doen jullie ook aan f proeven?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

confetti

Re: doen jullie ook aan f proeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 13:16

@Flurk, die reactie van geldklopperij..... hmmm, nee niet dus. Als de instructeurs zien dat iemand het in de F1 t/m F3 erg goed doet, dan gaat deze veel sneller over. En bij een bepaald puntenaantal, zien wij dat als 2 pp.

Wij krijgen regelmatig nieuwe lesklanten van andere FNRS maneges, die snel overgegaan zijn naar een hogere klasse, terwijl ze daar nog niet aan toe zijn. Ik vind de regel van met 2 pp mag je al over, veel te soepel. Je mag het natuurlijk niet vergelijken met KNHS, maar daar moet je eerst 10 wintpunten halen voordat je over mag. Daarnaast organiseren wij iedere maand een FNRS wedstrijd en soms wel eens 2 proeven op 1 dag, waardoor het doorstromen toch snel genoeg kan gaan, maar je hebt dan al wel meer ervaring opgedaan in het proeven rijden.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 17:22

Het verschil zit hem echt in de hoeveelheid proeven die je in een jaar kunt rijden. Hier in dit topic is echt bijna geen manege met elkaar te vergelijken.
Als je bijvoorbeeld bij onze manege het systeem van confetti zou toepassen dan zouden we 130 mensen in de F1 hebben in het begin plus dat we dan 2 niveau's per jaar hoger kunnen komen.
Als er zelfs 2 proeven op 1 dag gereden kunnen worden dan snap ik heel goed dat je vind dat ze snel gaan!
Ik ben nu in 1 jaar van F6A naar F8B gegaan en langzamer hoeft het van mij ook niet Lachen
Het heeft ook te maken met het aantal deelnemers, bij ons zijn dat er zoveeld at we maar 1 niveau per week kunnen laten verrijden.
En natuurlijk het inrijden, als dat bij ons mogelijk was, dan zou het niveau vele malen hoger kunnen liggen dus de proeven laten meestal een slechtere versie zien dan in de les terwijl iedereen het wel kan. (les is meer op L niveau dan B niveau).
Het is leuk om te horen wat de verschillen zijn maar ik denk niet dat je kunt spreken over goed of slecht maar misschien eventueel van "vreemd".

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 17:30

Heb gister de F7 B gereden en ik ben 2e geworden Lachen *blij* Haha! Ik kon gewoon in de F6 beginnen, volgens mij mag je bij ons zelf weten waar je instroomd...

dootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 17:58

ik zit nu ook bij de f6
ik heb alle keren meegedaan en alle keren doorgegaan naar de volgende,,
bij ons is het nog niet zo lang

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:04

Smartiej schreef:
Heb gister de F7 B gereden en ik ben 2e geworden Lachen *blij* Haha! Ik kon gewoon in de F6 beginnen, volgens mij mag je bij ons zelf weten waar je instroomd...

Hoeveel punten had je?
Iig gefeliciteerd met je 2e plaats!

Bij ons mag je niet zelf kiezen waar je instroomt.
Ze hadden mij gewoon in de F4 gezet..
Ik had ook ZEKER niet lager willen beginnen.. Scheve mond

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:14

mij hadden ze in de f5 gezet..

M_hOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:40

F6, aangezien ik al B gestart was.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:14

@Smartiej, goed gedaan!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:15

Smartiej schreef:

Gefeliciteerd!

univoortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:27

Hoi, Flurk,
Ik, als lesklant bij Confetti, wil toch even reageren op jouw uitspraken over geldklopperij.
Ik verzeker je, dat dat zeker niet de intentie is bij Sintels, het zijn daar mensen die zeer correct en zorgvuldig met hun klanten, groot en klein, omgaan.
Daarom komen wij als gezin ook zo graag daar. Er is juist heel veel aandacht voor de klanten en natuurlijk ook voor de pony's en paarden.
Ik vind het erg jammer dat je ze als mogelijke geldkloppers betitelt, want dat zijn ze zeker niet.

Cantheon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:36

Ik vraag me nog steeds af hoe je F14 kan rijden. Ik dacht echt dat die pas in april uitkwamen. Wie helpt me?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:37

Afgelopen april (2006 dus) zijn de proeven van F13 t/m F20 uitgekomen. Je kan dus al meer dan een half jaar deze proeven rijden.

Cantheon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:38

aha, ik dacht dat ze deze april uitkwamen, dank je wel!!!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 12:25

Ik heb zaterdag 8A gereden maar dat was echt een ramp, mijn paard was echt duivels bezig met aangalloperen....
Vreselijk bokken, ze bleef maar gaan (wel blijven zitten gelukkkig) maar de hele proef was gespannen, vreselijk gewoon...
Vlak voor de proef nog twee keer rustig aangegallopeerd om het er een beetje in te krijgen en normaal doet ze nooit gek tijdens de proef, dan kan ze nog zo raar doen bij het inrijden maar de proef neemt ze altijd serieus, nou nu niet dus *zucht*
Uiteindelijk kwam ik precies uit op 210 punten (wat ik nog vond meevallen na de proef!) maar de jury vond het net geen pp waard, heeft dat mens een puntje geskipt en er toch maar een 4 van gemaakt zodat ik net op 209 uitkwam *grrr*

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:42

Raar Verward

Heeft de jury letterlijk gezegd dat ze het geen pp waard vond? En dat ze daarom een cijfer heeft veranderd??

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 14:01

Das balen zeg, net geen pp. Heb je de jury naderhand nog gesproken?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 15:40

Ja ik ken haar wel goed en ik was pas na de prijsuitreiking weer terug omdat ik eerst mijn paardje moest wegbrengen...
Ze gaf mijn protocol persoonlijk aan mij en zei toen letterlijk "ik vond het net geen winstpuntje waard"
Ik had zelf eerlijk gezegd nieteens verwacht dat ik in de buurt van de 210 zou komen maar dan nog: het is helemaal balen als je die 210 dan NET NIET haalt

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 17:01

Jolien87: k heb ook weleens 209 punten gehaald. Was op mijn vorige manege. Ik had ergens een 7 voor en dat was doorgekrast en er een 6 van gemaakt. Net dus geen 210. echt balen is dat he. Dan kan je het nog maar beter helemaal verknallen

M_hOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 17:46

Hmm, ik had er dus 211 maar omdat er gevoerd werd in de stal die aan de bak vast ligt, hoorde ik de lezer niet meer, en reed ik verkeerd.
En ik had wel me proefje uit me hoofd geleerd om dit te voorkomen, alleen had de voltes in de galop omgedraaid, en toen ging het mis.
En dan heb je -2 punten, dus 209 Boos!
Maar goed.. Ach gut

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 17:57

Oehh balen.. echt net 1 puntje te kort.. dat is zooooo jammer.

Jass__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:15

Heej,,

Ik heb gister de F13 gehaald voor de 2de keer met 220 punten Haha! maar weet iemand misschien of die (nieuwe) proefjes ook op internet staan, want ze staan niet in het proefenboekje en ik krijg ze pas een paar dagen voordat ik het proefje moet rijden Verdrietig

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:31

@Jass_ die proeven kun je bestellen bij de FNRS.

Ik vind het echt balen als je net geen pp hebt en er zijn dan punten verandert! Dat zou toch niet moeten mogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:40

M_hOrse schreef:
F6, aangezien ik al B gestart was.

Dat je al B was gestart zegt niks..
Ik was voor ik met F4 moest beginnen met mn VP al 2x B gestart onderling..
En op manege daarvoor op manegepaarden al redelijk vaak L1..

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:44

WIj hebben dat niet geloof ik:) Vingers aflikken

HannahBerman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:47

Hebben ze op veel maneges, niet op de mijne alleen..