We crossen door het bos, Rc 't Fjordenpaard gaat los VI

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Lucy

Re: We crossen door het bos, Rc 't Fjordenpaard gaat los VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 08:26

He bah, stomme Rhino..
Maar voor niet drachtige en niet hele oude of jonge paarden is het toch niet echt gevaarlijk?.. Of wel..?
Ik ben er niet zo bekend mee..

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 08:36

Evelijn schreef:
Met buitenrijden is ook niks mis... het virus kan niet eens in de lucht zweven of overleven... dus ik ga ook gewoon naar buiten... en Anna kan gewoon langskomen zolang ze schone kleren aanheeft en niet net een snotterig paard heeft geaaid.
Zou zelf alleen niet naar een manege of naar FP gaan om daar paarden te aaien of te rijden... doe ik al zelden maar nu dus gewoon niet.

Succes vandaag met anna bron, ben benieuwd hoe het gegaan is!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 08:37

_Lucy schreef:
He bah, stomme Rhino..
Maar voor niet drachtige en niet hele oude of jonge paarden is het toch niet echt gevaarlijk?.. Of wel..?
Ik ben er niet zo bekend mee..

Volgens mij was het een herpes virus dus je hebt het in je lichaam zitten (bijna iedereen)
als je verzwakt bent kan het opspelen, net zoals een lipblaasje dus als je paard goed gezond is krijgen ze het niet zo snel denk ik.

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 09:00

Succes vandaag Eefje!

Oke mooizo, maar hoe uit het zich dan? Behalve spontane abortus.
Ook als snotneuzen en vieze ogen ofzo?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 09:32

Ja volgens mij wel maar snotneuzen vieze ogen hoeft niet persee rhino te zijn.
Of dat is de ongevaarlijke variant dacht ik...

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 09:35

Als verkoudheids variant dus idd snotneus, vieze ogen, hoesten, weinig eetlust. Al heeft Ferro altijd wel vieze ogen, daar is hij gevoelig voor maar dat wil niet zeggen dat hij nu ineens rhino heeft.
Dan ook de neurologische variant wat begint met bijvoorbeeld een verlamde staart, niet kunnen plassen/poepen, zeer zwake achterhand enzovoorts.

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:25

De ponytjes die nu bij faron staan heeft ook 1 snotneusje, en de andere snot oogjes..
Maar denk dat die ene gewoon verkouden is. Ze Heeft de andere en faron ook nog niet aangestoken en eetlust heeft ze genoeg, dus daar zoek ik verder maar niks achter..
en die verkoudheids variant is niet gevaarlijker dan een gewone verkoudheid toch?

Bah die andere variant klinkt idd niet leuk! is dat die die nu veel bij jullie in de buurt is?

En die spontane abortus, hoort die bij ze allebei? Of bij 1 ervan?

oh lees nu net dat in Winsum de Rhino abortus variant al wel is aangetroffen..
is dan opeens toch wel dichtbij..
Laatst bijgewerkt door _Lucy op 06-03-12 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:33

Goedemorgen! Ik heb echt heerlijk uitgeslapen, hoef pas om half 1 op school te zijn. Nu aankleden en ontbijten! Vanavond om 7 uur heb ik een afspraak bij de sportschool!

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:42

Van hetzelfde! whahaha al heb ik inmiddels wel al ontbeten maar ga ik zo maar douche en aankleden. Ik hoef pas om 3 uur op school te zijn xD

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:51

haha ik moest op 9u op school zijn, en was om 10u al weer thuis xD

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:28

Ik ben al boodschappen wezen doen en straks stallen mesten en komt Anna Bron voor het trailerladen.
Kafka heeft ook vaak beetje neusvloeing..maar bij rhino krijgen ze ook verhoging.. eigenlijk zou je ze dagelijks moeten temperaturen om het goed in de gaten te houden... maar dat heb ik ook nog nooit gedaan.

Lucy, een uurtje schiet ook niet op. Loop je nog stage?

De manege in Altena (Peize) is nu helemaal dicht... geen manegelessen etc. vind het wel iets te rigoreus...maar goed als ze dat financieel kunnen hebben en er zijn drachtige merries op het bedrijf.
Laatst bijgewerkt door Evelijn op 06-03-12 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:30

ja ik loop normaal 5dagen in de week stage, maar had vandaag terugkomdag op school :P

succes met trailer laden zometeen!

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:37

Hele manege is idd vrij rigoreus maar geeft denk ik wel een veilig gevoel. Deed het bij mij iig wel toen ik niet naar ptc hoefde :) maar op het andere bedrijf(van dezelfde eigenaren, manege) gaan de lessen voor die kindje idd wel door. Onder het mom van, ptc komen mensen die ook eigen paarden hebben en zo eventueel kunnen besmetten en de kindjes op de manege komen niet met andere paarden in aaraking. Ik vind dat persoonlijk ONTZETTEND KROM! Wij zijn paardenhouderij leerlingen, weten hoe ernstig het is, kunnen dit inschatten en zijn dus extra voorzichtig. Ook juist omdat we het niet naar eigen/bijrrijd paarden willen overbrengen! En die manegekinderen en de daarbij horende ouders zijn vaak toch minder voorzichtig en strikt.... maargoed Wij hoefde niet naar ptc dus ze moeten het verder zelf weten.

Suc6 zo met trailerladen eefje! :)

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:40

ja maarja.. helemaal zonder inkomsten van de les kindjes zal het ook wel moeilijk worden denk ik..

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:47

Is afhankelijk van of de manege bij de FNRS is aangesloten. Wat wel zo is, dan is er namelijk sprake van een lesovereenkomst en moet je doorbetalen in dit soort gevallen (is bij ons op de manege ook zo). Kwam ik bij management achter van de week, voor dit soort gevallen zijn die lesovereenkomsten een uitkomst! Je kan prefentief je manege dichtgooien en zo erg verlies voorkomen want je klanten moeten door blijven betalen! (onze manegementstagaire heeft bij de fnrs gewerkt, en geeft les op een besmet bedrijf en daar blijven de inkomsten behouden door de lesovereenkomst)

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:49

Tot nu toe gaan de lessen bij mij op de manege wel gewoon door dus :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:52

Succes zo met trailerladen Eefje! Hopelijk doet Kafka het een btj braaf!

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:53

ja bij ons in ngein ook hoor
tenminste, heb nog geen mail gehad dat het niet zo is. Maar dan krijg je weer, het is een virus, dus overleefd niet lang butien het lichaam dus besmetting via mensen is vrij klein... maar ik vind ook, better safe than sorry hoor!!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:54

Dan vind ik het helemaal vreemd dat een manege in Peize dichtgaat terwijl manege's die veel dichter bij de besmette stallen zitten gewoon doorgaan... je zou bijna denken dat er hier meer aan de hand is.

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:17

Ik heb geruchten gehoord over groningen, maar dat zijn geruchten weet ook verder niet wat daar van waar is

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:18

Wat er nu bekend is is die abortusvariant in Winsum(Groningen)... maar heb je dan geruchten over neurologische variant in Groningen?

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:18

bijna wel ja eefje..
tenzij ze flink wat drachtige merries op stal hebben, dan kan ik het me wel voorstellen..

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:20

Oh nee dat durf ik niet te zeggen hoor, welke variant. Maar idd als ze ook maar 1 merrie die drachtig is op stal hebben kan ik me voorstellen dat je al bijna wil sluiten hoor!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:40

Oh my, ben voor jan doedel op school......er is een presentatie over word jij ondernemer....was ik vergeten. Daar mochten we naartoe maar hoeft niet. En ik had er echt geen zin in. Dus zit nu maar in de mediatheek tot 2 uur....maar ben ondertussen niet meer alleen :P

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:40

Jeej ik heb gesport bij de sportschool! Feel proud of myself! Het begin is dr! Was nu nog niet heel zwaar omdat we het basisprogramma hebben gedaan maar toch heb ik morgen denk wel wat spierpijn. We hebben alle spiergroepen gehad namelijk. Donderdagmiddag ga ik weer! Nu stink ik en ga ik douchen! En oh, er zijn wel veel leuke jongens daar zeg! :P