Voor de meeste kinderen is het wel een hele shock; van Rijssen naar Amsterdam. Toch wel een heel verschil. Als ik dit zo lees ben ik toch echt blij dat ik de kids nu opdrachten geef, in plaats van dat ik zelf nog vanalles voor school moet doen
nee, met de trein. Altijd supergezellig. Vooral de terugweg, dan zit er op het laatst bijna niemand meer in de trein... en dan met de hele klas liedjes zingen (met de shock bedoelde ik trouwens het cultuurverschil, niet de afstand )
Hahah, dat hebben wij ook gedaan, liedjes zingen op de terugweg, van de schoolmusical, van de muzieklessen (en dat is dan gymnasium 4 ), zo'n man die naast ons zat bleek een filmdingetje te hebben op z'n mobiel, dus hij ging ons filmen terwijl we zaten gek te doen en te zingen en daarna heeft hij ons dat laten terugzien op z'n laptop, ge-wel-dig!
nee, de tekeningen liggen op school. Ik ben met de kinderen er ook mee bezig. Als ik ze niet meer nodig heb kan ik er wel eens wat op de foto zetten. Ik ben niet geweldig goed ofzo hoor. Ik vind het gewoon leuk
is ook leuk, ik doe nu soms als ik me verveel in de klas mensen natekenen. Ik vind het nog een stuk moeilijker dan paarden en als je dan in een les zit en je eigenlijk wat anders hoort te doen.
Als je de verhoudingen maar een beetje kloppend houdt, dan lijkt het al snel wat. De kinderen in de klas verbazen zich er altijd over dat ze best nog wel kunnen tekenen als ze de regels maar weten.
Tekenen kan ik nog steeds niet, al weet ik wel wat regels, ben gewoon geen creatief talent. Alleen paardenhoofden lukken wel aardig, maar dat doe ik dan ook vaker.
oké, het is dus een zij. Ze houdt van fotografie en architectuur ofzo. Ze spreekt goed engels, is zeventien jaar. Ik kreeg net m'n tweede brief met foto en ze ziet er aardig uit. Ze heeft mij gekozen, omdat ik ook in februarie jarig ben In elk geval heeft ze deze avond gelijk terug gemaild en klinkt ze eigenlijk wel heel aardig
Ohw tof! Wij zitten in een hotel en eten kleffe macaroni heb ik vandaag gehoord Straks met ouders enzo naar school voor nog meer Romevoorbereiding. Gelukkig niet meer op vrijdagmiddag, dan kan ik me tenminste weer thuis omkleden
Tsja, dat vond ik eigenlijk ook. Maar anders is er altijd nog de MacDonalds Misschien, dat gingen ze nog uitzoeken, gaan we de laatste avond met z'n allen uiteten bij een pizzaria.
Wat voor weer is het eigenlijk rond deze tijd in Roemenie?
@ marjolein: Welkom hier op bokt... Veel plezier om Annemarie bij te houden Ik heb gisteren een erg gezellige maar erg vermoeiende dag gehad. Lag om half tien heerlijk in mijn bedje op de site van de school staan foto's voor degene die het leuk vinden om te kijken..
Gister weer met de klas naar Barneveld geweest; eerst kregen we de opdracht een kat een parcourtje te laten lopen (wat uiteindelijk alleen maar lukte door hem te lokken met een blikje Gourmet ) Vervolgens gingen we schapen hoeden, een van ons was de herder en de anderen waren de honden. De "herder" moest aanwijzingen geven aan de honden ("links! rechts! tussen die twee bomen door!"). Daarna kwam de docent een demonstratie schapenhoeden met zijn border collie, echt supergaaf om te zien, die hond was zo gefixeerd op de schapen! Na de middagpauze kwam het paardengedoe We kregen eerst een rondleiding door het leerbedrijf en daarna moesten we in de buitenbak een politieparcourtje opzetten (een flauw flappengordijntje, een groot zeil op de grond, slalommen tussen paraplu's en achterwaarts tussen cavaletti door). De paarden, een friese jaarling en een Jazz-nakomeling van 2,5 gooiden we los in de bak. Ze waren superheet, begonnen meteen te rennen.. de opdracht: vang een paard, maak zelf een touwhalster en zoek het maar uit.. Eeuwenlang wachten natuurlijk, tot die beestjes een beetje rustig werden, en ondertussen was het begonnen te stortregenen. Ik ving het friesje, die al snel kalmeerde en redelijk goed met me meeliep, ondanks de regen en de herrie van een graafmachine, een longeerles en een menles wat zich allemaal rondom de bak afspeelde. Alleen het flappengordijn vond ze eng, en het achterwaarts-knopje zat er nog niet op, dus dat heb ik even geoefend. De docente stond aan de kant van de bak en gaf totaal geen aanwijzingen; we mochten het zelf uitzoeken... uiteindelijk stond ik mijn klasgenoten aanwijzingen te geven, beetje jammer. De twee paardjes mochten de paddock in en we mochten een enorme friese ruin en een newforestmerrie van stal halen. De fries was nogal indrukwekkend maar rustig, en heeft zo mijn klasgenootje over haar angst heen geholpen Al met al was het een leuke les, behalve dat we die docente hadden kunnen missen als kiespijn