Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Vandaag was een ietwat te spectaculair voor mij. Ik was eigenlijk ingedeeld op Koos, maar toen ik naar z'n stal liep dacht ik Aad te horen zeggen: Ruilen? (hij zat op Manda) Ik vroeg of hij echt wilde ruilen (kon hij ook weer op Koos).
Tegen Manda zeg ik geen nee, dus koos in stal gezet en Manda meegenomen. Buiten reed ik achter Aad en ze was aan het begin vrolijk en best normaal. Toen kwamen we langs een of andere man die stenen in een autolaadbak aan het gooien was. *kedenk. Koos schrok iets (manda ook) en Aad vroeg of hij wilde op houden. Hij negeerde het totaal. *Kedenkdankdongding. Ik kwam er net langs en Manda stond haast op de weg. Ik weer achter Koos gezet en ze ontspannde een beetje. (Die vent ging overigens gewoon door :S ) Toen reden we richting de trampoline en daar sprongen wat kinderen op. Koos reageerde door opzij te stappen. Aad vroeg of ze stopte en het meisje ging braaf zitten, jongetje bleef staan. Koos reageerde nog een beetje op het jongetje en Manda die raakte weer gestresst. Toen opeens was er een fietser achter haar en het leek of er een bom af ging. Ik zat eerst op Koos z'n kont, daarna sprong/viel Manda door de heg. M'n beugels waren uit en Manda begon over het grasveld te rennen. (bij het grote terein, bij de trampoline ging ik door de heg). Zonder beugels, heel hard, over het gras. Denken had ik weinig tijd voor. Proberen te stoppen en blijven zitten was wat belangerijker. Pas toen ik het fietspad zag naderen en besloot dat het nu echt rustiger moet kreeg ik er (hoe weet ik niet) weer terug naar een soort draf/stap/sprongerig achtig iets. Ik ben eraf gesprongen (ging lekker makkelijk zonder beugels) en heb daar op Aad gewacht, die mij tegemoet kwam rijden. De rest van de groep liep ondertussen door.
Manda liep een beetje geflipt te doen en ik probeerde tegen haar te praten en haar wat rustiger te maken. Toen Aad aan kwam ben ik op Koos gegaan en hij op Manda. Na even stappen konden we wel weer draven en zijn we (met Koos voorop) een stukje richting groep gedraafd. Nog een eind voor de groep gingen we terug in stap. Toen we weer achter bij de groep aangesloten waren bleven we daar. Manda was super gestresst. Bij elke fietser schoot ze weer naar voren, stappen was moeilijk. In het bos op een wat breder pad zijn we weer naar voor gedraaft. Manda en Aad gingen voorop, daarachter Prins en daarachter ik op Koosje. Manda werd langzaamaan wat meer ontspannen.
Op de terug weg begon het al weer toen we het bos uitkwamen, ze schoot volledig in de schrik van een? toen dat door bleef gaan, want werkelijk van elke fietser, brommer, auto of wat dan ook schrok ze, is Aad afgestegen. De rest van de weg liep hij ernaast. Toen we weer langs de plek kwamen waar die vent die stenen in de auto had gegooid, schoot manda weer helemaal in de stress. Druk, bang ging ze er langs.
Terug op de manege is ze afgespoten (ze was volledig bezweet) en is er met er gelopen. Alle schaafwondjes die ze opgelopen had doordat we door die heg (met muurtje erin) waren gevallen zijn behandeld.
Ik vind het echt best wel rot. Ze is nu namelijk weer volledig gestresst. Toen we op het erf stonden schrok ze van bijna alles. Hoop dat ze snel weer wat rustiger wordt...