doen jullie ook aan f proeven?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jass__

Re: doen jullie ook aan f proeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 19:12

@Confetti: Kan je ook die nieuwe proefen bestellen?? Haha! Wist ik niet..nouja dank je! Haha!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 20:34

Cantheon schreef:
jepsica schreef:
Ik rij de F 14 zijn er mensen die ook die proef rijden of een hogere proef?

groetjes jessica

Ik dacht dat ze maar tot de F12 gingen en dat in april pas de proeven t/m F20 uit zouden komen... Nagelbijten / Gniffelen Ik rijd nu F12 en ik hoop dan dat de nieuwe proeven op tijd uitkomen... Tong uitsteken

Deze proeven zijn dit jaar opgestart en mogen dit jaar tot april beoordfeeld worden door FNRS juryleden die tot de F12 mochten jureren en KNHS juryleden
Hierna zal de FNRS wel weer een jurycusrus starten om de toevoeging tot F20 achter je naam te krijgen
De deelnemers (jullie dus) kunnen wel degelijk al doorstromen richting F20

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 20:35

Marloess_ schreef:
Ik zou gister voor de 2e keer F12 gaan rijden,
maar kon niet meedoen, gekneuste nek Scheve mond

beterschap en volgende keer dan maar

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 20:37

confetti schreef:
@Flurk, die reactie van geldklopperij..... hmmm, nee niet dus. Als de instructeurs zien dat iemand het in de F1 t/m F3 erg goed doet, dan gaat deze veel sneller over. En bij een bepaald puntenaantal, zien wij dat als 2 pp.

Wij krijgen regelmatig nieuwe lesklanten van andere FNRS maneges, die snel overgegaan zijn naar een hogere klasse, terwijl ze daar nog niet aan toe zijn. Ik vind de regel van met 2 pp mag je al over, veel te soepel. Je mag het natuurlijk niet vergelijken met KNHS, maar daar moet je eerst 10 wintpunten halen voordat je over mag. Daarnaast organiseren wij iedere maand een FNRS wedstrijd en soms wel eens 2 proeven op 1 dag, waardoor het doorstromen toch snel genoeg kan gaan, maar je hebt dan al wel meer ervaring opgedaan in het proeven rijden.

mag ik dan sorry zeggen
SORRY

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 20:40

univoortje schreef:
Hoi, Flurk,
Ik, als lesklant bij Confetti, wil toch even reageren op jouw uitspraken over geldklopperij.
Ik verzeker je, dat dat zeker niet de intentie is bij Sintels, het zijn daar mensen die zeer correct en zorgvuldig met hun klanten, groot en klein, omgaan.
Daarom komen wij als gezin ook zo graag daar. Er is juist heel veel aandacht voor de klanten en natuurlijk ook voor de pony's en paarden.
Ik vind het erg jammer dat je ze als mogelijke geldkloppers betitelt, want dat zijn ze zeker niet.

heb al sorry gezegd en lees nu pas dit bericht.
Blijf daar zeker gewoon met plezier komen en rijden Univoortje het is niet persoonlijk bedoelt
Ik erger mij alleen aan het feit dat ze er andere regels op na houden dan wat de FNRS wil
En 2 proeven op een dag rijden is een beetje overdreven vind je ook niet?
Ik verwacht trouwens in de toekomst dat de FNRS wel iets aan winst en verlies punten zal gaan doen ze willen tenslotte met de KNHS toch steeds meer op 1 lijn komen

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 20:42

Jolien87 schreef:
Ik heb zaterdag 8A gereden maar dat was echt een ramp, mijn paard was echt duivels bezig met aangalloperen....
Vreselijk bokken, ze bleef maar gaan (wel blijven zitten gelukkkig) maar de hele proef was gespannen, vreselijk gewoon...
Vlak voor de proef nog twee keer rustig aangegallopeerd om het er een beetje in te krijgen en normaal doet ze nooit gek tijdens de proef, dan kan ze nog zo raar doen bij het inrijden maar de proef neemt ze altijd serieus, nou nu niet dus *zucht*
Uiteindelijk kwam ik precies uit op 210 punten (wat ik nog vond meevallen na de proef!) maar de jury vond het net geen pp waard, heeft dat mens een puntje geskipt en er toch maar een 4 van gemaakt zodat ik net op 209 uitkwam *grrr*

das zeer banketstaaf gevonden
heb je toch zeker wel iets van gezegd he?
Ik zorg er altijd voor dat ik niet op 209 uit kom dat vind ik toch zo rot voor de rijder

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 23:38

@Flurk, het is al goed Knipoog .

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 10:47

@ Flurk: tja ik baal er nog steeds wel een beetje van, ik zou me als jurylid ook knap banketstaaf vinden voor een ruiter maarja kennelijk vond ze het de moeite waard om mij ff lekker te laten balen:S

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:45

Ik tel altijd even snel, en als ik dan op 209 uit kom, dan bedenk ik me nog een keer heel goed of ik naar boven of naar beneden wil afronden. Het komt dan dus wel eens voor dat ik van een 6 een 7 maak, om er 210 van te maken. Maar ook wel eens dat ik van een 7 een 6 maak, als iemand het echt niet verdient.

Overigens probeer ik dan meestal wel om een heel nieuw protocol te schrijven, zodat de ruiters het niet door hebben.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:51

Tja er waren nu iets van drie cijfers veranderd...twee vijfen werden een 4 en een 4 werd een vijf...ze hadden duidelijk flink zitten cijferen:S

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 12:30

Aan de andere kant komt het ook wel een gewoon voor dat ik tegen mijn schrijver zeg 'Doe maar een 6' en dat ik me (om een of andere reden) toch nog bedenk, en er een 5 van maak (of een 7). Dus veranderen van cijfers hoef niet altijd met de eindscore te maken te hebben. Kan ook gewoon 'domheid' van de jury of slodigheid van de schrijver zijn.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 12:36

Heb in het weekend mijn F6-B proef gereden, zoals ik had vermeld. Lachen

Ging wel aardig, al was ik niet 100% tevreden. Kwam door het losrijden; kreeg plotsklaps te horen dat men een kwartier vóór op schema lag, dus moest ik hoteldebotel met knol gaan losrijden. Maargoed, toch 3e geworden, de no.1+2 waren uiteraard privépaarden, dus ben toch erg tevreden dat ik in hun buurt ben. Haha!

Had trouwens 221 punten, de jury was best streng, kreeg ook het commentaar dat ik slordige figuren reed. Vork

Maar heb mn PP dus kan nu naar de F7. Ja

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 12:51

Mooi gedaan Sander!

Enne Anoeska, tja ik heb ook weleens geschreven en dan wordt er ook weleens wat herschreven...
maar het valt toch wel wat op wanneer de herschreven cijfers net eventjes een iets andere inktkleur bevatten, ofniet?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 12:53

Ja, daar heb je gelijk in! (Ook wel een beetje dom van die jury/schrijver om 2 kleuren pen te gebruiken)

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 13:17

@Sander, goed gedaan hoor OK dan!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 14:10

Bedankt. Ja

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 14:14

ik heb zondag de eerste keer F proef gestart (F4)
Het ging erg lekker, totdat nicky viel, enja als je paard onder de proef valt. val je vanzelf mee.
Gelukkig hebben we beide totaal niks! Wat iedereen verbaasd die het gezien heeft Nagelbijten / Gniffelen
De proef hebben we verder niet af gereden (zat precies op de helft) omdat nicky heeel eventjes iets kreupelde links-achter. En de mensen snapte niet dat ik niet verder wou rijden op een manegepony Clown Nee, nicky is mijn alles. Zij niet verder kunnen rijden, dan doe ik het ook niet!

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 14:47

Ier schreef:
Smartiej schreef:
Heb gister de F7 B gereden en ik ben 2e geworden Lachen *blij* Haha! Ik kon gewoon in de F6 beginnen, volgens mij mag je bij ons zelf weten waar je instroomd...

Hoeveel punten had je?
Iig gefeliciteerd met je 2e plaats!

Bij ons mag je niet zelf kiezen waar je instroomt.
Ze hadden mij gewoon in de F4 gezet..
Ik had ook ZEKER niet lager willen beginnen.. Scheve mond

Bedankt Haha! Ik had 212 punten. Dus het was wel ok, moet gaan letten op middendraf en tijdens het hals laten strekken moet de neus dieper, voorderest ging het wel goed...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 15:07

Wauw echte paardenliefde Nicky, daar kunnen een hoop mensen een puntje aan zuigen!!

@ Anoeska: tja als je dan slim wilt zijn, doe het dan wel zo slim om dezelfde pen te gebruiken..
beetje doorzichtig deze actie he hihi

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 17:11

ik moet volgende week donderdag weer. Heb er zin in Lachen

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:11

Anoeska schreef:
Ik tel altijd even snel, en als ik dan op 209 uit kom, dan bedenk ik me nog een keer heel goed of ik naar boven of naar beneden wil afronden. Het komt dan dus wel eens voor dat ik van een 6 een 7 maak, om er 210 van te maken. Maar ook wel eens dat ik van een 7 een 6 maak, als iemand het echt niet verdient.

Overigens probeer ik dan meestal wel om een heel nieuw protocol te schrijven, zodat de ruiters het niet door hebben.

ik doe dat anders ik vul de 6 zes pas later in.
Hierdoor tel je supervlug op en hoef je dus niet te knoeien.
En dan geef ik alvast een teken aan de volgende rijder en schijft de schijver snel nog eventjes het protocol af

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:12

Jolien87 schreef:
Tja er waren nu iets van drie cijfers veranderd...twee vijfen werden een 4 en een 4 werd een vijf...ze hadden duidelijk flink zitten cijferen:S

das erg slordig gedaan dan

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:13

C_hristel schreef:

gekke dag voor een proefje

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:15

Flurk schreef:
C_hristel schreef:

gekke dag voor een proefje

Ja inderdaad.
Bij ons is het altijd op zaterdagavond en zondag.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:16

Het is dan kerstvakantie Lachen
Ik heb volgende week vrijdag wedstrijdje met mijn verzorgpony maar niet op een FNRS bedrijf dus daar rijdt ik gewoon een KNHS proefje.