Wordt gezellig zo die instructieweek met al die drank Hebben we ook nog een soort avondprogramma ofzo? Succes met je paardje zondag Ocrab en Martine komt vast goed met jou met de instructieweek met springen.
Haha thnx! Ik dacht ik ga flink oefenen anders sla ik zo'n modderfiguur als ik straks bij degenen hoor die niet kunnen springen met hun paard! No affence, maar ik wil graag met ALLES meedoen! Haha
Pff nou net wedstrijd gehad 31graden hier, was 2x 1e met 176 en 178 grr die 178 had een wp moeten zijn
Marjan en ? Hoe ging de cross??
Ik heb 22mei springen voor het eerst bb, ben zwaar benieuwd haha. Hoop wel dat als t niks word ik als bb klaar is nog even erin mag
sammie18
Geplaatst: 08-05-11 09:57
Goedemorgen allemaal,
Mijn wedstrijd was echt kl*te: Ik had gister echt een baaldag, netjes op tijd vertrokken op stal en daar was alles nog gewoon goed gegaan. Maar op het moment dat wij van de A50 de A73 op draaide kregen wij een klapband. Toen wij rustig op de vluchtstrook stonden smeulde de band linksvoor van de trailer al een beetje weg. Remus bleef gelukkig heel rustig staan, maar werd een beetje onrustig van de inhalende auto's dus het zeiltje van de trailer dichtgetrokken. Band gekoeld, en met 10 of 20 km naar de afslag wijchen. Daar weer op vluchtstrook stilgestaan en toen een man met een trailer erlangs kwam rijden en voor ons stopte. Hij stelde voor Remus in zijn trailer te laden, de band eraf te halen en dat wij erachte aan konden rijden naar een bandenzaak. Remus op de afrit in die trailer geladen, dat deed hij heel braaf. Band eronderuitgehaald en ik met die man meegereden en mijn vriendin en vriend erachteraan gereden. Daar Remus uitgeladen, want die man moest ook weg. Binnen een kwartier lag er daar een band onder. Remus weer ingeladen en verder gereden. Naar het wedstrijd secretariaat gebeld of het nog zinvol was om te komen, maar dat werd wel geregeld dat ik later kon starten.
Eenmaal op dat terrein aangekomen, snel opgezadeld en zonder stiften naar de dressuur. Mijn vriend was mij gaan aanmelden bij het secretariaat, mijn dressuur mocht wel later maar de rest niet. Waar eerst ruzie was met een amazone en haar moeder, want ik mocht van hun er niet tussen. Ik was tenslotte te laat. Proef redelijk gereden en daarna gingen die mensen weer ruzie zoeken. Snel afgezadeld, paard opgeladen en naar het hoofdterrein. Even het springparcours bekeken en bij een kennisje van mij nog geinformeerd over de cross.Nog even naar de wc geweest.
Terug bij de auto snel opgezadeld, maar toen ik bij het springterrein was moest ik binnen 4 minuten het parcours in. Ik had welgeteld 1 stijltje gesprongen. Eerste hindernis bedankt remus dat hij dat niet ging doen, 1 weigering, tweede sprong een balk en bij drie ging hij weer staan. Ik heb afgegroet. Het was niet eerlijk ten opzichte van het paard om een goed parcours te verwachten en er zat zoveel stress bij mij dat ik niet zoals normaal reed.
Remus nog even lekker gewassen daar en weer rustig naar huis gereden. Kon hij thuis nog even in de wei spelen!!!
Als ik even voor Marjan mag spreken, 201 voor de dressuur, 1 balk bij het springen en een foutloze cross. Ze stond heel lang vierde, weet niet of dat nog veranderd is.
Sjel
Geplaatst: 08-05-11 11:09
Jeetje Sam, dat is inderdaad balen! Na zo een stressvolle ochtend rijd je inderdaad toch niet heel prettig. En eerlijk van je tegenover je paardje, juiste keuze gemaakt! Apart altijd dat sommige mensen dan zo in discussie gaan, een beetje begrip voor elkaar is het minste van je kan doen, we moeten het toch samen met z'n alle doen om een leuke wedstrijdsfeer te creeeren.
Jammer Colet van je net-niet-winst. Dressuursport kan soms zo oneerlijk voelen, maar het is en blijft een jurysport. Ik probeer het ook altijd een beetje te laten varen, hoewel ik er ook af en toe echt zwaar van kan balen!
Lekkere springles gehad dus Martien, fijn. Ik had zaterdag ook springles en ik heb echt fijn gereden tot mijn allerlaatste lijntje.. We waren net fijn aan het opbouwen en ik had lekker vertrouwen in de hoogte, stond een oxer op 1,10m. Maes struikelde in de dubbel voor de tweede sprong maar krabbelde weer op en sprong alsnog (braaf dier dat het is!) terwijl ik inmiddels mijn beugels kwijt was en dus echt als een raket de lucht in gelanceerd werd. In eerste instantie dacht ik mijn arm gebroken te hebben, maar het trok al snel weg dus ik ben weer opgestapt en heb nog een keer (met verstand op nul) die dubbelsprong gesprongen. Vandaag ben ik echt stijf, zere arm en een boel blauwe plekken, maaaarr ik moet en zal morgen mijn eerste crosstrainingen rijden!
Edit; dat is heel goed resultaat voor Marjan als dat zo is gebleven! En Mo, je kreeg de groetjes van Rox terug. Jouw vader kwam regelmatig bij haar wedstrijden kijken begreep ik? Ze was helemaal verbaasd dat je nu paardloos bent, die had ze niet verwacht.
Ik heb net nog even gesprongen om toch het parcours maar te vergeten, ging best goed 1 stop maar dat was helemaal mijn fout. Aankomende week eens bij ons lessen in het grote (oefen) parcours, staat een parcours vol met mooie fel gekleurde hindernissen.
Marjan1984
Geplaatst: 08-05-11 15:15
Samantha heeft het al kort genoemd maar bij deze even het uitgebreide verslag van mijn allereerste sgw wedstrijd
Ik heb gisteren mijn debuut gereden en het was super, heb echt de hele dag genoten. Dressuur ging netjes, 201 punten en stond daarna 4e. Met springen had ik een balk op 4. Mijn eigen schuld, hij twijfelde wat en toen duwde ik hem net wat te lomp door waardoor we die balk kregen. Super goed bij de dierenarts en een hartslag van 68. Daarna de cross, alle zenuwen waren verdwenen en ik had er zin in! En Midnight deed het super, heb niet op tijd gereden maar op controle en vertrouwen. Afsprong en waterbak vanuit de draf gedaan, de rest lekker door kunnen galoperen en hij sprong alles in 1 keer, zonder twijfel. Was dus foutloos met tijd van 4.41 (ideale tijd 4.09). Was uiteindelijk 11e. Ben echt super tevreden voor een debuut en helemaal blij met mijn stoere ventje!
Balen Samantha van de stress op de heenweg. Kan me goed voorstellen dat het dan niet loopt, paard voelt dat toch ook. Eerlijkste is dan ook om af te groeten maar er zijn genoeg ruiters die dat niet doen! Mootje is begonnen met hardlopen en wil 10 km gaan lopen. POeh val al neer als ik er alleen aan denk. Sjel heeft haar arm pijn gedaan met springen maar gelukkig niet gebroken!
Goed gedaan Marjan! Daar kun je zeker trots op zijn!
Ik heb vandaag ook een debuut gehad.. een iets mindere, dat wel.. Ben er voor het eerst afgevallen! Was aan het trainen voor onze wedstrijd aankomende zaterdag, maar het wilde niet zo.. Ze deed haar eigen zin en ik zat er voor jan-met-de-korte-achternaam op.. Toen werd ik boos en gaf een optater met mn zweep, maar daar schrok ze zo van dat ze zich verstapte en we samen op de grond lagen.. Heb er een dikke hand en een blauw bil aan overgehouden.. Toch maar iets voorzichtiger zijn met mn dametje hihi
Super mooi marjan! (Hoe werkt het eigenlijk met wp regeling?)
Martine hihi haflingers kunnen soms zoo eigenwijs zijn (meisje op club rijd er ook een in t m1 en die heeft ook ooit ruzie met die pony )
By ons is gister kalfje met keizersnee geboren, alles is goed, koe was wat ziek maar nu ook beter . Inmiddels 3merries overtijd.... 1 doet hele tijd net alsof maar veel komt er nog niet uit
Marjan, Wat een topdebuut Tijd komt vanzelf. Eerst gewoon lekker rond rijden! Martine, In het tuinentopic Sam, Balen dat Castenray niet zo ging als het hoort! Sjel, Dat kan ik begrijpen Zelfs mijn instructeurs verklaarden mij voor gek.
Vanochtend met vriendje naar de bouwmarkt geweest en de rest van de dag op de golfbaan gelopen. Nog allemaal konijntjes, hazen en eekhoorntjes gezien...
Jeetje mina Samantha, wat een ellende zeg. Goed besluit om af te groeten. En kan me ook voorstellen dat je uiteindelijk thuis nog ff een parcoursje hebt gedaan, om het af te sluiten Marjan, ongelofelijk zeg. Echt goed! Heerlijk om te lezen dat dit zo'n super ervaring was! En Sjel, kalm aan he met die arm. Kijk uit dat je m niet verder overbelast morgen met de training! En ik heb idd vanochtend 2 wp kado gekregen voor moederdag! 't Was het echt niet waard 187 en 180 ptn maar ach dat zijn duidelijk ook weer de voordelen van een jurysport
We moeten dus blij zijn dat je hier telkens weer terug keert Martien haha Wat lekker Ocrab, een fijne moederdag gehad dus! De ene keer verdien je ze en krijg je ze niet en de andere keer verdien je ze echt niet en heb je wel winst, dus zo blijft het een soort van in evenwicht!