Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xxxLotte

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 08:45

Joyce nog gefeliciteerd, aan de late kant maar toch;)

Ik vond Iris er wel leuk uit zien maar was volgens mij niet echt mijn type paard. En Bonte kunnen we gewoon niet meer missen op de manege met zijn streken en zn geweldige humor!

Kim_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 14:21

idd. bonte moet blijven. laat van 10-11 en 12-1 bonte dan meelopen. en bij ons niet meer die kleintjes.

ziatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 14:45

Amarie schreef:
Jammer voor de schimmel want ik denk wel te weten hoe ze nu zal eindigen. Ze moest daar immers weg...

Dat vind ik wel oneerlijk eigenlijk.. er is toch niks mis met dat paard behalve dat er geen kleintje op kunnen? Er zal toch wel iemand zijn die dat paardje wil hebben???

Kim_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 14:51

ben het met ziatje eens. wat heeft dat paard misdaan. dat paard kan er niks aandoen dat het niet goed is als manege paard. waarom zetten ze hem dan niet op marktplaats ofzo te koop ik weet zeker dat er wel iemand is die hem wilt hebben, want het is een best wel leuk paardje om te zien.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 14:55

Ik hoop niet voor de schimmel dat het zo haar einde zal worden, maar je kunt haar als manege zijnde moeilijk houden. Verder denk ik dat het voor de bonte beter is als er de wat gevorderde mensen op rijden, maar ja dat gaat gewoon niet omdat er juist 's middags paarden/pony's tekort komen.

ziatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 16:05

Kunnen ze dan niet gewoon die schimmel houden voor de gevorderden en dan een leuke pony voor de beginners? Er is toch ook een paard en een pony weggegaan dus dan moeten we eigenlijk tog ook gewoon een paard en een pony ervoor terugkrijgen? Lijkt mij dan he..

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 16:17

maar daarvoor heb je hugo en replay weer.. Die schimmel moest bij die man weg (geen ruimte)waarom ze haar verder niet verkopen weet ik niet, maar dat zal wel een reden hebben.. En voor een andere pony ben ik ook voor..

xxxLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 17:46

Is moeilijk allemaal.. ze moeten eigenlijk gewoon allemaal blijven.
En met de pony's tjaa..

Kim_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 18:40

maarja zou jij je paard/pony aan een manege verkopen. ik niet hoor. maarja fidji kon ook in de beginnersles meelopen. ze moeten gewoon z'n maatje pascha ofzo nemen en dan gewoon met een lief karakter wat in de beginners en in de gevorderde les kan lopen. maarja dat is ook weer zoveel gevraagd.

ziatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 20:14

Ik denk niet dat dat zoveel gevraagd is hoor. Bij een handelaar ofzo hebben ze er genoeg staan en volgens mij verkoopt een handelaar ze echt wel aan een manege. Ja daar zal dan vast ook wel een prijsje aan zitten, maarja als het een goeie is wordt dat wel weer terug verdiend Lachen

MiekSpeciaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 20:46

Maar aan de andere kant als die schimmel bij ons mee blijft lopen is bijvoorbeeld generaal vrij voor lagere lessen. En die schimmel kan ook makkelijk om 10 uur meelopen in plaats van Guusje, die daar vaak mee loopt etc.

En verder ben ik wel voor het plan van Amarie, die schimmel is leuker dan die bonte dus doe dan die bonte er maar uit Tong uitsteken

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:07

Van mijn leven niet! Die Bonte mag er echt niet uit!! Hamer Die is veel jonger dan de schimmel en brengt bovendien een hoop humor in de groep. Hij geeft de volwassenen ook eens de kans om te voelen hoe een échte eigenwijze pony rijdt. Want als je zijn bokken ziet, is het net tuuli. Alleen kunnen de kindjes die kleine pony'tjes veel beter uitzitten.
Bonte kan héél leuk lopen en je hoort M. vaak lachen als hij weer eens aan het klieren is. Bovendien is hij uitemate geschikt om mee naar buiten te nemen voorop, ook omdat ie zo lekker zit.

Hopelijk kunnen ze een lieve D/E pony vinden in plaats van die schimmel, en gooien ze Bonte van 12-1 erbij. Er zijn zat mensen in onze les die op m willen rijden.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:15

Amen Bloos Ik zou best op de bonte willen, maar zit goed op NL. Maar ik denk dat dit werk eerlijk gezegd voor de schimmel te zwaar is. Ik vind die persoonlijk niet gemaakt voor manegelessen.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:17

sjaslique schreef:
Ik hoop niet voor de schimmel dat het zo haar einde zal worden, maar je kunt haar als manege zijnde moeilijk houden. Verder denk ik dat het voor de bonte beter is als er de wat gevorderde mensen op rijden, maar ja dat gaat gewoon niet omdat er juist 's middags paarden/pony's tekort komen.

Oow en dat klopt wel liek...maar waarom zetten ze dan van 10-11 geen paarden in, in plaats van mokaja, pammetje, tuuli, guusje enz..? Doe die dan desnoods van 11-12, die les is nog iets minder gevorderd dan de les van 10-11. En geef juist de mensen van 10uur de kans om het op de grote knollies ook te leren, de paarden zijn het bovendien meer gewend om nagevelijk te lopen e.d. En dat leert toch een stukje makkelijker dan op pony's die vaak niet meer zien dan de kleine bak.
Niet dat ik ook maar iets verstand heb van lesindeling enzo, dat niet. Maar af en toe lijkt het gewon niet logisch Bloos

Kim_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:45

ben het met djoontje eens Bonte mag van mij echt niet weg. en idd laat van 10-11 ook een keer paarden meelopen. ik vind het echt niet meer leuk om altijd maar op pammetje of tuuli ofzo te rijden. wat kan je daar nou mee. oke pammetje kan best leuk lopen, maar dat is op een gegeven moment ook niet leuk meer. ik wil lekker aan het werk kunnen. daarom vind ik bonte leuk daar heb je teminste wat op te doen. en hij heeft lekker veel humor.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 22:49

Die bonte en humor, me troela. Ik kan echt niet met hem lachen hoor, hij slaat gericht naar achter en dat kan ik echt niet als humor zien, je moet eens weten hoe dat aankomt als een paard je dan raakt (ik spreek helaas uit ervaring)
Verder is Generaal superbraaf maar qua looplust en zitten voor die kleintjes niet geschikt.
Paco is zo slecht nog niet al moet ik daar wel een goede ruiter opzetten en ga ze maar eens zoeken in de beginners groepjes.

Ik moet dan toch wel een aantal goede ruiters hebben (voor Pammetje, Tuuli, Rambo (anders is Pammetje niet te handhaven in de les), een goede kopruiter op meestal een groot paard, een goed drijvende ruiter voor b.v. Kacharel of Paloma en dan ook nog een slachtoffer voor dat bonte monster). Als je nagaat dat ik meestal zo'n 10 ruitertjes in de les heb dan kun je op je vingers natellen dat dit niet mee gaat vallen.
Gelukkig gaat het tot nu toe nog redelijk maar het is wel veel passen en meten.

Ik blijf erbij dat het jammer van die schimmel is, maar niet haalbaar is niet haalbaar (hij moet zijn geld kunnen verdienen en anders is het over en uit).

Dat even wat anders waar we rond deze tijd mee te maken krijgen.... VUURWERK het was vandaag weer even schrikken, er werden naast de kleine bak een aantal rotjes afgestoken het was maar goed dat ik alleen was in de bak. Bbbbbrrrrrr...... rot jochies of meisies

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 00:04

Idd dat vuurwerk veron had er gister ook al last van..
ENENEN ik heb vandaag weer op Gorez 'gereden' 15 minuten en dan 2 rondjes draven (vantevoren wel gelongeerd natuurlijk)
Met dressuurzadel want singel van het VZH paste niet, maar denk dat ik het dressuurzadel erop hou daar zit ik veel beter in..
Toen ik opstapte en been gaf kreeg ik een paar bokjes (op het zadel ook) maar ff beloont en toen ging ie weer aan de gang Lachen
En hij liep super Lachen

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 00:14

Heb het gezien Joyce en het ging super, ga zo door....

summerfeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 09:46

tjah ik vind het ook wel sonde van die schimmel.
ik ben het verder ook helemaal met amarie eens. die bonte mang van mij ook wel weg. in het begin was ie wel grappig en er zijn misschien 2 of 3 mensen die er graag opzitten, maar verder ....
nee vind het niet zon leerzaam beest.

ziatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 13:13

Van mij hoeft die niet weg hoor, is niet zo leuk voor de mensen die het wel leuk vinden om er op te rijden maar dat zijn er idd niet zo veel.. hij is wel schattig om te zien ofzo maar ik hoef er echt niet op hoor ik kan er echt niks mee, nee niet bepaald mijn typ zegmaar Tong uitsteken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 13:19

Doei!

zijn de tijden van volgende week al bekend?

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 13:21

Lielle schreef:
Doei!

zijn de tijden van volgende week al bekend?

Ja ik moet om 10 uur al haha.. En jij van half 3 tot half 4

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 13:22

ah mooi. Staan die ergens? Ik heb nl geen mail gekregen.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 14:47

nou ze hangen wel bij ons op de manege voor de rest heb ik ze ook nog niet gezien nee..

Kim_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 18:14

weet iemand of pleasure weer goed loopt? en of die weer in de lessen mag?