doen jullie ook aan f proeven?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

C_hristel

Re: doen jullie ook aan f proeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:42

@ Flurk: okej! en denk je er ook zo over als je een veelzijdigheids zadel ziet met een dressuur dekje? Ik zit namelijk te twijfelen welk dekje ik moet kopen en om er nou gelijk 2 aan te schaffen!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 21:05

Ik rijd ook wel eens met een vzh dekje onder een dressuurzadel. Daar heb ik nog nooit een aftrekpunt voor gehad. Het is inderdaad beetje te veel om zowel VZH als dressuur te kopen. Ik zou voor een ruime vzh te gaan die niet te erge ruimte voor de wrongen heeft en dan past het goed hoor!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 22:35

Ik moest pas de F8B rijden en ik was op een bepaald moment helemaal de kluts kwijt...Clown

Ik moet bij onderdeel 12 een oefening doen en ik schaam me om het te moeten zeggen maar ik weet even niet zeker hoe die moet...Nagelbijten / Gniffelen En ik moet doorzitten.

Afbeelding

steffanieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 22:45

wta is proeven ???

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 22:54

Wat zijn F proeven??

Dat zijn speciale proeven voor manegeruiters. Je begint in de F1 en je kan door tot de F20. Heb je de F12 uitgereden dan zou je landelijk mogen instromen in de L1 met een manegestartkaart. Heb je de F20 uitgereden dan mag je M1 starten. Kijk anders even op www.fnrs.nl

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 18:51

Shalimar: stel dat ik nou een eigen paard krijg. Maar ik heb met een manegepaard tot de f12 gereden. mag ik dan ook een gewone starteskaart aanvragen zodat ik met mijn eigen paard kan instromen in de l1?

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 20:57

c_hristel volgens mij wel

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 21:04

Weet je, ik heb eerlijk gezegd geen idee! Ik denk dat je met een gewone startkaart ook gewoon in de B moet beginnen. Je mag alleen met een manegestartkaart de L1 in...misschien dat je dat wel met je eigen paard mag doen maar ook dat weet ik niet zeker. Misschien dat je moet doorgeven wie de eigenaar is van het paard waar je mee start en als ze zien dat je je eigen paard rijdt dat je wordt gediskwalificeerd. Maar dat weet ik dus niet. Misschien mag je wel je eigen paard starten in de L1 maar dan alleen met een manegestartkaart.

Julia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 21:08

Ik rijd ook F proeven ik ben op dit moment bij F5.1 ik heb ook een keer zo'n fout gemaakt toen moest ik halve grote volte rechts halve grote volte links en ik wist dus niet wat het was dus ik zomaar wat doen stappen naar binnen vallen weet ik het allemaal Tong uitsteken

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 21:27

Shalimar schreef:
Wij hebben ongeveer 15 wedstrijden per jaar...

Wow!!
Wij maar 2, vind het prima zo Ja

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 21:34

Ik moet over 2 weekjes f6 doen.. en ook theorie.. weet iemand nog tips voor de proef zelf? en is de theorie moeilijk?

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 21:44

Theorie is heel makkelijk *LOL*
Had niet geleerd en toch gewoon alles gehaald.

Tips..
Wat bij mij slecht ging.. M'n basisdingen (gebroken lijn en afwenden bij a), daar moet je goed op letten. Sowieso als je netjes op de letter rijdt en aan je houding denkt slaag je best snel Ja

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 22:10

okej dankje _denise_. Die door een s van hand veranderen lijkt me ook wel moeilijk want die rij ik nooit echt. maar ik ga er ckr even mee oefenen als ik weer les heb

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 22:15

De F6 vond ik makkelijk. Gewoon net zoals de voorgaande proeven op de letter rijden, netjes op je paard zitten, je voltes doorkijken, nette overgangen en een regelmatig tempo aanhouden. De theorie haal je wel, gewoon logisch nadenken en de vragen goed lezen...Succes! Lachen

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 22:41

Vind ze eerlijk gezegd tot nu toe allemaal nog makkelijk Ja

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 22:43

Volgens mij kan ik mijn vraag beter hier posten dan in het mhk topic Knipoog

Wanneer mag je een proef overslaan? Ligt dat aan je punten, aan je plaats, je niveau van rijden? Heb twee keer een proef over mogen slaan met 241 en 236 (nader nagekeken, die laatste moest 238 zijn).

AvantilOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 22:56

Wij rijden bij ons gewoon knhs proeven bij onderlinge wedstryden. Worden de F proefjes zelf bedacht of is dat ook iets standaards? Laat het me even weten.. Groetjes!! Pling

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 23:03

Een proef overslaan?? Dat mag helemaal niet geloof ik. Je moet gewoon al je stempels hebben in je paspoort en allemaal op volgorde (ligt eraan waar je instroomt) Ik heb ze allemaal tot de F8, daar ben ik nu. Maar je MOET volgens mij vanaf waar je instroomt alle stempels hebben....anders had ik er ook al eentje kunnen overslaan...mijn hoogste is 244. Lachen

@Avantil0ver: Ze worden niet zelf bedacht. Ze staan in het FNRS boek: FNRS, verantwoord paardrijden. De F13 t/m F20 zijn de oude proeven van de KNHS. De F1 t/m F12 zijn speciaal gemaakt voor de FNRS.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 23:05

@AvantilOverf:eedit er is al antwoord gegeven
@_Denise_ : bij ons mag je nooit een proef overslaan hoogste aantal punten wat je bij ons kan halen is 235 (je kan wel hoger halen maar dan word er nog steeds 235 opgeschreven terwijl als je optelt het hoger is)

AvantilOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 23:23

oke thnx dan weet ik dat ook weer!!
groetjes

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 23:40

@Smurffie: Dat vind ik stom zeg! Als je 240 gereden zou hebben hoort dat gewoon in je paspoort te staan vind ik. Daar heb je je best voor gedaan en iedereen mag best weten dat je zoveel punten hebt gehaald. Bij mij staat die 244 ook gewoon in het paspoort. Mag ik vragen waarom ze bij jullie niet hoger in het paspoort schrijven dan 235?

M_hOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 23:41

@ Shalimar:
Die proef rijdt ik ook F8B, en dan moet je inderdaad gewoon bij de E afwenden, rechte lijn rijden tot de X, en vanaf daar een halve grote volte naar de C maken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 23:42

Ok dan...ik vind het zo raar...dan ga je gewoon de hoefslag weer op en lijkt het net of je geen figuur rijd....dat vind ik tenminste...Clown

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 00:02

Shalimar schreef:
@Smurffie: Dat vind ik stom zeg! Als je 240 gereden zou hebben hoort dat gewoon in je paspoort te staan vind ik. Daar heb je je best voor gedaan en iedereen mag best weten dat je zoveel punten hebt gehaald. Bij mij staat die 244 ook gewoon in het paspoort. Mag ik vragen waarom ze bij jullie niet hoger in het paspoort schrijven dan 235?

omdat je dan niet onwijs kan terug vallen en de jury's dus niet echt uitmaken .. nadat er 1 wedstijd is geweest waarbij er niet over de 204 is gereden en daarna een wedstrijd niet onder de 225 hebben ze dat afgesproken .. we hebben ook een ondergrens op 200 (kan ook net iets anders zijn)

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 01:43

C_hristel schreef:
Shalimar: stel dat ik nou een eigen paard krijg. Maar ik heb met een manegepaard tot de f12 gereden. mag ik dan ook een gewone starteskaart aanvragen zodat ik met mijn eigen paard kan instromen in de l1?

Volgens mij moet je paard dan al winst gelopen hebben in het L, en moet je vervolgens toestemming vragen bij de KNHS om als combinatie in de L te mogen starten. Maar ik kan het fout hebben.... Knipoog
Als je nog nooit KNHS wedstrijden gereden hebt, wordt er bij ons altijd geadviseerd om in de B te starten, als je paard idd L geklasseerd is en jij t/m de F12 punten hebt hoef je maar 10 winstpunten in de B te halen om door te mogen, dan kan je in de tussentijd wennen aan de manier van rijden en jureren bij de KNHS (correct me if I'm wrong)