Is er iemand op stal waarvan ik het pasje voor de slagboom even mag lenen?? Tussen 2 en 3..
Remark
Geplaatst: 24-08-14 11:46
Als je niemand kan vinden met een pasje, kan je altijd die meneer die alles op stal repareert en vaak op de hooikar rijdt vragen om het hek open te doen. Die kan dat vanaf zijn telefoon.
Maarrrr tis geregeld en ze ging suuuuuper braaf de trailer in
truitje
Geplaatst: 28-08-14 09:58
Hoi! Ik krijg een dezer dagen ook een paard op wennekers maar zoek iemand met wie ik samen binnen en buiten kan zetten.. en ij twijfel over de kudde of prive landje. Gaan de paarden in de kudde er allemaal tegelijk in? Want als je er zelf later uithaalt betekent dt dus dt je paard dan alleen staat?
gaucho
Geplaatst: 28-08-14 10:10
Paarden op het grote land worden er apart op gezet, vanaf 's ochtends vroeg. Er staan er altijd wel een stel nog aan het begin van de avond.
Ah super. Ja ik twijfel qua blessures etc of ik in t grote of priveland moet.. gaat dat meestal wel goed in die grote weides?
Remark
Geplaatst: 28-08-14 10:36
Wat ik altijd zie is dat ze er rustig bij staan maar ik zou de gok niet nemen en zou eerder een eigen landje nemen en een maatje zoeken. Wat wel een nadeel is van de privelandjes, is dat alle paarden altijd erg vroeg binnen worden gehaald. Als ik om kwart over 4 op stal ben om mijn bijrijdpaard van de wei te halen is ze vaak de enige die nog op de wei staat...
Typfoutje
Laatst bijgewerkt door Remark op 28-08-14 10:39, in het totaal 2 keer bewerkt
Eigen landjes zijn op dus ik ga toch maar voor t merrie landje
gaucho
Geplaatst: 28-08-14 10:37
Mijn paard heeft achter ijzers, dus die kan sowieso niet op het grote land. Ruinenland willen ze aan het begin van het seizoen wel eens wat met elkaar stoeien.
Met de algemene weides is niets mis. Paarden worden er op verschillende tijden op en af gehaald en vaak staan er tot een uur of 7 wel paarden op die weides. Er zijn ook paarden die met hoog zomer dagen (nu niet meer voor zover ik weet) in de namiddag erop worden gezet en pas 's ochtends er pas weer af gehaald werden. Ruzie op de algemene weides heb ik zelf nog niet gezien. Een blessure kun je ook oplopen op een prive landje. Ook daar kan je paard gaan rennen, slidings maken en onderuit gaan. En zoals gezegd worden de meeste paarden van de prive landjes vroeg binnen gezet.
Dat de prive landjes nu 'op' zijn betekent niet dat je op de wachtlijst kunt om er 1 te krijgen. Succes met de keuze als je straks kunt kiezen tussen prive of algemeen.
Wat voor paardje heb je gekocht, welke box (type) komt hij/zij te staan en wat is je doel met je paard? (uit nieuwsgierigheid)
Ik ben inmiddels op zoek naar m'n eigen paardje, maar weet nog niet helemaal zeker of ik hem/haar op Wennekers zet. Maar k kom sowieso nog langs voor kassi
Ik moet zeggen dat de paarden op de merriewei (en de ruinendijk) laatst enorm aan het 'klieren' waren, maar over het algemeen valt het reuze mee. Door het slechte weer dat we hebben gehad was het laag liggende deel behoorlijk omgeploegd en viel er niet veel meer te grazen, ze zullen het misschien een beetje zat zijn geweest .
Ik ben heel blij met haar daar haar stal vindt ze heerlijk. Ik zoek alleen nog een trens je, een dressuursingel en beugelriemen voor haar.. iemand die die wil verkopen an mij of ruilen tegen iets anders? Vind die winkel te duur