WIE rijd er op manege groenesteyn ?!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Beauty0102

Re: WIE rijd er op manege groenesteyn ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:38

Nou dat is dan lekker geregelt Tessa! klote zeg!
Nouja hopen dattie dan maar snel komt he!
Zimba is er nu ook weer, ben er wel blij om hoor! en natuurlijk mijn mooie vriend Stuby Pling

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 19:50

Ja lekker gereld indd Tess! Maar je moet wel snel foto's maken hoor! Ben dolbenieuwd!
Mar, jij moet ook even foto's van Terra laten zien!!!

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 09:25

en ym van sjuul Clown

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 14:08

Vandaag weer les gehad, eerst op peppi, en toen nog even geruild. Op Sjimmy (ofzo Tong uitsteken ) echt een vet beest! Clown

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 14:09

Trouwens... heeft iemand nog fotos van Rianne?

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:32

Hij is vandaga gebracht Haha! Hij is echt megagroot al!!

Ben zo blij hahah! Haha!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:59

Ik heb echt super leuke fotos van mijn paard in mn profiel staan Schijnheilig Boven aan..

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 16:10

Blueberry schreef:
Hij is vandaga gebracht Haha! Hij is echt megagroot al!!

Ben zo blij hahah! Haha!

Leeuk!! Gefeliciteerd! Pling Foto's! Haha!

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:22

Gefeliciteerd Tess,

Geniet ervan ze zijn zo groot en waar ga je hem nu neerzetten?

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 19:38

hij staat nu bij wobbesheerd.nl dat is ongeveer 10/15 kilometer van mn huis. ik ga van het weekend wel even foto´s maken als het mooi weer is. Het is echt ene vet lekker ding! haha!

Hoe is het met jouwn knul mandy?

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 18:29

Ok dan ben benieuwd kijk uit naar de foto's Haha!

Met Te Quiero gaat t echt super groeit nog steeds flink door meet nu +/- 168 het is nu bijna een volwassen paard wat er staat nog een half jaartje wachten en dan rustig aan met hem beginnen. Ben t wachten nu wel een klein beetje beu aan t worden wens jou veel succes Knipoog voor jou begint t nu pas.

Maar t is/was zeker een hele mooie tijd om je eigen "kindje" op te zien groeien. Het is t wachten echt waard, ik zou t zo weer doen.
Hij heeft nu voor de 2e keer een bitje ingehad en dat vind meneer maar heel vreemd maar rustig aan dan komt t wel goed.
Hij is nu een paar keer gelongeerd wat je longeren kunt noemen en dat pikt hij heel goed op. Is deken/dekje/singel al gewend dus dat scheeld al een hele hoop.

Kijk echt uit na volgend jaar zomer kan ik eindelijk op hem kruipen lijkt me fantastisch om op je eigen paardje als eerste te zitten. Go jij! Go jij!

Zo was hij de eerste keer toen ik bij hem ging kijken en helemaal in Love. Lovers
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WOD6TTWR.jpg
En zo was hij begin van de zomer.
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-E7ZKBSXY.jpg

Is erg leuk om met foto's bij te houden hoe hij groeit en veranderd is erg leuk om terug te kijken.

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 18:37

Wow hij is écht groot al zeg!

Ik heb vandaag foto's gemaakt van mijn knul. Hij is nu heel donkerbruin en zn manen staan rechtovereind, heel cool. Ik zal de foto's even plaatsen zodra mijn vriendje ze naar me hefet doorgestuurd.

Wat deed jij allemaal met je paardje Mandy? Beetje wandelene nzo, beetje knuffelen?
De mijne is al halster gewend en loopt heel braaf de trailer op en af. Hij kan ook voetje geven en heeft verder een heel hoog knuffelgehalte!

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 20:35

Toen ik Te Quiero op had gehaald ging hij eerst een paar dagen lekker t land op om aan zijn nieuwe omgeving te wennen wel ging ik elke dag bij hem kijken en gaf hem iets lekkers.

Toen kreeg hij dus mok en daardoor wende hij aan een tuinslang en omdat ik aan zijn beentjes zat kon hij voetjes geven. Zo af en toe ging ik hem "borstelen" en probeerde ik hem in een korte tijd zoveel mogelijk aan te raken zodat hij aan me ging wennen en ik hem gewoon kon aanraken. Maar dat deed ik af en toe rustig aan en niet langer dan 15 min per keer.

Ik wandelde met hem langs de weg maar niet te lang want ze zijn nog zo jong dus zijn snel afgeleid. Toen hij wat ouder was leerde ik hem spelende wijs wat dingen zoals mee lopen, halthouden, vast staan etc. Maar toen was hij zeker al bijna een jaar laat hem vooral lekker paard zijn je kunt heus wel spelende wijs hem alvast dingen leren maar overhaast t vooral niet. Laat hem vooral genieten en aan je wennen.

Ik heb met Te Quiero echt een super band hij schrikt nooit en als hij een keer schrikt dribbelt die een beetje en let hij op mij blijf ik rustig is er niks aan de hand. Denk t gevoel van "veilig" omdat er nooit iets engs is gebeurd in t bijzijn van mij als ik er ben dan is t goed.Ik weet wat ik aan hem heb en hij aan mij.

Ik heb gewoon gedaan wat mij t beste leek en heb gekeken naar wat mij paardje me vertelde heb niks overhaast maar ben overal bij geweest wat voor hem nieuw was en hem zelf dingen in een langzaam tempo geleerd vergeet niet t is echt nog een peuter.

Nog een tip geef niks lekkers uit je hand zoals brokjes/snoepjes dat heb ik wel geleerd.
Ik gaf hem wel eens wat uit me hand maar daardoor ging hij elke keer happen naar mijn hand want hij dacht daar komt wat lekkers en werd hij drammerig als hij niks kreeg. Als je hem wat wilt geven geef t dan in zijn voerbak oid want als ze t eenmaal door hebben blijven ze aan gang en kan je vinger er wel eens tussen zitten Haha!

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 20:44

hahah! oke, zal ik onthouden. Overal aanraken enzo had ik ookal bedacht. Hij gaat verder gewoon de kudde in en komt swinters dagelijks in handen omdat ze dan aan het halster binnen en buiten worden gezet.

Verders wilde ik ,et hem wandelen als ie wat ouder is, alleen die kudde drang heh.. Ik denk dat ie alleen misschien niet wil meelopen maar dat zien we dan wel weer. Inderdaad niets overhaasts doen. Ik ga er voor zn 4de ook niet opzitten, wil m eigenlijk van 3 tot 4 een jaar in een volwassen kudde hebben lopen. En dan met 4 laten castreren en dan beginnen. daarvoor al wel een zadeltje op.

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 20:50

Hoezo zo laat castreren?
Op welke opfok heb je hem staan?
Als ze in een grote kudde lopen is t wat lastiger om zijn aandacht bij jou te krijgen die van mij was alleen maar bezig met zijn vriendjes die in t land stonden.

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 20:55

Omdat ik niet wil dat ie heel groot wordt haha! En ik heb me laten vertellen dat 4 jaar een mooie leeftijd is.

Heb jij hem verder ook laten wennen aan water enzo?

Hij staat bij wobbesheerd. www.wobbesheerd.nl

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 21:06

Wat ontzettend leuk voor je Tess! Heb je de foto's ergens?

viewtopic.php?f=53&t=831573 Haha!

Mandy; Hij ziet er goed uit zeg! Het lijkt me inderdaad ook echt ontzéttend leuk om je eigen Paardje te zien opgroeien en écht een band op te kunnen bouwen. Vanaf oudere leeftijd kan dat natuurlijk ook maar vanaf jongere leeftijd heb je denk ik toch een hechtere band!! Supergaaf zeg!! Snap wel dat je het wachten beu bent! Maar het is nu al bijna! Lachen

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 21:07

Nou hij had toen mok dus met veel gestoei moest ik zijn beentjes wassen.
Toen hij ouder was heb ik gewoon zijn beentje afgespoten maar dat was niet vreemd voor hem. En ik kon hem toen hij 1 jaar was van top tot teen helemaal wassen gewoon met de slang.

Ik probeerde t eerst met een emmer en een spons dat vond meneer helemaal niet eng dus pakte ik de slang en daar keek hij ook niet van op. Moet wel zeggen ik heb een heel makkelijk paard en vind alles wel best ligt er ook heel erg aan hoe ik reageer. Als ik nu zijn beentjes afspuit gaat hij gelijk met zn mond naar de slang en wilt er mee spelen.

Heb je ook msn praat misschien wat makkelijker, gaat namelijk niet echt meer over groenesteyn Haha!

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 21:16

Ja heb officieel wel msn alleen loopt mn computer vast als ik me aanmeld haha. Dus .. Clown

Leuke foto's kine k heb ff gereageerd Knipoog

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 21:23

Ok dan houd t op....
Ja is echt heel leuk we hebben echt een hechte band kan alles bij hem doen. Maar zijn karakter is ook helemaal top hij is echt heel makkelijk is echt bom proof heb dingen met hem gedaan dat geen enkel paard bij mij op stal deed.

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 10:17

Jaaa recente foto's zijn binnen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingGroot dat ie is!!
Afbeelding
AfbeeldingOortjes naar mij gericht

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 10:19

Aaahh wat n liefje! Lovers echt super leuk Tes! Lachen

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 22:28

Jeetje hij is écht al groot geworden! Wat een heerlijk koppie zit erop! Daar ga je nog wat mee beleven! Hahaha! Lachen
Succes met 'm!

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:05

Ja ik denk wel dat het een slimme jongen is. Ze vinden hem bij de opfok écht supermakkelijk. Dus dat is wel fijn. Maar inderdaad denk ik dat het wel een boefje gaat worden.

Hoe doe jij inrijden Mandy? Zelf met hulp, of helemaal zelf of laat je 'm door iemand doen?

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 17:05

Hee Tess

Mooie jongen is t al hoor leuk die manen zo lekker funky Haha!
Fijn hoor dat ze hem lekker makkelijk vinden alleen maar goed. Als hij maar wel zijn mannetje staat in de kudde.

Ik ga het inrijden zelf doen net zoals het zadelmak maken. Maar bij t inrijden krijg ik hulp wel een fijn idee als er iemand die er verstand van heeft aan de zijlijn mee kijkt.

Het zadelmak maken gaat denk ik geen problemen op leveren aangezien hij nu al heel veel accepteerd. Hij zou t denk ik wel een gek idee vinden dat t vrouwtje niet meer naast hem staat in de enge weide wereld maar op zijn rug mee reist. Maar dat komt vast helemaal goed.

Geniet van je ventje Knipoog