Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_Roosmarijn_ schreef:Gips kan nog niet heel veel, we oefenen ook niet elke week, gewoon af en toe voor de leuk als we er zin in hebben.Maar hij kan de buiging al voor de helft. En hij doet "mooi", begin van de jambette. En kusje kan hij ook. En we zijn ook wijken op commando aan het proberen maar dat is erg lastig. En natuurlijk gewoon de basis dingen: halt, voorwaarts, beide kanten buigen enz.

) En hoe heb je het compliment aangeleerd?

mAnDyXX schreef:Stijgeren is idd wel gaaf maar kan hij ook misbruik van gaan maken..
Gips is daar soms heel goed in dus lijkt me niet helemaal verstandig.

tot strax
)

SuusKiiss schreef:Hoi!
Leuke ava en profiel Tessa!
@Roos, met een shetlander is het denk ik makkelijker dan met een tinker. Ik zou het zelf niet durven met een grote(vergeleken met shetlanders)
Wij hebben gewoon een lang zweepje gepakt en een beetje tussen ze benen en op z'n borst gekriebeld met de zweep.
En dan trek je een beetje aan het touwtje en doe je je handen mee naar boven en zeg je je commando.
Zo hebben wij het gedaan.
Smookey heeft het ook wel misbruikt maar die hebben we wel gewoon gestraft steeds,
nu oefenen we het niet meer omdat er ook kindjes op rijden en af en toe gaat Smookey dan wel heel laag stijgeren maar dan krijgt dat meisje de slappe lach dus dat is niet zo erg
_Roosmarijn_ schreef:Dat hebben we gedaan door een snoepje onder z'n buik te legen(alleen dan op de grond) en dan gaat hij die eten en dan moet hij best wel ver buiken en dan 2 voetje zorgen dat die op de grond blijft staan en die andere gaat ie dan op zitten, dat ging eigenlijk heel snel. Smookey is sowiso wel een pony die heel makkelijk en snel leert dus het compliment en de stijger gingen echt binnen 1 dag!SuusKiiss schreef:Hoi!
Leuke ava en profiel Tessa!
@Roos, met een shetlander is het denk ik makkelijker dan met een tinker. Ik zou het zelf niet durven met een grote(vergeleken met shetlanders)
Wij hebben gewoon een lang zweepje gepakt en een beetje tussen ze benen en op z'n borst gekriebeld met de zweep.
En dan trek je een beetje aan het touwtje en doe je je handen mee naar boven en zeg je je commando.
Zo hebben wij het gedaan.
Smookey heeft het ook wel misbruikt maar die hebben we wel gewoon gestraft steeds,
nu oefenen we het niet meer omdat er ook kindjes op rijden en af en toe gaat Smookey dan wel heel laag stijgeren maar dan krijgt dat meisje de slappe lach dus dat is niet zo erg
Okee. Dat stijgeren ga ik zeker ook niet doen met Gips, te gevaarlijk. En het compliment?