Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 20:09

jep, we hebben voortaan les van Claudia

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 23:12

Nou als iemand tegen het in de krul trekken is is het Claudia wel vind ik, maargoed. Claudia is fijn Haha! Jammer dat ze daar nu pas mee aankomen. Maar ik blijf bij mijn besluit hoor. Ik stop.

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 11:04

Ik vind het ook positief dat we voortaan les van haar hebben, ze is altijd lekker consequent enzo... ik zit altijd naar beneden te kijken enzo en iedere keer zegt ze dr wat van, zo blijf je dr wel goed aan denken..
ik vind het wel jammer dat jij en sophie weggaan

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 19:53

Sophie is al weg. Ik heb nog vier lessen. Ik heb drie paardjes die ik kan rijden en ik kan het geld goed gebruiken dus vandaar. Maar misschien kom ik nog wel eens een lesje met RB rijden hoor.

ollivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 19:54

moeten jullie dan op steeds het zelfde paard rijden? als je die niet leuk vind pandora moet je da gewoon zegge dan mag je tog wel een andere rijden? ik mag nu ook al een beetje les geven :S de halfgevorderde ik vond het eerst dood eng maar het valt reuze mee! maar over metta als ze er 2 weken vanaf gaat heeft dat tog helemaal geen zin dan kent ze het veulen denk ik nog wel?

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 17:07

je mag wel zelf bepalen welk paard je rijd, dus het is niet zo dat Claudia je op een paard zet wat je totaal niet ligt...
alleen dat indelen blijft natuurlijk lastig.. Aniek rijd altijd op Simba en ik altijd op Sussie, en nu wil Ton bijvoorbeeld ook een van die twee rijden.. beetje lastig Scheve mond

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 19:19

Lang zal Janneke leven, lang zal Janneke leven, lang zal Janneke leven in de gloriaaaaa!!!!!
Gefelicitééééérd!!!! Haha!
Metta zal dan wel langer blijven??? Geen idee eigenlijk, ik weet alleen dat ze daar staat om van het melk af te komen. Pandora vindt ik juist de beste, en wat Ton betreft; dat zal best wel opgelost worden zonder dat jullie Simba en Suzzie kwijt zijn.
Da voorlaaste keer dat ik les had van Claudia reed ik op Ferro en moest ik de teugels strak houden zodat ik hem dwong in te buigen tot hij zich er bij neer legde. Vrezelijk!!! Terwijl ik hem in andere lessen meer zelf naar beneden heb laten komen en toen kon ik hem op twee vingers rijden. Vorige zomer met de dressuurlessen zat ik in eerste instantie ook bij Claudia, maar raakte zo gefrustreerd dat ik in een andere les ben gaan rijden. Effe voor de duidelijkheid; ze geeft idd beter en uitgebreider les met uitleg enz.,alleen dit ene puntje....

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 21:57

tnx Knipoog

en tsjaa wat Ton betreft.. ik vind um gewoon vervelend maarja, vind het zeker geen positief punt dat hij bij ons is komen rijden
Ik heb vorig jaar ook 1x bij Claudia gereden met dressuurlessen, de rest bij Ristin, ik moet zeggen dat ik die beter vind... kan Ristin ons niet gewoon les komen geven?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 16:11

Die Ton is dat die meneer die eerst altijd in de les voor ons reed? En wat betreft die paarden. Ik vind Simba ook leuk maar krijg ook nooit de kans er op te rijden.

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 18:45

*schop*

ja, Ton is die meneer die denkt alles te weten (sorry)..
ik weet niet hoe die Simba rijd, ik heb er nog nooit op gereden

ollivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 12:42

hahah ja ton is me er een, je moet niet teveel van hem aantrekken hoor hij bedoeld t allemaal goed, maar ik vond m ook altijd irritant, ik snap nooit dat simba altijd bezet is ik vind er nix aan om mee te rijden, dressuur kan ze helemaal niet en springen wel een beetje maar ze vliegt er tog overheen dus het tempo kun je ook niet bepalen bij haar. ik vind sussie wel een leuk paard alleen moet ze mij voor geen meter altijd bijt ze mij of probeerd ze mij te slaan als ik haar poets ik denk dat ik binnekort een keer n klap krijg van d'r hahaha

ollivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 12:43

oja judith kun je niet na vragen van welke hengst metta is? daar ben ik erg benieuwt na! ik vind t echt een mooie fries! is ze al op de keuring geweest?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 18:34

Hé Janneke er is nog iemand met jouw ava hier op bokt. Hoog MLP gehalte trouwens Knipoog

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 10:21

ollivia schreef:
oja judith kun je niet na vragen van welke hengst metta is? daar ben ik erg benieuwt na! ik vind t echt een mooie fries! is ze al op de keuring geweest?

In een ver ver verleden,mischien.... In ieder geval niet bij de vorige eigenaar en ook niet bij deze. Maar het veulen van Metta is van Volkert, zij is echt mooi Metta vindt ik pas mooi als ze opgezadelt of opgetuigd is, dan heeft ze iets van een barrok paard, anders is ze gewoon dik. Haha!

ollivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 15:27

oja klopt dat hoorde ik een folkert veulen, folkert is vorig jaar nog kampioen hengst geweest, hij fokt super goede veulens , maar vaak wel brutale veulens! ( maar dat zijn ook de beste Knipoog )

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 20:54

Brutaal is Myrthe zeker! Haha! Alleen heeft Ascot al op z'n strepen gestaan; zo gauw hij in de buurt komt begint ze te smekken. Schijnheilig Ik hoorde dat Metta donderdag goed haar best gedaan heeft met een politieles, dat wil ik ook!!!! Chenneviëve vertelde dat Hans fakkels had aangestoken en hooi in de fik had gezet en geblust zodat je een hoop rook krijgt..ga vrijdag net zo lang zeuren totdat wij dat ook gaan doen! Cool

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 14:25

jaaah dat lijkt me echt supergaaf zeg, met rook enzo

Wendy: wie heeft deze ava nog meer dan? ik vond um wel schattig

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 19:52

Volgens mij kwam ik in het 1 euro topic voor Jordy iemand met die avatar tegen.

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:14

ah okee, ik ken dat topic niet...
Juut: ik had politieles op het blaadje gezet, dus het zal er vast een keer van komen Haha!
dat idee van houding-zit-hulpen van Aniek vond ik ook wel een goed plan

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:55

trouwens, ik zat te denken he, misschien is het wat om weer eens een bergemo-boktrit te organiseren?

ollivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 11:46

ik had een blaadje in de kantine zien liggen dat ging over jullie les Tong uitsteken ( vrijdag 9 uur ) er stond op wat jullie gingen doen, maar ik ben het vergeten ik zal vandaag nog een kijken of het er nog ligt!

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 15:25

ja dat moesten we bedenken van claudia Knipoog

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 16:11

Ja leuk boktrit. Janneke dan moet je mij ook maar even op de hoogte houden hè? Ik zit hier niet zo vaak nl. Knipoog Dan ga ik weer mee met Bullie.

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 10:45

zal ik doen Knipoog

ik denk trouwens dat ik mijn vader zo ver heb op fotoos te maken met politieles Haha!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 12:37

Bij Boktrit zijn Ascot en ik ook weer van de party! Was wel leuk!
Gister eerste dressuurles gehad met Ascot. Die neem ik samen met Lonneke en Chenneviëve en duren anderhalf uur. Helaas moet ik toegeven dat ik na drie kwatier heb opgegeven... Niet stoer. Had in de middag een rit naar de zadelmaker in Siebengewald gemaakt, en die duurde een beetje langer dan ik dacht. Nou ja, de volgende les houd ik hem de hele dag thuis, dan zal z'n ware aard wel weer bovenkomen. Schijnheilig
Marianne, ik heb de eigenaar van Metta naar haar vader gevraagd, hij zou het voor me opzoeken. Ze heeft idd een brandmerk op haar hals, dus ze zal het ook wel goed gedaan hebben op de keuring.
De kudde van Mirthe is inmiddels uitgebreid met nog een Friese merrieveulen; Merthe. MIrthe neemt het veulen van Vosje helemaal in bescherming tegen Merthe, kei lief! Lovers