Weer of geen weer, nog een keer, De Groene Meer !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bailey94

Re: Weer of geen weer, nog een keer, De Groene Meer !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 02:32

zo, ik kom ook maar weer is binnen vallen!

topic gaat hard zie ik...

@ marlon, gefeliciteerd met je kleine bonte ventje

@ kim, alvast gefeliciteerd met je grote bonte vent :D

@ lotjaa93, vervelend voor je bijrijder zeg, sterkte, ik weet misschien wel iemand voor je, vriendin van me, 27 jaar oud, slank en niet zwaar, heeft met van alles en nog wat ervaring, in iedergeval dressuur en mennen, bij intresse kan ik voor je verder vragen.

@ coby, lekker met de paardjes op vakantie, veel plezier.

@ lissete, leuk dat je Venga gaat bijrijden, jullie hoeven in ieder geval niet bang te zijn dat er geen klik is tussen jullie, want dat zit via alle kanten wel goed denk ik :D

@ cathy, dat zijn veel paarden, leuk tink kunnen vinden? djenges is ook echt een plaatje

@ lisanne & marion, heerlijk buitenritje gemaakt,

hier een korte bailey update,
mevrouw staat al lekker andere halve maand op het land, is al aardig tonnetje rond aan het worden.
ze is alleen van dr geloof afgestapt, ze is nog geen enkele keer niet te vangen geweest, ze blijft keurig staan of komt zelfs een paar pasjes naar me toelopen, bij vaders/moeders/mensen van stal het maakt niet uit. dus ze staat heerlijk sinds jaren weer is dag en nacht op het land.
nu weer lekker aan het opbouwen met haar, 3 weekjes rustig aan gedaan van wege lichte bronchites aanval, simpel met een beetje thijm siroop en gedroogde thijm door het voer opgelost, onder tussen zit er geen bodem meer in de emmer!
helaas bij ons niet zo veel uitrijmogelijkheden om onder de man te doen, af en toe trailertje pakken of lekker een rustig stapritje van de laan heen en weer (op bay dr rustige tempo doen we er een half uur over)
vandaag was ze vrij heftig voor haar doen, schrok van een denkbeeldige vogel of kikker, vriendlief lekker zonder zadel er op en die lag er bijna naast :D zag er weer heel hillarisch uit

nou weer lang genoeg geouwehoert

truste...

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 07:24

Leuk dat het goed gaat met jou en Bailey, Kim! En fijn dat ze zich weer laat vangen +:)+

Cathy: ik ben daar inderdaad vroeger wel eens geweest, dat is echt te bizar gewoon! Veel paarden hebben wel een stal met een uitloopje, dus kunnen wel even buiten frisse lucht halen, maar het lijkt wel een mierenhoop haha! Edit: er is daar vroeger wel eens Rhino uitgebroken... pff daar moet je toch echt niet aan denken???
Maar ik begrijp dus dat Kily weer gedekt wordt/is?

Ik ga straks nog even bij die hengst kijken waar ik van de week ook ben geweest. Ik ben benieuwd! Hij heet TipTop, is niet KWPN maar AES goedgekeurd. Is nagenoeg een volle broer van de hengst Tango (is ook een Jazz x Contango en komt ook uit de stam van van Helvoirt). Hij is zwart met 4 witte benen en 1.79 hoog. Die stokhoogte hoeft van mij niet zo heel erg, dus daarover heb ik nog mijn twijfels (anderszijds - UB40, de vader van haar vorige veulen, is 1.67 en het veulen is ook mooi zo'n 1.78 geworden, dus heel erg veel zegt het niet).
Ik ga straks ook even filmen als hij aan het werk is, loopt ZZ-zwaar. Dan moet ik wel een dezer dagen echt de knoop doorhakken, dus eerst nog even praten met Nick, papa en mama en ook met Doc en Cees... Ik ben benieuwd :)

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 07:28

Hier overigens 2 foto's van de knappe man! :+:
Afbeelding
Afbeelding

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 08:14

king1234 schreef:
kim : gefeliciteerd :D washet toch dat meisje of een andere :P

uhmm.... een ander dus, namelijk Lisette ;)

@ lisette: ik ben benieuwd! Hij ziet er knap uit. ;)

@ kim: fijn dat het met bailey zo goed gaat. Even een dip met de bronchitus aanval, maar gelukkig was het met thijmsiroop op te lossen. Ik ken andere gevallen. :o

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 13:09

Hopie is veilig aangekomen, en zn nieuwe makkers zijn wel relaxed tegen hem :D jullie zien me morgen weer verschijnen ;)

karleylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 14:47

Fijn dat alles goed is gegaan. Staat hij al op de wei? Dag en nacht?

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 15:07

We hadden eigenlijk afgesproken dit weekend alleen op stal, dan deze maand 'snachts op stal en daarna dag en nacht. Hij was al bijna een jaar niet van het erf af geweest (we durfden allemaal de drukke weg niet op haha, vandaar ook de verhuizing), dus we verwachtten dat hij erg gestresst zou zijn. Was hij de eerste 5 minuten ook, maar toen we bij jullie aankwamen was hij hartstikke rustig en relaxed. We hebben hem toen nog even in stal gezet, maar hij begon gelijk te eten. En toen dachten we, nou dit moet wel lukken. :D

Ik heb wel wat fjorden gezien, nu moet ik nog even ontdekken welke daarvan Tjelle is ;)

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 15:10

Ik heb jullie volgens mij allemaal gezien. De groep was inderdaad heerlijk relaxed tegen hem. Maar het is ook een ontzettende relaxte groep. Venga ging hem gelijk weer verwelkomen toen ik hem weer terug in het land zette.

Vandaag lekker fotootjes gemaakt van Lies op Venga. Zag er zo lekker uit, dus lekker klikken. Ondertussen ook een paar van Linds gemaakt. Maar het lot zat ons niet mee, want bij het terugkijken van de foto's, waren ze ineens weg na een rare storing melding. Heel fijn. ;(

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 15:17

:oo
Ik voel me nu echt schuldig... ik heb niet op delete gedrukt of ergens anders op, maar ik ben wel degene die dat ding in zijn hand had toen hij die kaartfout aangaf :o

Maar neemt niet weg dat ik heerlijk gereden heb! Kim ik heb het al vaker gezegd, maar je hebt echt een heerlijk dier!! :j

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 15:57

Nou, ik ga nog eventjes langs bij hem :)

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 18:54

Zojuist even gebeld met meneer van Uytert... ik denk dat het toch mijn allereerste keuze Zizi Top gaat worden :j
Is net even iets minder groot dan Tip Top (scheelt 'maar' 12 cm) en is een stuk sterker en sneller in het achterbeen!

Tiff was overigens vandaag retehengstig toen we dr naast Venga hielden, dus ik kreeg gelijk de zenuwen. Mogelijk vraag ik Doc morgenochtend haar op te voelen en dan zal ik mogelijk direct een keuze moeten maken :P
Misschien is het al te laat voor deze cyclus, maar dat geeft alleen maar weer wat extra ruimte om er nog even een nachtje over te slapen!!
Ik ben benieuwd!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 19:00

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 19:11

Had ik nog niet gezien Taverno, dank je wel! :)

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 19:37

jarrah schreef:
Zojuist even gebeld met meneer van Uytert... ik denk dat het toch mijn allereerste keuze Zizi Top gaat worden :j
Is net even iets minder groot dan Tip Top (scheelt 'maar' 12 cm) en is een stuk sterker en sneller in het achterbeen!

Tiff was overigens vandaag retehengstig toen we dr naast Venga hielden, dus ik kreeg gelijk de zenuwen. Mogelijk vraag ik Doc morgenochtend haar op te voelen en dan zal ik mogelijk direct een keuze moeten maken :P
Misschien is het al te laat voor deze cyclus, maar dat geeft alleen maar weer wat extra ruimte om er nog even een nachtje over te slapen!!
Ik ben benieuwd!

denk dat dat een betere keuze dan tiptop is :j
niet voor niets heb je al die filmpjes gedeleted :') _O-

persoonlijk vind ik zizitop beter passen bij tif, en heb je ook jazz bloed, erg leuk!
wanneer gaan we naar van uytert :D

PowerHorseW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 20:13

zoo zoo dat is een mooie hengst :D
kan ook wel heeeel goed lopen, hoeverre ik heb kunnen zien op internet....

lisette: gefelicteerd als bijrijder aha.

lot: welcom nu egt op stal!! zie je waarschijnlijk morgen wel, waar staat hopie?

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 20:27

Splinter schreef:
denk dat dat een betere keuze dan tiptop is :j
niet voor niets heb je al die filmpjes gedeleted :') _O-

persoonlijk vind ik zizitop beter passen bij tif, en heb je ook jazz bloed, erg leuk!
wanneer gaan we naar van uytert :D

Denk ik ook ja :j
We gaan niet naar van Uytert, maar naar HP aangezien hij daar op stal staat :)
Heb het telefoonnummer gekregen van zijn groom, dus ik zeg: mooie gelegenheid om even die kant op te gaan :j
Ik zal morgen wel even bellen, en Doc vragen op te voelen, als het goed voelt denk ik dat ik de knoop gewoon doorhak... :j

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 20:34

O ja das waar, helemaal mooi, Tango staat daar dan ook?

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 20:36

Ik denk het wel ja, zal morgen wel even bellen :j

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 20:37

Oeh spannend, mooie hengst!

@ King: Ik sta uhh.. het middelste achterste land, is dit duidelijk? Bij de ruinen dag&nacht. Ik ken er al eentje van en dat is Elvis :D

PowerHorseW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 20:39

ja ik weet waar je staat :D leuk!! kijken of ik de nieuweling meteen herken !! :P

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:43

Spannend, Lisette! Ik heb even zijn verrichtingsverslagje zitten lezen op de KWPN site. Dat klinkt wel heel goed. Hoe gaat het dan met de dekking? Moet je daar echt voor naar de hengst zelf, of zit het op verschillende stations in de vriezer?

Jammer dat de foto's in het luchtledige zijn verdwenen!

Fijn dat Hope meteen goed in de groep past. Begrijp ik het goed dat de ruinen inmiddels weer naar achter zijn?

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:49

Dat is een erg mooi beestje Jarrah, het gaat nu snel ineens hoor spannende tijd maar hartstikke leuk ! Als het een tweeling wordt, mag ik dan de ander adopteren? O:)
Leuk dat het ook goed gaat met Venga,
@Bailey; wat goed te horen dat je het naar je zin hebt op je nieuwe stal. Gelukkig is ze bovenop haar hoest gekomen. Kom je nog eens langs op de GM?
@ruitje; 400 paarden bij elkaar, ik zou niet weten wat ik mij daarbij moet voorstellen!
@tav; lekker dat jullie naar buiten zijn geweest! Straks kunnen we met een groepje gaan, dat is ook leuk.
@lotjaa; welkom, ik hoop dat jullie het naar je zin gaan hebben. Maar dat zal vast wel. Welke stal staat je paard?

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:53

Hallo allemaal :wave:
Jeetje ben alweer 3 dagen niet op stal geweest, er kwam steeds iets tussen....
Maandag ben ik r weer, want ben nu bij mijn vader in Wormerveer, dus word een beetje moeilijk om te komen.

Nog gefeliciteerd met Elvis *\o/*

@ Lotjaa: Welkom op stal!! Ga maandag gelijk ff kijken, moet daar toch langs al ik naar Bax wil xD

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:57

Nou als het een tweeling wordt hoop ik dat vroeg genoeg te weten om het weg te laten halen! Daar moet ik echt niet aan denken :n
Als het een knap veulen is kunnen we er hooguit over praten er nog een keer een uit te halen voor je, maar alsjeblieft niet in hetzelde seizoen zeg :P

Coby: de hengst springt elke ochtend voor vers sperma. Ik vraag Doc op te voelen en als het goed voelt moet ik bellen en sturen ze het op en dan kan doc insemineren :)
Kunnen dus lekker met vers sperma werken en Tiff hoeft nergens heen :)

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 23:02

Ik hoop het ook niet voor je dat het een tweeling is. Wat lekker dat doc dat allemaal op stal kan doen he :), ben erg benieuwd of het gaat lukken allemaal!