Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sheilarianne

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 11:52

Sence schreef:
Huh kun je me nog eens sturen? Ja ik wou een Ainsley, maar het is makkelijker als het in de buurt is, snapst Tong uitsteken

die de manege link in mijn onderschrift! Daar staat hij bij te koop en koopjeshoek. Het is geen ainsley maar wel een ander merk en hij zit vet lekker! zij gloednieuw nooit gebruikt! hooguit eens op een paard gelegen en ohwja 1x iemand op gezeten om te kijken hoe het zit Knipoog

Maare zijn niet egt duur, rond 550 euro.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 11:54

Bijna 600,- dat is toch wel iets te duur voor mij. Ook al is het wel goedkoop voor een dressuurzadel. Ik zoek rond de 200/300 euro.

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 11:55

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 11:57

te breed zadel. heeft op een fries gelegen.

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 11:58

Sence schreef:
te breed zadel. heeft op een fries gelegen.

ja maar er staat wel bij dat zelfs hun pony's ze hebben opgehad! En het was een niet al te brede fries!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 11:59

Kai is echt slank met ook nog een hoge schoft Nagelbijten / Gniffelen

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 11:59

Sence schreef:

hmm... dan hoop ik voor je dat je een passend dressuurzadel vind voor dat geld!

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 12:01

sheilarianne schreef:
Sence schreef:

hmm... dan hoop ik voor je dat je een passend dressuurzadel vind voor dat geld!

maare ik ga naar huis! Haha!

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 13:04

ik ben weer thuis dus kan weer lekker verder kletsen:D

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:33

En toen waren wij weg Clown.
Nu zijn wij er weer Haha!.

hafgirl15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 20:01

sheilarianne schreef:
Sence schreef:
Dat komt vast vanzelf wel, als de ruiter een goede leider is.

Ja dat zo ie zo, maar eerst maar eens aan haar zelfvertrouwen werken die rug komt later wel! Het is niet erg dat ze zo loopt, ze krijgter gene rugklachten van Knipoog Haha!

beetje een verkeerde definitie. Normaal stel je je paard eerst aan het been, zorg je ervoor dat ze recht, voorwaarts en ontspannen is met een actief werkend achterbeen. en vanaf daaruit kan een paard gaan NAGEVEN. Dat heeft niks met ''aan de teugel'' of ''in de krul te maken''.
Als je hem in die bewuste krul trekt met je erg verkeerd en ondeskundig bezig en maak je je paard alleen maar kapot.

hafgirl15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 20:04

sheilarianne schreef:
IkhouvanChey schreef:
Rianne heb je al gereden met die bodywarmer?
Zometeen op school weer aan het werk.

Ja laatst op de Arabieren van Eva! Zit vet lekker Haha!

Hafgirl, hoe ken jij de-tschogglberg? Ik heb er stage gelopen en rijd er nog regelmatig. Waarschijnlijk ga ik zaterdag mee!

niet zo heftig Lachen als haflingereigenaar ken ik heel wat plekjes met haflingers. Ik ken ook mensen die daar rijden. Hilde is een vriendin van mij en Ingrid zit bij mij op school.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 20:04

Even een vraagje aan iedereen die hier is...; doet msn normaal bij jullie? Ik kan me naam niet veranderen, iedereen die online is daar kan ik geen berichten aan verzenden. Iedereen die tegen mij praat staat offline!

hafgirl15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 20:12

ja bij mij is msn normaal

Sence

Apart mijn msn Nagelbijten / Gniffelen

Sandra91

Dat had mijn zus vanmiddag ook op msn die kon ook geen berichten verzenden naar andere mensen.
Vage msn ook altijd.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 20:21

Had me afgemeld en weer aangemeld en nu is het weer normaal gelukkig.

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 10:41

Off-topic: Weet iemand nog een bijrijdpaard/e-pony in omgevening L'wd voor een gemotiveerde en ervaren ruiter!???

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 11:22

hafgirl15 schreef:
sheilarianne schreef:

Hafgirl, hoe ken jij de-tschogglberg? Ik heb er stage gelopen en rijd er nog regelmatig. Waarschijnlijk ga ik zaterdag mee!

niet zo heftig Lachen als haflingereigenaar ken ik heel wat plekjes met haflingers. Ik ken ook mensen die daar rijden. Hilde is een vriendin van mij en Ingrid zit bij mij op school.

Dan zit ik ook bij jouw op school, en hilde ken ik ook! Ik doe op het AOC dierverzorging en dierenarts assistenteopleiding!

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 11:25

hafgirl15 schreef:
sheilarianne schreef:

Ja dat zo ie zo, maar eerst maar eens aan haar zelfvertrouwen werken die rug komt later wel! Het is niet erg dat ze zo loopt, ze krijgter gene rugklachten van Knipoog Haha!

beetje een verkeerde definitie. Normaal stel je je paard eerst aan het been, zorg je ervoor dat ze recht, voorwaarts en ontspannen is met een actief werkend achterbeen. en vanaf daaruit kan een paard gaan NAGEVEN. Dat heeft niks met ''aan de teugel'' of ''in de krul te maken''.
Als je hem in die bewuste krul trekt met je erg verkeerd en ondeskundig bezig en maak je je paard alleen maar kapot.
[/quote]

Kijk ik zeg net, Amy loopt uit zichzelf in de krul, maar wij trekken haar daar niet in! Omdat ze meer zelfvertrouwen nodig heeft in het rijden moet ze met een iets lossere teugel ingereden worden en daardoor gaat ze zelf in een krul lopen! Wij trekken haar er absoluut niet in. Wanneer ze meer zelfvertrouwen krijgt gaan we met haar achterhand bezig waardoor ze haar rug ook beter gaat gebruiken en wij haar dus zelf (qua aan de teugel rijden) meer in de hand kunnen houden en het zelf kunnen regelen!

Ik hoop dat iedereen nu een beetje snapt wat wij nu bedoelen Knipoog

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 11:42

Niet echt, wanneer krijgt ze meer zelfvertrouwen dan? Hoe merk je dat? En hoe krijg je dat voorelkaar zonder aan de achterhad te werken en dus een "verkeerde" belasting van de spieren? De moter zit achter, nergens anders.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 11:47

Wie is er nog opzoek naar een luxe lease pony??!
Voor 85,- in de maand heb je alle mogelijkheden! Er is beschikking over een buitenrijbaan, stapmolen, solarium en kantine. Er is mogelijkheid tot het krijgen van les.
Het gaat om een 5 jarige zwarte E pony.
Eisen aan de ruiter: Verantwoordelijkheidsgevoel, 1x in de week je eigen stal uitmesten OF voeren. Minimaal 3 jaar rijervaring, minimale leeftijd van 14 jaar.

Afbeelding

Afbeelding

De pony staat gestald in Hardegaryp op www.veraunica.nl
Vlak gelegen bij treinstation en bushalte! Makkelijk te bereiken vanaf Leeuwarden.

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 11:55

Jobbeltje schreef:
Niet echt, wanneer krijgt ze meer zelfvertrouwen dan? Hoe merk je dat? En hoe krijg je dat voorelkaar zonder aan de achterhad te werken en dus een "verkeerde" belasting van de spieren? De moter zit achter, nergens anders.

We merken het als ze zich ontspant en zich niet meer zo door de bak loopt te scheuren en over van schrikt! Het is namelijk een pony wat blind is aan 1 oog en wat vroeger bij haar oude eigenaar alleen maar bereden werd door een klein meisje en waarbij de pony altijd werd begeleid met iemand ernaast! Ze was namelijk absoluut niet gewend om alleen in de bak te rijden zonder iemand die haar begeleide, hier moest ze erg aan wennen maar het gaat steeds beter! Ze schrikt al minder en luisterd als steeds meer naar diegene die erop zit! De eigenaar (die mijn vriendin les geeft op die pony) zegt dat ze straks verder gaan als het zelfvertrouwen van de pony weer normaal is, daarna gaan ze verder met achterhand eronder te krijgen! Naturlijk zijn ze er wel al beetje mee bezig, maar dit lukt vaak nog niet goed omdat die pony nog teveel op andere dingen moet letten!

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 11:55

ditchie schreef:
Wie is er nog opzoek naar een luxe lease pony??!
Voor 85,- in de maand heb je alle mogelijkheden! Er is beschikking over een buitenrijbaan, stapmolen, solarium en kantine. Er is mogelijkheid tot het krijgen van les.
Het gaat om een 5 jarige zwarte E pony.
Eisen aan de ruiter: Verantwoordelijkheidsgevoel, 1x in de week je eigen stal uitmesten OF voeren. Minimaal 3 jaar rijervaring, minimale leeftijd van 14 jaar.

Afbeelding

Afbeelding

De pony staat gestald in Hardegaryp op www.veraunica.nl
Vlak gelegen bij treinstation en bushalte! Makkelijk te bereiken vanaf Leeuwarden.

Leuk paardje!

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:57

sheilarianne schreef:
Jobbeltje schreef:

We merken het als ze zich ontspant en zich niet meer zo door de bak loopt te scheuren en over van schrikt! Het is namelijk een pony wat blind is aan 1 oog en wat vroeger bij haar oude eigenaar alleen maar bereden werd door een klein meisje en waarbij de pony altijd werd begeleid met iemand ernaast! Ze was namelijk absoluut niet gewend om alleen in de bak te rijden zonder iemand die haar begeleide, hier moest ze erg aan wennen maar het gaat steeds beter! Ze schrikt al minder en luisterd als steeds meer naar diegene die erop zit! De eigenaar (die mijn vriendin les geeft op die pony) zegt dat ze straks verder gaan als het zelfvertrouwen van de pony weer normaal is, daarna gaan ze verder met achterhand eronder te krijgen! Naturlijk zijn ze er wel al beetje mee bezig, maar dit lukt vaak nog niet goed omdat die pony nog teveel op andere dingen moet letten!

Een manege pony toevallig ook een haflinger is ook blind aan een oog en die heeft ook nooit begeleiding gehad door dat er iemand naast loopt.
De pony moet jou leren vertrouwen daardoor zou ze meer zelfvertrouwen kunnen krijgen en je zou nu al kunnen beginnen met het achterhand eronder proberen te krijgen.