Al blijf ik niet de heeeeeeeele dag, ga denk rond 2/3 uur weer naar huus want maandag en woensdag staan er weer 2 tentamens voor de boeg.Maar heb wel zin in rijden!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Al blijf ik niet de heeeeeeeele dag, ga denk rond 2/3 uur weer naar huus want maandag en woensdag staan er weer 2 tentamens voor de boeg.
Er komen steeds wat dingen tussendoor die ik niet van plan was maar wel even moest, hihi. Grappig dat Partyman bij jou nog nooit gebokt heeft, Wieteke! Ik ben werd regelmatig door hem gelanceerd
. En leuk dat Rallywood ook nog steeds vrolijk mee loopt. Ik vond zijn galop altijd wel lastig, maar wel een tof paard

... Maar ik moet ook bekennen dat ik niet zo'n stevige zit heb
Beetje moe maar wel voldaan, zo eerst even douchen en dan lerend wk kijken. (Lees: met me boek op de bank en stiekem ondertussen wk kijken
) Maar oke, de paarden!. 
Vooral schouderbinnenwaarts of hoe het ook heet, dat de achterkant op de hoefslag blijft en de voorbenen eraf, echt lastig! Maar wel heel leuk om te oefenen omdat je weet dat hij het kan. Wijken ging wel super en soepel. Galop ging ook lekker maar hij was over het algemeen sloom! Normaal dat zodra ik wegdraaf gaan we in rendraf, nu gingen we zoooo rustig. Op een gegeven moment iets te rustig en inge zei al; geef hem maar een por.
Maar oké, lekker gereden. Wel op het eind nog een PM actie, echt het allerlaatste drafje opeens in de hoek bij inge sprong die opzij en rende die weg.
Maar ben erop blijven zitten hoor, moest eigenlijk meer lachen. 
Ini zei al; RW vind je zeker nog wat moeilijk; 'uh ja.'
Maar ini zei wel dat ik er binnenkort op moet maar heb toen wel gelijk gezegd dat ik dat niet erg vond zolang we maar in de buitenbak zijn. Want ik heb 1 keer op RW buiten gereden (wel met slof) maar dat ging best goed maar die 2 keer binnen waren echt een ramp. Heb dan echt het idee dat de bak veel te klein is met al die anderen er bij in.
Maar we zullen zien, ini zei paar jaar geleden ook dat ik RW zou gaan moeten rijden weken achter elkaar en daars ook niks van gekomen.
Maar het werd dus islottie, eerst maar halen uit de wei, ze had niet heel veel zin.
Vlug opgezadeld want ik had nog maar 5 minuten.
Naja erop en het zonnetje scheen nog en toen opeens begon het toch te storten! En islottie meteen met der kont tegen de regen in maar ze wilde dus geen kant meer op. Was gelukkig niet de enige, alle paarden leken wel anky paarden, wat konden ze opeens goed travers en pirouttes! Al was Islottie wel de beste, jeumig. Nou toen moesten we gaan draven maar van Inge , 'want echte wedstrijdpaarden moeten gewoon doorrijden als dit gebeurd tijdens de proef." Nou, Annelieke zat op Kanjer en die dacht; als het toch een wedstrijd is. Dus Kanjer liep echt een vette uitgestrekte draf.
Islottie dacht eerst nog, ja daaaaag! En bleef in de hoek staan maar op een gegeven moment gingen we dan toch en woow! Wat zat dat hemels.
Inge me helemaal ophemelen maar ik deed echt niks, ik draafde alleen aan en ze ging vet netjes lopen en der benen hoog optillen. Maja, een kwartier was ondertussen verstreken en het was droog geworden, ondertussen waren we allemaal zeiknat.
Maar toen dacht islottie ook; de regen is voorbij ik hoef he tniet meer te ontwijken dus we gaan weer gewoon doen zoals ik altijd doe bij tamara.
DUs toen kakte het een beetje in. Maar heb opzich wel fijn gereden, 1e galop ging perfect, 2e galop zat ik eerst verkeerd dus ik weer terug en toen weer netjes aangesprongen ging dus ook heel goed maja, toen moesten we weer gaan draven en toen gingen we in rendraf. Ik dacht; ik ga dit eens goed oplossen
. Dus ik trok der op de volte en hoppa ze was weer rustig. ^^ Al met al; de 1e 10 minuten waren eigenlijk wel grappig en was ze echt heerlijk! Daarna kakte het wat in maar ging het opzich nog aardig, mijn struikelblok bij Islottie is altijd de galop en dat ging goed. Dus wie weet, krijg ik der nog een keertje door. 
en toen dacht ik; hmm dat is vast geen zelina want die heeft er nog geen veulentje uitgepoept. Dus een beetje een 'slecht' jaar. Alleen Wu doet het goed.
En dat veulentje is zoooooo lief! De hele tijd aan het hupsen en springen en alle manegepaarden vinden het geweldig. 
Want jij had op RW gemoeten, of wist je dat soms al en heb je hem ontlopen. 
Maar is goed voor SOG. ^^
En ik zal lange verhalen blijven schrijven. ^^ En islottie is ook niet heel stom ofzo, ze is echt heel lief maar ik kan de knopjes gewoon niet vinden en dan is het toch minder leuk.
Een merrietje trouwens dus als alles goed blijft gaan een nieuwe fries voor de stal. ^^
Leuk dat Zelina ook een merrietje heeft gekregen, daar zullen ze wel blij mee zijn! 
Moest dit weekend werken, al belde inge vrijdag nog wel, of ik dus dit weekend wilde rijden aangezien ik had aangegeven dat ik de week erop niet kon. Uh... maar ik kan juist volgende week en niet deze week. "Maar je naam staat bovenaan." Ow, betekent dat niet dat ik nog ingedeeld moet worden?" Nee, dat betekent dat je niet kan die week." O, lol, ik dacht dus wat anders. 
Maar ik had het al gezien, de enige die nog beschikbaar was was Fotty, en ze was al zo druk in der stal.
En idd, het werd Fotty. Maar voordat ik me daarbij in de stal waagde heb ik 100 en 1 andere dingen gedaan en om 9:45 had ik eindelijk tijd kunnen maken om der eens te gaan poetsen en een hoofdstel ergens vandaan te toveren. Het werd de oude van Melina, naja goed. Ze was helemaal niet chaggie ofzo dus beetje snel snel en toen naar de bak. Toen was moonlight aan het hinniken en begon ze spontaan te plassen en ik zag de bui al hangen, toen zag ze PM staan, nou toen werd ze gek, slaan met der benen en piepen (net zoals bij nini en bravour toen!
) Jep, Fotty was hengstig
Dus ik moest maar even wachten totdat er wat meer ruimte was en de ruinen op de hoefslag liepen. Nou, ik erop en alles maar toen waren er opeens de horzels en alles. Liena ging de lucht in met de voorkant en fotty had een tacktiek door zachtjes en laag te bokken om de vliegjes weg te krijgen.
Ik wilde eerst haar helpen dus ik draai me half om, maakt ze opeens een bokje! Dus ik werd een beetje gelanceerd op der nek
Maar toen moesten we maar snel draven van Inge, eerst weer even voelen etc. hoe fotty ook alweer was en na ongveer 10 minuutjes liep ze lekker zoals ik het wilde. Nog steeds niet bij wijze van spreke met der kin op de borst maar er zaten mooie en lekker stukjes tussen. Maar werd wel weer even geconfronteerd met het feit dat ze wel echt heel gevoelig is! Niet altijd maar dat je een volte wil maken en dat je ongemerkt je er op voorbereid met je handen en benen en dat ze opeens al afslaat. ^^ Maar de galop was zoals gewoonlijk hemels! Netjes over de hoefslag in een fijn tempo, ook wat tempowisselingen gereden, dan wat zachter en weer wat harder. Jep, het was echt een leuke en fijne les! Al had ik het na de galop wel echt onwijs warm! Inge had ook al besloten dat we eerder stopten en ik vond het helemaal niet erg. Dus om kwart voor 11 gingen we al uitstappen, nou geen probleem want zowel ik als fotty hadden het super warm!
Lekker vlasmonster er voor terug.
. En zo te horen ging het lekker, ondanks haar hengstigheid, hihi. Leuk hoor! Wat zit ze toch heerlijk, hè. Pfoeh, het lijkt me inderdaad wel erg heet om nu te rijden
. Moet jij niet toevallig even oefenen met je nieuwe camera voor je naar Berlijn gaat?
. Al plannen voor de keuring en de bonte avond en zo?

. En wat fijn dat je Fotty zo lekker aan het lopen kreeg!
Go Tamara!
Ik vind Fotty ook zeker niet makkelijk, vooral niet als ze zo haar buien heeft, hihi. Ik heb ooit een keer op Fotty buiten een springles meegereden maar ze was toen al behoorlijk drachtig en mocht niet meespringen (ik blij
). Maar ze had echt energie voor tien en heeft de halve les over onzichtbare hindernissen gesprongen ofzo
. Bokken en doen, hihi.