Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annemarie

Re: Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 15:24

Hahahaha, nog meegesleept naar de brokkenbak?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:27

ja, ik was wel een stukkie kleiner dan ik nu ben Bloos
Hij flikte het elke keer weer, maar ik was best eigenwijs dus ging hem in m'n eentje uit de stal houden (wel iemand die de deur open deed) en daar ging ie dan weer...
Hij sloopte ook m'n cap en na de eerste keer poetsen was ik het ook verleerd de poetsemmer te dicht bij te zetten, maar ik vond het wel een lieverdje Ja
(met rijden ging ie in de berm galloperen, trok hij me bijna uit het zadel als ik me voorover boog en ik had blaren...) (maar ik vond het allemaal super Haha! )

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:35

sojeux, aan die pony heb ik superherinneringen. Lange tijd mijn lievelingspony geweest. Ook nog met hem aan de wedstrijden in hellendoorn meegedaan. Had je gegarandeerd prijs Knipoog

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 15:36

Hahah, jaa, dat is mij ook wel een aantal keren overkomen Clown

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:40

ik zal eens kijken of ik daar nog foto's van heb. Moet haast wel. Ik ben toen twee keer derde geworden in Hellendoorn. Waren ongeveer 30 deelnemers, dus dat was best knap van mijzelf

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 15:42

Oee, ben benieuwd! Haha!

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:46

ik bedenk mij net dat ik geen idee heb hoe ik een eventuele foto op bokt krijg... zal ik er met de digitale een foto van moeten maken en dan moeten plaatsen (en dat laatste gaat bij mij negen van de tien keer verkeerd)

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 15:48

Als je de foto's op de pc hebt en je e-mailt ze naar mij, kan ik ze er wel opzetten voor je *LOL*

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:54

haha, ik zal zo eens proberen een foto van de foto te maken, al is het al niet zo duidelijk...

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 15:55

Oke Lachen
Volgens mij staat m'n e-mailadres wel in m'n profiel, anders moet je maar PB'en.
Ik ga nu opweg naar muziekles Nagelbijten / Gniffelen

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:02

oke, ik heb het al geprobeerd, maar er blijft niets van over.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 17:26

Gelukkig hebben wij voor zulke dingen een scanner Lachen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 18:29

dan neem je die foto's toch gewoon mee Lachen

Ik ben ook wel blij met onze scanner/kopieerding/printer (prachtig, Pim werkt bij HP) Alhoewel hij wel een maatje groter mocht zijn, want groter dan A4 past er niet onder. en m'n tekeningen (enige wat ik inscan zo'n beetje) worden ondertussen wel groter... (A4 ook tussendoor.)

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 18:40

Wij hebben hier een onwijs grote printer van Epson staan, voor m'n pa's foto's. Daar past zoo groot papier in.
En van HP hebben wij een zwartwitprinter, maar die is stom.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 18:44

hihi, zwart wit is juist gaaf Lachen
vind het heel vaak een mooi sweertje hebben...

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 18:46

Hij heeft nogal vaak kuren juist op het moment dat ik hem nodig heb Nagelbijten / Gniffelen
Er zit wel een voordeel aan, het is een laserprinter dus de inkt raakt nooit op Clown

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 18:47

da's, dan wel minder...
Laserprinter? Dacht dat dat ding van ons speciaal was... Clown

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 18:52

Tsja, kweet ook niet hoe ze erbij komen
Ik ga maar eens aan m'n huiswerk, dan kan ik vanavond nog wel weer even bokken Ja

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 18:53

is goed Lachen zwaai

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 17:39

ik kan ze inderdaad tijdens de meeting meenemen. Ik kijk nog wel even

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 18:46

jeetje, vandaag ging het niet helemaal goed met paardrijden. Het komt erop neer dat ik met paard en al door heg ben gevallen en daarna (over het gazon van andere mensen) heel hard ben weggegallopeerd.
Ik zal het hele verhaal hier even quoten (zoals het in het toppic van mijn manege stond)

Citaat:
Vandaag was een ietwat te spectaculair voor mij. Ik was eigenlijk ingedeeld op Koos, maar toen ik naar z'n stal liep dacht ik Aad te horen zeggen: Ruilen? (hij zat op Manda) Ik vroeg of hij echt wilde ruilen (kon hij ook weer op Koos).
Tegen Manda zeg ik geen nee, dus koos in stal gezet en Manda meegenomen. Buiten reed ik achter Aad en ze was aan het begin vrolijk en best normaal. Toen kwamen we langs een of andere man die stenen in een autolaadbak aan het gooien was. *kedenk. Koos schrok iets (manda ook) en Aad vroeg of hij wilde op houden. Hij negeerde het totaal. *Kedenkdankdongding. Ik kwam er net langs en Manda stond haast op de weg. Ik weer achter Koos gezet en ze ontspannde een beetje. (Die vent ging overigens gewoon door :S ) Toen reden we richting de trampoline en daar sprongen wat kinderen op. Koos reageerde door opzij te stappen. Aad vroeg of ze stopte en het meisje ging braaf zitten, jongetje bleef staan. Koos reageerde nog een beetje op het jongetje en Manda die raakte weer gestresst. Toen opeens was er een fietser achter haar en het leek of er een bom af ging. Ik zat eerst op Koos z'n kont, daarna sprong/viel Manda door de heg. M'n beugels waren uit en Manda begon over het grasveld te rennen. (bij het grote terein, bij de trampoline ging ik door de heg). Zonder beugels, heel hard, over het gras. Denken had ik weinig tijd voor. Proberen te stoppen en blijven zitten was wat belangerijker. Pas toen ik het fietspad zag naderen en besloot dat het nu echt rustiger moet kreeg ik er (hoe weet ik niet) weer terug naar een soort draf/stap/sprongerig achtig iets. Ik ben eraf gesprongen (ging lekker makkelijk zonder beugels) en heb daar op Aad gewacht, die mij tegemoet kwam rijden. De rest van de groep liep ondertussen door.
Manda liep een beetje geflipt te doen en ik probeerde tegen haar te praten en haar wat rustiger te maken. Toen Aad aan kwam ben ik op Koos gegaan en hij op Manda. Na even stappen konden we wel weer draven en zijn we (met Koos voorop) een stukje richting groep gedraafd. Nog een eind voor de groep gingen we terug in stap. Toen we weer achter bij de groep aangesloten waren bleven we daar. Manda was super gestresst. Bij elke fietser schoot ze weer naar voren, stappen was moeilijk. In het bos op een wat breder pad zijn we weer naar voor gedraaft. Manda en Aad gingen voorop, daarachter Prins en daarachter ik op Koosje. Manda werd langzaamaan wat meer ontspannen.

Op de terug weg begon het al weer toen we het bos uitkwamen, ze schoot volledig in de schrik van een? toen dat door bleef gaan, want werkelijk van elke fietser, brommer, auto of wat dan ook schrok ze, is Aad afgestegen. De rest van de weg liep hij ernaast. Toen we weer langs de plek kwamen waar die vent die stenen in de auto had gegooid, schoot manda weer helemaal in de stress. Druk, bang ging ze er langs.

Terug op de manege is ze afgespoten (ze was volledig bezweet) en is er met er gelopen. Alle schaafwondjes die ze opgelopen had doordat we door die heg (met muurtje erin) waren gevallen zijn behandeld.

Ik vind het echt best wel rot. Ze is nu namelijk weer volledig gestresst. Toen we op het erf stonden schrok ze van bijna alles. Hoop dat ze snel weer wat rustiger wordt...

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 18:53

Oee, bah, klinkt naar!
Met jou alles goed?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 18:56

Met mij wel, ik schrik gelukkig zelf niet zo snel van die dingen. Behalve dat ik er nu een soort meezit dat het paard zo ontzettend in de stress zit. Ook omdat ik er zelf graag op wilde (ik bedoel, zat op een ander ingedeelt, maar wilde toch weer ruilen).

Ik kan ook ontzettend boos worden op die man die ondanks de waarschuwing gewoon doorbleef gaan, want dat was de eigenlijke oorzaak dat ze ervan door ging. Als ze daar niet al gestresst was van geraakt, dan had ze waarschijnlijk de trampoline nog wel kunnen hebben... Het ergste was nog dat ik bijna op de weg stond en hij nog niet stopte. Hij ging door Boos!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 18:59

Hee, het is niet jouw schuld!
Jij kan er niets aan doen dat het paard nu gestresst is (al zal dat ook wel weer overgaan), het is gewoon die eikel die niet wilde stoppen!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 19:02

ach ja, er is nu inderdaad niets meer aan te doen. Volgens Aad (instructeur) was Manda sowieso al drukker, daarom moest/mocht ik er ook op. Hij dacht dat Manda bij een ander misschien minder druk zou zijn... (was dus niet zo..)