Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

antoinetje

Re: Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:42

In het bos en duin ging het goed. Op het strand ging het niet, Monica viel in de zee van Bo dus alle paarden waren van slag en werden heel druk (het onweerde ook in de verte) en ik dus ook (mensen met mij) ik mocht ook niet vlak achter Aad, dat vond hij niet nodig en hij vond dat ik zat te zeuren omdat ik (weer) bang was. Ik wist niet waar ik het zoeken moest want Xandra werd zo sterk, ik had het gevoel dat ik haar niet kon houden. Ik durf nu niet meer te rijden en ga vrijdag zowieso niet, volgende week is Gijs er dus dan kijk ik even wat ik doe, ik denk dat ik mijn kaart aan hem doneer (als Yvonne dat goed vindt) en ermee kap. Voor mij is er geen lol meer aan.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:49

Zou natuurlijk wel jammer zijn...
Maar als je steeds zo bang bent is het ook wel begrijpenlijk
Kan Alex je er ook niet overheen helpen? (En Izzepis is natuurlijk ook weer terug!)

Wendy, waar ga je naartoe op vakantie? (of had je dat nou al geschreven Bloos in elk geval veel plezier! *LOL*

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:27

ik ga naar limburg, bij gulpen in de buurt kamperen.

En antoinetje, kan je een groep opzoeken waar aad niet vaak voorrijd Bloos Kom met ons mee een uurtje eerder. Wij hebben vaak wel rustige paarden en weinig mensen die echt erg zeuren.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:52

Gisteren heb ik jaja alweer op Prins gereden. Opzich ging het wel aardig. Hij was niet zo sloom en liep best netjes
Vandaag heb ik op Djol gereden voor haar dagelijkse oefeningen Knipoog Helaas moesten we wel in de blubberbuitenbak. Ze is nog erg sloom maar opzich liep ze goed! Kort galopje gedaan... (Dat ging wel wat harder Tong uitsteken) En verder stappen en draven. Draven was niet echt favoriet vandaag bij haar, maar het was in de bak ook meer een zwembad dan een zandbak Tong uitsteken

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 16:28

antoinetje schreef:
In het bos en duin ging het goed. Op het strand ging het niet, Monica viel in de zee van Bo dus alle paarden waren van slag en werden heel druk (het onweerde ook in de verte) en ik dus ook (mensen met mij) ik mocht ook niet vlak achter Aad, dat vond hij niet nodig en hij vond dat ik zat te zeuren omdat ik (weer) bang was. Ik wist niet waar ik het zoeken moest want Xandra werd zo sterk, ik had het gevoel dat ik haar niet kon houden. Ik durf nu niet meer te rijden en ga vrijdag zowieso niet, volgende week is Gijs er dus dan kijk ik even wat ik doe, ik denk dat ik mijn kaart aan hem doneer (als Yvonne dat goed vindt) en ermee kap. Voor mij is er geen lol meer aan.

Hmmm klinkt lastig allemaal. Ik denk dat je het inderdaad zoieso niet bij Aad moet zoeken, die heeft meestal een grote mond en kan er niet zo goed tegen als mensen bang zijn. Misschien kun je op een andere dag rijden, of gewoon een goed gesprek met aad en yvon houden, zodat je zoieso voorlopig op de meest rustige paarden rijd. Wat je ook kunt doen is 1 paardje zoeken, die je lekker kunt rijden (verzorgpaardje dus) en daar je vertrouwen mee terug kunt winnen.. Succes, ik hoop echt dat je je lol in het rijden weer kan krijgen!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 17:03

Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik vindt het heel moeilijk omdat ik altijd op paarden zoals Jack, Alex, Izzy zit. Ik zou zo graag een keer op andere paarden willen maar op het strand durf ik dat gewoon niet. Ik snap heel goed dat Aad een beetje kriegelig was dat ik zo bang werd, maar dat heeft hij ook aan zechzelf te danken, als ik tot 4 keer aan toe aangeef dat ik het eng vindt en hij er niets mee doet.. Ja dan kan ik er ook niets aan doen als ik in paniek raak. Ik heb hetmet Marloes ook 1 keer gehad dat ik het echt eng vond (toen zat ik op Jack), toen ben ik achter haar gaan rijden en was er niets meer aan de hand, toen hebben we zelfs 2 keer gegalopeerd op het strand!!

@ Kooslover, lekker dat je op Djolly mag rijden, ik vindt het heel fijn dat het weer beter met haar gaat! 3 weken geleden werd er gezegd dat als ze niet snel beter zou zijn ze door de frikandellen zou gaan....daar schrok ik best van!

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 21:45

Nouja.. Als het je fijner geeft om achter haar te rijden, kun je misschien een les zoeken waarbij je met marloes kan, misschien kan je een keer in onze les mee, wij gaan altijd met marloes naar buiten. Galoperen doen we meest niet op het strand, dus kan je lekker relaxt. Er rijden ook veel fijne paarden mee en er gebeurt nooit wat! Lachen

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 22:16

Ik vindt het in sommige situaties heel prettig om achter de voorrijder te rijden. Galop op het strand vind ik wel leuk, als het maar verantwoord is. Op welke dag rij jij mariet?

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 08:31

Zaterdagochtend om 9 uur (wel vroeg dus).

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 10:48

Ik ben er nu echt weer Lachen

Was een heel leuk weekje. Enorm veel gereden (eigenlijk de hele dag, vijf dagen lang) nu nog een beetje moe, maar ik kom dinsdag wel weer Lachen

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 14:23

Heej Fen, gezellig dat je er ook weer bent. Lekker de hele week gereden Lachen

@ antoinette: Dat had ik ook een keertje gehoord ja. Maar gisteren wilde aad een nieuw zadel voor haar kopen geloof ik (hij was in elk geval steeds aan het passen..) Dus waarschijnlijk heeft hij er toch ook wel weer vertrouwen in.
Verder loopt ze ook goed, alleen is ze nog erg sloom Knipoog Izzy wordt trouwens ook weer gereden. Wel nog zonder zadel maar het gaat super met haar. Je kunt het wondje nog wel zien maar ze is weer ontzettend lief Lachen
@ Mariet: Vandaag nog gereden?

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:02

Nee ben vandaag naar een friese fokdag geweest, en m'n mams was jarig dus ging niet naar de manege Haha!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 19:05

Gelukkig maar, Djolly mag blijven OK dan! joehoe!!! het is zo'n lekkere knuffelkont!!, en Izzy is gewoon altijd een lieverd!!!

@ Mariet, 09.00 op zaterdag is wel heel erg vroeg ja... Cool

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:23

Vandaag heeft Djol weer in een beginnerslesje gelopen Lachen
Morgen ga ik weer naar haar en Izzy toe!

@ Mariet: Heb je nog een klein zwart souvenier met lange manen meegebracht Tong uitsteken

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:07

hahahaha ik ben al tevreden met m'n 'eigen' 4 zwarte gevallen Haha! En in februari komt de vijfde dus ik heb niets te klagen Knipoog Haha!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 10:52

Zo het wordt drukjes Knipoog.... een veulentje zeker?

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 11:49

Yep Haha! Jazz is nu alweer .. 4 maandjes drachtig Haha! nog 7 te gaan Haha! Maar het is wel erg spannend hoor.. de vorige keer was die arme meid ongeveer een maand ziek, had ze ontzettend hoge koorts. Ik hoop dat alles nu wel goed gaat..

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 12:48

ik hoop het ook voor je Lachen

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:17

Ik hoop het ook voor je! het is wel altijd leuk he die kleine beessies. dse manege waar ik hiervoor reed hadden ze ook elk jaar zo'n 5 tot 7 veuelens (zie profiel) dat is altijd zo schattig..

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:34

Bij smit heb ik ook 2× een veulentje gezien: Snoopy en een tinker.
Maar ik hoop ook dat het goed gaat met moeders...

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:40

@ Kooslover, nog een leuke foto van je wijffie

Afbeelding

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:41

ow die is lief Lachen

foto's van m'n trektocht: http://www.mijnalbum.nl/Album=PDPYDU4C

het geeft een klein beetje een beeld, maar niet echt heel goed... anders op het lamoentoppic nog een uitgebreid verslag Knipoog

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:47

Ziet er wel heel gezellig uit! heb je een link naar het lamoentopic? dan hoeven we niet zo te zoeken Schijnheilig

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:52

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 14:03

Valt wel mee hoor, leuk verslag! ziet ernaar uit of je een hele vervelende tijd hebt gehad Knipoog