Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ladyjoy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 15:34

Ja misschien willen zij wel zien hoe JIJ begint. Of je wel lang genoeg instapt, hoe je dat doet, hoe jij je paard warm maakt en klaar maakt voor de rest van de tijd.

Ik vond t wel eng, omdat ik geen idee had hoe de paarden in kwestie zouden zijn. Ook vond ik t wel vervelend omdat ik niet wist hoe ZIJ hun paarden reden (hoe gaan ze ermee om als hun paard niet door loopt, vervelend is etc).
Gelukkig had ik bij de laatste, dat ik gewoon aan haar vroeg hoe zij t deed en hoe ik t beter kon doen e.d.

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 15:39

Ja, dat is dus precies wat ik bedoel.

Maarja, de trainingsmethode die je verkiest is toch wel iets persoonlijks lijkt mij en natuurlijk ook van het paard afhankelijk. Tuurlijk als je een echte goede ruiter bent voel je wat het paard nodig heeft, maarja, om dat nou meteen te voelen als je een paard zelfs nog nooit hebt zien lopen vind ik toch wel erg lastig!

Daarnaast kan ik wel leuk denken dat een paard een bepaalde manier van rijden "nodig" heeft, maar wat nou als de eigenaar tegen die methode is?

Tja, dat zijn zo van die dillema's... Eigenlijk alle paarden van andere die ik heb gereden (op 2 van de eerder genoemde 3 na) kende ik al en wist ik wel hoe de eigenaar zelf ongeveer reed enzo.

Tinky12

Re: Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 15:51

Nou...kreeg al een aantal dagen geen melding dat er wat was gepost...leek me stug dus ben nu maar even gaan neuzen...en jawel .Nu hoor ik dat we naar de huiskamer zijn verkast...dus zal daar wel aan gelegen hebben...snel weer ff aanvinken dat ik wil weten wanneer er gepost is
Ik zag dat er een nieuwe bijwas...welkom

Zag ook dat er nog mensen op zoek waren naar een paardje...als het goed is ken ik nog iemand die er een in de aanbieding heeft.Voor de recreatie-ruiter.

Verder over maneges...tsja...de paarden op de Hollandsche waren een tikje overwerkt zullen we maar zeggen.Dan loopt het zooitje ook niet .Ik vind maneges niks...ben er helemaal klaar mee.Geef mij maar lekker stalletje bij particulier

Groetjes,Tinky

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 16:01

Hey Tinky, ken jij Sup? Het paard dan... Die staat volgens mij ook nog steeds in Driemond?

Tinky12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 16:06

manic schreef:
Hey Tinky, ken jij Sup? Het paard dan... Die staat volgens mij ook nog steeds in Driemond?

Uhm...rinkeld geen belletje....ben al poos niet geweest.Heb je een beschrijving??Ik ken zoveel paarden

Groetjes,Tinky(Die zich nu afvraagt waarom "mijn album"compleet pleitos is van het netwerk )

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 16:21

Voor alle MNA gangers: Red Rock en Jimmie zijn maandag ingeslapen. Ze waren al een hele tijd kreupel en daar was volgens hun niets meer aan te doen. Ulster gaat na de zomer het land op (weetniet voor hoelang)

Reem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 16:37

Nog meer slecht nieuws, alleen nu voor de HM gangers.. Jovi is niet meer

scooby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 16:42

Myrtje_ schreef:
Voor alle MNA gangers: Red Rock en Jimmie zijn maandag ingeslapen. Ze waren al een hele tijd kreupel en daar was volgens hun niets meer aan te doen. Ulster gaat na de zomer het land op (weetniet voor hoelang)

agossie

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 17:19

Reem schreef:
Nog meer slecht nieuws, alleen nu voor de HM gangers.. Jovi is niet meer

Ohw echt! Jezus! Was toch echt wel een van de paarden die je bij blijven zeg maar, hij wist er wel voor te zorgen dat hij opviel . Heb er 1 keer opgereden en vond hij eigenlijk wel leuk. Jammer hoor.

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 17:53

Ik bedoel vond hem eigenlijk wel leuk (om nou gelijk te zeggen dat hij het leuk vond dat ik op hem reed gaat een beetje erg ver he, haha stomme typfout.). Wat is het verhaal verder?

Had trouwens vanmiddag maar weer eens mijn rijbroek/rijlaarzen gepast. Kwam er nog wel in, maar laarzen zaten we erg strak Heb ze echt heeeel kort aangehad maar toen ik ze uit had deden m'n benen zelfs pijn. Hum, beetje minder, maarja, even bikkelen dan maar...

Tinky12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 18:44

Pluutje schreef:
Had trouwens vanmiddag maar weer eens mijn rijbroek/rijlaarzen gepast. Kwam er nog wel in, maar laarzen zaten we erg strak Heb ze echt heeeel kort aangehad maar toen ik ze uit had deden m'n benen zelfs pijn. Hum, beetje minder, maarja, even bikkelen dan maar...

Eheheh...kijk pluutje...daar hebben we dus 2 oplossingen voor
1- je neemt een paar bergschoenen/werkschoenen en vouwt daar een paar minichaps omheen....of
2- jodpuhrs.....

Niks niet knel...auw...ellende ...maar altijd passen .Tsja...als je wedstrijden wilt rijden kun je beter voor de jodpurhs gaan.Dat staat netjes... er zijn ook tegenwoordig jodpuhrlaarsjes met bijpassende minichaps...niets van te zien...net laarzen.
Sterkte

Groetjes,Tinky(al jaartje of 15 met werkschoenen )

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 18:52

Haha, tja, ik ben een echte laarzen fan. Soms is het even wat minder, maar ik houd echt van mijn laarzen. Helaas zijn ze al vrij erg versleten (want hoewel ik er van houd ben ik er niet zuinig genoeg op ). Maar ze zijn zo cool, haha. Wil eigenlijk alweer nieuwe, want nieuwe zijn natuurlijk helemaal geweldig en vind eigenlijk dat de mijne net ietsje hoger mogen zijn en de dressuurboog kan misschien ook nog wel een tikkie hoger (heb nu perti's model anky). Een beetje pijn heb ik er wel voor over.

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:39

wat vreselijk jovi... naja, eigenlijk denk ik dat het beter voor hem is..
waarom is hij ingeslapen? (door wat ik denk of toch maar niet?)

Tinky12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:50

Pluutje schreef:
Haha, tja, ik ben een echte laarzen fan. Soms is het even wat minder, maar ik houd echt van mijn laarzen. Helaas zijn ze al vrij erg versleten (want hoewel ik er van houd ben ik er niet zuinig genoeg op ). Maar ze zijn zo cool, haha. Wil eigenlijk alweer nieuwe, want nieuwe zijn natuurlijk helemaal geweldig en vind eigenlijk dat de mijne net ietsje hoger mogen zijn en de dressuurboog kan misschien ook nog wel een tikkie hoger (heb nu perti's model anky). Een beetje pijn heb ik er wel voor over.

Nou...een echte bikkel hoor ...ik doe het liefst lekker simpel...het is dat mijn zadel teveel zou beschadigen van mijn spijkerbroek,maar anders

Groetjes,Tinky

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:55

hihih, ik weet nog wel dat ik ook mn laarzen kreeg (ook anky's trouwens.. ) en dat ik een week non stop erop gelopen heb (nog net niet ik bed zeg maar) maar ik MOEST en ZOU ze aan kunnen, en snel ook.. Nu zitten ze heerlijk, maar verlang ook alweer naar nieuwe.. en indd ook met een NOG hogere dressuurboog (zo'n 8 cm? (of misschien zelfs wel 9-10..)) . Eigenlijk vind ik die cavallo piaffes erg mooi qua vorm, maar ook de boog is nog niet hoog genoeg..

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 20:11

Hihi, ik vind hoge dressuurbogen echt super! Maarja, op het moment moet ik eerst maar eens kijken of ik uberhaupt nog ga rijden

fluffyfox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 20:14

red rock en jimmie......
jammer zeg, mara beter voor hun
beiden waren ze ook al aardig op leeftijd

@myrtje
als je natasja nog kent moet je desiree ook kennen en mij zeker ook
toch kom je me echt niet bekend voor

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 20:26

Desiree.... komt me echt niet bekend voor, heb je miss een foto?
Jij komt me ook niet bekend voor

Ben nu zoo parra hehh.. Hoor net van mn tante dat ik zaterdag een Kur moet rijden op een stallenwedstijd. Komt ze nu mee aan, heb nu helemaal NIKS!! Ben nu echt van plan om die kur op Nightwish te rijden.. Eerst zou mn neef Minella rijden, maar die heeft nu een gebroken poot, en we MOETEn meedoen

fluffyfox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 21:28

hmm nee heb waarschijnlijk geen foto sorry
vanaf waneer kom jij op amstelland dan
want natasja is al zon 10 jaar dood denk ik
dus als je die nog kent
ken je thomas ook nog
en fonzy???

Reem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 21:58

Jovi was 2 dagen kreupel aan zijn bekende been en toen was ie opeens weg naar het "oude vrouwtje in Zeeland..". Hij heeft geen geduld gehad, maar ik vraag me ook af of het nog echt goed kon komen. Al die jaren manege lessen en al een moeilijk been.
Sneu, maar waarschijnlijk beter voor hem. Ik heb wel een traantje gelaten, wat een verschrikkelijk lief, eerlijk en grappig paard was dat..

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 22:23

Gossie, die verhalen ken ik ook. Over de wei in friesland....

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 06:27

Goedemorreguh.. Lekker weer is het vandag zeg!!

Fluffyfox: ghehe, thomas noemden we altijd het kleine zwarte schaap, fonzy was me een pony wel zeg. Weet nog dat ik op hem moest en dattie niet in galop wou, hij droeg als enige ook zo'n halsband ipv een halster op stal. Owja, ene coco ken ik ook nog
Ik kom daar nu toch wel ruim 10 jaar, als ik daar nog reed in Oktober 11.

Lars_power

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 07:25

Ja idd het is heerlijk weer,begin pas om 10 uur..(morgen 11 uur gnagna ).
(Myr ik kom denk ik zeer waarschijnlijk donderdag naar Noord ! )

Ik ben pas vanaf de djonah-kobus tijd :p
Redrock en Jimmie...Nja Redrock was al uit,en was niet zo heel happy meer denk ik zo......Buitenrijden vind ie leuk,
Nu ie in een box stond kreeg ie niet meer zijn aandacht die hij nodig had..(vroeger in stand maar na wat ongelukken bleek ie gevaarlijk te zijn ofzo ) buiten issie niet zo lief dus dat werd in de bak hobbelen..

scooby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 08:01

Fonzy

Pfff, zit nu op school, mijn groepje heeft het project een beetje verprutst, ff kijken wat ik kan redden :/

*vakantie, zomer, zon, strand*
Nog heeeel even....

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 08:08

Tinky12 schreef:
Uhm...rinkeld geen belletje....ben al poos niet geweest.Heb je een beschrijving??Ik ken zoveel paarden

Groetjes,Tinky(Die zich nu afvraagt waarom "mijn album"compleet pleitos is van het netwerk )

Vosje met zo een echt Jazz koppie. Merrietje... zal nu een jaar of 6 zijn. Eigenaresse heet Carolien.