Stal Langelaan praat

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Serada

Re: Stal Langelaan praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 12:36

Heftig hoor zo'n vergroeiing en dan te beseffen dat het een chronische aandoening is. Nu snap ik wel beter wat er bedoelt wordt hoor Ireen.
Ik zou lekker thuis blijven als ik jouw was, even rust want je hebt al veel meegemaakt afgelopen weken en je studie is natuurlijk ook belangrijk. Je hebt straks het hele weekend nog om bij Froukje te zijn.

Gezellig als je meegaat Ireen en Anique je bent uiteraard van harte welkom. Ik weet niet wie er allemaal heen gaan maar als er een plekje in één van hun auto's vrij is, kan je vast wel mee

Eeh Mir kan je me een hintje geven via de PB wie het is hihi

Yustin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 13:20

hihihi al gedaan

Anique als ik ga dan kan je natuurlijk meerijden!

Owens_hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 13:22

Zo de paardjes staan er weer lekker bij
Sry Lin ik had geen tijd meer om Thomas te doen
Maar heb wel alles hooi gegeven
Froukje gemest, heeft een uur lekker buiten gemeut

Owentje gedaan, heeft ook lekker buiten gehuppeld, hij lag toen ik kwam op stal.
Toen hij stond weer op 3 benen
Vreselijk stijf dus. Later ging het een stuk beter.

Toen heb ik Freedje even gedaan, dat is toch een stuk bewerkelijker.
Hij is vals, hij heeft me gebeten in mijn vinger
Hij wilde zijn pijnstiller niet, dus deed ik dat via een peentje.
Hij is niet dom, hij wilde dat peentje helemaal niet.
Dus dacht wil ik douw hem gewoon in zijn smurf.
Helaas stopte ik mijn wijsvinger er bij om te zorgen dat hij die peen binnen hield, maar hij deed een beetje te snel zijn tandjes op elkaar.
Auw
Toen kregen mijn voeten een wasbeurt, hij was bijna klaar en toen ging de emmer over mijn voeten.

Maar goed, hij staat er wel weer lekker bij, hoop dat Ghitta snel beter is.

En Peetje, jij kan vanavond lekker gaan ontspannen met Whis, ik heb haar ook gelijk maar ff gemest.
Ik heb kennis gemaakt met Jolanda van dat nieuwe paardje, die was ook schoon, dus kon ik Whis echt niet laten staan.
Volgende keer zijn de andere weer aan de beurt
Vanavond schiet ik nog even langs stal om naar Owen te kijken en zijn bedje recht te trekken.
Ben er niet echt gerust op zoals hij deze winter door is gekomen.
maar goed meer kan ik ook niet.

Zo Ireen een heftig stukje hoor ik heb het ff doorgelezen, maar heb er wel een akelig gevoel bij
Het enige wat ik niet begrijp is dat een 4 jarige de aandoening krijgt die vaak bij 12 jarige paarden voorkomt.
Ik vind het raadselachtig.
Froukje is nog zo baby, kan er echt met mijn pet niet bij. (verstand heb ik niet zeggen ze)
Laten we maar hopen dat het niet al te erg gaat worden. meer kunnen we niet
Daarom nogmaals Ireen Erik en Tonke sterkte, en als ik iets kan doen laat het me dan weten.
Laatst bijgewerkt door Owens_hartje op 06-04-06 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Yustin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 13:26

He Wil wat is er dan met Owen?

Owens_hartje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 13:30

moossie schreef:
He Wil wat is er dan met Owen?

Denk stijf, hij lag toen ik kwam.
Alleen toen hij ging staan kon hij met zijn achterhand bijna niet draaien in zijn box. Ik zag het al toen hij overeind wilde komen.
Ik heb hem nog nagekeken, maar kan helemaal niets ontdekken

Reentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 13:39

Hey Wil, dank je voor het uitmesten van Froukje en dat ze al lekker een uurtje buiten heeft kunnen staan!
Ja, echt een leuk verhaal is het niet. Helemaal niet als er op die site al wordt gezegd dat op die foto het hoefkraakbeen al ernstig verbeent is, terwijl het bij Froukje nog 1 of 2 cm erger verbeent is. Het gekke alleen vind ik dat er op deze site staat dat het voornamelijk voorkomt bij warmbloed paarden, terwijl Vollaers juist zei dat het meestal bij koudbloedpaarden voorkomt. Maar ja, dan nog maakt het niets uit want er zijn ook nog steeds discussies of het friese ras nou onder koudbloed of warmbloed valt, maar ja Froukje heeft het dat is een feit!

En ja Wil daar kunnen we uren over gissen waardoor Froukje het op 4 jarige leeftijd al heeft. Het kan erfelijk zijn, het kan door het bokhoefje komen wat ze heeft en het kan door overbelasting op jongere leeftijd komen, vermoeidheid, misschien vallen sommige dingen wel samen, waardoor ze het al zo vroeg heeft. Maar dat zullen we allemaal nooit zeker weten. We kunnen alleen maar heeeeeeel hard hopen dat dat speciale beslag goed aan slaat bij froukje!

Staat trouwens wel erg veel op deze site http://www.hoofcare.nl Allemaal informatie over hoefproblemen enzo, wordt erg duidelijk uitgelegd.

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 14:24

ja ireen het is nu echt even duimen voor jullie!

He ik heb trouwens ook nog een tuig te koop. Zonder hoofdstel.
Sterke kwaliteit..
Iemand interesse? (dan heb ik weer ruimte in mijn kamertje )

Ktje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 17:59

gister was ik pas ultra laat thuis....tot half 1 bij de voorstede in rijswijk geweest. Bij een leuk paardje wezen kijken. Een dressuur paard een ruin.... De eigenaresse komt vandaag bij ons op stal kijken, want misschien wil ze hem in de zomer op het land zetten, want waar hij nu in de zomer staat, daar staan ruinen en merries door elkaar en dan wordt het een zooitje.
Ik ga me nu dus maar snel omkleden en naar stal.
Tot zo

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 18:13

Mir, dat is goed! dan kan ik dus eventueel met jou meerijden! dat tuig past [paard] trouwens niet he?

karin, waarom wordt het een zooitje als ruinen en merries door elkaar staan ik hoor dit weleens vaker zeggen, maar vind dat eigenlijk maar onzin 9 van de 10 keer gaat het goed en als het fout gaat komt dat nog niet eens altijd omdat het ruinen en merries zijn die door elkaar staan...

Owens_hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 18:58

Merries en ruinen door elkaar zetten is vragen om problemen.
Nee ze heeft op dat punt helemaal gelijk.

Yustin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:00

Dat ligt eraan of er ruinen zijn die dekken....

Als ik ga he Anique. moet even kijken of vriendje lief geen andere plannen heeft

Yustin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 20:03

Trouwens, ik sta voor 14 mei op de reserve lijst bij Prometheus en voor 11 juni op de lijst bij Slingeland
(heb hu nnet even aan de tel gehad!)
17 en 18 juni ook bij Prmetheus op de lijst. Wel een beetje veel in 1 maand, maar heb er superveel zin in!

Welterusten voor straks
kuss Mir

Reentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 21:01

Haha, die Mir, je gaat goed zo! Maar zit die wedstrijd van 14 mei alweer vol joh?? Kon je ook niet voor mij in de plaats? Of hebben ze mij er nog niet afgehaald? Anders moeten we dat ff aan Con vragen. Hey en als je Yus nou ff zwart spuit he, dan kan je 2 juli ook mee doen aan de friezendag, haha! Dan doe jij samen met Lin de Kur op muziek.

Reentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 21:18

Ik wil ook

Ktje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 22:08

Ik ga woensdag over 2 weken een keertje op dat paardje rijden om te kijken of het klikt. Ik ben benieuwd of hij van de zomer bij jullie paardjes in het land komt te staan.
Het klinkt wel allemaal veel belovend hoor....kan ik misschien ook eens gaan starten.

Owens_hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 22:34

Jeetje Karin wel leuk.
Hoop voor je dat het klikt.
Succes

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 07:05

haha, daarom ook dat "eventueel" mir

hoewel, je gaat maar gewoon

ik ken trouwens zat stallen waar ruinen en merries gewoon door elkaar staan hoor, gaat gewoon goed!!

Owens_hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 07:27

Dat kan ook best wel goed gaan hoor, alleen moeten de merrie eigenaars het wel goed vinden dat, dat hun beestje af en toe gedekt wordt.
Owen heeft nog nooit gedekt, tot 2 jaar geleden.
Toen dekte hij ineens een fjordje op het land.
De natuur hou je niet tegen.
Maar er blij mee zijn ben ik allerminst
Maar we hadden wel een superkoppel lopen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 07:29

haha, ja dat zal af en toe weleens voorkomen, dat voorkom je dan natuurlijk niet!

btw, mogen regendekens ook mee met die wasservice of die niet?

Yustin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 08:14

Mogguh allemaal

Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 08:42

Anique_Vaandrig schreef:
ik ken trouwens zat stallen waar ruinen en merries gewoon door elkaar staan hoor, gaat gewoon goed!!

Bij Leo in Pijnacker ging dat ook erg goed met ons koppel hé Wil. Daar liepen ze in een kudde van ongeveer 9 paarden op een heel groot stuk. De balans (ongeveer net zoveel merries als ruinen) was goed in dat koppel en er heerste een duidelijke rangorde. Maar zoals die eigenaresse vertelde, één merrie in een grote groep ruinen zetten is toch wel vragen om problemen Afbeelding

Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 08:46

moossie schreef:
Trouwens, ik sta voor 14 mei op de reserve lijst bij Prometheus en voor 11 juni op de lijst bij Slingeland
(heb hu nnet even aan de tel gehad!)
17 en 18 juni ook bij Prmetheus op de lijst. Wel een beetje veel in 1 maand, maar heb er superveel zin in!

Welterusten voor straks
kuss Mir

Wowwww super Mir, en heel leuk dat je ook bij Slingeland gaat rijden Afbeelding

Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 08:48

Reentjuh schreef:
Haha, die Mir, je gaat goed zo! Maar zit die wedstrijd van 14 mei alweer vol joh?? Kon je ook niet voor mij in de plaats? Of hebben ze mij er nog niet afgehaald? Anders moeten we dat ff aan Con vragen.

Ik vraag het vanmiddag wel even aan haar Afbeelding

Yustin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 08:50

haha ja arme merrie. Nouja over aandacht niet te klagen denk ik

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 09:02

Reentjuh schreef:
Ik wil ook
Ja dat kan ik heel goed begrijpen hoor Ireen maar misschien komen er voor jou en Froukje nog betere tijden aan.
Afbeelding