RSC Ini slot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Mara_

Re: RSC Ini slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:33

Een 6! Ik heb het gehaald! Yay! Nooit meer mondelingen voor mij! Nu kan ik met een gerust hard gaan paardrijden zaterdag. :P Al blijf ik niet de heeeeeeeele dag, ga denk rond 2/3 uur weer naar huus want maandag en woensdag staan er weer 2 tentamens voor de boeg.

Maar heb wel zin in rijden! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:40

Whoei wat goed, gefeliciteerd!!! :D

En ja sorry van mijn ik kom wel/niet! :o Er komen steeds wat dingen tussendoor die ik niet van plan was maar wel even moest, hihi. Grappig dat Partyman bij jou nog nooit gebokt heeft, Wieteke! Ik ben werd regelmatig door hem gelanceerd :P . En leuk dat Rallywood ook nog steeds vrolijk mee loopt. Ik vond zijn galop altijd wel lastig, maar wel een tof paard :D

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:53

dank u en lol, ja nee kan gebeuren. ^^ Je komt vast nog wel een keertje want we moeten weer een keertje samen rijden. :P

En PM, ook nog nooit door gelanceerd *klopt vlug af* hoop het ook niet te hoeven meemaken. Als ik jou en pm acties soms zag; duikbootactie en je, "oke ik ga heel hard naar me stal rennen en glij bijna uit" .. nah bedankt. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:11

Hahaha ja, die ene keer dat ik nog niet op de grond lag of hij stond alweer in z'n eigen stal :') ... Maar ik moet ook bekennen dat ik niet zo'n stevige zit heb :P

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 14:48

Ben ik weer! :D Beetje moe maar wel voldaan, zo eerst even douchen en dan lerend wk kijken. (Lees: met me boek op de bank en stiekem ondertussen wk kijken :P ) Maar oke, de paarden!. :P

Ik moest op Partyman. Hij was echt vies! Maar oké, rijden ging lekker. Ging weer beter dan de 1e keer toen ik erop zat (5 weken geleden ofzo, tis ook wel grappig, heb nu 2 keer op PM en 2 keer op Widuna gereden ^^ ) maar het ging nog steeds niet helemaal soepel. PM is best lastig nog, dat wist ik al maar werd maar weer even met me neus op de feiten gedrukt. :P Vooral schouderbinnenwaarts of hoe het ook heet, dat de achterkant op de hoefslag blijft en de voorbenen eraf, echt lastig! Maar wel heel leuk om te oefenen omdat je weet dat hij het kan. Wijken ging wel super en soepel. Galop ging ook lekker maar hij was over het algemeen sloom! Normaal dat zodra ik wegdraaf gaan we in rendraf, nu gingen we zoooo rustig. Op een gegeven moment iets te rustig en inge zei al; geef hem maar een por. :+ Maar oké, lekker gereden. Wel op het eind nog een PM actie, echt het allerlaatste drafje opeens in de hoek bij inge sprong die opzij en rende die weg. }:0 Maar ben erop blijven zitten hoor, moest eigenlijk meer lachen. :P

En heb ook nog 30 minuten op Livius gestapt. Hij is er weer, maar nu moet die dus 3 maanden elke dag 20/30 minuten stappen. En dan maar hopen dat het beter komt. Maar hij wilde echt heel graag! Op een gegeven moment zei ini tegen Cynthia op Bluemaid; kan die niet harder?! En cynthia zo 'woesh woesh' geluiden aan het maken en vette middengalop, toen ging Livius toch stiekem in de draf. Hij wilde zo graag! Maja, één verkeerde stap/ overbelasting en het is weer kapoet. ^^

En Zelina heeft nog steeds geen veulen! Ze is ondertussen al 3 weken te laat ofzo! Dat wordt vast een super groot veulen! En volgende week, ik vroeg of ik kon rijden; ja hoor, we zien wel of je om 9 of 10 uur gaat of op buitenrit. Hoorde ik het goed? Ja buitenrit! Nu hopen op mooi weer natuurlijk! Maar hoef niet persee op buitenrit, kleine dressuurgroep is ook leuk. ^^

Ik ben benieuwd, heb nu al zin in volgende week. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 15:56

Leuk weer op PM! Fijn dat je lekker hebt gereden en goed van je dat je bent blijven zitten, hihi. Gek paard :D
En wat goed om te horen dat het weer wat beter lijkt te gaan met Livius! Ik hoop maar dat het goed komt :j

Zelina houdt het dus nog even spannend, ben heel benieuwd! En tof dat je zaterdag op buitenrit gaat! Ik duim voor mooi weer voor je :D

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:08

Hmm, de weersvoorspellingen zijn niet zo goed, weet niet of het nog wel een buitenrit wordt. Hmm, opzich niet heel erg heb wel zin in een intensief dressuurlesje op Injoy of Kanjer. ^^

Ben je er morgen ook bij Wieteke en hoe laat? Ik heb geen idee, ik kom wel om half 9 en zie het wel. :P

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 10:21

Zo, ben ik weer! En idd geen buitenrit, wat een vies weer. Het leek zo mooi, zonnetje toen ik heen fietste. Ik kijken op de lijst; Tamara: RW (doorgekrast) en toen Islottie. Hmm, naja alles nog beter dan RW. :P Ini zei al; RW vind je zeker nog wat moeilijk; 'uh ja.' :+ Maar ini zei wel dat ik er binnenkort op moet maar heb toen wel gelijk gezegd dat ik dat niet erg vond zolang we maar in de buitenbak zijn. Want ik heb 1 keer op RW buiten gereden (wel met slof) maar dat ging best goed maar die 2 keer binnen waren echt een ramp. Heb dan echt het idee dat de bak veel te klein is met al die anderen er bij in. :P Maar we zullen zien, ini zei paar jaar geleden ook dat ik RW zou gaan moeten rijden weken achter elkaar en daars ook niks van gekomen. :P Maar het werd dus islottie, eerst maar halen uit de wei, ze had niet heel veel zin. :P Vlug opgezadeld want ik had nog maar 5 minuten. :P Naja erop en het zonnetje scheen nog en toen opeens begon het toch te storten! En islottie meteen met der kont tegen de regen in maar ze wilde dus geen kant meer op. Was gelukkig niet de enige, alle paarden leken wel anky paarden, wat konden ze opeens goed travers en pirouttes! Al was Islottie wel de beste, jeumig. Nou toen moesten we gaan draven maar van Inge , 'want echte wedstrijdpaarden moeten gewoon doorrijden als dit gebeurd tijdens de proef." Nou, Annelieke zat op Kanjer en die dacht; als het toch een wedstrijd is. Dus Kanjer liep echt een vette uitgestrekte draf. :P Islottie dacht eerst nog, ja daaaaag! En bleef in de hoek staan maar op een gegeven moment gingen we dan toch en woow! Wat zat dat hemels. :P Inge me helemaal ophemelen maar ik deed echt niks, ik draafde alleen aan en ze ging vet netjes lopen en der benen hoog optillen. Maja, een kwartier was ondertussen verstreken en het was droog geworden, ondertussen waren we allemaal zeiknat. }:0 Maar toen dacht islottie ook; de regen is voorbij ik hoef he tniet meer te ontwijken dus we gaan weer gewoon doen zoals ik altijd doe bij tamara. :P DUs toen kakte het een beetje in. Maar heb opzich wel fijn gereden, 1e galop ging perfect, 2e galop zat ik eerst verkeerd dus ik weer terug en toen weer netjes aangesprongen ging dus ook heel goed maja, toen moesten we weer gaan draven en toen gingen we in rendraf. Ik dacht; ik ga dit eens goed oplossen :+ . Dus ik trok der op de volte en hoppa ze was weer rustig. ^^ Al met al; de 1e 10 minuten waren eigenlijk wel grappig en was ze echt heerlijk! Daarna kakte het wat in maar ging het opzich nog aardig, mijn struikelblok bij Islottie is altijd de galop en dat ging goed. Dus wie weet, krijg ik der nog een keertje door. :P

Maar ik was dus ondertussen doorweekt en had het koud en ik wilde al om 12 uur naar huis voor het voetbal en me herkansing maar ben maar eerder gegaan. Wil ook niet ziek worden voor me laatste 2 herkansingen. ^^

En oja, slecht veulentjes nieuws. Zelina heeft nog steeds geen veulen! Het leek ook wel alsof ze dunner was geworden (al is ze nog steeds tonnetje rond) en die van On Time is te vroeg geboren volgens mij en daar gaat het ook niet goed mee. Ik hoorde iets over fracturen en dierenartsen en over 5/6 dagen weten ze of het blijft leven. Het is wel een merrie maar wat er nu precies aan de hand is... ze mag niet de moedermelk drinken want dat was slecht en ze kon niet goed staan en ja.. ik weet niet zo goed. Dacht eerst dat ze het over Zelina hadden maar toen hadden ze het erover dat die in de trailer was omgevallen :Y) en toen dacht ik; hmm dat is vast geen zelina want die heeft er nog geen veulentje uitgepoept. Dus een beetje een 'slecht' jaar. Alleen Wu doet het goed. :P En dat veulentje is zoooooo lief! De hele tijd aan het hupsen en springen en alle manegepaarden vinden het geweldig. :P

Oké, ik ga douchen want ik heb het koud!

En Wieteke, waar was je?! Iedereen was je kwijt en achteraf hadden ze me dus liever op RW gezet aangezien er nu een beetje een klein iemand op moest die nog niet meer dan kanjer en pm heeft gereden aan een lange teugel. :P Want jij had op RW gemoeten, of wist je dat soms al en heb je hem ontlopen. :P

EDIT: En sorry voor mijn lange verhaal, zie het ook nu pas. :P Maar is goed voor SOG. ^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 15:01

Hihi leuk, zo'n verhaal :D . Ik heb helaas ongeveer tot eind augustus geen tijd om naar de manege te gaan, dus blijf maar lekker lange verhalen schrijven :P Zie je wel dat Islottie leuk is?! 8-) Hihi. Ik hoop maar dat het goed gaat met de veulentjes :j .

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 16:10

Hehehe, ja jij MOET naar Griekenland. Wat een straf! :P En ik zal lange verhalen blijven schrijven. ^^ En islottie is ook niet heel stom ofzo, ze is echt heel lief maar ik kan de knopjes gewoon niet vinden en dan is het toch minder leuk. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 11:02

Hihi ja dat kan ik me voorstellen. Dat heb ik met Bram. Net als ik denk dat het wel fijn gaat heeft Bram opeens andere plannen dan ik :P

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 11:15

Tamara; ik had donderdag netjes afgebeld hoor! Had NK roeien, maar Marjolein was het vergeten door te geven. :')

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 09:18

O oke. ^^ Ja, de communicatie is niet altijd even soepeltjes. :P

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 09:28

Indd. Wel fijn dat je zo fijn hebt gereden! :D :D

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 16:56

En eindelijk! Zelina heeft een veulentje! Vorige week maandagochtend, helemaal gezond en super mooi en lief volgens Echica. :P Een merrietje trouwens dus als alles goed blijft gaan een nieuwe fries voor de stal. ^^

Volgende week maar eens gaan bekijken dan :D

En een update van het veulentje van On Time, ze (ja tis ook een merrietje, alleen merries deze keer ^^ ) ze staan nog steeds in Wolvega, het veulentje had iets waardoor de rodebloed lichaampjes dood gaan en dat kan het veulen niet tegen de melk van dr moeder. Maarrrrrr, ze blijft leven. (Als het goed is) Maar voor controle blijven ze nog even. Dus hopen dat het voor de rest allemaal goed gaat. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:44

Aaah wat leuk, allemaal merries! Ook maar hopen dat het goed blijft gaan met die van On Time. Wel goed dat ze er zo voorzichtig mee omspringen (en dat ze zo vroeg wisten wat de oorzaak was!). On Time krijgt toch iedere keer weer prachtige veulens :j Leuk dat Zelina ook een merrietje heeft gekregen, daar zullen ze wel blij mee zijn! :)

Heb je eigenlijk nog gereden?

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 12:59

Nope, volgende week weer! :D Moest dit weekend werken, al belde inge vrijdag nog wel, of ik dus dit weekend wilde rijden aangezien ik had aangegeven dat ik de week erop niet kon. Uh... maar ik kan juist volgende week en niet deze week. "Maar je naam staat bovenaan." Ow, betekent dat niet dat ik nog ingedeeld moet worden?" Nee, dat betekent dat je niet kan die week." O, lol, ik dacht dus wat anders. :P

Heb er zin in! (En hoop stiekem op Kanjer, al een tijd niet op gereden ^^, misschien even handig doorspelen aan ini voor mijn zomerlessen dat ik wel weer een uurtje op Kanjer wil. ^^ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 13:29

Ghehe :D

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 13:41

Poe wat een hitte! En mijn 'wens' was bijna uitgekomen, ik stond op Kanjer ingedeeld maar toen bekeek ik de rest even en om 9.30 stond Kanjer, om 10.00 (ik dus) en om 11.00. Dus ik dat zeggen tegen ini, 'o nee dat kan niet' en hoppa een streep door MIJN les! Ik wordt altijd van Kanjer afgehaald als die te vaak loopt :+ Maar ik had het al gezien, de enige die nog beschikbaar was was Fotty, en ze was al zo druk in der stal. :Y) En idd, het werd Fotty. Maar voordat ik me daarbij in de stal waagde heb ik 100 en 1 andere dingen gedaan en om 9:45 had ik eindelijk tijd kunnen maken om der eens te gaan poetsen en een hoofdstel ergens vandaan te toveren. Het werd de oude van Melina, naja goed. Ze was helemaal niet chaggie ofzo dus beetje snel snel en toen naar de bak. Toen was moonlight aan het hinniken en begon ze spontaan te plassen en ik zag de bui al hangen, toen zag ze PM staan, nou toen werd ze gek, slaan met der benen en piepen (net zoals bij nini en bravour toen! :P ) Jep, Fotty was hengstig }:0 Dus ik moest maar even wachten totdat er wat meer ruimte was en de ruinen op de hoefslag liepen. Nou, ik erop en alles maar toen waren er opeens de horzels en alles. Liena ging de lucht in met de voorkant en fotty had een tacktiek door zachtjes en laag te bokken om de vliegjes weg te krijgen. :+ Ik wilde eerst haar helpen dus ik draai me half om, maakt ze opeens een bokje! Dus ik werd een beetje gelanceerd op der nek :+ Maar toen moesten we maar snel draven van Inge, eerst weer even voelen etc. hoe fotty ook alweer was en na ongveer 10 minuutjes liep ze lekker zoals ik het wilde. Nog steeds niet bij wijze van spreke met der kin op de borst maar er zaten mooie en lekker stukjes tussen. Maar werd wel weer even geconfronteerd met het feit dat ze wel echt heel gevoelig is! Niet altijd maar dat je een volte wil maken en dat je ongemerkt je er op voorbereid met je handen en benen en dat ze opeens al afslaat. ^^ Maar de galop was zoals gewoonlijk hemels! Netjes over de hoefslag in een fijn tempo, ook wat tempowisselingen gereden, dan wat zachter en weer wat harder. Jep, het was echt een leuke en fijne les! Al had ik het na de galop wel echt onwijs warm! Inge had ook al besloten dat we eerder stopten en ik vond het helemaal niet erg. Dus om kwart voor 11 gingen we al uitstappen, nou geen probleem want zowel ik als fotty hadden het super warm!

Na de les der even afgespoten, ze stond echt te genieten! Maarja, toen moest ze even de stal in om te wachten totat Widuna klaar zou zijn en dat ze samen in de wei konden en dat duurde der wss wat te lang dus is ze maar gaan rollen in der stal. :+ Lekker vlasmonster er voor terug.

En het veulentje van On Time is schattig! Echt een super mooi veulentje! En die van Zelina en Wuzelma natuurlijk ook. Maja, friezen zijn altijd zwart en schattig, weinig 'lelijks' aan te vinden. :P

Volgende week zaterdag om 10 uur moet ik weer, hopen dat het dan wat koeler is! Ben je er dan ook Wieteke? Ging wel lekker vandaag of niet op Islottie? ^^

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 14:32

Ik neem aan, als er ponykamp/iw is dat er voor jullie geen les is? Of wel? :D

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 17:22

Hmm, dan is er doordeweeks idd geen les maar de zaterdagen wordt er wel gereden maar dan s'middags. Werd mij nl gevraagd of ik over 2 weken wilde rijden maar dan zit ik nog in Berlijn, dus volgende week dan maar weer. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 18:57

Oeh leuk zeg, lekker op Kanjers mama gereden :D . En zo te horen ging het lekker, ondanks haar hengstigheid, hihi. Leuk hoor! Wat zit ze toch heerlijk, hè. Pfoeh, het lijkt me inderdaad wel erg heet om nu te rijden :j

En ik ben zo benieuwd naar de veulentjes maar ik heb pas in augustus ofzo tijd :+ . Moet jij niet toevallig even oefenen met je nieuwe camera voor je naar Berlijn gaat? O:)

En whieee, ponykamp komt er natuurlijk ook weer aan! Wanneer is de eerste week en welke week gaan jullie? Ik hoop dat jullie echt heerlijk weer hebben, minder heet dan het nu is maar wel lekker buitenritweer enzo 8-) . Al plannen voor de keuring en de bonte avond en zo? :D

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 19:04

Joaaah. Good old Islotti. Was echt vet lang geleden, ze was alleen verrekte stijf. Ging aan het eind wel iets beter, maar nog niet helemaal lekker. :')

Fotty ging wel netjes door de hoeken heen zeg@

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 19:32

Oe, dat kan ik zaterdag wel even doen ja, camera mee! Goed idee! Nu alleen hopen dat ik hem zaterdag niet vergeet. ^^ Ponykamp is niet aankomende week maar de week erna en dan de week daarna en dan is het 'klaar'.

En tja, Islottie rijdt volgens mij idd maar 1 keer per dag ofzo, soms zelfs helemaal niet. Maar Injoy wordt ondertussen ook een beetje 'gespaard' maja die zijn beiden al denk richting de 20. ^^ Wel jammer dat ze een beetje stijf was maar het zag er alsnog netjes uit, zowieso al beter dan bij mij. ^^

En Fotty ging wel lekker door de hoeken heen idd! Al ging het in het begin nog wel even half vechtend toen we op de binnenhoefslag moesten rijden. Toen moest ik der af en toe idd echt door de hoek 'heenschoppen'. Maar de galop ging echt lekker! Ik dacht, meteen een goed plekje zoeken op de hoefslag maar toen zat ik achter Widuna die meteen al op de volte sloeg en toen dacht ik wel even dat Fotty erachter heen zou gaan maar me binnenbeen zat er dus goed bij.

Ja, was echt een super leuke les! Fotty vind ik toch wel 1 van de moeilijke paardjes en er zaten vandaag leuke stukjes tussen, op een gegeven moment liep ze echt op, ja hoe noem je het, op 2 teugels. Dat ze gewoon goed naar me hand toe liep en dan merk ik dat ik vanzelf ook beter ga zitten en me handhouding beter wordt. Wel een fijn gevoel. Jep, liep net met de hond buiten en dacht weer aan de les en kreeg een big smile op me gezicht. Ging echt lekker! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 08:32

Maar twee weekjes kamp dit jaar? :)

Aaah goeie ouwe Islottie inderdaad :) . En wat fijn dat je Fotty zo lekker aan het lopen kreeg! 8-) Go Tamara! :D Ik vind Fotty ook zeker niet makkelijk, vooral niet als ze zo haar buien heeft, hihi. Ik heb ooit een keer op Fotty buiten een springles meegereden maar ze was toen al behoorlijk drachtig en mocht niet meespringen (ik blij :P ). Maar ze had echt energie voor tien en heeft de halve les over onzichtbare hindernissen gesprongen ofzo :+ . Bokken en doen, hihi.

Is Captain er eigenlijk nog? En als je je camera vergeet is het ook niet erg, hoor. Ik vertrek geloof ik zaterdagnacht en ik weet niet of ik daar internet heb, dus waarschijnlijk wordt het toch pas half augustus voordat ik de foto's zie ;)