Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Pluutje

Re: Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 19:40

Hum, ik zit ook even op i-net te kijken, maar het is me niet helemaal duidelijk.

In ieder geval bij Blok kun je je inschrijven zonder tussenkomst van het UCS (ben er trouwens ook geen lid van, jij wel scooby?). Voor beide is er een lidmaatschap per jaar HORS € 35,-, blok € 16,-. De prijs is dan per uur bij blok € 12,25. Bij Hors zie ik alleen een prijs voor een beginnerscursus. Daarvoor moet je je bij de UCS opgeven en daarvoor zijn die theorielessen verplicht. Het lijkt er zo op dat HORS voor beginners is en BLOK voor gevorderden, maar volgens mij is dat toch niet helemaal het geval....? (van wat ik me herinner van mijn hollandsche tijd) Misschien is het zo dat ze op het moment bij HORS plek hebben voor beginners en bij BLOK voor gevorderden? (tis maar een wilde gok hoor)
Laatst bijgewerkt door Pluutje op 25-04-06 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

scooby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 19:43

Best verwarrend hea!
Ben ook geen lid, denk ook niet dat ik dat ga doen, houd niet zo van lidmaatschappen.
Theorie lijkt me ook gek om te verplichten, verplicht paardenkleuren leren ofzo

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 19:44

Misschien weet Patty(Oosten) meer

fluffyfox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 20:57

wow wat gaat t snel hier zeg
we staan gewoon op pagina 3

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 21:31

zo, ik had blijkbaar niet genoeg posts om hier te mogen plaatsen,,omg.
Mijn vriend rijdt bij HORS.. erg gezellig en leuke mensen.

maar willen jullie wel echt bij de hollandsche rijden?
Nu ik er weg ben kijk ik heel anders naar de manege en zou daar niet zo 1,2,3 weer terug willen.

Ik heb de vorige 5 blz niet gelezen, heb ik geen tijd voor.. morgen wel.

Abiola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 22:09

Pluutje schreef:
Misschien weet Patty(Oosten) meer

Patty weet alles Blok heeft op woensdag vier 4 lessen. Gevorderd (19.00), half gevorderd (19.00), beginners (22.00) en carroussel (20.00). HORS heeft volgens mij twee lessen op vrijdag (19.00 en 20.00) en daarvan is eentje meer gevorderd en eentje meer beginnend. Ik weet van toen ik nog op vrijdag werkte (HORS dus) dat de HORS leerlingen ietsje minder trouw waren dan de Blokkers zijn. Het kan dus goed dat er wat veranderd is. Overigens vind ik verplicht theorieen zo slecht nog niet. Trof vorige week weer iemand aan die een paard met zijn teugels had vastgebonden aan een muur

muiszje schreef:
maar willen jullie wel echt bij de hollandsche rijden?
Nu ik er weg ben kijk ik heel anders naar de manege en zou daar niet zo 1,2,3 weer terug willen.

Mag ik vragen waarom niet? En waarom je bent weggegaan?

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 22:19

Sommige mensen kunnen niet meer posten in het topic!

Dat komt omdat het topic is verhuis naar de HK.
Jullie kunnen weer posten in dit topic zodra jullie je hebben aangemeld bij ''de kudde'' ... Ga eerst naar het 'user control panel' > ga dan naar: UCP_USERGROUPS > vink dan het hokje voor 'lid worden van de kudde' aan > klik op verzenden > en tadaa! Je kunt weer posten!

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 09:35

Thanx voor de info Patty! Weet je ook of blok plaats heeft en welke les binnen/buiten is? Blok lijkt me leuker dan Hors, van wat ik er nog van weet. Ze hadden me trouwens toen ik 14 ofzo was al gevraagd voor Blok, haha, maar toen ik zei hoe oud ik was ging dat toch maar niet door . Ook omdat ik carrousel toch ook altijd wel erg leuk vond, dus wie weet... En dingen als stedenontmoetingen, weet je daar ook wat over te vertellen Patty? (zoals, kun je je daar zelf voor opgeven of worden de beste uitgekozen, etc).

Nou, eerst maar eens afwachten hoe het met de bijrijpaarden zoektocht gaat, maar eigenlijk begin ik er steeds minder vertrouwen in te krijgen .

Of ik weer bij de Hollandsche wil gaan rijden? Tja, ik weet het niet, maar een proeflesje zal niet zoveel kwaad kunnen denk ik. Ik geef toe dat ik wel een beetje ben geschrokken van de verhalen maarja, misschien wil ik toch liever zelf mijn oordeel vellen . Zelf ben ik eerlijk gezegd alleen nog maar positiever naar de Hollandsche gaan kijken. Nu ik heb gezien hoe het er op andere plekken aan toe gaat vind ik toch steeds meer dat de Hollandsche "zo gek nog niet is". (dat wist ik toen ik er reed ook al natuurlijk, maar nu is het weer wat duidelijker geworden zeg maar)

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 11:59

Hallo, hallo!

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 12:45

@ patty: ik rijd nu op een andere manege, een pony manege welliswaar maar ik zie nu dat het zo ontzettend anders kan! ik heb 2 keer meegereden bij HORS en ik vond het vreselijk.. paarden konden niet eens normaal een volte op zonder dat ze er moeite mee hadden. (natuurlijk is dit ook paardafhankelijk.) En als je kijkt in lessen: jovie, julius, igor etc etc etc lopen allemaal niet zuiver, ik vind dat gewoon niet kunnen. Ik heb redelijk snel kunnen merken dat ik zoveel fijner rijdt op paarden die het goed hebben, en je ook kunnen laten voelen wat echt rijden is, zonder dat je daar een uur voor moet ploeteren en de laatste minuut hebt bereikt waar je naar toe streefde. Nee, wat dat betreft ben ik te erg verwerd met het rijden van een goed paard en de pony's op equito..

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 12:47

Pluutje schreef:
En dingen als stedenontmoetingen, weet je daar ook wat over te vertellen Patty?

Ik weet dat HORS elke 2 weken wel iets heeft: buitenritten (verschillende locaties...), naar evenementen, slipjachten etc etc.

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 13:08

Hm tja, dat jachgebeuren zie ik niet zo zitten eigenlijk, haha. Alleen wedstrijden zou ik wel leuk vinden.

Tja, ik zou het liefst een fijn bijrijpaardje hebben waar ik verder mee kan komen. Maar ik ben bang dat dat er gewoon niet in zit. Alles is zo ver weg! Ik zie het ook niet gebeuren dat ik (op redelijke termijn) een auto heb dus tja....

Maarja, ik weet dus niet hoe de situatie nu op de Hollandsche is.

Nog wat gehoord over de anda?

ladyjoy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 14:19

Hoe kan het dat deze topic niet meer omhoog gaat als er iets is geschreven? Zo moet je echt naar beneden scrollen en dan kom je op blz 55.. Terwijl we al verder zijn..

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 14:44

Hoi Hoi ,

Ben net zo'n half halfuurtje thuis..
Wegens een ongeluk was gebeurt met de tram & een personen wagen..
Lekker , mocht ik uit gaan stappen en later de bus 120 pakken..

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 14:59

Och, ik kijk altijd bij 'bekijk je eigen berichten' want daar staat hij praktisch altijd bovenaan!

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 15:02

Fluffyfox: jah, natasja, die witte...

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 15:06

Schimmelig schreef:
Och, ik kijk altijd bij 'bekijk je eigen berichten' want daar staat hij praktisch altijd bovenaan!

Ja, inderdaad, ik ook = heeel handug!

scooby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 15:09

Jeee, de zon schijnt!!
Net naar de huisarts geweest, heb een inhaler gekregen
Nou nog een bril en bretels...

Mister freak maar niet meer terug gemaild *scary* , nou hopen dat ik een serieuze reactie krijg.

Hmmz... als ik het zo hoor zijn er maar weinig maneges goedgekeurd door ons ex-manege gangers

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 15:14

hihi, tja, ik geloof dat dat ook wel een beetje ligt aan het (vrij) hoge aantal EX-manegegangers

ladyjoy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 15:15

Hhmmm oke thanks 4 de tip

scooby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 15:16

Dat kan wel, volgens mij is elke ex-manegeganger, de manege ook wel flink zat en niet voor niks weggegaan

Pluutje

Re: Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 15:22

Trouwens, nog even een vraagje:
Als je voor een bijrijpaard gaat kijken, is het dan meestal zo dat de eigenaar eerst even gaat rijden, of alleen jij? Hihi, misschien een beetje domme vraag, maar al die 3 keren dat ik voor een bijrijpaard ben gaan kijken waren het mensen die meerdere paarden hadden en 2 keer gingen ze zelf tegelijk op een ander paard rijden.

Opzich zou ik het wel fijn vinden om eerst diegene zelf even te zien rijden. Vind het toch altijd lastig als je totaal niet weet hoe iemand zelf rijdt en het graag wil zien. (bijv. LDR of juist niet)

ladyjoy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 15:25

Ik ben nu 2x gaan kijken en in mijn situaties ging ik rijden en het 'baasje' niet.

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 15:26

idd

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 15:26

Hum, vond je dat niet lastig? Ik kan natuurlijk ook gewoon vragen of ze eerst even wil rijden, maar misschien komt dat wat raar over?