Wie gaat er naar de KNHS instructieweken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Estelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 21:20

Ik denk dat je dat dan gewoon niet hoeft in te vullen :)

Break_sd

Re: Wie gaat er naar de KNHS instructieweken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 21:34

Haha ja :P

xLisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:03

Charaz schreef:
Ik kom even binnen vallen hoor, ik wil ook graag mee doen dit jaar!

Welke week ga je? :)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:18

Ik wil ook weer! Moet alleen even weten wanneer ik vakantie heb, maar het jaarrooster wil niet openen. :P
Ga sowiezo naar allround paarden (week 02 of 05)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:29

Mmm... :( heb pas 19 juli vakantie.

Estelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:51

dat is buiten beide weken toch ??

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 00:17

Phylos schreef:
Ja ik wil ook graag naar M/Z paarden. Nog even met mijn ouders overleggen of die datum uitkomt. Want ik doe examen en als ik slaag ga ik met moeders op vakantie en misschien komen mijn oom tante en (enigste) 2 nichtjes in de zomervakantie ook nog over uit abu dhabi..dus moet nog wel even overlegd worden hier thuis.

Ik rijd inderdaad ook bij het HTC, jij dus ook, leuk! Ik krijg les van Marije Kalshoven. Misschien zien we elkaar nog wel eens op zo'n nationale dag, dat alle HTC'ers bij elkaar komen. Is dit je eerste jaar bij het HTC? (van mij wel) Bevalt me tot nu toe prima!

zooo, heb je daar helemaal familie wonen? of ben je zelf ook buitenlands? :)
ja dit is ook mijn 1e jaar, behalve de hoge prijzen die ze overal voor vragen (hebben gister ijkmoment gehad, waarvan 10 min. les en een beoordeling en voor de rest zelf rijden, €15,-) >;) %) bevalt het mij verder ook prima :) heb er erg veel voordeel mee m.n. voor school (extra uren vrij om te trainen/hw etc.) ik krijg les van Laura Zwart. jaa dan zie ik je vast wel een keer, bij zo'n nationale trainingsdag idd :)

nu ff weer ontopic, ik ga ook nog met mijn andere paard naar de allround paarden, maar weet nu nog niet elke week.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 10:59

Vanaf wanneer is het nou inschrijven en waar kan ik het overzicht met de datums vinden?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:10

Balen zeg heb net t overzicht gevonden en in mijn vakantie zijn er alleen weken voor de ponys...

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:26

Jeetje wat praten jullie snel :P

Nog een weekje (hoop ik) en dan mag ik EINDELIJK weer te paard na ruim een half jaar (met 1.5 week wel rijden)
Dus dan kan ik lekker gaan rijden en trainen en eindelijk mijn L debuut rijden :P

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 00:58

Mijn week valt ook niet tijdens mijn vakantie. Mag 5 dagen stage missen :j

Martenique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 08:21

Sorry ik kom binnenvallen, zat te denken om te gaan en heb gister op stal eens gevraagd of men hier ervaring mee had. Zij zeiden dat het vooral voor kinderen heel leuk is, maar dat ik er ws niet zo heel veel leer. Terwijl van jullie krijg ik het idee dat je nog best wel wat leert. Hoe is het niveau van de lessen? Het gata dan om Alround Paarden. En hoeveel deelnemers zijn er per week?

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 09:41

@Martenique,
Antwoorden staan al in het topic.
Maar ik zal je even antwoord geven ;)
Bij de alround paarden krijg je dus les in dressuur, springen en cross. Alles op je EIGEN niveau. De groepen worden samengesteld op niveau. Je leert wel degelijk wat!
Als jij specifieke vragen hebt kun je deze aan de instructeurs voorleggen en ga je daarmee aan het werk.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 10:47

@Martenique: Waarom zou je als "volwassene" niets kunnen leren?
Het is eigenlijk een trainingsweek geen ponykamp ;).

marrie1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 10:49

Dat vind ik een beetje een raar vooroordeel! Ik denk dat júist volwassenen er veel van leren qua technieken ed.

even off-topic; Gaat er nog iemand skieen?

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 10:54

Nou ja, ik vroeg het mijzelf ook af.
Het voelt toch een beetje aan als een ponykamp :D
Maar ik denk niet dat de KNHS ons allemaal spelletjes enzo laat doen. Het rooster en de lessen zijn een stuk serieuzer en doelgericht.
Op ponykamp hadden wij ook voltige lessen en een keer mennen zodat je je kon oriënteren wat je graag wou gaan doen met de paarden.
Deze weken is voor mensen die het al weten en er verder mee willen. Daarnaast is het niveau ook wel een stuk hoger :).
Ook als ik bij de jongere meiden in het profiel kijk voel ik mij een beginner :')

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:02

Wat ik me afvroeg...als je in januari bij het inschrijven je niveau moet opgeven en je rijdt dan bijvoorbeeld B/L, maar in de zomer rijd je bijvoorbeeld al L2/M1, kun je dat dan nog veranderen?

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:05

Je kan het niet op je papier veranderen maar als je naar bv de allround paarden gaat dan word er in de eerste les gekeken welk niveau je bent en bij welke groep je het dan het beste past.
Dus je word ingedeeld op het niveau wat je op het moment van het kampt hebt (niet wat je hebt opgeschreven)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:27

XMaaiike schreef:
Phylos schreef:
Ja ik wil ook graag naar M/Z paarden. Nog even met mijn ouders overleggen of die datum uitkomt. Want ik doe examen en als ik slaag ga ik met moeders op vakantie en misschien komen mijn oom tante en (enigste) 2 nichtjes in de zomervakantie ook nog over uit abu dhabi..dus moet nog wel even overlegd worden hier thuis.

Ik rijd inderdaad ook bij het HTC, jij dus ook, leuk! Ik krijg les van Marije Kalshoven. Misschien zien we elkaar nog wel eens op zo'n nationale dag, dat alle HTC'ers bij elkaar komen. Is dit je eerste jaar bij het HTC? (van mij wel) Bevalt me tot nu toe prima!

zooo, heb je daar helemaal familie wonen? of ben je zelf ook buitenlands? :)
ja dit is ook mijn 1e jaar, behalve de hoge prijzen die ze overal voor vragen (hebben gister ijkmoment gehad, waarvan 10 min. les en een beoordeling en voor de rest zelf rijden, €15,-) >;) %) bevalt het mij verder ook prima :) heb er erg veel voordeel mee m.n. voor school (extra uren vrij om te trainen/hw etc.) ik krijg les van Laura Zwart. jaa dan zie ik je vast wel een keer, bij zo'n nationale trainingsdag idd :)

nu ff weer ontopic, ik ga ook nog met mijn andere paard naar de allround paarden, maar weet nu nog niet elke week.

Nee ik ben zelf niet buitenlands. Ik heb daar idd familie wonen, maar enigste oom en 2 nichtjes en aangetrouwde tante. Zij wonen over de hele wereld, om de 2 a 3 jaar moeten ze vanwege het werk van mijn oom weer verhuizen. Ze hebben elkaar ontmoet in bolivia, hebben daar dus een tijd gewoont (komt mijn tante ook vandaan) daarna hebben ze in suriname, brazilie en nu dus in abu dhabi gewoont. En aankomende zomer, of het jaar daarop moeten ze weer verhuizen.

Nog even over het htc. Idd de prijzen zijn vaak best hoog voor wat je krijgt..maar het is altijd wel gezellig. Zo hé krijg jij extra vrij van school!! hoe heb je dat geregeld! dat wil ik ook :P Ik heb nooit vrij hoor, alleen voor een concours (wat nu 1 keer is voorgekomen) Moet ook gewoon naar gym enzo..maja ff weer ontopic

je wordt idd op niveau ingedeeld. En het is echt niet zoiets als een ponykampje op een manege ofzo..het is toch wel serieuzer en meer op de wedstrijden gericht

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:48

Ik hoop echt dat ik volgend jaar wel kan/mag :)
Voor dit jaar stond ik op de wachtlijst, maar was net niet aan de beurt gekomen, dus gingen we maar op trektocht naar de veluwe. :)
Dit jaar moet ik dus kiezen tussen trektocht weer of instructieweek.
Als het aan mij ligt, dan wil ik zeker naar instructieweek, maar ik moet samen met mijn zusje beslissen. xD
Maar het is zeker de moeite waard toch? 8-)

xTralala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:50

_Pasja_ schreef:
Wat ik me afvroeg...als je in januari bij het inschrijven je niveau moet opgeven en je rijdt dan bijvoorbeeld B/L, maar in de zomer rijd je bijvoorbeeld al L2/M1, kun je dat dan nog veranderen?

Nee, maar dat maakt toch niet uit ;)
De eerste les kijken ze naar je niveau en dan kan je een 'nieuw' groepje krijgen :)

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:52

Maar het maakt niet uit als je nivo nog niet heel hoog is toch? := -Niet dat ik daar straks aankom en iedereen ons uitlacht.. :')
En is het ook zwaarder, omdat je 2x per dag intensief rijdt? (Houdt je pony dat vol als je normaal maar 1x per dag rijdt en meestal 6x in de week) :9
Laatst bijgewerkt door Nette op 15-12-09 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:57

2 weken van te voren moet je een soort vragenlijst invullen waar je ook je niveau van dat moment op zit. Op basis daarvan maken ze een groepenindeling. Maar als je daar nog niet tevreden over bent, kan je na de eerste kennismakingsles nog wel ruilen :)

xTralala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 17:11

Nette schreef:
Maar het maakt niet uit als je nivo nog niet heel hoog is toch? := -Niet dat ik daar straks aankom en iedereen ons uitlacht.. :')
En is het ook zwaarder, omdat je 2x per dag intensief rijdt? (Houdt je pony dat vol als je normaal maar 1x per dag rijdt en meestal 6x in de week) :9

Jah, ik vind het heel zwaar voor je paard/pony :j
Ik ben 3/4 weken van te voren wel 'zwaarder' gaan trainen, 2x op een dag een half uur, een keer 1,5 uur, dagje gewoon :j
Pony hield het wel redelijk vol ;)

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 17:16

Ik ga denk ik ook wel wat meer ga trainen van te voren! Ik ben wel bang dat hij erg gaat afvallen... hij staat al heel zijn leven op dezelfde stalling, dus zal wel even stressen voor hem zijn... en de het programma is ook redelijk intensief.