Stal Langelaan praat

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tonke

Re: Stal Langelaan praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 13:01

Dank je lin voor je lieve woordjes en je mooie kaartje.

Je weet iemand wel weer aan het snikken te krijgen.

Bedankt iedereeen die net op stal was voor de fijne opvang.

Voor degene die niet op stal waren zal ik even proberen in het kort te vertellen wat er met Froukje aan de hand is.

Het hoefkraakbeen aan beide benen is verhard en te ver doorgegroeit en daar heeft ze last van. Ook het straalbeentje van haar linker voorhoef is aangetast en er zit ook een ontsteking bij. Ze heeft nu een prik gehad in het gewricht van haar linker voorhoef. Dit is voor de pijn en voor de ontsteking en werkt 6 weken. Verder krijgt ze een bepaald beslag onder haar beide voorhoeven die een dempende werking moeten gaan geven. Heb Jerrie hier al voor gebeld. Hij zou contact opnemen met Vollaers en dan bespreken ze wat voor beslag er onder komt. Verder is het afwachten hoe ze hierop gaat reageren en of het effect heeft.

Verder moeten we tot die tijd longeren en als het beslag er onder zit mogen we erop. Voor de komende 6 weken alleen maar stappen. Eerst alleen in de bak tot ze goed aan het beslag gewend is en daarna wat op het erf en als ze goed gewend is naar buiten, Maar echt alleen stappen.

Wat het in de toekomst gaat brengen weet niemand. Ze mag geen kleine voltes lopen. Dus dressuren zit er voorlopig niet in. Wel mag ze voor de wagen omdat dat veelal rechte stukken zijn. Buiten rijden mag ook.

Het was dus wel even slikken en er zijn ook wel wat traantjes gevallen.

We kunnen nu even niks anders doen dan maar weer afwachten hoe ze gaat reageren.

Oh ja ze heeft ook nog bloedverdunners gekregen voor een goede doorbloeding.

Over 6 weken moeten we weer terug komen.

Zo ik hoop dat ik het allemaal goed verwoord heb want ik ben er nog niet helemaal bij met mijn gedachten.

Nogmaals bedankt voor al jullie steun. Jullie zijn echt schatten.

Zo ik ga me omkleden en dan op naar de Fysio.

Liefs Tonke.

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 14:00

Jemig Tonke dat is even schrikken zeg.........

Ik kan begrijpen dat er aardig wat traantjes gevallen zijn!

Ik leef met jullie mee en hoop natuurlijk met jullie mee dat ze goed gaat reageren op het beslag....

Hou je taai! Liefs Mir

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 15:45

Tonke Erik en Ireen dit is zeker een tegenvaller.
En daarom ook een dikke knuf van ons hier
En bedanken voor onze steun hoef je niet.
Dat is gewoon vanzelf sprekend.

Als ik jullie ergens mee kan helpen zeggen jullie het maar.
We gaan ervoor dat er straks nog zat andere leuke tijden komen voor jullie met froukje.

------------------------------------------------------------------------------------

Whis is vandaag geent dus is er klaar voor whahaha.
Ook heeft ze spierpijn in haar nek.
Vandaar het hoofdschudden.
Heb nu een spulletje gehad van DA.
Dus ik moet een week of vier 1x perdag masseren.
Maar het komt waarschijnlijk door het harden werken wat we met haar doen whahahahahah.

Ik hoop dat de taart en cake jullie goed smaakt vandaag.
gr en doei doei xx

Roxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 17:16

hey tonke en ireen, sterkte meiden en als het allemaal teveel wordt kom maar naar me toe hoor!!! you can cry, you can laugh and you can talk with me... (K)

Roxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 17:20

http://www.hyporama.nl/Folder/Frameset-5.htm

woeiiii ze hebben veel leukere spullen dit jaar!!!! wie gaat er 12.04 (woensdagavond) mee
ik hoop dat ik dan de auto kan lenen, plaats voor 1 pers en anders mag er best iemand achterin hoor hehe zit niet super maar ja

Ktje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 17:43

wat rot zeg ireen en tonke..... Ik hoop net als de andere dat ze beter gaat lopen met ander beslag.

Ik ga zo vlug even langs Juba...even stappen en daarna richting rijswijk, daar even bij een paardje kijken.

Tonke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 20:44

Hallo allemaal,

ik heb alweer gelijk een verzoekje aan een van jullie.

Komtie: Zou iemand van jullie Froukjes stal voor mij uit willen mesten?

Ik heb nl morgen de hele dag computercursus in Amsterdam. Weet niet hoe laat ik thuis ben morgen avond ivm de files enzo. Ik kom nog wel naar stal 's-avonds om lekker met Froukje te knuffe en der lekker even los te laten en der benen even af te spuiten.

Alvast bedankt weer.

Liefs Tonke.

Owens_hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 07:35

Ik heb wel wat tijd Tonke.
Ik ben vroeg op stal, ook om Freedje te doen.
Ghitta is ziek heeft de griep.
Het zonnetje schijnt, ik doe haar ook ff lekker naar buiten.

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 07:55

Goedemorgen allemaal!
Hierweer een berichtje vanuit de Pleysierschool Kids zijn lekker rustig aan het werk en ik heb straks een jajaja tussenuur!!!!! Hebi k al maanden niet meer gehad. Ik ga er eens heerlijk van genieten

Anique doet Yus vandaag. Dus ik kom alleen even buurten als ik hier op tijd klaar ben!

kusss Mir

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 09:26

Zo ik krijg weer het voorjaar in mijn bol. Gister ben ik op mijn werk begonnen met het opruimen en reorganiseren van mijn kasten. Ik heb de poetsdoeken meegenomen om vandaag eens heerlijk de boel goed schoon te maken. We hebben op kantoor wel een schoonmaakbedrijf maar die mogen maar beperkte dingen op mijn kantoor doen ivm de vertrouwelijke stukken die hier aanwezig zijn. Dus eens in de zoveel tijd sop ik zelf de kasten even goed uit en verander ik wat aan de inrichting. Ik heb lekkere ruikers en een leuke plant meegenomen om de boel weer een beetje gezellig te maken en maandag neem ik nog een leuke bos narcissen mee Afbeelding

Peet nog bedankt voor het lekkere gebak. Ik had een redelijk groot stuk en kon het niet meer op dus ik denk; ik ga naar Thom, misschien lust hij een stukje. Nou niet dus, hij haalde zijn neus er voor op. Dus ik de rest van de stallen langs gegaan maar niet ééntje wilde er een hapje van nemen. Ze keken me allemaal heel raar aan behalve eentje.........rara en wie zou dat nou zijn??????
Juist!! Het zieligste, magerste paardje van stal, het paardje die als enige de restjes moet schrapen van de grond, die zijn best doet om te overleven op stal. We hebben het hier uiteraard over YUS...!! Mir was al even aan het rijden in de bak en hij gaf al duidelijk aan dat hij het maar niks vond, dat werken in de bak. Totdat hij het stukje gebakje in mijn handen zag liggen. Zijn oren gingen meteen naar voren en met één hap had hij het hele stuk opgegeten. Het mokka schuimde over zijn hele mond hahaha Afbeelding

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 09:38

whahahaha leuk geschreven Lin!!
Wat wassie zielig he in de bak?? maar gelukkig heeft dat stukje taart hem weer helemaal kunnen opvrolijken......

Nou ik jouw verhaaltje lees krijg ik ook ineens zin om de boel hier op te vrolijken!! hihihi ga er maar meteen mee beginnen

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 09:52

nou groot gelijk hoor dat Yus wat krijgt hihihi.
hij zier er ook zo slecht uit.

Arjan beterschap he en ziek maar goed uit.

vanavond kom ik naar stal en ga ik weer ff rijden met koeienkop.
eens kijken wat ze er nu weer van bakt hihi.

Yustin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:01

Joh Arjan ben je ziek?? beterschap!!

He peet! heb je een leuke verjaardag gehad? En passen de bandages?

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 10:21

ik heb het niet geviert.
ik denk wel dat ze passen maar geef je er wel wat voor meid.

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:42

He Peet heeft ze spierpijn door het schudden of schud ze omdat ze spierpijn heeft? Mmmh beetje vage vraag maar ik denk wel dat je me snapt. Enne...heb je het wel gezellig gehad met je mannen thuis?

Ik kom vanavond ook naar stal, Dave gaat niet naar voetbal dus ik heb gelukkig even de tijd om normaal te eten en zo. Mijn tijden voor de wedstrijd zijn ook alweer bekend. Ik moet om 14.50 en om 15.30 dus dat zijn nette tijden. Er doen zondag 11 combinaties mee dus het wordt een gezellige boel

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 10:51

Hoi lin.
Ja snap je hoor, lijken mijn regels wel whahahah.
Maar ze schud haar hoofd omdat ze spierpijn heeft.
En dat komt waarschijnlijk door het nageeflijk lopen.
Is bolle tinker he en die moeten daar meer voor doen als een ander paardje whahahah.

Fijne tijden lin.

Ja de mannen waren er en hilde ook.
Heb van waldo en hilde 15 hele mooie dikke lange rode rozen gehad.
Lekker film met z'n alle gekeken.
Van ruud en orlan had ik me rijbroek vorige week al gehad.

Yustin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:56

nee peet ze zijn voor je verjaardag

Je bent zo te horen lekker verwend door je mannetjes!

Ik heb die lijst even bekeken..Er doet iemand mee die ik niet zo lief vind hihihi dat verhaal vertel ik je wel op stal

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:56

jemig tonke, heb gisteren het verhaal van ireen gehoord, zit dus even niet mee! mocht wil nog niet op stal zijn geweest (heb zo'n idee dat ze al lang en breed alle paarden al 4x heeft uitgemest ) dan mest ik frouk ook nog wel even!

rox, lijkt mij wel wat om mee te gaan hoor als het plekje nog niet vergeven is (en als ik gezellig genoeg wordt bevonden natuurlijk ) zijn er nog meer die meegaan naar de tentenkamp??

mir, dus daar komt die rare bal op mijn oog vandaan? mn been is ook dikker dan normaal, maar het zal allemaal wel normaal zien dus! fijn om te weten!

Karin, wat voor paardje ga je kijken? Bijrijdpaardje? Met of zonder bal?

whahahahaha, die yus ook weer he, met zn mokkagebak, lekker ding dattie is arm mager paardje

arjan beterschap!

enne lin, je moest deze zondag starten he? als ik mee kan rijden met iemand, heel graag wil ook weleens supporten!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:59

ik kan de startlijsten niet vinden! ff googlen misschien

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 11:05

ik ken ook iemand van de lijst, maar dat zal wel niet degene zijn die jij bedoeld Ik "ken" pauline oosthoek die met To-Day start in het M1, zij gaat mij misschien les geven met Jol!

Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 11:23

moossie schreef:

Ik heb die lijst even bekeken..Er doet iemand mee die ik niet zo lief vind hihihi dat verhaal vertel ik je wel op stal

Eeh je bedoelt met mijn wedstrijd?

Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 11:25

moossie schreef:

Jee Mir jij maakt ook met iedereen ruzie hé

Yustin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 11:43

hihiih jah je wedstrijd...
Heb geen ruzie gemaakt hoor met diegene die ik bedoel
Maar ze hadden een rare opmerking over Yus en mij tijdens een wedstrijd en achteraf werd ik 1e en zij 2e...Heb dus wel even een soort van lachende opmerking gemaakt. Konden ze niet zo waarderen geloof ik hihihi
maar later weer met ze staan praten

Reentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 12:03

Zoo daar ben ik ook weer ffies vanuit thuis. Was vanochtend naar mijn stage gegaan, maar kon me zo slecht concentreren en moet ook nog een tentamen organisatiepsychologie leren voor morgen. Dus toen zei mijn stagebegeleidster: Weet je wat, ga maar lekker naar huis wat tot rust komen en leren! Nou, dat heb ik dus maar gedaan! Kom ik net thuis wil ik gaan leren, kom ik erachter dat ik heel dat boek niet heb Kan ik dus alleen vanaf de sheets leren, dat begint dus al lekker. Maar ja, laten we er maar het beste van maken, haha!
Heel misschien dat als ik opschiet met leren dat ik vanaaf ook nog wel ffies naar stal wil, maar aan de andere kant denk ik dat ik maar beter thuis kan blijven nog ffies leren en vroeg naar bed moet gaan, maar ja, ik kijk nog wel ffies!

En nu ga ik een lekker stukkie van mijn pappa's eigen gemaakt brood eten!

Ghitta en Arjan lekker veel gaan slapen en veel beterschap!

En Lin, ik ben zondag ook weer van de partij hoor om je aan te moedigen!

Reentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 12:25

Ik heb even op internet gezocht en ben bij een site terecht gekomen die verteld over de verbening van het hoefkraakbeen, wat froukje dus heeft. Voor diegene die er geinteresseerd in zijn hier de link:

http://www.hoofcare.nl/map_voor_hoefproblemen/verbening_hoefkraakbeenderen_images/verbening_hoefkraakbeenderen.html

Als je die rontgenfoto bekijkt (staat er maar 1 van op de site) dan zie je waar de pijltjes aangegeven zijn aan beide kanten het hoefkraakbeen. Bij een gezond paard steekt het hoefkraakbeen 1 cm (of nog niet eens) omhoog. Op deze foto is het al meer dan 1 cm en wordt al aangegeven dattie ernstig verkalkt is. Op de foto's van Froukje zijn ze dus nog 1 of 2 cm langer dan dat deze foto aangeeft. Veel te lang dus. Ook zie je op de foto van deze site het straalbeentje zitten, die bij Froukje aan d'r linkerbeen dus beschadigd is. Het straalbeentje zit tussen het hoefkraakbeen in. Je ziet zeg maar op de foto de kootholte, iets lager dan het midden van de kootholte zie je een vaag lijntje lopen. Dat stukje vanaf het lijntje naar beneden is het straalbeentje.