KNHS Instructieweek 2, Allround Paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 10:07

MartineC1711 schreef:
Voor degenen die ook hyves hebben:
http://knhs2011-week2.hyves.nl/

Heeft iedereen hier al gekeken/ aangemeld?
Wel een leuk initiatief Martien. Zo zie je naast alle paardenprofielen hier ook wat andere mensen die heengaan!

Ik ben lekker al klaar met de paarden voor vandaag. Maes is gister gemasseerd ipv onze les, dus die heeft vandaag alleen even losgewerkt aan de longeerlijn met bijzet en staat nu uit te waaien op het land!

bvw

Re: KNHS Instructieweek 2, Allround Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 10:19

wiso en frits hebben woensdag massage dag. Mag dan die dag alleen niet meer rijden dus moet altijd van te voren verzinnen welke ik wil rijden!

Ik heb me al aangemeld bij de hyves :D

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 10:22

Ik heb me nog niet aangemeld.
Heb wel hyves maar doe er niks meer mee.
Zal me wel aanmelden als ik thuis ben :-)

Zaterdag SGW debuut!! Vind het wel spannend hoor.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 10:36

Lekker idee is dat altijd vind ik als ze weer even gemasseerd zijn he bvw!
Oeh, dat kan ik mij voorstellen Marjan! Waar heb je je debuut? Heb je wel ruim voldoende trainingen etc gedaan? Dan komt het vast helemaal goed, maar ik kan mij de zenuwen indenken hoor! :j

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 10:49

Sjel schreef:
MartineC1711 schreef:
Voor degenen die ook hyves hebben:
http://knhs2011-week2.hyves.nl/

Heeft iedereen hier al gekeken/ aangemeld?
Wel een leuk initiatief Martien. Zo zie je naast alle paardenprofielen hier ook wat andere mensen die heengaan!

Ik ben lekker al klaar met de paarden voor vandaag. Maes is gister gemasseerd ipv onze les, dus die heeft vandaag alleen even losgewerkt aan de longeerlijn met bijzet en staat nu uit te waaien op het land!

Hahaha ik moet eerlijk toegeven dat ik niet de oprichter ben hoor ;)
Maar het is idd een leuk idee! :D
Heb ook al druk profielen bekeken hihi :=

Zo zag ik ook dat Maes een afkorting is.. ik dacht namelijk dat je nogal gek was op Belgisch bier hahaha!

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 10:57

MartineC1711 schreef:
Zo zag ik ook dat Maes een afkorting is.. ik dacht namelijk dat je nogal gek was op Belgisch bier hahaha!

_O- haha! Nee, dat ben ik niet. Ik lus helemaal geen bier hihi. Zijn naam is sowieso een vreemde naam, ik had er nooit opgekomen in ieder geval!
Wel grappig altijd het verschil in leeftijden, zo heeft er nu al iemand van 44 zich voorgesteld, maar ook iemand van 16. En ondanks dat verschil toch met hetzelfde doel naar de instructieweek; leren en lol hebben.

Hoe zitten wij nu met de kamer trouwens? Aangezien er enkele zijn afgehaakt, nu moet 1 kamer voldoende zijn lijkt mij?

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 11:18

haha het is idd een aparte naam ;)

Het is wat, die sociale media ;)
Viel mij ook al op het leeftijdsverschil! Maar zag op de deelnemerslijst ook echt meag grote verschillen.. Mensen van 1956 en 1990, samen op 1 kamp haha! Ook iemand die volgens mij met haar moeder kwam..
Ach, als we idd maar wat leren en vooral veel lol hebben! *\o/*
Zijn we hier op bokt heel erg verschillend in leeftijd? Volgens mij niet toch?

Maakt mij niet uit voor de kamers, er werd toch niet vooraf een indeling gemaakt door de leiding?

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 11:20

haha ik zag trouwens dat wij niet erg hard kletsen!
De week 10 is al op pagina 302!! _O-

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:50

Volgens mij zijn wij hier allemaal 'twintigers' :D
Ach, dat geklets halen wij wel in op kamp hihi

Ik ben op weg naar werk, fijne dag iedereen!

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:47

Sjel schreef:
Lekker idee is dat altijd vind ik als ze weer even gemasseerd zijn he bvw!
Oeh, dat kan ik mij voorstellen Marjan! Waar heb je je debuut? Heb je wel ruim voldoende trainingen etc gedaan? Dan komt het vast helemaal goed, maar ik kan mij de zenuwen indenken hoor! :j

Ik heb vorig jaar en dit jaar flink wat trainingen gehad op verschillende terreinen. Voorbereiding is meer dan op orde. Maar is toch allemaal nieuw en spannend.

Kamerindeling kunnen we zelf maken en op zondag al op de kamer(s) hangen.
Zal ik maar beginnen dan?

Kamer 1:
Marjan (Marjan1984)

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:06

Marjan dat debuut gaat vast helemaal goedkomen, als je geen gekke dingen doet. Als het parcours hetzelfde wordt gebouwd moet je alleen opletten bij die hindernis waar vorig jaar twee vallen waren. Op dat eerste weiland dat smalle hindernisje naast die boom goed het paard laten kijken, op tijd terug nemen en het paard de tijd gunnen om te kijken. Dat gat is ook wel iets waar je op moet letten en let op je lijn naar de waterbak. Maar het komt vast goed.

Ik sta nog steeds op de wachtlijst, ik had half maart ingestuurd, komt de coupon pas 31 maart binnen. Bedankt TNT, ben weer erg blij met jullie.

Marjan mag ik bij jou op de kamer??

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:22

Tuurlijk Samantha, waarom niet?

Ik ben gisteren even langs Castenray gereden en die hindernis staat er weer op dezelfde plek.
Ik ga vrijdag de cross lopen met mijn instructeur dus dat scheelt al hopelijk :-)

Kamer 1:
Marjan (Marjan1984)
Samantha (Sammie18)

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:32

Wil je daarna even laten weten of het er allemaal goed bij ligt, wat je indruk is en wat je van de sprongen vind. Mocht ik zaterdag moeten dan heb ik ook al een beetje een indruk. Het is wel fijn als de eerste keer je instructeur meeloopt, die kan jou paard inmiddels wel inschatten. Hou wel je alternatieven open, heb die lijnen goed in je hoofd, als het niet lekker loopt kun je dan altijd ergens een alternatief pakken.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:38

Pb je nummer anders ff dan sms of bel ik je even. Ik zit vrijdag nog tot laat op stal dus weet niet of ik nog de kans heb om online te komen.
Wat ik trouwens al gezien heb is dat het op dezelfde plek begint, startbox staat op dezelfde plek en ongeveer dezelfde hindernis op dezelfde plek op 1. Alleen ga je daarna rechtdoor het bos in.
Dan heb je daar in het bos wat sprongen en kom je weer bij de trakhener achtige sprong uit op het weiland (de sprong voor dat stijltje waar er vorig jaar 2 gevallen waren). Dan krijg je een bocht naar rechts en staat er weer een sprong op dezelfde plek als vorig jaar waar de vallen waren. Dan een stuk rechtdoor en dan langs de bosrand weer die sprong (was vorig jaar de voederplaats geloof ik). (de rest kon ik niet zien vanaf de weg).
Het laatste stuk is ook hetzelfde als je het bos uitkomt. Dan krijg je het huisje, dan de houten tonnen, het water en dan een sprong en de finish.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:58

je hebt pb

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 16:12

Klinkt spannend allemaal! Ik ga vanavond even kijken hoe ver Castenray rijden is vanaf mij en wellicht kom ik wel even kijken en foto's maken!

Marjan1984 schreef:
Kamer 1:
Marjan (Marjan1984)
Samantha (Sammie18)
Shelley (Sjel)

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 16:21

Je bent van harte welkom en foto's zijn altijd leuk maar ik moet erg vroeg hoor.
08:15u dressuur
09:50 of zoiets springen
10:16u cross

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 16:29

spannend marjan! Ben heel benieuwd hoe jullie het doen. Helaas is castenray voor mij een beetje te ver, anders had ik natuurlijk ook mee willen doen ;)

Citaat:
Kamer 1:
Marjan (Marjan1984)
Samantha (Sammie18)
Shelley (Sjel)
Bianca (bvw)

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 16:44

Hoe ging bij jullie het debuut?
Ik ga sowieso niet op tijd rijden, neem mijn klokje wel mee, gewoon om te kijken wat voor tijd we rijden.
Mijn doel is gewoon om de cross uit te rijden. Als hij een keer stopt of er langs loopt vind ik dat niet erg.
Hij moet het spelletje doorkrijgen en vertrouwen krijgen.
Is toch allemaal heel anders dan tijdens een training.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:12

Marjan1984 schreef:
Je bent van harte welkom en foto's zijn altijd leuk maar ik moet erg vroeg hoor.
08:15u dressuur
09:50 of zoiets springen
10:16u cross

Ach jammer, ik heb zelf om 11:00u springles dus ik dacht daarna even heen te rijden.
In ieder geval succes, komt vast helemaal goed als ik zo naar je voorbereiding en instelling kijk!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:43

Marjan1984 schreef:
Hoe ging bij jullie het debuut?
Ik ga sowieso niet op tijd rijden, neem mijn klokje wel mee, gewoon om te kijken wat voor tijd we rijden.
Mijn doel is gewoon om de cross uit te rijden. Als hij een keer stopt of er langs loopt vind ik dat niet erg.
Hij moet het spelletje doorkrijgen en vertrouwen krijgen.
Is toch allemaal heel anders dan tijdens een training.

ik heb nu net een klokje en er dus nog nooit mee gereden, heb inderdaad ook eerst lekker gereden en de paarden ervaring op laten doen. Uitrijden vind ik ook het belangrijkste. Frits zijn debuut was trouwens een ramp, hij vond opeens alles eng! Vooral de gekleurde bordjes die aangaven welke sprong het was :+
Uiteindelijk na 13 min (illegaal) de finish gehaald, frits heel veel ervaring rijker en ik een mooie brief van de knhs!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:46

Succes marjan!

Pff hier hoop stress, halve huis staat op z'n kop door verbouwen, 2/3merries die uitgeteld zijn 1 koe die op kalveren staat en nog een hooop werk :p
Maja gelukkig morgen met vriendje uiteten even rust :)

Mij maakt kamer niet zoveel uit maar zet me er maar op haha.

Kamer 1:
Marjan (Marjan1984)
Samantha (Sammie18)
Shelley (Sjel)
Bianca (bvw)
Colette (colette_007)

Ps. Ik heb nog helemaal geen rekening gekregen?!

peehtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:14

Iedereen druk met de wedstrijden bezig lees ik al! :D
Ik ga trouwens niet mee met de buitenrit, zie dat niet zo zitten met die van mij meer.. Ga afentoe erg hard en dat op de heide.. Geen strak plan! :P

Zet mij ook maar op kamer nummer 1

Kamer 1:
Marjan (Marjan1984)
Samantha (Sammie18)
Shelley (Sjel)
Bianca (bvw)
Colette (colette_007)
Petra ( peehtje )

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:15

Marjan gewoon goed verkennen, en vooral zelf het vertrouwen erin hebben. Als jij wat spannend vind dat wordt je paardje ook kijkerig. Niet op de tijd rijden, maar wel lekker voorwaarts houden. Op tijd voor de sprongen iets terug nemen en rustig laten kijken zonder zelf te gaan twijfelen(gewoon het paard eroverheen denken).
Met horloge rijden is meer voor je eigen gevoel en dan weet je dat voor de volgende wedstrijd. Rij zelf niet zo erg op de tijd, meer op een veilige thuiskomst. Toch zit ik meestal wel erg dicht op de optimale tijd. Ik gebruik mijn horloge nog meer met conditie training als met de wedstrijden

LittleAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 00:49

Heey allemaal! ik had me al voorgesteld op hyves, maar doe het ook nog een keer op bokt. Mijn naam is samantha en ben 17 jaar jong,haha, sinds 2 maand heb ik een nieuw paard Zazou (baloubet jr x aldatus z) 6 jaar .. ik ga naar kamp voor om te leren en voor de gezelligheid natuurlijk! ik heb er zin in!