Nou, even een verkorte versie van mijn kamp verhaal dan maar
.
Donderdag avond kwam Jenny in Nederland aan met de trein, dus wij naar Arnhem en Jenny opgehaald. Ik had gelukkig mijn hele week vol gepland dus had nog geen tijd gehad om mijn spullen in te pakken dus heb dat vrijdag nog gedaan. Zaterdagochtend om half 11 zijn we vertrokken en om kwart voor 11 kwamen we op de parkeerplaats aan waar we met Michelle hadden afgesproken. Daarna zijn we naar Drenthe getuft, erg saai
. Onderweg is mijn vader nog in Hoogeveen uitgestapt en zijn we verder gereden naar Een. Rond half 2 geloof ik kwamen we aan, eerder dan gepland maargoed. We moesten even wachten met uitladen aangezien Lise en Eefje nog met de stallen bezig waren. Als eerste hebben we Jony uitgeladen en gekeken of die naast het hengstje kon staan. Gelukkig gaf dit geen problemen dus daarna ook de andere twee uitgeladen. Nog even spullen uit de auto gezet en een bed uitgezocht, toen samen met mijn tante de trailer weg gezet en haar even uitgezwaaid. Nou, toen was kamp toch echt wel begonnen
. Tivara bleef een beetje nukken, zeker met eten, tegen Lady maar het ging wel goed op stal. Onderhand waren de meeste kinderen wel gearriveerd en werd het tijd om te eten en de regels weer te horen. Daarna werden de paarden verdeeld, en Jenny mocht op Red. Ik met Jenny mee de wei in en Red gehaald, een super leuke pony voor haar vond ik! Opgezadeld en gewacht, groepen werden ingedeeld. Wij mochten kiezen in welke groep we wilde, en we hebben gekozen voor groep 2. Evy had Jony natuurlijk nog maar een week, en Jenny had al 3 maanden niet meer gereden, dus dat leek ons slim. Meteen nog even wezen rijden met Henk. Alles ging goed, er viel alleen een meisje van Bas af omdat ze haar beugel kwijt was. De eerste avond was er nogal veel lawaai en gelach op de slaapzaal, ik viel uit bed toen ik sliep, maar verder was het een geslaagde dag
. Verder zijn we een paar keer lekker zeiknat geregend, ook met de dagtocht. Met de dagtocht op de pauze plaats had iedereen zijn paard vast gezet en ging naar binnen want het regende, gelukkig kan Tivara niet vast staan dus mocht ik in de regen blijven staan
. Verder was het zeker wel een geslaagde dag! Ik ben met Tivara door het springbosje (niet met de dagtocht!) geweest, en door het water!!!!
*vond ik hélemaal niet leuk hè Eefje?
* Tivara was de hele week gewoon super braaf! Ze bleef heel rustig als de rest van de groep schrok enzo. Ik kende m'n eigen paard niet meer teurg
. Nou maar hopen dat het zo blijft
. Oeeeh, ik ben nog steeds helemaal gelukkig door het water.. Haha
. Helaas hadden we door de regen geen kampvuur vrijdag avond maar wel een super bonte avond! Helaas had Michelle lastvan haar rug. Nou, zaterdag ochtend alweer! Ik had écht geen zin om naar huis te gaan, maar gelukkig hadden we afgesproken om zaterdag nog een keer te gaan rijden van 12 tot 2
. We zouden eigenlijk 2 paarden huren, 1 voor Jenny en 1 voor mijn oudste zus die ook een keer wilde rijden maar te oud is voor kamp
. Omdat Michelle nogsteeds last van haar rug had en Lady veel dribbelde is voor haar ook een paard gehuurd. Roos kreeg Duke mee, Jenny Marye en Michelle Mara. We hebben lekker gecrosst, en ik heb lekker iedereen weer zwart gemaakt
. *dus een tip, ga nooit áchter me galoperen
alhoewel, ik ga je toch wel voorbij
* Roos die was helemaal in de wolken dat ze weer had gereden want die had heel erg last van haar rug. Ze had alleen het idee dat het nog wel 3 dagen zou duren voordat ze haar knieën weer bij elkaar zou kunnen krijgen
. Jenny en Michelle vonden het ook erg leuk, en Evy en ik natuurlijk ook! Maar wij kenden onze paarden natuurlijk al. Nou, toen moesten we echt naar huis toe. Dus al onze zooi ingepakt en naar huis gereden. We moesten nog even langs Emmen om een auto af te zetten bij de praktijk van mijn vader. Ik weet niet hoe we gereden zijn maar iig gigantisch om! we zijn namelijk bijna 5 uur onderweg geweest om thuis te komen, met trailer is dit normaal 3 uur
. Maarjaa.. Al met al heb ik gewoon een super week gehad! En volgend jaar ga ik gewoon de hele vakantie
.
Weet iemand trouwens of er in de herfstvakantie ook weer kamp is dit jaar?