Mensen die op Stal Wennekers staan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Taifoen

Re: Mensen die op Stal Wennekers staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 16:32

Ik meld me ook, ik rijd sinds kort Menne bij :)
xalm, ik doe met de fiets zo'n 20 minutjes erover. Met de auto 10 minuten maar dan moet ik wel geluk hebben dat ik gebracht wordt :)

maximexfleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 16:39

Uit Almere is wel ver….
Ik woon in Aalsmeer, dus doe er met de fiets 10 minuten, max. 15 minuten over. Met de auto 10 minuten, maar ik moet ook gebracht worden en soms staat die brug nog open dus dan duurt het nog 5 minuten langer. :O
Ik rijd sinds Beaux weg is van Wennekers, Katie bij. Waarschijnlijk kennen jullie haar allemaal niet, bijna niemand kent haar haha. Het is een vosje en staat aan de kleine binnenbak, niet aan de kant van de kantine maar aan de kant van de PC hoofdstraat. Ik ben haar een beetje dressuurmatig aan het oppakken :)

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 17:39

Ik kom vanuit Schalkwijk (haarlem). Dat is ongv. 30 minuten met de scooter. Soms kan ik de auto van mijn ouders lenen en dan ben ik er met 15 a 20 min.

Even een oproepje aan iedereen hier. Donna mijn bijrijdpony wordt verkocht en als ze niet binnen 2 weken verkocht wordt gaat ze mee naar de handelaar waar ze dan ingeruild wordt voor het nieuwe paard. Ik vind dit heel erg zielig en hoop dat ze optijd nieuwe eigenaren krijgt die goed voor dr zullen zorgen.

Voor de gene die Donna niet kennen: Donna is een New Forest merrie van 1.56, ze is 12 jaar en M springen bij de pony's en L bij de paarden. Ikzelf dressuur met haar en ben sinds vandaag L2+4 bij de paarden. Thuis trainen we uiteraard op hoger niveau. Het is een hele leuke pony die tot nu toe veel prijzen in de wacht sleept, enige nadeel is dat ze last heeft van staldrift waardoor ze niet echt relaxt is in het bos. Echter schrikt ze nagenoeg niet en als ze schrikt is haar eerste reactie stil staan.

Dus als iemand nog hier nog mensen weet die toevallig opzoek zijn naar een leuke pony, stuur me een berichtje!

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 18:05

darkadia schreef:
Oei dat is best wel een stukje, is ergens aan de noordkant van Amsterdam dan niet fijner voor jullie?? Zelf woon ik in Osdorp en doe ik er met fiets 30min en met ov 40min over. Maar ben niet zo vaak meer op stal, omdat mijn leasepaardje verkocht is.

Valt dan wel mee toch, ik doe er 30 min over en jij ook haha. KM's gaat het me niet echt om dat is kwa benzine wel te overzien. Gaat mee om de tijd. Paard staat momenteel ook 30 km verderop alleen daar zijn genoeg sluipweggetjes om er met 15 min te zijn.

Het vervelende is gewoon dat er in Almere niets is waar ik of m'n paard zich thuis zal voelen. Niets voldoet aan de eisen kwa weidegang in de zomer en buitenstaan in de winter. Wennekers voldoet aan alle eisen en meer...

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 18:12

Ik vind een half uur eigenlijk helemaal niet zo erg. Het enige vervelende vind ik dat ik niet even snel heen en weer kan als ik een uurtje niets te doen heb en ook niet even langs kan gaan om donna op of van de wei te halen.

En dat ik en stijve nek krijg van de wind op de scooter is wel vervelend. Maar daar heb jij geen last van met de auto! :)

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 18:17

Jaa dat ken ik wel, waar mijn paard stond was 30 km en 35 min met de scooter, gelukkig een windscherm dus dat scheelde heel erg kwa kou.

Wat je zegt, 30 min is zeker niet extreem ken mensen die langer moeten reizen alleen idd je kan niet ff heen en weer, maja dat kan ik nu ook niet.

Hoe vinden jullie de sfeer verder op stal? Nog bepaalde ervaringen of verhalen? We hebben donderdag een rondleiding gehad dus we hebben wel het een en ander aan uitleg gehad.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:01

Tja er zijn rare mensen in de paardenwereld en dus ook op Wennekers maar om eerlijk te zijn vind ik de sfeer erg goed! Bij ons in het rijtje maakt iedereen wel een praatje met elkaar en als je bijv. een keer geen muesli of iets meer hebt is er altijd wel iemand die wat voor je heeft.

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:09

Ja klopt dat heb je overal inderdaad wel. Welke soort stal hebben jullie?

maximexfleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:10

Eef, ik zag het berichtje op facebook net over Donna van Laura. Hebben jullie advertenties op bokt/marktplaats/sporthorses etc? En misschien in zo'n groep ding van facebook wat plaatsen. Als je snapt wat ik bedoel :+

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:18

Haha ja ik doe er ook 30 min over, maar hoefde geen 7 dagen in de week naar stal, hoewel ik er de laatste 2 maanden ook 5/6 dagen in de week was ;) Met auto is het vanaf hier echter maar een kwartiertje, en heb nog weleens de mazzel dat ik mee mag rijden met een lieve stalgenoot.
Wat betreft de sfeer. Er zijn altijd wel vreemde mensen bij, maar die heb je volgens mij overal. Mijn ene verzorgpaardje staat tegenover de grote bak volpension. Merk wel dat ik de uitlopen bijvoorbeeld het sociale contact onderling wat meer is. Ken sinds ik in maart mijn leasepaardje ging rijden een stuk meer mensen (ook wel omdat ik vaker op stal kwam hoor). Maar ik heb mij er iig altijd welkom gevoeld, en meeste mensen respecteren gewoon elkaars manier van omgaan met het paard.

@Remark balen dat Donna verkocht gaat worden!! :(

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:19

Wij staan in de paardenuitloop.

We hebben nog geen advertenties, als het goed is zet ronald elk moment een advertentie op mp en sporthorses. Ik zet t dan op bokt. FB groepen is ook een goed idee, thanks!

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:33

Oké ja ik wil dan ook volpension gaan staan zodat ik niet 7 dagen in de week heen en weer moet. Jammer dat er geen volpension regeling voor de uitloopstallen is.

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:38

Remark schreef:
Wij staan in de paardenuitloop.

We hebben nog geen advertenties, als het goed is zet ronald elk moment een advertentie op mp en sporthorses. Ik zet t dan op bokt. FB groepen is ook een goed idee, thanks!

Misschien kan je het ook op marktplaats zetten, daar kijken ook altijd veel mensen.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:39

Is er via stal niet maar ipc kan het wel. Er zijn mensen die tegen betalen stallen mesten en je paard op en van het land halen. En om eerlijk te zijn zou ik mijn paarden liever in de uitloop hebben dan in de dichte stallen.

In de uitloop heb je een stuk meer stro dan in de vol pension stallen en ik zie veel vol pension mensen alsnog hun stal mesten.

En de vol pension stallen zijn relatief klein behalve de PC stallen en het glazen huis.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:44

Xalm, er zijn ook mensen op stal die tegen een (kleine) vergoeding stallen uitmesten. Aangenomen dat je doelde op het zelf uitmesten bij de loopstallen...

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:48

Oke dat is wel heel fijn om te horen! Waar moet ik dan aan denken 1 euro/5 euro? Oh echt? Ik ben afgelopen week langgewenst en vond overal een fijne dikke laag stro liggen.

Ik zit te twijfelen tussen een stal in het glazenhuis of een paarden uitloop. Wordt zoiezo niet op korte termijn want er waren nu geen volpension stallen leeg. Ik heb ook geen haast, het lijkt me een goede en geschikte stal waar ik zeker mn draai wel zal kunnen vinden maar wil niks overhaasten.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:53

De gene die bij ons 1x per week mest rekent geloof ik 4 euro per keer. Het glazen huis vind ik erg mooi, heeft een hele grote kast en is ook ideaal met slecht weer omdat het overdekt is. Echter heb ik wel gehoord dat het er zomers erg benauwd en warm kan zijn maar als je paard gewoon op de wei staat is dat natuurlijk geen probleem!

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 20:05

Ja klopt toen ik er laatst was hadden ze houten panelen bevestigd aan de buitenkant om de zon een beetje tegen te houden maar inderdaad zal wel warm zijn. Wil die van mij zoiezo zomers gewoon de hele dag op het land hebben dus dat zou geen probleem moeten zijn. Nadine vertelde alleen dat de stallen daar erg gewild zijn dus dat wordt nog een dingetje haha

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 20:15

Ja dat kan wel kloppen! De stallen langs de parkeerplaats schijnen ook erg gewild te zijn. Bij de PC is er altijd wel roulatie net als in de uitloop.

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 20:27

Ja er stonden nu twee paarden uitlopen vrij en verder was alles vol. Maar inderdaad zoals ze al zei het kan wisselen, zelfde met de privé landjes. Die lopen tot november (vertelde ze?) dus daar zullen er ook wel een aantal vrij van komen hopelijk tegen die tijd. Is toch niet voor komende maand.

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 08:44

mijn stal is onlangs vrij gekomen.............laatste rij paardenuitloop op de hoek bij spuitplaats...... geweldig fijne plek!!

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 11:52

Ik woon zelf dichtbij, 10-15 minuutjes fietsen of 7 minuten met de auto. De grootste plus voor mij is de uitloopstal. De hoeveelheid stro heb je zelf grotendeels in de hand. Ik mest vrij nauwkeurig en gooi zo min mogelijk weg (vind ik zelf). Als ik soms zie hoeveel schoon (!) stro andere weggooien vind ik het niet gek dat die mensen klagen over 'te weinig' stro. De andere grote plus, waar ik dankbaar gebruik van heb gemaakt, zijn de ruime openingstijden. Ik ging tijdens mijn stage (40 uur) heel vroeg in de ochtend. Biks is dan al gevoerd (soms aten ze nog een restje), ik kon gewoon mijn gang gaan.

Er zijn inderdaad mensen die tegen betaling je uitloop stal willen mesten, en/of je paard op en/of van de wei willen halen.

truitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 13:34

Ik sta zelf ook in de uitloop en vind (zeker vergeleken met andere stallen) dat er juist heel veel stro in de stallen wordt gelegd. Soms ligt er zelfs zo'n berg dat ik er amper bij kan met mesten en ongeveer moet graven haha.

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:23

Edit bij mijn vorige bericht kan niet meer dus dan maar zo. Ik moet ook vaker mijn paard zoek in de stal doordat ik ruim genoeg stro heb (uitloop). Ik heb tijdelijk in een box gestaan toen de kasten werden gemaakt en de vloeren vervangen werden en daar heb ik ook zelf gemest en had ik ook meer dan voldoende stro ;)

maximexfleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 15:27

Ik heb verschillende stallen meegemaakt. Bij de uitloop heb je inderdaad wel meer stro maar op zondag heb je meestal echt heeel weinig. Bij de PC of grote boxen strooien ze gewoon elke dag op, dus heb je nooit te weinig. Bij de uitloop geven ze je plakken voor 2 of 3 dagen dus dat moet wel wat meer zijn dan als ze elke dag zouden geven. Ik denk dat het weinig verschil uitmaakt