goed, ik ga niet klagen. Ik vind het nu weer op de dinsdag prima geregeld en morgen weer rijden (wil op zich best weer op Manda/Maud)

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 20:14

Ik vind het buitenrijden bij smit wel goed geregeld. Dat crossen hoeft van mij ook helemaal niet zo, daar zit ik niet op te wachten. Ik denk ook niet dat dat een verstandig plan is met bepaalde paarden. Sommige kunnen het niet bijhouden waardoor ze gaan klieren, en anderen willen steeds harder en harder en maken er zelf een wedstrijd van waardoor je geen controle meer over je paard hebt.
De dressuur vind ik zelf altijd wel erg leuk, ook al ben ik daar niet echt een geschikt persoon voor... Knipoog
Springen heb ik al een jaar of 2 niet gedaan omdat ik altijd op lieve Koos wordt gezet met springen Lachen
Caroussel is ook gewoon leuk, vooral om voorop te rijden, anders hobbel je er maar zo achteraan Tong uitsteken
En Zonder zadel is inderdaad ook mijn favoriet, een hele les lijkt me wel leuk om een keertje te doen, maar dan wil ik niet weer op Kanjer Knipoog. Koos lijkt me erg leuk voor een hele les en op Djol wil ik iedere les wel zonder zadel rijden. Hetzelfde geldt voor Isje. Die zit echt fantastisch! Haha! Gerald lijkt me ook erg leuk voor een hele les.

Joh wij gaan er allemaal nog lange verhalen van maken Knipoog

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 20:14

Mag ik nog even opmerken dat wel al op pagina 60 zijn! We gaan goed Haha!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 09:53

ja, het is wel waar dat de paarden op Smit minder geschikt zijn voor het boscrossen Ja

Zonder zadel een hele les, doe mij maar Oxje, Djolly, Kanjer of uhm... een paard waar ik nog nooit zonder zadel op gereden heb. Maakt me niet zo veel uit, maar niet Gerald of Fox ofzo.

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 10:40

Hele les zonder zadel? Agh maakt mij niet uit, rijd ook vaak uren op die friezen zonder zadel! Maar als ik mocht kiezen.. Xandra.. Pablo.. Luna.. Guus.. bowie.. jack.. lando.. Oxana.. sjaa ga zo maar door eigenlijk Knipoog

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 12:01

Bowie en Jack zitten wel echt super, Luna trouwens ook! Daar heb ik ook een keertje zonder zadel op gereden! Ze was toen wel braaf alleen ik wilde een galopje proberen met nog 1 iemand, terwijl de rest allemaal in het midden stond, dat vond mevrouw iets minder leuk Knipoog
Op Fox heb ik ook wel een aantal keer zonder zadel gereden en toen vond ik hem echt niet beroerd, alleen ben ik het doorzitten op hem ineens ernstig verleerd Scheve mond Verdrietig
Lando mag volgens mijn (bijna) niet zonder zadel vanwege zijn rug...En Guusje doen ze volgens mij ook niet zo vaak zonder zadel.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 12:46

Pablo is ook wel leuk inderdaad. Die zit zo gemakkelijk, je kan keihard met hem wegdraven.

Macho vond ik ook leuk, op hem heb ik voor het eerst zonder zadel gegallopeerd enzo. Die reed ook heel lekker.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 13:19

Ik heb op best veel paardjes zonder zadel gereden...
Kijken of ik ze nog allemaal weet Tong uitsteken
- Amar: Vond ik eerst niet zo super rijden, maar aangezien ik daar zo vaak op reed en dus ook zonder zadel was ik wel aan hem gewend Knipoog
- Lover: Vond ik verschrikkelijk
- Luna: Super!
- Bram: Ook super!
- Izzy: Ook geweldig ding Haha!
- Kanjer: Moest ik even aan wennen maar na 10 minuten had ik niet constant het idee meer dat ik eraf kon vallen Tong uitsteken
- Jack: Rijdt ook erg lekker.
- Gerald: Vind ik zelf ook een aanrader!
- Koos: Die rijdt echt helemaal super Haha!
- Vaylet: Volgens mij zat ik er op toen ze voor het eerst zonder zadel reed, ze was erg onwennig enzo, maar opzich wel braaf Lachen
- Omar: Dat was echt een regelrechte ramp, in stap zit hij echt helemaal niet lekker Knipoog. Terwijl hij met zadel super zit.
- Foxje: Heb ik al een tijdje niet meer zonder zadel op gereden dus ik zou niet weten wat ik nu van hem vind.
Ik denk dat dat het wel was...
O Bowie vergeten: Naja die zit ook ontzettend makkelijk Ja

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 17:14

Ik heb opzich niet op zoveel zonder zadel gereden.. tenminste ik vergeet het altijd snel Knipoog

- Luna: Hélemaal super natuurlijk.
- Gerald: Was ook wel erg relaxed!
- Kanjer: Viel mee, had ik erger verwacht, maar niet de favoriet Knipoog
- Macho: Heerlijk, niets mis mee.
- Jack: Zit ook fijn.
- Fox: was NIET fijn, ik reed net een jaar Knipoog
- Izzy: Heerlijk!
- Koos: ook fijn Lachen
- Oxana: Ging stijgeren, maar ondanks dat erg fijn Lachen
- Bowie: geen probleem Knipoog
- Xandra: Toppieee!!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 17:43

Gerald rijdt zonder zadel echt veel beter dan met, dat zou je toch niet verwachten. Op Kanjer heb ik binnen al heel lang niet gereden, maar daar zou ik best wel weer eens op willen. Wel handig is dan dat hij niet zo hard gaat Knipoog

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 17:44

Yeej ik ga strakjes weer paardrijden Haha! Hopen dat het niet zo donker is...

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 19:08

En Fennie, ging het deze week alweer beter op Mauda?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 19:27

uhm... nee ging slechter. Vorige week moest ik achter Aad en was ze best relaxt, ik kon haar inhouden en normaal laten draven.
Nu ging dat wat moeilijker. Ik ging namelijk ongeveer bijna achteraan rijden (oké, overdreven, er reden nog vier of drie achter me). Voor ons reed Jack niet door, die hield iedereen op. Meisje op Fox was iets te hardhandig voor onze hobbelknol, maar kon hem niet zo goed rijden. Midden in de draf stopte ze. Volgens het meisje kon het meisje zelf er niets aan doen. Fox wilde krabbelen. Ondertussen was Mauda/manda helemaal opgefokt. De eerste draf was prettig, de tweede draf moest ik continu inhouden, ze gallopeerde ook de helft van de tijd.

Oja, dan was er ook nog actie tractor. Fox draaide zich om, opzich niets mis mee. Meestel wacht je dan even en dan loopt ie wel weer mee. Nou dit meisje had geen zin om te wachten en gaf Fox een paar trappen en een paar tikken. Fox wandelt achteruit en maakt de rest gek. Manda begint ook achteruit te wandelen. Uiteindelijk sluit Fox ingallop aan, de rest erachteraan behalve Manda die de stress nu ook te pakken heeft. Die stomme tractor blijf maar draaien. Met wat lieve woordjes weet ik haar zo ver te krijgen dat ze door wil lopen. Nu Sluit ze dribbelig aan. (liggen we bijna in de vijfer), maar we komen er wel zonder kleerscheuren.
Het ging dus minder, maar niet heel slecht...

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:10

Nou, het ritje was toppie!!! Jackie was zo lief, ook nog een stukkie voorop gestapt, dan gaan die oortjes naar voor en loopt hij in 1 keer heel anders, gaaf! Leuk om jullie verhalen allemaal zo te lezen. Ik heb wel een paar keer zonder zadel op Valentino gereden en op mijn verzorgpony vroeger (12 jaar geleden) dat was altijd wel leuk. Gijs zat gister zonder zadel op Izzel, ze was lekker nat want we zaten in DE stortbui dus ze was een beetje glibberig. Ik zou vanavond in de les meerijden maar ik moest naar de tandarts en daar ben ik erg beroerd van geweest.. na de vakantie dus maar weer rijden.

@ Fenn, ik vindt je wel dapper hoor op Manda! (zo heet ze toch??)

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 22:20

Ja, voorop zijn de paarden altijd zo anders en opgewekt Ja

Ik heb helemaal vergeten mijn zonder zadel lijstje te geven. Hier komt ie (ik vergeet waarschijnlijk wat...)

Macho. ging prima
Sanouska (meerdere keren, de enige keren dat ik op Sanous zat gingen we zonder zadel...) zat eigenlijk best lekker.
Alex. ging goed
Pablo. Die rijd heel lekker
Oxana. Meerdere keren incluis gallop. Vind haar enorm makkelijk zitten, ondanks dat ze irritante bokjes geeft en gewoon irritant doet. Ik heb het idee nooit van haar te kunnen vallen ofzo.
Koos, leuk.
Jack
Lover
en uhm... weet het niet meer Bloos

Nou ja, volgens mij nog wel een paar, want behalve op Lando (dat mocht niet) ging ik altijd zonder zadel. Kan zijn dat het alleen deze waren, maar toch...

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 22:26

haha, van Oxana kun je heeeeeel goed afvallen hoor!!!! zeker als je in het bos aan het uitstrekken bent en er zijn kinderen zandkastelen te bouwen op het ruiterpad... Nu kon Ox daar natuurlijk niets aand oen, het waren gewoon onverantwoordelijke ouders, wie laat zijn kind nu op een ruiterpad spelen??

Kennen jullie Cavello eigenlijk nog?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 22:30

aber naturlich Ja

Ik heb er maar twee keer op gereden, maar hij staat leuk in m'n geheugen gegrift. De eerste keer kon ik hem totaal nog niet aan en raceden we de bak door, hij luisterde keurig op het sturen, maar ik kon de rem niet uit elkaar halen.
De keer erna was een stuk later en toen ging het goed.
Ik heb altijd in gedachten gehouden dat het zonde was dat hij manegepaard was. Het was zo'n mooi en lief paard. Daar kon veel meer uitgehaald worden, waar hij ook veel meer lol van zou hebben.

Rare ouders, die laten hun kinderen op het ruiterpad spelen. O, en niet paardenmensen dat is ook nog een voorwaarde Ja

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 22:34

Ik heb 1 keer op hem geredenm dat was op zich wel leuk. Het was in de les van Wil en er stond heel veel wind op de achterkant van de bak. Je snapt wel wat er gebeurde, ik heb 3 pogingen gedaan hem voorbij de A te krijgen. Bij alle drie de pogingen kwamen we uit ergenst in het midden voorbij de X Haha! . Toen maar achter ome Gerald geplakt, toen durfde hij het wel. Ik vond het echt zonde dat ze hem lieten inslapen. Het was een heel mooi paard.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 22:37

ja, inderdaad. Heel mooi en had het idee dat hij ook goed betrouwbaar was. Hij luisterde zo naar de ruiter, maar moest het wel begrijpen. Anders dan ging het niet echt goed volgens mij...

Trouwens, ik vind jou onderschrift zo geniaal. Lachen

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 22:40

Ja, grappig he, heb ik van een vriend van me gepikt. Klopt toch wel een beetje? Ik zag trouwens dat Djolly gister weer naar het strand ging met Aad (en de groep)

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 22:42

vandaag weer, we gingen weliswaar naar het duin. Maar ze was van de partij en ook nog Izzy zonder zadel. Het gaat de goede kant op met de twee Lachen

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 22:44

Lekker hoor voor de dames, maar goed dat ze niet in de frikandellen is beland...

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 22:46

zeker wel.

Allebei super paardjes en volgens mij genieten ze er ook weer van.

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 09:48

antoinetje schreef:

Kennen jullie Cavello eigenlijk nog?

Natuurlijk ken ik Cavel nog. Ik heb waar hij stond paarden gereden (vorige eigenaar), hem dus ook wel eens Haha! Ik heb zonder zadel op hem gereden, gesprongen, buitenrit waarbij we naar het strand gingen. Die was wel grappig. Was een meisje dat met een roze luchtbed ging zwaaien. Alle paarden in volle rengalop ervandoor. Aad kon nalina nog maar net inhouden en raad eens, ik en Cavel bleven ook achter Haha! Bloos Maarja verder heb ik ook nog wedstrijd met hem gereden. En toen in April zou ik ook nog eens wedstrijd op hem doen, maar toen belde yvon de donderdag daarvoor dat hij weggebracht was Huilen Wat heb ik daar om wakker gelegen, was zo'n lief ventje.. Was echt gek op dat beestje.. Maar ik moet toegeven, hij is beter waar die nu is, ergens boven op de eeuwige groene weide, dan bij de manege want man wat had hij het daar niet naar zijn zin.. Mja dat mannetje zal ik gewoon nooit vergeten Lovers